Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

 

 

Dat is een mooie correctie, dank je wel, dacht echt alleen met Hussel, daar zal Ineke63 wel blij mee zijn. 👍🏻😄


@Sjaco61 ik weet niet zeker waar het mis gaat. Maar zou je eens direct via onze Viaplay activatie pagina willen proberen? Log daar in met je KPN ID. Dan moet alles doorlopen. 


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

En dan selecteer je "Streamingdiensten wijzigen of toevoegen” daaronder staat ViaPlay om via KPN te abonneren. 


Mijn vraag is of e.e.a. net als Netflix werkt, via het kastje en waarbij ik geen dure nieuwe tv hoef aan te schaffen. Of dat dit maar tijdelijk is, zoals op zender 225 in de gids. Als ik er nl een speciale smart tv voor nodig is, is dit niet zo smart, want dan wordt het allemaal wel een erg dure hobby om tv te kijken naar hetgeen ik graag wil zien. 

 

Nee, kanaal 225 is er tot 1 augustus en alleen de zaterdag en zondag van de F1.

Overige via Smart tv (na 2016 van enkele merken) of via PC site ViaPlay of Chomecast.

 

Als uw tv een HDMI heeft, dan is een Chromecast (ongeveer 40 Euro) een goede optie.

Je cast dan vanaf de mobiele telefoon via het WIFI netwerk. 


@Sjaco61 ik weet niet zeker waar het mis gaat. Maar zou je eens direct via onze Viaplay activatie pagina willen proberen? Log daar in met je KPN ID. Dan moet alles doorlopen. 

Heb ik gedaan en dan krijg ik dit

Viaplay Accountpagina

Viaplay bij KPN Internet (klantnummer 

 

meer niet


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen Viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

 

Ik denk dat het klopt wat u aangeeft.

Je moet het abonnement omzetten naar Hussel (denk ik).

Als u ook mobiel bij KPN heeft, dan krijgt u ook nog eens € 5,-- entertainment korting.

 

Of via de site van ViaPlay, dan betaal je voor 1 jaar (99 euro)

Maar heb je niet kanaal 225 ter beschikking (maar die is toch maar tot 1 augustus).


Mijn vraag is of e.e.a. net als Netflix werkt, via het kastje en waarbij ik geen dure nieuwe tv hoef aan te schaffen. Of dat dit maar tijdelijk is, zoals op zender 225 in de gids. Als ik er nl een speciale smart tv voor nodig is, is dit niet zo smart, want dan wordt het allemaal wel een erg dure hobby om tv te kijken naar hetgeen ik graag wil zien. 

 

Nee, kanaal 225 is er tot 1 augustus en alleen de zaterdag en zondag van de F1.

Overige via Smart tv (na 2016 van enkele merken) of via PC site ViaPlay of Chomecast.

 

Als uw tv een HDMI heeft, dan is een Chromecast (ongeveer 40 Euro) een goede optie.

Je cast dan vanaf de mobiele telefoon via het WIFI netwerk. 

Of je neemt een Chromecast met afstandbediening (+Google TV) ongeveer 80 euro)
Je hoef dan niet meer te casten via je mobiel of andere apparaat.
Je oude TV wordt daardoor een Smart TV.


Goede morgen,

ik heb Viaplay geactiveerd. Ik zou me aan moeten melden bij Viaplay 

ergens onderaan kan ik aanmelden via partners. Maar dan moet ik kpn service is 1 en 2 opgeven. Deze heb ik niet. Hoe kom ik daar aan?

kan het niet wat makkelijker?

groet Frans

@Kpn dat wil ik ook heel graag weten

Via de activatie link is het ook niet gelukt

 

Heb je al een mail van KPN gehad?

Daarna moet het via de activatie link van KPN lukken.

Ik heb de activatielink gebruikt maar dan moet ik via Viaplay mij aanmelden en dan heb ik 2 codes nodig 

 

Heb je de e-mail van KPN gehad dat je hem kan activeren?

De 2 coders zijn het e-mail adres en wachtwoord van MIJNKPN.

Later kan je via de site van ViaPlay het wachtwoord voor ViaPlay  aanpassen (heb ik vanmorgen ook gedaan).


van maart t/m september zijn wij elk weekend op de camping. Kan ik daar ook F1 via viaplay op mijn laptop bekijken? of moet ik het proberen met chromecast? Ik weet zo niet of onze tv op de camping deze mogelijkheid heeft. Ik vind he een beetje zonde als ik het aanschaf en vervolgens een half jaar niet kan kijken.

Als je camping tv een HDMI aansluiting heeft dan kun je daar je chromecast in doen, en via bv je telefoon Viaplay streamen.

Oké. Hier begrijp ik uit dat ik niet via de laptop kan kijken dus.

Bedankt voor het antwoord. Ik ga kijken of er op die tv een HDMI aansluiting zit en even testen met Chromecast.

 

Ja dat kan wel.

Via de website van ViaPlay (er is geen app van ViaPlay nog)

Zie hier.


Hi @Old school! Je kan op allerlei manieren van Viaplay genieten. Op onze tv-ontvanger via kanaal 225 vind je bij ons straks de Formule 1. Verder kan je gebruik maken van de Viaplay app. Die is te gebruiken op onder andere smart tv, Chromecast of Apple TV, PC en mobiel. Een nieuwe tv aanschaffen voor Viaplay moet dus niet nodig zijn. :relaxed:
@Ineke63 Viaplay is niet te bestellen met sommige pakketten. Als dit ook voor jouw pakket zo is kan dit betekenen dat je meer betaalt als je het voor Hussel kiest. Maar dat is zeker niet in alle gevallen zo. Als je twijfelt kan je altijd even contact met de klantenservice opnemen. Dan kunnen we er even met je naar kijken. Wel is op dit moment de klantenservice erg druk. Het kan dus zijn dat je langer in de wacht staat dan normaal.

@Sjaco61 heb je na het klikken op de link in de mail een account aangemaakt bij Viaplay? Zo niet moet je dat nog even doen.

 

@Bram_ er is geen app voor de PC.

Op de PC moet je de Browser kijken en via de link van ViaPlay.  Zie hier. 


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

En dan selecteer je "Streamingdiensten wijzigen of toevoegen” daaronder staat ViaPlay om via KPN te abonneren. 

Ik heb het op die manier geprobeerd, maar bij mij staat viaplay niet bij de streamingdiensten wijzigen of toevoegen. Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice en daar werd mij ook verteld dat ik het abonnement om moet zetten naar Hussel. Ik heb nog een ouder abonnement dan jij hebt. Dan kwam ik alleen 26,20 duurder uit dan met mijn oude abonnement. Dan kan ik beter een los abonnement bij Viaplay afsluiten. Helaas.


Waar blijft mijn activatiemail voor Viaplay

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

 

 

Dat is een mooie correctie, dank je wel, dacht echt alleen met Hussel, daar zal Ineke63 wel blij mee zijn. 👍🏻😄

Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

 

 

Dat is een mooie correctie, dank je wel, dacht echt alleen met Hussel, daar zal Ineke63 wel blij mee zijn. 👍🏻😄

Helaas weet ik, na telefonisch contact, dat het bij mij niet werkt. Moet echt overstappen naar Hussel.


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

 

 

Dat is een mooie correctie, dank je wel, dacht echt alleen met Hussel, daar zal Ineke63 wel blij mee zijn. 👍🏻😄

Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

 

 

Dat is een mooie correctie, dank je wel, dacht echt alleen met Hussel, daar zal Ineke63 wel blij mee zijn. 👍🏻😄

Helaas weet ik, na telefonisch contact, dat het bij mij niet werkt. Moet echt overstappen naar Hussel.

Dat is balen zeg, nu weet ik het ook niet meer, de een met Compleet wel en de ander weer niet.


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen Viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

 

Ik denk dat het klopt wat u aangeeft.

Je moet het abonnement omzetten naar Hussel (denk ik).

Als u ook mobiel bij KPN heeft, dan krijgt u ook nog eens € 5,-- entertainment korting.

 

Of via de site van ViaPlay, dan betaal je voor 1 jaar (99 euro)

Maar heb je niet kanaal 225 ter beschikking (maar die is toch maar tot 1 augustus).

Het klopt inderdaad. Na telefonisch contact weet ik dat ik mijn abonnement moet omzetten naar Hussel. Omdat dat abonnement veel duurder dan mijn oude abonnement is, neem ik een abonnement bij Viaplay.


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

 

 

Dat is een mooie correctie, dank je wel, dacht echt alleen met Hussel, daar zal Ineke63 wel blij mee zijn. 👍🏻😄

Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

 

 

Dat is een mooie correctie, dank je wel, dacht echt alleen met Hussel, daar zal Ineke63 wel blij mee zijn. 👍🏻😄

Helaas weet ik, na telefonisch contact, dat het bij mij niet werkt. Moet echt overstappen naar Hussel.

Dat is balen zeg, nu weet ik het ook niet meer, de een met Compleet wel en de ander weer niet.

Ja gek hoor, mijn oude abonnement is, denk ik, te oud en heeft teveel gratis voordelen.


Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

 

 

Dat is een mooie correctie, dank je wel, dacht echt alleen met Hussel, daar zal Ineke63 wel blij mee zijn. 👍🏻😄

Het lukt me niet om me aan te melden voor Viaplay. Niet via mijn kpn, niet via tv, niet via de app. Als ik entertainment toevoegen kies, krijg ik alleen de optie om spotify premium te selecteren, geen viaplay. Nu heb ik ergens gelezen dat je geen viaplay kunt krijgen als je KPN compleet hebt. Het schijnt dat je je abonnement moet omzetten naar KPN Hussel. Klopt dat? Dan raak ik heel veel oude voordelen van mijn compleet abonnement kwijt.

Dat klopt helaas.

IK heb ook KPN compleet en ik kon mij gewoon aanmelden, binnen 15 min alles geregeld

Ik kan kijken op mijn LG C9, iPhone 13MAX pro en MacBook Pro

zie screenshot

 

 

 

Dat is een mooie correctie, dank je wel, dacht echt alleen met Hussel, daar zal Ineke63 wel blij mee zijn. 👍🏻😄

Helaas weet ik, na telefonisch contact, dat het bij mij niet werkt. Moet echt overstappen naar Hussel.

Dat is balen zeg, nu weet ik het ook niet meer, de een met Compleet wel en de ander weer niet.

Ja gek hoor, mijn oude abonnement is, denk ik, te oud en heeft teveel gratis voordelen.

 

Ik betaal nu inclusief ViaPlay € 69,99 per maand.

Ik heb:

Glasvezel FTTH Hussel

200/200 (up en down is gelijk bij glasvezel)

TV pakket

1 extra tv decoder

Gratis opnemen (omdat ik 2 KPN tv decoders heb)

Gratis pluspakket (omdat ik Hussel en ook Mobiel van KPN heb)

ViaPlay (hierop heb ik € 5,-- extra korting zolang het abonnement loopt (entertainment korting).

 

En verder € 2,50 korting per Mobiel abonnement (ik heb er 2)


Ik heb nu Viaplay via KPN werkend op mijn NVIDIA Shield TV pro, maar bij alle ondertitelingen zit een zwarte balk achter de letters bij de Viaplay app. Ik heb al gezocht of dit ergens uit te zetten valt, maar kan die optie niet vinden. Hebben andere dit ook? En zoja weet iemand of en hoe je dit uit kan zetten?


Ik heb nu Viaplay via KPN werkend op mijn NVIDIA Shield TV pro, maar bij alle ondertitelingen zit een zwarte balk achter de letters. Ik heb al gezocht of dit ergens uit te zetten valt, maar kan die optie niet vinden. Hebben andere dit ook? En zoja weet iemand of en hoe je dit uit kan zetten?

 

Ik had dit ook bij Disney+

Daar heb ik het kunnen aanpassen.

 

Bij Disney+ heb ik het als volgt gedaan:

Pauzeer film / serie

Ga naar boven en naar recht.

Klik op de button (ik dacht ondertitels of zo.

Kies ondertitels (indien nodig)

En je kan alles aanpassen (grootte letter en achtergrond en nog meer)

 

Maar of dit bij ViaPlay ook werkt, weet ik nog niet.


Ik heb nu Viaplay via KPN werkend op mijn NVIDIA Shield TV pro, maar bij alle ondertitelingen zit een zwarte balk achter de letters. Ik heb al gezocht of dit ergens uit te zetten valt, maar kan die optie niet vinden. Hebben andere dit ook? En zoja weet iemand of en hoe je dit uit kan zetten?

 

Ik had dit ook bij Disney+

Daar heb ik het kunnen aanpassen.

 

Bij Disney+ heb ik het als volgt gedaan:

Pauzeer film / serie

Ga naar boven en naar recht.

Klik op de button (ik dacht ondertitels of zo.

Kies ondertitels (indien nodig)

En je kan alles aanpassen (grootte letter en achtergrond en nog meer)

 

Maar of dit bij ViaPlay ook werkt, weet ik nog niet.

Die zwarte balk is idd afgrijselijk, kan niets vinden om het weg te halen. Op m'n androidtel. trouwens ook een lelijk groot font, op m'n iPhone een mooi strak lettertje.


ik zie dat mensen moeilijk kunnen inloggen maar je moet gewoon een inlog maken bij viaplay app en niet via viaplay kijken  hoop dat er voor een hoop mensen het is opgelost . ik had er ook moetie mee 

dus alleen aanmelden bij de app …... 


Al meer dan 24 uur geleden Viaplay aangevraagt en goedgekeurd maar nog steeds geen activatiemail ontvangen. Heb ook spammail gecheckt en ook niks. Waar blijft mail????? Betaal niet om niks te kijken op tv. 


Ik ben er nu achter dat je de registratie van jou apparatuur kunt verwijderen door het wachtwoord te wijzigen op de app van Viaplay. Nadat ik het wachtwoord heb gewijzigd duurt het 24 uur dat de apparatuur niet meer geregistreerd staat. Nu heb ik op alle smart tv’s Viaplay staan, (3x) en 1x op mijn iPhone. Dus theoretisch kan ik er nog 1 registreren, maar dat is gelukkig niet nodig. 


Als ik mij wil aanmelden bij Viaplay, krijg ik iedere keer wacht even of bel klantenservice. Hoe kom je er in?


Uiteindelijk gelukt.