Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Goede morgen,

ik heb Viaplay geactiveerd. Ik zou me aan moeten melden bij Viaplay 

ergens onderaan kan ik aanmelden via partners. Maar dan moet ik kpn service is 1 en 2 opgeven. Deze heb ik niet. Hoe kom ik daar aan?

kan het niet wat makkelijker?

groet Frans


@DexterXL die link heb ik dus niet ontvangen, vandaar mijn bericht 


Ik heb de instructie in activatie mail gevolgd maar wordt niet doorgeleid naar Viaplay om account aan te maken?

Nee @InekeS en dat is maar goed ook anders zou je dubbel betalen en dat wil je vast niet.
Je hebt zojuist het abonnement bij de KPN afgesloten nu moet je de app downloaden of misschien staat de app al op je TV en daar ga je met de zojuist ingevoerde naam en wachtwoord mee inloggen.
De app staat vast ook al op je GSM en anders moet je die nog even downloaden.


@DexterXL die link heb ik dus niet ontvangen, vandaar mijn bericht 

Staat die niet in je spammail?

Anders even 0800 0402 bellen.


Er is wel een app, maar die is niet te installeren. De app die ik zie is ViaPlay Video. Heb deze meerdere keren proberen te installeren maar doet het niet.

Staat deze er niet tussen? Ik weet dat er wel Samsung gebruikers zijn die de app hebben geïnstalleerd. Hij moet er zijn, anders wil ik je aanraden bij Viaplay

 

Hoi @Koen1980, ik zie dat je al een antwoord hebt ontvangen van Doornekamp33. Daar heb ik eigenlijk niets aan toe te voegen. Om online tv te kunnen kijken moet je tv afnemen, daar zit standaard een ontvanger bij. 

Goedenavond Bart,

Waarom bieden jullie een streamingdienst aan van ViaPlay
En waarom bieden jullie eigen streamingdienst niet aan een Internet Klant?
En niet aankomen met dan moet je TV nemen want jullie splitsen het zelf ook met TV-kijken en Online TV-Kijken

 

Het is een extra. Zo heb je mooi overzicht over de streamingsdiensten op een factuur. 

 

Ik ben een nieuwe klant en zou viaplay krijgen , nu wil ik deze activeren en krijg de melding zit niet in uw pakket.

 

Heb je hier nog helemaal geen mails van ons over gekregen?

 

Ik heb Viaplay via kpn maar heb geen activatiecode en kan nog steeds niet kijken, terwijl ik overal lees dat anderen al wel Viaplay kunnen kijken. 
Vanaf 1 maart moet er wel betaald worden voor Viaplay, hoe zit dat? Betaal toch niet voor niks?

Graag z.s.m. antwoord!

 

Inmiddels Viaplay kunnen acitveren? Zijn de activatiemails aangekomen?

 

Waarom wordt ik gedwongen om mijn alles in 1 abonnement (Compleet) om te zetten naar een hussel om bij KPN viaplay te kunnen zien? Ik vind het geen stijl om een ouder abonnement te dwingen om het om te zetten zonder dat er een aanbod gedaan wordt behalve als je zelf in het ingewikkelde belmenu eindelijk iemand aan de lijn krijgt. Inmiddels gewoon een account aangemaakt bij Viaplay zonder KPN. Ja dat kan ook!

Al een eeuwigheid klant bij KPN maar niet een tevreden klant.

Elke propositie heeft zijn eigen mogelijkheden en opties. Die veranderen met de jaren. Zijn er opties die je wilt, maar niet toe kan voegen. Dan moet het hoofdpakket worden gewijzigd, dit kan via Mijn KPN. Dan kan je ook de bijbehorende extra opties kiezen. 


@DexterXL die link heb ik dus niet ontvangen, vandaar mijn bericht 

Staat die niet in je spammail?

Anders even 0800 0402 bellen.

Nope.. wacht nog even af en anders ga ik inderdaad bellen


Goedemorgen, ik heb Viaplay toegevoegd en geactiveerd maar vind de app niet bij de apps voor tv. Waar kan ik dit vinden?

M/vr/gr.

Tim Calis


Het is wel de bedoeling dat KPN de App beschikbaar stelt op de TV box, als die er is kan je hem net als Netflix en andere streamingdiensten dus zo bekijken, tot die tijd zul je als je meer van de Formule 1 en Viaplay willen zien de App op de TV of via een chromecast moeten gebruiken.

 

TV box??? Bedoel je gewoon de TV? De ‘App op de TV’ of via een ‘chromecast’???

KPN heeft mij niets van dit alles verteld voordat ik me via hen op Viaplay heb geaboneerd.

Belachelijk om je klanten zo te behandelen.

Ik wil helemaal geen F1 op mijn iPad bekijken.

Groet 

  


Hoi @Bejon met TV box wordt waarschijnlijk de ontvanger bedoeld die je op de TV hebt aangesloten.
Daar zit nog geen app op en we hopen allemaal dat die er snel komt.
Helaas vertel je niet welke TV je hebt en hoe oud die is maar is het een bekend merk en nog niet zo oud dan heb je kans dat de app al op je TV staat.
Dus dan hoef je niets te streamen.
Overigens kun je met iPad gewoon streamen zonder een chromecast te gebruiken.
Dit doe je door op het icoontje te klikken bij de rode pijl

 


Ik heb de instructie in activatie mail gevolgd maar wordt niet doorgeleid naar Viaplay om account aan te maken?

Nee @InekeS en dat is maar goed ook anders zou je dubbel betalen en dat wil je vast niet.
Je hebt zojuist het abonnement bij de KPN afgesloten nu moet je de app downloaden of misschien staat de app al op je TV en daar ga je met de zojuist ingevoerde naam en wachtwoord mee inloggen.
De app staat vast ook al op je GSM en anders moet je die nog even downloaden.

@huistijger . Ik heb geen naam en wachtwoord hoeven invoeren bij Viaplay of bedoel je naam en wachtwoord om op dit forum te komen?


@InekeS Je hebt een activatie-mail gekregen van de KPN daar moet je de gegevens invoeren en die kun je gebruiken om in te loggen op de viaplay-app


‘We hopen allemaal dat die er snel komt”

Bedoel je dat er met die app dan gewoon via de tv gekeken kan worden?

De TV is trouwens een Philips van 10 jaar oud. Op de box die bij de tv staat, staat HOME. Die box wordt door KPN af en toe wel geupdated, hopelijk dus binnenkort ook met een app.

Maar waarom vertelt KPN me dit alles niet?

Ik krijg het gevoel nadat ik het Viaplay abonnement heb geactiveerd, in het diepe ben gegooid zonder enige instructies. Moet plots gaan chromecasten of streamen als ik iets wil zien en er via dit Forum achter zien te komen hoe dan wel. Dit hoort proactief bij KPN.


@InekeS Je hebt een activatie-mail gekregen van de KPN daar moet je de gegevens invoeren en die kun je gebruiken om in te loggen op de viaplay-app

@huistijger die heb ik gisteren gehad en gelijk de link gebruikt maar toen kwam ik dus niet verder. Ik kreeg helemaal geen mogelijkheid om gegevens in te voeren. Kan wel de Via Play app downloaden maar dan krijg ik dus te zien dat ik eerst pakket moet kiezen ? 


Hallo, zendt Viaplay alle motorraces live uit?

Groet, Hermi

 


@Bejon 
Het is overigens wijd en zijd bekend gemaakt dat Viaplay een streamingdienst is

 


@InekeS Je hebt een activatie-mail gekregen van de KPN daar moet je de gegevens invoeren en die kun je gebruiken om in te loggen op de viaplay-app

@huistijger die heb ik gisteren gehad en gelijk de link gebruikt maar toen kwam ik dus niet verder. Ik kreeg helemaal geen mogelijkheid om gegevens in te voeren. Kan wel de Via Play app downloaden maar dan krijg ik dus te zien dat ik eerst pakket moet kiezen ? 
​​

Nee dan heb je de verkeerde app er is nog een andere app


@kpn Hoe kan ik Viaplay aanzetten? In MijnKpn is niks te zien!!


Goede morgen,

ik heb Viaplay geactiveerd. Ik zou me aan moeten melden bij Viaplay 

ergens onderaan kan ik aanmelden via partners. Maar dan moet ik kpn service is 1 en 2 opgeven. Deze heb ik niet. Hoe kom ik daar aan?

kan het niet wat makkelijker?

groet Frans

@Kpn dat wil ik ook heel graag weten


Goede morgen,

ik heb Viaplay geactiveerd. Ik zou me aan moeten melden bij Viaplay 

ergens onderaan kan ik aanmelden via partners. Maar dan moet ik kpn service is 1 en 2 opgeven. Deze heb ik niet. Hoe kom ik daar aan?

kan het niet wat makkelijker?

groet Frans

@Kpn dat wil ik ook heel graag weten

Via de activatie link is het ook niet gelukt


Ik ben sinds 25 feb nieuwe klant bij KPN en zou gratis Viaplay krijgen, deze staat ook in “Mijn KPN” onder de kolom “Uw extra opties” maar ik heb nog steeds geen activatiemail van KPN ontvangen. Ook in mijn spam-map is niks te vinden. Is er iets fout gegaan, of moet ik gewoon nog wat meer geduld hebben?


Bij mij werkt alles nu goed.

Op de LG tv was de ViaPlay app al aanwezig.

Jammer dat er geen app op Windows 11 is, via The Microsoft Edge vind ik het toch minder handig.

 

Ik heb wel het wachtwoord veranderd, wil niet dat mijn wachtwoord voor MIJNKPN daarvoor gebruikt wordt. 


Goedemorgen, ik heb Viaplay toegevoegd en geactiveerd maar vind de app niet bij de apps voor tv. Waar kan ik dit vinden?

M/vr/gr.

Tim Calis

Heb je je TV zelf al eens nieuwe software opgehaald?
Moet wel een smart-tv zijn en niet te oud.
En anders staan ze wel in je GSM 
Downloaden Via Googelplay of de Appstore.


Waarom krijg ik geen activatie mail voor 

Vidioplay. Wacht al 24 uur op deze bevestiging. 

Vanmorgen nog gebeld over deze activatie voor Viaplay. 

Maar ik kreeg hier geen goed antwoord op deze vraag.

Dus ik kan nog steeds geen gebruik maken van Vidioplay. 

Ben al aangemeld en ingelogd bij Vidioplay. 

Ik moet volgende Viaplay het kpn service id  1 en 2 in vullen. 

Wat is dit en waar kan ik dit vinden.


Goede morgen,

ik heb Viaplay geactiveerd. Ik zou me aan moeten melden bij Viaplay 

ergens onderaan kan ik aanmelden via partners. Maar dan moet ik kpn service is 1 en 2 opgeven. Deze heb ik niet. Hoe kom ik daar aan?

kan het niet wat makkelijker?

groet Frans

@Kpn dat wil ik ook heel graag weten

Via de activatie link is het ook niet gelukt

 

Heb je al een mail van KPN gehad?

Daarna moet het via de activatie link van KPN lukken.


Goedemorgen, ik heb Viaplay toegevoegd en geactiveerd maar vind de app niet bij de apps voor tv. Waar kan ik dit vinden?

M/vr/gr.

Tim Calis

Heb je je TV zelf al eens nieuwe software opgehaald?
Moet wel een smart-tv zijn en niet te oud.
En anders staan ze wel in je GSM 
Downloaden Via Googelplay of de Appstore.

 

Zie ook hier.

Daar vind je welke merken tv's worden ondersteund

Model moet van na 2016 zijn.