Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Er is wel een app, maar die is niet te installeren. De app die ik zie is ViaPlay Video. Heb deze meerdere keren proberen te installeren maar doet het niet.


Ik heb een Samsung Q60 series model 2020. Dus die zou het moeten doen.

 


Ik wilde vragen ik heb het pakket Viaplay genomen de zender zit op kanaal 225 wat kan ik allemaal kijken op dat kanaal zijn dat ook films en voetbal , Formule 1 kan iemand mij dat vertellen . 


Bij het activeren van Viaplay moet je 2 ID velden invullen. Één ken ik, maar wat is de 2e?


Wij hebben een abonnement voor viaplay genomen maar zien geen app op onze smart tv.

Hier hetzelfde, heb een Samsung smart TV van nog geen 3 jaar maar geen app van ViaPlay te vinden!

 

Hier hetzelfde probleem. Vandaag de viaplay app geactiveerd en alles werkt en is te zien op mijn mobiel.

Maar nergens via KPN de app op mijn Samsung tv terug te vinden terwijl mijn andere apps er standaard bij staan vermeld waaronder netflix youtube videoland en prime video. 

Maar GEEN viaplay 🤷


Beste @Johnnyboij,

Kanaal 225 is alleen actief met wedstrijden:

  • vrije trainingen
  • Kwalificaties, Q1, Q2 en Q3
  • wedstrijd

Voor andere dingen moet je toch echt de app gebruiken. 


Ik ben een nieuwe klant en zou viaplay krijgen , nu wil ik deze activeren en krijg de melding zit niet in uw pakket.

 


Ik heb Viaplay via kpn maar heb geen activatiecode en kan nog steeds niet kijken, terwijl ik overal lees dat anderen al wel Viaplay kunnen kijken. 
Vanaf 1 maart moet er wel betaald worden voor Viaplay, hoe zit dat? Betaal toch niet voor niks?

Graag z.s.m. antwoord!


Ik snap al die commotie niet zo…..

Je zit op een KPN forum, dan ga ik er vanuit dat je dan ook via KPN Viaplay gaat afsluiten, dus je logt in op “Mijn KPN”, ga naar producten, kies thuis, daarna een streamingsdienst  toevoegen, viaplay toevoegen, vervolgens naar je winkelmand, bevestigen, en dan wachten op je mail van KPN.

Dit duurt max 15 min, in mijn geval nog geen 7 minuten, daarna volg je de instructies van de mail en zoals gemeld voor het afsluiten, dan krijg je een link naar Viaplay zelf om een account aan te maken, meer is het niet, daarna ben je afhankelijk hoe snel Viaplay de boel bij hun activeert, heeft niks meer met KPN te maken, is er gezeik, dan ga je naar KPN waar je het afneemt.

Bedankt voor deze samenvatting, @DexterXL! Ik wil iedereen vragen om het startbericht even goed door te lezen en dan rustig stap voor stap Viaplay aan te vragen. Geen paniek: het duurt nog even voordat er een training of race te zien is. Voor die tijd is het ongetwijfeld opgelost. Ik begrijp dat iedereen het zo snel mogelijk wil hebben, maar je hebt echt nog ruim de tijd. 

 

@MeijerB122 welkom! Je kunt inderdaad als extra optie Viaplay via kanaal 225 kijken op de zaterdag en zondag. De rest kan je allemaal in de app zien, net als dat je het bij Viaplay zelf af zou nemen. 

@Marcia_ Heb ik nog 1 vraag.

Wanneer ik het abonnement af sluit bij viaplay zelf, kan ik via de app op de tv kijken, maar ook op kanaal 225? Het is dus ook mogelijk om in te loggen met dat account begrijp ik.

Als je het abonnement bij Viaplay zelf afsluit kan je niet via de KPN tv-ontvanger op kanaal 225 kijken. 

Wij hebben een abonnement voor viaplay genomen maar zien geen app op onze smart tv.

Wij hebben een abonnement voor viaplay genomen maar zien geen app op onze smart tv.

Hier hetzelfde, heb een Samsung smart TV van nog geen 3 jaar maar geen app van ViaPlay te vinden!

@Fidel1975 en @HenkBeer hij is er inderdaad wel! 

Als ik naar mijnKPN ga en Viaplay toevoeg staat er 9,99 bij maar ik zou het gratis bij mijn nieuwe abonnement krijgen .


Ik heb tot vandaag gewacht omdat ik had verwacht dat het abonnement bij KPN (als bestaande klant) gunstiger zou zijn dan de optie om (tot gisteren mogelijk) een jaarabonnement op de VIAPlay app te nemen voor € 99,00.

KPN komt nu met € 9,99 voor de eerste 4 maanden en daarna het reguliere tarief. Wat een teleurstelling.

Hoe kan het dat KPN geen beter aanbod kan bieden?

 

 


Overal op de site van Viaplay gezocht , maar niet gevonden. Ik kocht een jaar abo Viaplay rechtstreeks bij Viaplay. Op de ipad en iphone kan ik eea bekijken, maar op de LG tv is niets te vinden. Ergens las ik dat ik een code in moet vullen, maar hoe kom ik daar aan of waar kan ik die vinden? 


Overal op de site van Viaplay gezocht , maar niet gevonden. Ik kocht een jaar abo Viaplay rechtstreeks bij Viaplay. Op de ipad en iphone kan ik eea bekijken, maar op de LG tv is niets te vinden. Ergens las ik dat ik een code in moet vullen, maar hoe kom ik daar aan of waar kan ik die vinden? 

 

@HANSKA47 Heb je de app al geïnstalleerd van uit de app store van LG?

Hij zou beschikbaar moeten zijn op LG, zie bijna onderaan deze pagina:
https://viaplay.com/nl-nl/


Ik heb tot vandaag gewacht omdat ik had verwacht dat het abonnement bij KPN (als bestaande klant) gunstiger zou zijn dan de optie om (tot gisteren mogelijk) een jaarabonnement op de VIAPlay app te nemen voor € 99,00.

KPN komt nu met € 9,99 voor de eerste 4 maanden en daarna het reguliere tarief. Wat een teleurstelling.

Hoe kan het dat KPN geen beter aanbod kan bieden?

 

@Fith Dat zijn de keuzes die door resp. KPN en Viaplay zijn gemaakt.

De prijs en voorwaarden bij KPN is al een maand bekend, die van Viaplay (voor 1 maart genomen een jaar voor 99 e.) is ook per eind januari gecommuniceerd. Daar was allemaal geen woord Spaans aan.

Op 26 januari: kpn gratis viaplay voor nieuwe klanten; korting voor bestaande klanten .

Op 1 februari (in diverse media): Viaplay maakt jaarabonnement goedkoper dan aanbiedingen ziggo en kpn .

De Viaplay aanbieding geldt niet meer dus NU ben je (wat) goedkoper uit bij KPN.


Goedemorgen

Ik probeer op allerlei manieren viaplay te activeren.. 

Zou een activatielink krijgen via de mail maar deze heb ik nog niet gehad. Ook zou ik graag willen weten hoe ik de app kan activeren..

Mvg Ramon 


Ik heb Viaplay via kpn maar heb geen activatiecode en kan nog steeds niet kijken, terwijl ik overal lees dat anderen al wel Viaplay kunnen kijken. 
Vanaf 1 maart moet er wel betaald worden voor Viaplay, hoe zit dat? Betaal toch niet voor niks?

Graag z.s.m. antwoord!

 

1


Ik heb Viaplay via kpn maar heb geen activatiecode en kan nog steeds niet kijken, terwijl ik overal lees dat anderen al wel Viaplay kunnen kijken. 
Vanaf 1 maart moet er wel betaald worden voor Viaplay, hoe zit dat? Betaal toch niet voor niks?

Graag z.s.m. antwoord!

 

Zelfde geld ook voor mij, wanneer word dit actief


Gistermiddag Viaplay besteld via KPN en staat nu ook bij mijn producten en dat ik geabonneerd erop ben. Maar nog steeds geen activatiemail ontvangen. Heb ook mijn spammail gecheckt. Graag z.s.m. antwoord.


Ik heb Viaplay via kpn maar heb geen activatiecode en kan nog steeds niet kijken, terwijl ik overal lees dat anderen al wel Viaplay kunnen kijken. 
Vanaf 1 maart moet er wel betaald worden voor Viaplay, hoe zit dat? Betaal toch niet voor niks?

Graag z.s.m. antwoord!

 

Ook ik gisteren Viaplay geactiveerd via mijnKPN maar in tegenstelling tot berichtgeving KPN nog geen mail met activatie instructies ontvangen.

Wat is er aan de hand?


Ik snap al die commotie niet zo…..

Je zit op een KPN forum, dan ga ik er vanuit dat je dan ook via KPN Viaplay gaat afsluiten, dus je logt in op “Mijn KPN”, ga naar producten, kies thuis, daarna een streamingsdienst  toevoegen, viaplay toevoegen, vervolgens naar je winkelmand, bevestigen, en dan wachten op je mail van KPN.

Dit duurt max 15 min, in mijn geval nog geen 7 minuten, daarna volg je de instructies van de mail en zoals gemeld voor het afsluiten, dan krijg je een link naar Viaplay zelf om een account aan te maken, meer is het niet, daarna ben je afhankelijk hoe snel Viaplay de boel bij hun activeert, heeft niks meer met KPN te maken, is er gezeik, dan ga je naar KPN waar je het afneemt.

Bedankt voor deze samenvatting, @DexterXL! Ik wil iedereen vragen om het startbericht even goed door te lezen en dan rustig stap voor stap Viaplay aan te vragen. Geen paniek: het duurt nog even voordat er een training of race te zien is. Voor die tijd is het ongetwijfeld opgelost. Ik begrijp dat iedereen het zo snel mogelijk wil hebben, maar je hebt echt nog ruim de tijd. 

 

@MeijerB122 welkom! Je kunt inderdaad als extra optie Viaplay via kanaal 225 kijken op de zaterdag en zondag. De rest kan je allemaal in de app zien, net als dat je het bij Viaplay zelf af zou nemen. 

@Marcia_ Heb ik nog 1 vraag.

Wanneer ik het abonnement af sluit bij viaplay zelf, kan ik via de app op de tv kijken, maar ook op kanaal 225? Het is dus ook mogelijk om in te loggen met dat account begrijp ik.

Als je het abonnement bij Viaplay zelf afsluit kan je niet via de KPN tv-ontvanger op kanaal 225 kijken. 

Wij hebben een abonnement voor viaplay genomen maar zien geen app op onze smart tv.

Wij hebben een abonnement voor viaplay genomen maar zien geen app op onze smart tv.

Hier hetzelfde, heb een Samsung smart TV van nog geen 3 jaar maar geen app van ViaPlay te vinden!

@Fidel1975 en @HenkBeer hij is er inderdaad wel! 

Als ik naar mijnKPN ga en Viaplay toevoeg staat er 9,99 bij maar ik zou het gratis bij mijn nieuwe abonnement krijgen .

Ik heb de instructie in activatie mail gevolgd maar wordt niet doorgeleid naar Viaplay om account aan te maken?


We hebben ons gisteren meteen geabonneerd op Viaplay. Gisterenavond al begonnen met Castle Rock van Stephen King kijken. Echt goed. De beeldkwaliteit op onze Sony Bravia uit 2019 is echt goed. Geen 4K of Dolby Vision maar spat van het scherm af. Wat wel irritant is: Viaplay heeft (nog) geen android Smart TV app in de Google Play store merkten we. Dat is met name lastig omdat je nu alles vanaf je mobiel naar je TV moet casten. Dat is een gemis vind ik zelf. Is ViaPlay binnenkort ook als app in het KPN Arris menu / gids te verwachten ?. Ik wil als ViaPlay kijker niet afhankelijk zijn van mijn mobiel, ipad of laptop. 


Waarom wordt ik gedwongen om mijn alles in 1 abonnement (Compleet) om te zetten naar een hussel om bij KPN viaplay te kunnen zien? Ik vind het geen stijl om een ouder abonnement te dwingen om het om te zetten zonder dat er een aanbod gedaan wordt behalve als je zelf in het ingewikkelde belmenu eindelijk iemand aan de lijn krijgt. Inmiddels gewoon een account aangemaakt bij Viaplay zonder KPN. Ja dat kan ook!

Al een eeuwigheid klant bij KPN maar niet een tevreden klant.

 

 


Hallo,

Ik belde net met iemand van KPN en die vertelde me dat de vrije trainingen niet kunnen worden bekeken op kanaal 225 op mijn TV. Daarop worden alleen de kwalificatie en race op zaterdag en zondag uitgezonden. De vrije trainingen op (donderdag en) vrijdag moet ik bekijken ‘op de app’, worden dus niet uitgezonden op TV. Heb ik dat goed begrepen?

Ik keek hiervoor de F1 via KPN/Telfort op Ziggo Sport, een TV pakket dat ik aan en uit kon zetten. Daarop werden alle trainingen ook via TV uitgezonden.

Ben ik er nu zoveel op achteruit gegaan of heb ik het niet goed begrepen. Ik stel deze vraag op het forum omdat de klantenservice bijna onbereikbaar is op dit moment.

Groet


 


Als ik inlog bij de Viaplay app als KPN gebruiker vraagt men om een Service ID 2 waar kan ik die vinden


Ik heb viaplay abbonnement genomen via KPN en dien het nu te activeren. Ik wil daarvoor het Viaplay account aanmaken. In het betreffende scherm in viaplay.nl moet je het ‘KPN service ID1 en 2’ invullen. 

Vraag: wat moet ik hier dan invullen? Ik heb geen idee. 

 


Hallo,

Ik belde net met iemand van KPN en die vertelde me dat de vrije trainingen niet kunnen worden bekeken op kanaal 225 op mijn TV. Daarop worden alleen de kwalificatie en race op zaterdag en zondag uitgezonden. De vrije trainingen op (donderdag en) vrijdag moet ik bekijken ‘op de app’, worden dus niet uitgezonden op TV. Heb ik dat goed begrepen?

Ik keek hiervoor de F1 via KPN/Telfort op Ziggo Sport, een TV pakket dat ik aan en uit kon zetten. Daarop werden alle trainingen ook via TV uitgezonden.

Ben ik er nu zoveel op achteruit gegaan of heb ik het niet goed begrepen. Ik stel deze vraag op het forum omdat de klantenservice bijna onbereikbaar is op dit moment.

Groet

Dat heb je helemaal goed begrepen, op kanaal 225 worden alleen de zaterdag en zondag uitgezonden dit ook vooralsnog op tijdelijke basis tot augustus, daarna kan het zomaar over zijn en kan het alleen nog maar via de app, is de planning zoals het er nu voor staat.

Het is wel de bedoeling dat KPN de App beschikbaar stelt op de TV box, als die er is kan je hem net als Netflix en andere streamingdiensten dus zo bekijken, tot die tijd zul je als je meer van de Formule 1 en Viaplay willen zien de App op de TV of via een chromecast moeten gebruiken.

Dit is het gevolg van versnippering van het aanbod naar meer aanbieders, en aangezien Nent (ViaPlay) de uitzendrechten heeft ga je er sowieso iets op achteruit, of toch niet helemaal, nu moest je via het Ziggo sport pakket kijken en Viaplay is een euro goedkoper en tot augustus 5 euro en Viaplay kun je ook maandelijks opzeggen, voor kanaal 225 moet je het wel via KPN afnemen.