Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Activeer Viaplay bij KPN

 

Dan krijg ik:

Je hebt geen Viaplay abonnement besteld. Bekijk de mogelijkheden.

Nog even geduld, @joop2011. Morgen heb je de bevestiging waarschijnlijk wel binnen en kan je Viaplay activeren. 

 

@Denise_  hartelijk dank.

Alleen op MIJNKPN staat: “binnen 15 minuten kan je kijken” of te wel het werkt binnen 15 minuten.

Vandaar dat ik hierdoor op het verkeerde been ben gezet.

Ik wacht het rustig af. 


Heb ik het goed gelezen dat ik Viaplay alleen op zaterdag en op zondag op de TV kan bekijken?

Dus niet op de andere dagen van de week?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Nee, natuurlijk niet.

Het kanaal 225, dat 1 augustus beschikbaar is, zend de F1 op zaterdag en op zondag uit.

Via de app op de Smart TV kan je elke dag ViaPlay kijken en ook de trainingen op vrijdag.

ViaPlay is een streamingsdienst, net zoals Netflix, Disney+, etc. 


Heb ik het goed gelezen dat ik Viaplay alleen op zaterdag en op zondag op de TV kan bekijken?

Dus niet op de andere dagen van de week?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@jantje101 

Alleen tijdens race weekenden van de Formule 1 wordt het live tv kanaal (225) ingezet. Verder kun je (moet) gebruik maken van de Viaplay app in je smart-tv. Of smartphone, tablet, laptop. Voor tv wordt Chromecast ondersteund.

Het live tv kanaal is tot en met 31 juli beschikbaar. Verwacht wordt dat medio die periode de Viaplay-app in de decoder van kpn beschikbaar is.


Ja t gaat lekker met Viaplay
Ik krijg de mededeling:  Uw bestelling is geannuleerd met nr  enz…
'Heb 12 minuten aan de telefoon gezeten en nu komt het binnen 24 uur in orde.
Gaat lekker zo….


Heb ik het goed gelezen dat ik Viaplay alleen op zaterdag en op zondag op de TV kan bekijken?

Dus niet op de andere dagen van de week?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@jantje101

Alleen tijdens race weekenden van de Formule 1 wordt het live tv kanaal (225) ingezet. Verder kun je (moet) gebruik maken van de Viaplay app in je smart-tv. Of smartphone, tablet, laptop. Voor tv wordt Chromecast ondersteund.

Het live tv kanaal is tot en met 31 juli beschikbaar. Verwacht wordt dat medio die periode de Viaplay-app in de decoder van kpn beschikbaar is.

 

@PeterG ?? dat had ik toch ook geschreven? :wink:


Ja t gaat lekker met Viaplay
Ik krijg de mededeling:  Uw bestelling is geannuleerd met nr  enz…
'Heb 12 minuten aan de telefoon gezeten en nu komt het binnen 24 uur in orde.
Gaat lekker zo….

 

@huistijger helemaal mee eens.

Op MIJNKPN staat binnen 15 minuten.

Gelukkig is het geen probleem voor mij, maar toch. 


Peterg ?? dat had ik toch ook geschreven?

@joop2011 . Ik kwam die vraag tegen. Dan ga ik niet tig scrollen om te kijken of er toevallig (al) een reactie op is. Met de kans dat die er al is reageer ik zelf. Is het dubbelop dan is dat maar zo. Overkomt mij andersom ook vaak.

P.S. wie is @2011joop ? Ben jij dat ook?


Heren, bedankt voor de info. 


Nog even geduld, @joop2011. Morgen heb je de bevestiging waarschijnlijk wel binnen en kan je Viaplay activeren. 

Ik vind het vreemd dat het ermee af wordt gedaan om morgen nog maar eens te proberen. Het is vandaag online gegaan, dan had KPN dit beter moeten organiseren. Was er dan van de week mee begonnen zodat klanten vandaag hadden in kunnen loggen bij ViaPlay. 


Nog even geduld, @joop2011. Morgen heb je de bevestiging waarschijnlijk wel binnen en kan je Viaplay activeren. 

Ik vind het vreemd dat het ermee af wordt gedaan om morgen nog maar eens te proberen. Het is vandaag online gegaan, dan had KPN dit beter moeten organiseren. Was er dan van de week mee begonnen zodat klanten vandaag hadden in kunnen loggen bij ViaPlay. 

@Dennis Schreve In de bevestiging staat:

U ontvangt binnen 24 uur uw bestelbevestiging
Tot die tijd hoeft u niets te doen. In de bestelbevestiging vindt u een overzicht van uw bestelling.

Het is dus wachten op de bestelbevestiging en mail met informatie over het activeren.


Verder wil ik nog benadrukken dat ViaPlay dom bezig is om het te limiteren tot 5 apparaten. Een gemiddeld huishouden heeft meerdere SmartTV’s en mobiel en tablets, ik heb in 1 huishouden:

  • 2 iPhone’s
  • 3 iPads 
  • 3 SmartTV’s 
  • 1 iMac

Dan zit ik in totaal op 9 apparaten.

Dan heeft Videoland het beter geregeld, je kunt zoveel apparaten koppelen maar je kunt maar op 2 apparaten tegelijk kijken. Dus Videoland heeft het gelimiteerd op de streams, en niet op de apparaten. Daar kan ViaPlay wat van leren. 


Peterg ?? dat had ik toch ook geschreven?

@joop2011 . Ik kwam die vraag tegen. Dan ga ik niet tig scrollen om te kijken of er toevallig (al) een reactie op is. Met de kans dat die er al is reageer ik zelf. Is het dubbelop dan is dat maar zo. Overkomt mij andersom ook vaak.

P.S. wie is @2011joop ? Ben jij dat ook?

 

“off topic”

Beste Peter, dat begrijp ik. 

 

P.S.

2011joop, heb ik ooit per vergissing aangemaakt en die verschijnt als ik bij MIJNKPN bent ingelogd.

Mijn excuus, is niet de bedoeling.


Verder wil ik nog benadrukken dat ViaPlay dom bezig is om het te limiteren tot 5 apparaten. Een gemiddeld huishouden heeft meerdere SmartTV’s en mobiel en tablets, ik heb in 1 huishouden:

  • 2 iPhone’s
  • 3 iPads 
  • 3 SmartTV’s 
  • 1 iMac

Dan zit ik in totaal op 9 apparaten.

Dan heeft Videoland het beter geregeld, je kunt zoveel apparaten koppelen maar je kunt maar op 2 apparaten tegelijk kijken. Dus Videoland heeft het gelimiteerd op de streams, en niet op de apparaten. Daar kan ViaPlay wat van leren. 

 

En je kan maar op 2 apparaten gelijktijdig kijken.

Is bij Disney+ ook. 

 

Ik denk dat ze bang zijn voor “zwartkijkers”:wink::laughing:


Verder wil ik nog benadrukken dat ViaPlay dom bezig is om het te limiteren tot 5 apparaten. Een gemiddeld huishouden heeft meerdere SmartTV’s en mobiel en tablets, ik heb in 1 huishouden:

  • 2 iPhone’s
  • 3 iPads 
  • 3 SmartTV’s 
  • 1 iMac

Dan zit ik in totaal op 9 apparaten.

Dan heeft Videoland het beter geregeld, je kunt zoveel apparaten koppelen maar je kunt maar op 2 apparaten tegelijk kijken. Dus Videoland heeft het gelimiteerd op de streams, en niet op de apparaten. Daar kan ViaPlay wat van leren. 

 

En je kan maar op 2 apparaten gelijktijdig kijken.

Is bij Disney+ ook. 

 

Ik denk dat ze bang zijn voor “zwartkijkers”:wink::laughing:

😂🤣 Denk het ook, ik hun dit zelfde bericht gestuurd. 


Update:
Inmiddels werkt het al
Is dat ook weer opgelost

:grinning::birthday::cake:


Ik heb nu de aanvraag ( toch maar gedaan) lopen bij KPN.

Ik heb de bevestigingsmail binnen, maar nog niet de aanmeldingsmail voor VialPlay.

Als nu morgen die mail nog niet binnen is, kan ik dan de aanmelding teniet doen ?

Dus deactiveren ?

groet


Nu is mijn Viaplay abonnement geactiveerd bij KPN, nu nog registreren bij Viaplay, dan selecteer ik KPN als partner, emailadres van mezelf natuurlijk ook geen probleem, maar wat vul ik in bij KPN service ID 1 en KPN service ID 2?

 

 


Nu is mijn Viaplay abonnement geactiveerd bij KPN, nu nog registreren bij Viaplay, dan selecteer ik KPN als partner, emailadres van mezelf natuurlijk ook geen probleem, maar wat vul ik in bij KPN service ID 1 en KPN service ID 2?

 

 

Dat kwam ik dus ook tegen, dat vind je nergens

 


Nu is mijn Viaplay abonnement geactiveerd bij KPN, nu nog registreren bij Viaplay, dan selecteer ik KPN als partner, emailadres van mezelf natuurlijk ook geen probleem, maar wat vul ik in bij KPN service ID 1 en KPN service ID 2?

@RuudDelft Goede vraag. Dit weet ik niet. Staat er niet een omschrijving bij van wat je moet invullen?


Nu is mijn Viaplay abonnement geactiveerd bij KPN, nu nog registreren bij Viaplay, dan selecteer ik KPN als partner, emailadres van mezelf natuurlijk ook geen probleem, maar wat vul ik in bij KPN service ID 1 en KPN service ID 2?

 

 

Dat kwam ik dus ook tegen, dat vind je nergens

 

 

Ik weet het niet 100% zeker.

Zie ook hier.

Ik denk dat het gebruikersnaam en wachtwoord is, die je ook bij MIJNKPN gebruikt. 


Waarom kan ik viaplay nog niet aanzetten

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik weet het niet 100% zeker.

Zie ook hier.

Ik denk dat het gebruikersnaam en wachtwoord is, die je ook bij MIJNKPN gebruikt. 

Ik heb inderdaad gewoon mijn gegevens van het forum ingevuld en dat werkt prima.


Zo ziet het er dus uit.

 

Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy


Ik heb de viaplay app via iOS. Vervolgen cast ik naar m’n tv. 
In de app heb ik ondertiteling, maar als ik het naar de tv vast verdwijnt de ondertiteling. Iemand enig idee? 


@RuudDelft Ben je wel verbonden met het KPN Thuis netwerk? Je kunt het alleen activeren als je op je eigen KPN netwerk zit.