Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Het lukt maar niet om na ontvangst van de mail om te activeren Viaplay daadwerkelijk te activeren terwijl in mijn zenderoverzicht wel staat dat ik geabonneerd ben


Ik heb nu Viaplay via KPN werkend op mijn NVIDIA Shield TV pro, maar bij alle ondertitelingen zit een zwarte balk achter de letters bij de Viaplay app. Ik heb al gezocht of dit ergens uit te zetten valt, maar kan die optie niet vinden. Hebben andere dit ook? En zoja weet iemand of en hoe je dit uit kan zetten?

Ik heb het nagevraagd aan Viaplay op Twitter. Ze melden dat het voor nu zo is en dat ze de ‘feedback’ over de lelijke zwarte balken gaan meenemen voor de toekomst..


Dus helaas geen motorrace  als ik het goed begrijp/zie, klopt dat?

Daarvoor moet men bij Ziggo sport zijn.

 

Groet, Hermi


Bij Disney+ heb ik het als volgt gedaan:

Pauzeer film / serie

Ga naar boven en naar recht.

Klik op de button (ik dacht ondertitels of zo.

Kies ondertitels (indien nodig)

En je kan alles aanpassen (grootte letter en achtergrond en nog meer)

 

Maar of dit bij ViaPlay ook werkt, weet ik nog niet.

 

Helaas werkt dat niet in de Viaplay app, hopelijk gaan ze er veel klachten over krijgen, en veranderen ze het dan...


Dus helaas geen motorrace  als ik het goed begrijp/zie, klopt dat?

Daarvoor moet men bij Ziggo sport zijn.

 

Groet, Hermi

 

Ik ben bang van wel.

Ik zag dat Eurosport de uitzendrechten niet meer heeft.

Ziggo Sport heeft die wel. :sweat:


Bedankt @joop2011 voor je reactie. Dan wordt het Ziggo Sport voor de motorrace. 


Heb me gisteren aangemeld via mykpn, nog steeds geen activeringscode ontvangen.

krijg ik die nog?


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Allemaal leuke antwoorden maar mijn LG smart TV kan op het net geen Viaplay app vinden, staat bij Viaplay dat er een probleem is wat ze zo snel mogelijk op gaan lossen KPN moet al wel betalen ??


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Goedenavond @Frankpetje! Ik heb jouw bericht samengevoegd met ons topic over Viaplay: welkom!

Welke activeringscode bedoel je precies?
Nadat je Viaplay geactiveerd hebt, ontvang je een aparte e-mail met een link om een Viaplay account te activeren: bedoel je deze? 

Houdt er rekening mee dat door de drukte de e-mail(s) vertraagd binnen kunnen komen! 


Waarom is Viaplay nog niet actief????

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Shyrin,

bedankt voor je snelle reactie.

heb inderdaad nog email met activeringsgegevens ontvangen


Heden morgen aangemeld voor Viaplay maar is nog steeds niet actief. 


Sorry ik bedoel geen email met link ontvangen


Op dit moment zijn er veel aanvragen, het is hierdoor druk. Het gevolg hiervan is dat de orderbevestiging en/of activatiemail vertraagd verstuurd wordt. Ik zou jullie willen vragen om geduld te hebben.


Nou, het schiet al geen klote op. Wil vanavond, ook bij wijze van test, de wedstrijd Nantes-Monaco live kijken van af 21u05. Maar al wat er staat op tv is laden laden en nog eens laden.

Doe ik het direct op de phone “Viaplay kan de content niet vinden".

Terwijl op de startpagina zelfs staat dat ie nu live beschikbaar is. Dat gaat nog wat worden met de F1. Gelukkig hebben we kanaal 225. Maar helaas niet niet met deze wedstrijd.

Als dat zo blijft de komende 3 maanden houdt het voor mij op. Dan maar geen Formule 1 meer. Stelletje prutsers.

 

Update 7 minuten later: de wedstrijd is nu 10 minuten bezig en het is gelukt. Staat hier nu live aan; gewoon, omdat het kan.


Ik heb meer dan 1 uur geleden viaplay genomen bij kpn. Nu kan ik wel via de app van viaplay kijken. Ik heb daar een account aangemaakt. Bij het gesprek met een medewerker van kpn zou ik na 10 minuten viaplay moeten kunnen kijken op kanaal 225. Maar volgens mij gaat er iets niet goed? Als ik naar kanaal 225 ga krijg dit beeld. Is het zo dat je alleen formule 1 op zaterdag en zondag op kanaal 225 kan kijken.  En moet ik al het overige via de app van viaplay gaan kijken? Wie weet precies hoe dit zit?


Hoi @blank912, welkom in ons topic over Viaplay. Ik vond je vraag/ opmerking hier bij passen.

Als je Viaplay via KPN geactiveerd hebt, kun je het direct gebruiken en daarom betaal je er ook direct voor. De Viaplay app is beschikbaar vanaf een LG 2016 en nieuwer. Geeft Viaplay nu aan dat er een probleem is met de app?
Dat wordt vast zsm door hen opgelost.

Je kunt de app ook op andere apparaten gebruiken: bijvoorbeeld op een PC, laptop of smartphone. 
:fingers_crossed_tone4: dat de app snel op je TV geïnstalleerd kan worden! 


Inderdaad, allen de kwalificatie en de race zijn tijdelijk op 225 te zien, de rest moet allemaal via de app.


Update: de wedstrijd is nu 10 minuten bezig en het is gelukt. Staat hier nu live aan; gewoon, omdat het kan.


Gelukkig @PeterG! Ik testte het ook direct even uit (op de telefoon) en hier werkte het wel direct. Kijk je nu via de telefoon of TV?


Kijk je nu via de telefoon of TV?

Hoi @Shyrin_ 

Euh…..

Op TV via chromecast met de app in de smartphone (hi hi :grinning: )


@300ZX 

Het live kanaal 225 is alleen in gebruik tijdens de uitzendingen van de kwalificatie en de race van Formule 1. Al het overige dien je via de app of de viaplay-website te kijken. Die zit niet in de ontvanger van kpn.


Kreeg vanmiddag mail om viaplay te activeren
Heb hem op mijn kpn op inschakelen gezet maar wordt niet doorgelinkt naar viaplay.

Krijg het niet werkend zo of moet ik nog een mail krijgen?


(hi hi :grinning: )

You got me there…. :stuck_out_tongue_closed_eyes::wink:


@Harald66 goed dat jij jouw vraag hier stelt! Check even het startbericht van dit topic en dan de vraag: Hoe kan ik Viaplay aanzetten via KPN?
Helpt het antwoord op die vraag je verder?
​​​​​​


@Harald66 goed dat jij jouw vraag hier stelt! Check even het startbericht van dit topic en dan de vraag: Hoe kan ik Viaplay aanzetten via KPN?
Helpt het antwoord op die vraag je verder?
​​​​​​

alles gedaan staat ook actief in mijn kpn alleen kom ik niet bij viaplay als ik op inschakelen klik om doorgelinkt te worden