Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Ik ben sinds 25 feb nieuwe klant bij KPN en zou gratis Viaplay krijgen, deze staat ook in “Mijn KPN” onder de kolom “Uw extra opties” maar ik heb nog steeds geen activatiemail van KPN ontvangen. Ook in mijn spam-map is niks te vinden. Is er iets fout gegaan, of moet ik gewoon nog wat meer geduld hebben?

 

Log eerst in bij MIJNKPN

Zie hier. en scrol naar beneden en klik op ViaPlay activeren. 

Ik hoop dat het werkt. :wink:

Wij horen het graag. 

 


Ik ben sinds 25 feb nieuwe klant bij KPN en zou gratis Viaplay krijgen, deze staat ook in “Mijn KPN” onder de kolom “Uw extra opties” maar ik heb nog steeds geen activatiemail van KPN ontvangen. Ook in mijn spam-map is niks te vinden. Is er iets fout gegaan, of moet ik gewoon nog wat meer geduld hebben?

Het lijkt me het beste dat je er even over belt @EJS 

0800 0402 
Of chatten via www.kpn.com/service (ik heb een andere vraag en wil graag contact > naar chat)

Beide opties ma-vr tussen 08:00 - 20:00. zat. - 17:00 en zondags gesloten

 

En waarom laat ik mijn koffie koud worden???:cry:


Er is wel een app, maar die is niet te installeren. De app die ik zie is ViaPlay Video. Heb deze meerdere keren proberen te installeren maar doet het niet.

Staat deze er niet tussen? Ik weet dat er wel Samsung gebruikers zijn die de app hebben geïnstalleerd. Hij moet er zijn, anders wil ik je aanraden bij Viaplay

 

Hoi @Koen1980, ik zie dat je al een antwoord hebt ontvangen van Doornekamp33. Daar heb ik eigenlijk niets aan toe te voegen. Om online tv te kunnen kijken moet je tv afnemen, daar zit standaard een ontvanger bij. 

Goedenavond Bart,

Waarom bieden jullie een streamingdienst aan van ViaPlay
En waarom bieden jullie eigen streamingdienst niet aan een Internet Klant?
En niet aankomen met dan moet je TV nemen want jullie splitsen het zelf ook met TV-kijken en Online TV-Kijken

 

Het is een extra. Zo heb je mooi overzicht over de streamingsdiensten op een factuur. 

 

Ik ben een nieuwe klant en zou viaplay krijgen , nu wil ik deze activeren en krijg de melding zit niet in uw pakket.

 

Heb je hier nog helemaal geen mails van ons over gekregen?

 

Ik heb Viaplay via kpn maar heb geen activatiecode en kan nog steeds niet kijken, terwijl ik overal lees dat anderen al wel Viaplay kunnen kijken. 
Vanaf 1 maart moet er wel betaald worden voor Viaplay, hoe zit dat? Betaal toch niet voor niks?

Graag z.s.m. antwoord!

 

Inmiddels Viaplay kunnen acitveren? Zijn de activatiemails aangekomen?

 

Waarom wordt ik gedwongen om mijn alles in 1 abonnement (Compleet) om te zetten naar een hussel om bij KPN viaplay te kunnen zien? Ik vind het geen stijl om een ouder abonnement te dwingen om het om te zetten zonder dat er een aanbod gedaan wordt behalve als je zelf in het ingewikkelde belmenu eindelijk iemand aan de lijn krijgt. Inmiddels gewoon een account aangemaakt bij Viaplay zonder KPN. Ja dat kan ook!

Al een eeuwigheid klant bij KPN maar niet een tevreden klant.

Elke propositie heeft zijn eigen mogelijkheden en opties. Die veranderen met de jaren. Zijn er opties die je wilt, maar niet toe kan voegen. Dan moet het hoofdpakket worden gewijzigd, dit kan via Mijn KPN. Dan kan je ook de bijbehorende extra opties kiezen. 

Wat een bullshit over propositie, het kan gewoon doorgegeven worden maar KPN wil simpelweg meer aan mij verdienen, helaas is er geen goede alternatief voor KPN behalve gewoonweg een account bij Viaplay zelf voor de formule 1. Maar ondertussen iedereen blij maken dat KPN wel Viaplay beschikbaar maakt en dan vervolgens er achter komen dat je als trouwe klant dit niet kan krijgen zonder duidelijk per email of brief een aanbieding om je abonnement aan te laten passen naar de "huidige"maatstaven wat gewoon niet nodig hoeft te zijn, nee daar kom je achter als je na een enorme wachtlijst iemand aan de lijn kan krijgen die je een vaag verhaal over je abonnement verteld wat dus koud op je dak geworpen wordt dan zeg ik gelijk nee want dit is de verkeerde weg die KPN ingegaan is. 🤮


Hallo,

Ik belde net met iemand van KPN en die vertelde me dat de vrije trainingen niet kunnen worden bekeken op kanaal 225 op mijn TV. Daarop worden alleen de kwalificatie en race op zaterdag en zondag uitgezonden. De vrije trainingen op (donderdag en) vrijdag moet ik bekijken ‘op de app’, worden dus niet uitgezonden op TV. Heb ik dat goed begrepen?

Ik keek hiervoor de F1 via KPN/Telfort op Ziggo Sport, een TV pakket dat ik aan en uit kon zetten. Daarop werden alle trainingen ook via TV uitgezonden.

Ben ik er nu zoveel op achteruit gegaan of heb ik het niet goed begrepen. Ik stel deze vraag op het forum omdat de klantenservice bijna onbereikbaar is op dit moment.

Groet


 

 

Ja ViaPlay is geen zender, maar net als Netflix, Disney+, etc. een streaming dienst.

Kanaal 225 is er tot 1 augustus en alleen de zaterdag en de zondag.

Verder via de app van ViaPlay (kan ook de race natuurlijk via de app bekijken). 

 

Ziggo sport zijn wel zenders, maar die hebben de rechten van de F1 niet meer. 

 

P.S.

Ik geef altijd de voorkeur aan de app van de Smart tv.

Nooit problemen.

En bij Netflix en Disney+ ook 4K 

 

F1 ga ik via kanaal 225 of de app kijken, dat zie ik t.z.t. 

Vrijdag zo zie zo via de app op de LG tv. 


ik heb viaplay op mijn Mac maar kan op de tv kanaal 225 niet kijken en er is ook nog geen app via kpn om aan te klikken. abonnement maar niet voor de tv nog


@Paul007 waar maak je nou een probleem van?

KPN dwingt je helemaal tot niets.

Je hebt zelf de vrije keuze.

ViaPlay via KPN is gewoon een extra service van KPN.

 

Je hebt zelf de vrije keuze wat je neemt en wat je kiest.:wink:


van maart t/m september zijn wij elk weekend op de camping. Kan ik daar ook F1 via viaplay op mijn laptop bekijken? of moet ik het proberen met chromecast? Ik weet zo niet of onze tv op de camping deze mogelijkheid heeft. Ik vind he een beetje zonde als ik het aanschaf en vervolgens een half jaar niet kan kijken.


Ik ben sinds 25 feb nieuwe klant bij KPN en zou gratis Viaplay krijgen, deze staat ook in “Mijn KPN” onder de kolom “Uw extra opties” maar ik heb nog steeds geen activatiemail van KPN ontvangen. Ook in mijn spam-map is niks te vinden. Is er iets fout gegaan, of moet ik gewoon nog wat meer geduld hebben?

 

Log eerst in bij MIJNKPN

Zie hier. en scrol naar beneden en klik op ViaPlay activeren. 

Ik hoop dat het werkt. :wink:

Wij horen het graag. 

 

Ja gelukt, bedankt voor deze extra informatie :wink:


van maart t/m september zijn wij elk weekend op de camping. Kan ik daar ook F1 via viaplay op mijn laptop bekijken? of moet ik het proberen met chromecast? Ik weet zo niet of onze tv op de camping deze mogelijkheid heeft. Ik vind he een beetje zonde als ik het aanschaf en vervolgens een half jaar niet kan kijken.

Als je camping tv een HDMI aansluiting heeft dan kun je daar je chromecast in doen, en via bv je telefoon Viaplay streamen.


Heb viaplay nu geactiveerd op mijn KPN en verder gebeurd er helemaal niks. Word niet door gezet naar de viaplay site . Heb er nu al spijt van dat ik het genomen heb.

maar wanneer kan ik het nu kijken op de tv ???

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Ik zit al sinds gisteren ochtend te wachten op een activering email te wachten, nog steeds niets!

 

Via de chat 65 wachtende voor u, na 3 kwartier wachten… u wordt doorverbonden met een medewerker en dan gebeurd er helemaal niets! Wachttijd telefoon 15 minuten, man man man 


 

Hoi @Koen1980, ik zie dat je al een antwoord hebt ontvangen van Doornekamp33. Daar heb ik eigenlijk niets aan toe te voegen. Om online tv te kunnen kijken moet je tv afnemen, daar zit standaard een ontvanger bij. 

Goedenavond Bart,

Waarom bieden jullie een streamingdienst aan van ViaPlay
En waarom bieden jullie eigen streamingdienst niet aan een Internet Klant?
En niet aankomen met dan moet je TV nemen want jullie splitsen het zelf ook met TV-kijken en Online TV-Kijken

Het is een extra. Zo heb je mooi overzicht over de streamingsdiensten op een factuur. 

 

Dat is geen antwoord op mijn vraag Bart_Z
Waarom kan ik niet de streamingdienst KPN iTV niet selecteren in jullie pakket en wel van andere zoals ViaPlay, etc?
Waarom presenteren jullie eigen pakket niet aan afzonderlijk van TV voor jullie Internet Klanten?
Of heeft KPN een ouderwets bedrijf filosofie?   

 

 


Mijn vraag is of e.e.a. net als Netflix werkt, via het kastje en waarbij ik geen dure nieuwe tv hoef aan te schaffen. Of dat dit maar tijdelijk is, zoals op zender 225 in de gids. Als ik er nl een speciale smart tv voor nodig is, is dit niet zo smart, want dan wordt het allemaal wel een erg dure hobby om tv te kijken naar hetgeen ik graag wil zien. 


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.


Goede morgen,

ik heb Viaplay geactiveerd. Ik zou me aan moeten melden bij Viaplay 

ergens onderaan kan ik aanmelden via partners. Maar dan moet ik kpn service is 1 en 2 opgeven. Deze heb ik niet. Hoe kom ik daar aan?

kan het niet wat makkelijker?

groet Frans

@Kpn dat wil ik ook heel graag weten

Via de activatie link is het ook niet gelukt

 

Heb je al een mail van KPN gehad?

Daarna moet het via de activatie link van KPN lukken.

Ik heb de activatielink gebruikt maar dan moet ik via Viaplay mij aanmelden en dan heb ik 2 codes nodig 


van maart t/m september zijn wij elk weekend op de camping. Kan ik daar ook F1 via viaplay op mijn laptop bekijken? of moet ik het proberen met chromecast? Ik weet zo niet of onze tv op de camping deze mogelijkheid heeft. Ik vind he een beetje zonde als ik het aanschaf en vervolgens een half jaar niet kan kijken.

Als je camping tv een HDMI aansluiting heeft dan kun je daar je chromecast in doen, en via bv je telefoon Viaplay streamen.

Oké. Hier begrijp ik uit dat ik niet via de laptop kan kijken dus.

Bedankt voor het antwoord. Ik ga kijken of er op die tv een HDMI aansluiting zit en even testen met chromecast.


Goede morgen,

ik heb Viaplay geactiveerd. Ik zou me aan moeten melden bij Viaplay 

ergens onderaan kan ik aanmelden via partners. Maar dan moet ik kpn service is 1 en 2 opgeven. Deze heb ik niet. Hoe kom ik daar aan?

kan het niet wat makkelijker?

groet Frans

@Kpn dat wil ik ook heel graag weten

Via de activatie link is het ook niet gelukt

 

Heb je al een mail van KPN gehad?

Daarna moet het via de activatie link van KPN lukken.

Ik heb de activatielink gebruikt maar dan moet ik via Viaplay mij aanmelden en dan heb ik 2 codes nodig 

@Kpn is er iemand die het antwoord heeft ? Ik kom zo geen stap verder.


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.


Mijn vraag is of e.e.a. net als Netflix werkt, via het kastje en waarbij ik geen dure nieuwe tv hoef aan te schaffen. Of dat dit maar tijdelijk is, zoals op zender 225 in de gids. Als ik er nl een speciale smart tv voor nodig is, is dit niet zo smart, want dan wordt het allemaal wel een erg dure hobby om tv te kijken naar hetgeen ik graag wil zien. 

Heb zelf ook een 10 jaar oude tv, niet smart, maar plug je een Chromecast in een HDMI poort van je tv dan maak je hem smart en kun je Viaplay streamen vanaf je app. Op kanaal 225 kun je F1 kijken op de race weekenden, helaas niet doordeweeks.


Hi @Old school! Je kan op allerlei manieren van Viaplay genieten. Op onze tv-ontvanger via kanaal 225 vind je bij ons straks de Formule 1. Verder kan je gebruik maken van de Viaplay app. Die is te gebruiken op onder andere smart tv, Chromecast of Apple TV, PC en mobiel. Een nieuwe tv aanschaffen voor Viaplay moet dus niet nodig zijn. :relaxed:
@Ineke63 Viaplay is niet te bestellen met sommige pakketten. Als dit ook voor jouw pakket zo is kan dit betekenen dat je meer betaalt als je het voor Hussel kiest. Maar dat is zeker niet in alle gevallen zo. Als je twijfelt kan je altijd even contact met de klantenservice opnemen. Dan kunnen we er even met je naar kijken. Wel is op dit moment de klantenservice erg druk. Het kan dus zijn dat je langer in de wacht staat dan normaal.

@Sjaco61 heb je na het klikken op de link in de mail een account aangemaakt bij Viaplay? Zo niet moet je dat nog even doen.


van maart t/m september zijn wij elk weekend op de camping. Kan ik daar ook F1 via viaplay op mijn laptop bekijken? of moet ik het proberen met chromecast? Ik weet zo niet of onze tv op de camping deze mogelijkheid heeft. Ik vind he een beetje zonde als ik het aanschaf en vervolgens een half jaar niet kan kijken.

Als je camping tv een HDMI aansluiting heeft dan kun je daar je chromecast in doen, en via bv je telefoon Viaplay streamen.

Oké. Hier begrijp ik uit dat ik niet via de laptop kan kijken dus.

Bedankt voor het antwoord. Ik ga kijken of er op die tv een HDMI aansluiting zit en even testen met chromecast.

Dan was ik niet volledig sorry, je kunt prima Viaplay op je laptop kijken met hun website viaplay.com, even aanmelden en klaar. Plaats je een shortcut op je bureaublad ofzo. 🙂


Thxs, @Bram_ , blijft voor mij nog steeds geen duidelijk verhaal. Ik zal e.e.a. in overweging nemen. Zoals aangegeven kijk ik Netflix via een app op de decoder en kan ik dit kiezen bij de instellingen, voor Viaplay zie ik dit niet. Ook zie ik dit niet bij de zenderpakketten, dus dat is apart. Ook heb ik volgens mij wel de juiste pakketen en abonnementen die ik afgelopen jaar heb omgezet naar nieuwe contracten. Dat verbaasd mij dus enigszins

 


@Bram_ . Excuus, staat wel bij de zenderpakketten die te bestellen zijn. Thxs voor de reactie 


Hi @Old school! Je kan op allerlei manieren van Viaplay genieten. Op onze tv-ontvanger via kanaal 225 vind je bij ons straks de Formule 1. Verder kan je gebruik maken van de Viaplay app. Die is te gebruiken op onder andere smart tv, Chromecast of Apple TV, PC en mobiel. Een nieuwe tv aanschaffen voor Viaplay moet dus niet nodig zijn. :relaxed:
@Ineke63 Viaplay is niet te bestellen met sommige pakketten. Als dit ook voor jouw pakket zo is kan dit betekenen dat je meer betaalt als je het voor Hussel kiest. Maar dat is zeker niet in alle gevallen zo. Als je twijfelt kan je altijd even contact met de klantenservice opnemen. Dan kunnen we er even met je naar kijken. Wel is op dit moment de klantenservice erg druk. Het kan dus zijn dat je langer in de wacht staat dan normaal.

@Sjaco61 heb je na het klikken op de link in de mail een account aangemaakt bij Viaplay? Zo niet moet je dat nog even doen.

@Kpn  het lijkt of ik gek ben maar als ik een account aanmaak dat kom ik op betalen uit even zo als ik mij aanmeld.

wat doe ik verkeerd?


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot