Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

@RuudDelft Ben je wel verbonden met het KPN Thuis netwerk? Je kunt het alleen activeren als je op je eigen KPN netwerk zit.

Ben bang van niet, elke keer dat ik mijn abonnement wil toevoegen in de mijnKPN app middels de laatste 3 cijfers van mijn bankrekeningnr. krijg ik hardnekkig een foutmelding.


@RuudDelft Ben je wel verbonden met het KPN Thuis netwerk? Je kunt het alleen activeren als je op je eigen KPN netwerk zit.

Ik heb hetzelfde probleem als Ruud en zit gewoon op mijn eigen netwerk.

 


@RuudDelft Ben je wel verbonden met het KPN Thuis netwerk? Je kunt het alleen activeren als je op je eigen KPN netwerk zit.

Ben bang van niet, elke keer dat ik mijn abonnement wil toevoegen in de MijnKPN app om "thuis" te krijgen, middels de laatste 3 cijfers van m'n bankrekeningnr. krijg ik een foutmelding.


Welke gegevens zijn dat dan. Ik heb de gegevens van "Mijn KPN" gebruikt, maar blijft maar zeggen dat hij het niet kan vinden.

Inlognaam geprobeerd plus wachtwoord ( wel vreemd dat het open en bloot ingevoerd moet worden en blijft staan.

 


Nu breekt echt m'n klomp, krijg net een mail van Viaplay dat ik m'n account moet bevestigen, heb m'n emailadres ingevuld en een wachtwoord dat ik wel vaker gebruik en alles doet het nu.

Dus Ineke en F.Postema, wacht ook die mail van Viaplay even af zou ik zeggen. 😄


Ik vind het allemaal maar omslachtig gaan.

Via ViaPlay kan ik gewoon kijken, maar als ik wil registreren via KPN pakt hij mijn  gegevens niet.

ik stop er maar even mee en als het niet goed gaat zeg ik volgende maand op.

 


Nu breekt echt m'n klomp, krijg net een mail van Viaplay dat ik m'n account moet bevestigen, heb m'n emailadres ingevuld en een wachtwoord dat ik wel vaker gebruik en alles doet het nu.

Dus Ineke en F.Postema, wacht ook die mail van Viaplay even af zou ik zeggen. 😄

@RuudDelft bij werkt nu alles? 😉 Ik kijk nu naar F1 Talk met Amber Brandtsen, (oud journaal-lezer). 


Nu breekt echt m'n klomp, krijg net een mail van Viaplay dat ik m'n account moet bevestigen, heb m'n emailadres ingevuld en een wachtwoord dat ik wel vaker gebruik en alles doet het nu.

Dus Ineke en F.Postema, wacht ook die mail van Viaplay even af zou ik zeggen. 😄

@RuudDelft bij werkt nu alles? 😉 Ik kijk nu naar F1 Talk met Amber Brandtsen, (oud journaal-lezer). 

Nee grrr te vroeg gejuicht, nu heb ik de app incl. profiel en alle content, en als ik dan iets wil kijken krijg ik alsnog "deze content is niet opgenomen in je pakket, upgraden". Beetje moedeloos wordt je er van. 😠


Hmm, ik zou 9 maanden viaplay moeten hebben m,aar hij zegt dat ie niks kan vinden bij mijn abonnement. En ik vermoed dat ik neit de enige ben aangezien er 49 wachtenden voor me zijn op de chat


Hmm, ik zou 9 maanden viaplay moeten hebben m,aar hij zegt dat ie niks kan vinden bij mijn abonnement. En ik vermoed dat ik neit de enige ben aangezien er 49 wachtenden voor me zijn op de chat

Ach die chat doet het bij mij niet eens, het vermelde telefoonnummer blijkt niet bestaand te zijn, ik heb een abonnement met KPN afgesloten voor Viaplay, laat KPN er voor zorgen dat het goed verloopt.

Wat een puinhoop allemaal!


Samengevat heb ik nu een Viaplay abonnement bij KPN, een account + profiel bij Viaplay zelf, alleen als ik daadwerkelijk iets wil kijken de melding dat ik een abonnement moet activeren. Snapt iemand het nog?


Ik denk dat ze het zelf niet meer snappen. Vroeger kon je nog met de KPN bellen, maar dat is nu ook onmogelijk.  


Samengevat heb ik nu een Viaplay abonnement bij KPN, een account + profiel bij Viaplay zelf, alleen als ik daadwerkelijk iets wil kijken de melding dat ik een abonnement moet activeren. Snapt iemand het nog?

Je neemt óf een abo bij Viaplay óf bij KPN, niet bij beide, logisch toch?

 


Samengevat heb ik nu een Viaplay abonnement bij KPN, een account + profiel bij Viaplay zelf, alleen als ik daadwerkelijk iets wil kijken de melding dat ik een abonnement moet activeren. Snapt iemand het nog?

Je neemt óf een abo bij Viaplay óf bij KPN, niet bij beide, logisch toch?

 

Als ze alles van tevoren duidelijk uitgelegd hadden hoe je het moet doen, dan ja.

Dan kan je daar op inspelen, nu moet je maar afwachten of je de juiste weg bewandeld.

Ik voel mij zo niet als klant gehandeld.

 


Je neemt toch ook niet 2 verschillende Netflix-abo;s, 1 via je smart-tv en de ander via je provider???


Vind ook dat als ik viaplay genomen heb ik net als Netflix of prime met een wachtwoord en inlog beeld moet krijgen bij KPN . Dit klopt van geen kant


Samengevat heb ik nu een Viaplay abonnement bij KPN, een account + profiel bij Viaplay zelf, alleen als ik daadwerkelijk iets wil kijken de melding dat ik een abonnement moet activeren. Snapt iemand het nog?

Je neemt óf een abo bij Viaplay óf bij KPN, niet bij beide, logisch toch?

 

Ik heb bewust voor het abonnement bij KPN gekozen, dat je dan vervolgens zelf moet activeren bij Viaplay, en daar gaat het dus steeds mis mee. KPN had dat de klant gewoon uit handen moeten nemen, heb nog 4 streamingsdiensten die binnen een halve minuut gebruiksklaar waren!


Ik snap al die commotie niet zo…..

Je zit op een KPN forum, dan ga ik er vanuit dat je dan ook via KPN Viaplay gaat afsluiten, dus je logt in op “Mijn KPN”, ga naar producten, kies thuis, daarna een streamingsdienst  toevoegen, viaplay toevoegen, vervolgens naar je winkelmand, bevestigen, en dan wachten op je mail van KPN.

Dit duurt max 15 min, in mijn geval nog geen 7 minuten, daarna volg je de instructies van de mail en zoals gemeld voor het afsluiten, dan krijg je een link naar Viaplay zelf om een account aan te maken, meer is het niet, daarna ben je afhankelijk hoe snel Viaplay de boel bij hun activeert, heeft niks meer met KPN te maken, is er gezeik, dan ga je naar KPN waar je het afneemt.


Vind ook dat als ik viaplay genomen heb ik net als Netflix of prime met een wachtwoord en inlog beeld moet krijgen bij KPN . Dit klopt van geen kant

ViaPlay is een onafhankelijke streamingdienst en hoort niet bij KPN.


Hallo,

 

Over 2 dagen krijg ik KPN. 

 

Nu zit ik toch maar te denken om viaplay te nemen, f1tvpro krijg ik niet op mijn tv, en wil niet liggen rommelen via Chromecast etc.

 

Wanneer ik in het begin van dit artikel lees, zie ik dat KPN alleen maar zaterdag en zondag uitzend?

 

Dus niet de vrijdag trainingen en de kwalificatie voor sprintrace?

 

In dat geval kan ik beter bij viaplay aankloppen en via de app op tv gaan kijken.

 

 

Wie kan mij dat vertellen.

 

Groet,

 

Bert


Hoi @Koen1980, ik zie dat je al een antwoord hebt ontvangen van Doornekamp33. Daar heb ik eigenlijk niets aan toe te voegen. Om online tv te kunnen kijken moet je tv afnemen, daar zit standaard een ontvanger bij. 

Goedenavond Bart,

Waarom bieden jullie een streamingdienst aan van ViaPlay
En waarom bieden jullie eigen streamingdienst niet aan een Internet Klant?
En niet aankomen met dan moet je TV nemen want jullie splitsen het zelf ook met TV-kijken en Online TV-Kijken


Ik snap al die commotie niet zo…..

Je zit op een KPN forum, dan ga ik er vanuit dat je dan ook via KPN Viaplay gaat afsluiten, dus je logt in op “Mijn KPN”, ga naar producten, kies thuis, daarna een streamingsdienst  toevoegen, viaplay toevoegen, vervolgens naar je winkelmand, bevestigen, en dan wachten op je mail van KPN.

Dit duurt max 15 min, in mijn geval nog geen 7 minuten, daarna volg je de instructies van de mail en zoals gemeld voor het afsluiten, dan krijg je een link naar Viaplay zelf om een account aan te maken, meer is het niet, daarna ben je afhankelijk hoe snel Viaplay de boel bij hun activeert, heeft niks meer met KPN te maken, is er gezeik, dan ga je naar KPN waar je het afneemt.

Bedankt voor deze samenvatting, @DexterXL! Ik wil iedereen vragen om het startbericht even goed door te lezen en dan rustig stap voor stap Viaplay aan te vragen. Geen paniek: het duurt nog even voordat er een training of race te zien is. Voor die tijd is het ongetwijfeld opgelost. Ik begrijp dat iedereen het zo snel mogelijk wil hebben, maar je hebt echt nog ruim de tijd. 

 

@MeijerB122 welkom! Je kunt inderdaad als extra optie Viaplay via kanaal 225 kijken op de zaterdag en zondag. De rest kan je allemaal in de app zien, net als dat je het bij Viaplay zelf af zou nemen. 


Ik snap al die commotie niet zo…..

Je zit op een KPN forum, dan ga ik er vanuit dat je dan ook via KPN Viaplay gaat afsluiten, dus je logt in op “Mijn KPN”, ga naar producten, kies thuis, daarna een streamingsdienst  toevoegen, viaplay toevoegen, vervolgens naar je winkelmand, bevestigen, en dan wachten op je mail van KPN.

Dit duurt max 15 min, in mijn geval nog geen 7 minuten, daarna volg je de instructies van de mail en zoals gemeld voor het afsluiten, dan krijg je een link naar Viaplay zelf om een account aan te maken, meer is het niet, daarna ben je afhankelijk hoe snel Viaplay de boel bij hun activeert, heeft niks meer met KPN te maken, is er gezeik, dan ga je naar KPN waar je het afneemt.

Nou de enige mail die ik krijg staat in

U ontvangt binnen 24 uur uw bestelbevestiging
Tot die tijd hoeft u niets te doen. In de bestelbevestiging vindt u een overzicht van uw bestelling.

Dus ik snap echt niet waarom de 1 wel gelijk een mail krijg om te activeren en de ander niet. Zit heel de dag al op die mail te wachten.


Ik snap al die commotie niet zo…..

Je zit op een KPN forum, dan ga ik er vanuit dat je dan ook via KPN Viaplay gaat afsluiten, dus je logt in op “Mijn KPN”, ga naar producten, kies thuis, daarna een streamingsdienst  toevoegen, viaplay toevoegen, vervolgens naar je winkelmand, bevestigen, en dan wachten op je mail van KPN.

Dit duurt max 15 min, in mijn geval nog geen 7 minuten, daarna volg je de instructies van de mail en zoals gemeld voor het afsluiten, dan krijg je een link naar Viaplay zelf om een account aan te maken, meer is het niet, daarna ben je afhankelijk hoe snel Viaplay de boel bij hun activeert, heeft niks meer met KPN te maken, is er gezeik, dan ga je naar KPN waar je het afneemt.

Fijn dat het in jouw geval werkt.

Maar aan de reacties te zien is dat lang niet overal zo.

Bij bv niet. En nergens een behoorlijke handleiding hoe je het moet aanpakken .

Moet je eerst bij ViaPlay een account maken en dan koppelen aan KPN ?

Of juist andersom?

Niet iedereen is even handig met dit soort dingen.

Dus probeer je via een bekend "forum" erachter te komen hoe of wat.

Dus succes met je ViaPlay via KPN.

Mij zien ze na deze maand niet meer terug.

groet


Ik snap al die commotie niet zo…..

Je zit op een KPN forum, dan ga ik er vanuit dat je dan ook via KPN Viaplay gaat afsluiten, dus je logt in op “Mijn KPN”, ga naar producten, kies thuis, daarna een streamingsdienst  toevoegen, viaplay toevoegen, vervolgens naar je winkelmand, bevestigen, en dan wachten op je mail van KPN.

Dit duurt max 15 min, in mijn geval nog geen 7 minuten, daarna volg je de instructies van de mail en zoals gemeld voor het afsluiten, dan krijg je een link naar Viaplay zelf om een account aan te maken, meer is het niet, daarna ben je afhankelijk hoe snel Viaplay de boel bij hun activeert, heeft niks meer met KPN te maken, is er gezeik, dan ga je naar KPN waar je het afneemt.

Bedankt voor deze samenvatting, @DexterXL! Ik wil iedereen vragen om het startbericht even goed door te lezen en dan rustig stap voor stap Viaplay aan te vragen. Geen paniek: het duurt nog even voordat er een training of race te zien is. Voor die tijd is het ongetwijfeld opgelost. Ik begrijp dat iedereen het zo snel mogelijk wil hebben, maar je hebt echt nog ruim de tijd. 

 

@MeijerB122 welkom! Je kunt inderdaad als extra optie Viaplay via kanaal 225 kijken op de zaterdag en zondag. De rest kan je allemaal in de app zien, net als dat je het bij Viaplay zelf af zou nemen. 

Je vergeet iets heel belangrijk je kan tijdelijk kijken via kanaal 225 tot 1 augustus.