Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Ik heb gelezen op de site van @PeterG dat de app wel op de tv ontvangers komt. 🤔
 

@Dennis Schreve Ik heb ergens iets anders gelezen, zie mijn bericht hierboven. Dus dat het “gewoon” een kanaal wordt. Ik neem aan dat ze daarmee “gewoon” een zender bedoelen?

Ik denk dat het, net als Netflix en YouTube, een app gaat worden die via een kanaalnummer gestart kan worden.


@Dennis Schreve Ik heb ergens iets anders gelezen, zie mijn bericht hierboven. Dus dat het “gewoon” een kanaal wordt. Ik neem aan dat ze daarmee “gewoon” een zender bedoelen?

Nee het wordt geen zender, het wordt net zoiets als Netflix, alleen zal ViaPlay op de app wel live uitzenden. Videoland heeft op hun eigen app (niet via tv ontvanger van KPN) ook live tv kijken, alle zenders van RTL zijn daar live op te kijken. Ik denk dat het zoiets gaat worden bij ViaPlay. 


Hoe dat precies ingericht zal worden is op dit moment nog niet bekend. We weten dat de app op de tv-ontvanger in maart waarschijnlijk nog niet gereed zal zijn, verder is dat ook voor ons nog afwachten.

Ik ben het met wjb eens dat het ideaal zou zijn om het als een OTT dienst te hebben, dat is puur mijn persoonlijke mening. De toekomst zal ons leren hoe dat gaat.

 

Edit: toegelicht over welke app het gaat


Hoe dat precies ingericht zal worden is op dit moment nog niet bekend. We weten dat de app op de tv-ontvanger in maart waarschijnlijk nog niet gereed zal zijn, verder is dat ook voor ons nog afwachten.

Ik ben het met wjb eens dat het ideaal zou zijn om het als een OTT dienst te hebben, dat is puur mijn persoonlijke mening. De toekomst zal ons leren hoe dat gaat.

 

Edit: toegelicht over welke app het gaat

Sportniews.nl denkt het al wel te weten

Als die app in maart nog niet gereed zal zijn dan vraag ik me af hoe Viaplay gelanceerd gaat worden. Gaat het dan echt zo worden dat je de Viaplay app op jouw smart TV moet installeren of een Google Chromecast moet gaan gebruiken?


Het is een streamingdienst, dus zo wie zo geen kanaal.

KPN lukt het niet om voor maart een app te maken voor de tv decoder.

Je kan hem tegen die tijd op je Smart TV installeren en betalen via KPN.

Mijn voorkeur is ook altijd streaming Diensten kijken via de Smart TV en niet via de tv decoder.

Netflix al 8 jaar via de app op de Smart TV en nooit problemen. 


@wjb ik gok een app net zoals Netflix en Youtube. 
Heb afgelopen mij een webinar voor glasvezel in Spijkenisse gegeven, niet relevant maar aan het eind kwamen er kijkersvragen en één daarvan was hoe het nou zat met F1 in de toekomst. Het antwoord wat ik toen vanaf hogeraf mocht zeggen is dat nog niks helemaal zeker is maar de verwachting is zoals netflix en youtube.

Deze vraag werd HIER om op 23:40 gesteld. (Nee ik ben niet goed in de media)


Wat jij hier aanhaalt, @Katana321 , suggereert een kanaal inderdaad. Lineair?

Echter lijkt me DAN 13,99 weer een beetje veel. Want hoe krijg je dan al het andere aanbod? En als er meerdere livestreams tegelijk zijn? Bv. F1, een Engelse wedstrijd en Darts tegelijk. En dan nog het on demand aanbod. Dat kan al helemaal niet via “een kanaal”.

Ik denk eerder dat je dan, net als nu, een kanaalnummer kiest waarna je in de app komt. Net als nu bij Youtube (201), Netflix (200), Amazon (203) en Videoland (204).


Ik heb gelezen op de site van @PeterG dat de app wel op de tv ontvangers komt. 🤔
 

breedbeeldweetjes: KPN maakt bekend: ViaPlay vanaf maart beschikbaar

@Dennis Schreve 

Lijkt me nogal logisch. Onlogisch zou zijn abo via KPN factuur en dan niet via de kpn apparatuur het kunnen gebruiken.


Ik wordt een beetje abonnement-moe: Videoland, Netflix, Prime, Ziggo Sport Totaal, ESPN en nu dus weer een nieuw, ViaPlay. 

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik heb op geen van allen een abonnement en dat ga ik niet nemen ook. 

Ook niet op Disney+ , NPO+ of welke andere dan ook. 

Er is genoeg leuks vrij te ontvangen of via een standaard (basis)pakket.  

 

Dat is een eigen keuze en alles opgeteld tikt toch lekker aan en als je tevreden met basis prima toch en je neemt geen abonnement als toch niet kijkt.

Prime video kost niet veel €2,99 per maand  staat best wel leuks een top serie zoals HANNA en ander voordelen op Amazon, Disney plus kost wat meer maar als je slim bent neem je voor 1 maand en zeg je gelijk weer op alles wat in jaar is uitgebracht kijk je in die maand,  Netflix zijn keuzes in verschillende abonnementen als je slim bent kost het je bijna niets welk  abonnent je ook neemt. 

Dus de totale kosten is een overweging waard in plaats van elke maand aan een abonnement te betalen.


@Dennis Schreve

Lijkt me nogal logisch. Onlogisch zou zijn abo via KPN factuur en dan niet via de kpn apparatuur het kunnen gebruiken.

Maar het is vermeld dat de app er (nog) niet komt. Want in het startbericht wordt ook vermeld dat de app er eerst is voor iOS en Android. Ik hoop ook dat de app op de tv ontvanger komt. Maar sommige apps mogen van mij ook verwijderd worden van de tv ontvanger. Scheelt weer ruimte, staan spelletjes op en “het weer”. Waarom denk ik dan? Heb het gevoel dat de meeste apps niet wordt gebruikt, Netflix en YouTube en Amazon Prime wordt het meest gebruikt. Ik zelf maak veel gebruik van Videoland, dat zijn apps die je op een tv ontvanger moet zetten. Al die andere apps is niet nodig. 😉


Ik blijf lekker bij mijn F1TV pro abonnement.

  • Beeld veel scherper dan toen ik het Ziggo Sport pakket via KPN af nam 
  • Gewoon Nederlands commentaar in te stellen of een andere taal naar keuze
  • Meekijken in elke auto wanneer ik zelf wil
  • Tijdens de rode vlag geen stomme reclames en gewoon kunnen blijven doorkijken wat er allemaal gebeurd
  • Geen geneuzel van allerlei analisten voor en na de race, die alles beter lijken te weten dan de coureur zelf
  • Mogelijkheid om te casten via chromecast, airplay en native app voor de Apple TV

Precies dat! ik blijf ook lekker bij F1 TV Pro :) 


Leuk, maar wanneer maken jullie het eindelijk mogelijk om NPOplus te kijken???? 


Waarom niet gewoon betalen voor waar je naar kijkt nee ze dwingen je om  abonnement-moe te worden(al eerder genoemd)
I


Waarom niet gewoon betalen voor waar je naar kijkt nee ze dwingen je om  abonnement-moe te worden(al eerder genoemd)

Alleen betalen voor waar je naar kijkt zal veel duurder zijn dan abonnementen.


Dat kan wel waar zijn maar als ik maar naar 1 bepaald programma kijk en de rest niet waarom zou ik dan voor de rest gaan betalen?
En ik zit er niet aan vast dus vrije keuze


Waarom niet gewoon betalen voor waar je naar kijkt nee ze dwingen je om  abonnement-moe te worden(al eerder genoemd)

Alleen betalen voor waar je naar kijkt zal veel duurder zijn dan abonnementen.

Het is alleen wel jammer dat het afnemen van pakketten zoals ESPN en Ziggo Sport alleen mogelijk is in combinatie met lineaire televisie. 


Hier komt geen Viaplay ik ga niet betalen voor wat domme sportzenders🙈😤


Wat als je alleen het sportgedeelte wil, en niet het film en serie geneuzel ????


Wat als je alleen het sportgedeelte wil, en niet het film en serie geneuzel ????

@zunde800 

Bij Beau heeft Marco Zwaneveld van Viaplay gezegt dat je alleen het hele pakket kunt afnemen voor € 13,99. En zelfs dat voor alleen de sport vind ik niet zo heel duur.


@zunde800

Bij Beau heeft Marco Zwaneveld van Viaplay gezegt dat je alleen het hele pakket kunt afnemen voor € 13,99. En zelfs dat voor alleen de sport vind ik niet zo heel duur.

Als je hiervoor ook series en films krijgt vind ik dan inderdaad niet duur. 
@PeterG bij welke aflevering van Beau is het erop geweest? 


Die van 8 of 9 december. Of was het bij OP 1 of M ??? Al die talkshows ook. Een pot nat.


https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-niet-in-4k-ultra-hd-dit-is-de-reden/


Ik hoop eerlijk gezegd dat KPN ook een overeenkomst sluit met F1 TV PRO, want hun zijn een stuk goedkoper met vele extra’s:

 


Ik hoop eerlijk gezegd dat KPN ook een overeenkomst sluit met F1 TV PRO, want hun zijn een stuk goedkoper met vele extra’s:

 

@Dennis Schreve  Daar heb je KPN toch niet voor nodig voor F1TV  om te kijken.

En Viaplay via KPN?  vraag mij af of je KPN voor nodig hebt straks om Viaplay te hunnen zien en te abonneren. 

Maar als de bovenstaand  berichtgeving wegen 4K en HD niet mogelijk is dan zit je na een brakke kwaliteit in SD te kijken, vind Viaplay beetje vaag rondom weinig info hoe het precies er uit komt te zien aan aanbod  en schijnbaar zit er ook  film entertainmand in verwerkt in het maandbedrag daar ga je toch niet voor betalen.

Ben benieuwd hoe het straks bij KPN wordt aangeboden als keuze pakket als het in SD kwaliteit is gaat niemand het nemen. 


Ben benieuwd hoe het straks bij KPN wordt aangeboden als keuze pakket als het in SD kwaliteit is gaat niemand het nemen. 

ViaPlay is wel in HD, ze doen het niet in 4K. Maar F1TV Pro die doen het ook alleen maar in HD. 😉