Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Viaplay krijg ik niet geactiveerd

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb een probleem... Wil ViaPlay inschakelen en morgen WK darts kijken. Maar krijg op de TV onder 'zenderpakketten' melding STB-wg-12, en bij MijnKPN “Er gaat iets fout bij het ophalen van de gegevens van je thuis abonnement, probeer het later nog eens.”

Hoe kan dat? Is er iets fout met het profiel? Verder kan ik ook geen enkel van de gegevens m.b.t. mijn thuis abonnement inzien.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 


Viaplay krijg ik niet geactiveerd

 

Beste @westdorp,

Hoe heb je ViaPlay genomen:

  • Via KPN tv ontvanger (zenderpakketten)
  • Via MijnKPN 

Als je het via deze weg hebt aangevraagd dan moet je een mail krijgen van KPN, tot die tijd kun je even niks doen. Het is een gekkenhuis bij KPN omdat er heel veel per 1 maart ViaPlay hebben aangevraagd. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Beste @JM1963,

Heb je toevallig nog iets open staan wat nog in jou abonnement verwerkt moet worden? Weet je zeker of het STB-WG-12 is? Ik heb hier de codes:

  • STB-wg-01 - Er vinden geplande werkzaamheden plaats.
  • STB-wg-02 - Er vinden geplande werkzaamheden plaats.
  • STB-wg-05 - Er is een probleem met de server in het netwerk.
  • STB-wg-06 - Er is een probleem met de server in het netwerk.
  • STB-wg-07 - Abonnement niet gevonden.
  • STB-wg-08 - Er is een probleem met de server in het netwerk.
  • STB-wg-10 - Er is een probleem met de server in het netwerk.
  • STB-wg-14 - Er is een probleem met de server in het netwerk.
  • STB-wg-17 - Er is een probleem met de server in het netwerk.

Ik zal anders even niet weten wat er aan de hand is. 🤔


Ik ben blij dat ik ViaPlay heb genomen bij ViaPlay zelf, want ik wist dat dit zou komen, want ik had ViaPlay weken van tevoren kunnen aanvragen voor € 99,- voor 1 jaar. (€ 8,25 per maand) En mijn abonnement is ook pas ingegaan op 1 maart. 


Goede morgen,

ik heb Viaplay geactiveerd. Ik zou me aan moeten melden bij Viaplay 

ergens onderaan kan ik aanmelden via partners. Maar dan moet ik kpn service is 1 en 2 opgeven. Deze heb ik niet. Hoe kom ik daar aan?

kan het niet wat makkelijker?

groet Frans

@Kpn dat wil ik ook heel graag weten

Via de activatie link is het ook niet gelukt

 

Heb je al een mail van KPN gehad?

Daarna moet het via de activatie link van KPN lukken.

Ik heb de activatielink gebruikt maar dan moet ik via Viaplay mij aanmelden en dan heb ik 2 codes nodig 

 

Heb je de e-mail van KPN gehad dat je hem kan activeren?

De 2 coders zijn het e-mail adres en wachtwoord van MIJNKPN.

Later kan je via de site van ViaPlay het wachtwoord voor ViaPlay  aanpassen (heb ik vanmorgen ook gedaan).

Probleem opgelost. Via laptop ging het wel ineens. Dank voor het meedenken 


Heb me gisteren aangemeld via mykpn, nog steeds geen activeringscode ontvangen.

krijg ik die nog?


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

 

Duurt altijd even.

Ik denk dat je hem nu wel van KPN hebt ontvangen.


Allemaal leuke antwoorden maar mijn LG smart TV kan op het net geen Viaplay app vinden, staat bij Viaplay dat er een probleem is wat ze zo snel mogelijk op gaan lossen KPN moet al wel betalen ??


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

 

Hoe oud is de LG?

Alleen modellen van na 2016 worden ondersteund door LG. 

 

Je kan altijd een Chromecast erop zetten.


Nou, het schiet al geen klote op. Wil vanavond, ook bij wijze van test, de wedstrijd Nantes-Monaco live kijken van af 21u05. Maar al wat er staat op tv is laden laden en nog eens laden.

Doe ik het direct op de phone “Viaplay kan de content niet vinden".

Terwijl op de startpagina zelfs staat dat ie nu live beschikbaar is. Dat gaat nog wat worden met de F1. Gelukkig hebben we kanaal 225. Maar helaas niet niet met deze wedstrijd.

Als dat zo blijft de komende 3 maanden houdt het voor mij op. Dan maar geen Formule 1 meer. Stelletje prutsers.

 

Update 7 minuten later: de wedstrijd is nu 10 minuten bezig en het is gelukt. Staat hier nu live aan; gewoon, omdat het kan.

Was hier geen probleem @PeterG 
Kon mooi de wedstrijd zien, prima beeld, bij de pauze viel ik in slaap ben toen maar op bed gegeaan 🙂   zal straks de rest wel kijken.
Vanavond het darten kijken.

En nu eerst koffie!
Das ook heeeeel belangrijk.


Ik heb mijn Viably Entertainment pakket aangezet. een email ontvangen om te activeren. Ik krijg telkens een foutmelding net de volgende tekst:

“Viaplay Accountpagina

Viaplay bij KPN Internet (klantnummer xxxxxxxx)

Het is niet mogelijk om met je huidige internetverbinding een Viaplay account te activeren.
Probeer het nogmaals vanaf je KPN Internetverbinding.
Gebruik je een KPN Internetverbinding met VPN? Schakel dan tijdelijk je VPN uit voor het activeren van je Viaplay account.”

ik gebruikt geen VPN en ben gewoon thuis en ingelogd op mijn KPN internetverbinding.

Waarom gaat het mis? Wat kan en moet ik doen?

Avast bedankt.

Oliver.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Ik heb mijn Viably Entertainment pakket aangezet. een email ontvangen om te activeren. Ik krijg telkens een foutmelding net de volgende tekst:

“Viaplay Accountpagina

Viaplay bij KPN Internet (klantnummer xxxxxxxx)

Het is niet mogelijk om met je huidige internetverbinding een Viaplay account te activeren.
Probeer het nogmaals vanaf je KPN Internetverbinding.
Gebruik je een KPN Internetverbinding met VPN? Schakel dan tijdelijk je VPN uit voor het activeren van je Viaplay account.”

ik gebruikt geen VPN en ben gewoon thuis en ingelogd op mijn KPN internetverbinding.

Waarom gaat het mis? Wat kan en moet ik doen? 

tom

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 


Viaplay krijg ik niet geactiveerd

 

Beste @westdorp,

Hoe heb je ViaPlay genomen:

  • Via KPN tv ontvanger (zenderpakketten)
  • Via MijnKPN 

Als je het via deze weg hebt aangevraagd dan moet je een mail krijgen van KPN, tot die tijd kun je even niks doen. Het is een gekkenhuis bij KPN omdat er heel veel per 1 maart ViaPlay hebben aangevraagd. 

 

 

Ik heb mail gehad van KPN met daarin activeer nu en dat werkt niet, als ik in nijnkpn kom en op inschakelen druk gebeurt er niks, kom ik niet verder.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Voor mensen zoals ik die al 15 jaar hetzelfde abonnement hebben, ik heb Alles In  Een Compleet is het NIET mogelijk om Viaplay via KPN aan te zetten, dit kan alleen bij een Hussel abonnement !

2 opties heb je dan: overstappen naar Hussel abonnement, in mijn geval kom ik dan inclusief Viaplay vrijwel gelijk aan dezelfde kosten per maand met dezelfde functies.

2e optie is rechtstreeks bij Viaplay een abonnement nemen voor € 99,= per jaar, als ik die optie zou nemen ben ik duurder uit, zo'n € 10,= per maand.

Mijn abonnement bestaat uit : Internet, TV, Mobiel + Ziggo sport en Plus Pakket

Ik heb vandaag 3x gebeld met KPN en elke keer na 20 minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn, voor precies 1 minuut en dan word ineens de verbinding verbroken omdat hun telefoon ermee stopte of zoiets.

Ik heb dus ruim een uur aan de telefoon gezeten zonder iets wijzer te worden.

Nu heb ik mijn oude abonnement overgezet naar Hussel met Ziggo Sport. Pluspakket en het Viaplay, nu maar afwachten of het goed gaat, ik hoop het

Groetjes uit Tilburg 

 

Admin: samengevoegd met jet Viaplay topic


Ik heb mijn Viably Entertainment pakket aangezet. een email ontvangen om te activeren. Ik krijg telkens een foutmelding net de volgende tekst:

“Viaplay Accountpagina

Viaplay bij KPN Internet (klantnummer xxxxxxxx)

Het is niet mogelijk om met je huidige internetverbinding een Viaplay account te activeren.
Probeer het nogmaals vanaf je KPN Internetverbinding.
Gebruik je een KPN Internetverbinding met VPN? Schakel dan tijdelijk je VPN uit voor het activeren van je Viaplay account.”

ik gebruikt geen VPN en ben gewoon thuis en ingelogd op mijn KPN internetverbinding.

Waarom gaat het mis? Wat kan en moet ik doen?

Avast bedankt.

Oliver.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Je moet even wachten op de mail van KPN dat je hem kan activeren.

Door de drukte van nieuwe klanten voor ViaPlay kan dit even duren.

Daarna kan je alles activeren en genieten van ViaPlay.

 

Idem voor @Tom Wichman 


Viaplay krijg ik niet geactiveerd

 

Beste @westdorp,

Hoe heb je ViaPlay genomen:

  • Via KPN tv ontvanger (zenderpakketten)
  • Via MijnKPN 

Als je het via deze weg hebt aangevraagd dan moet je een mail krijgen van KPN, tot die tijd kun je even niks doen. Het is een gekkenhuis bij KPN omdat er heel veel per 1 maart ViaPlay hebben aangevraagd. 

 

 

Ik heb mail gehad van KPN met daarin activeer nu en dat werkt niet, als ik in nijnkpn kom en op inschakelen druk gebeurt er niks, kom ik niet verder.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Heb je wel de e-mail van KPN ontvangen dat je kan activeren?

 

Je moet wel eerst via MIJNKPN inloggen.

Daarna ga je naar de link om te activeren.

Daarna moet het lukken. 


Hi @OliverJ en @Tom Wichman, zijn jullie verbonden met jullie vaste internet? Of proberen jullie dit via de mobiele 4G verbinding? Het activeren kan via de vaste verbinding, niet via KPN mobiel. Zou dat bij jullie de verklaring kunnen zijn?


waaron is  kanaal  225  alleen in het weekend ?   wanneer  wordt dit uitgebreid 

 

*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic


Ik heb bevestigingsmail van KPN over bestelling Viaplay binnen.

Doorklikken om te activeren lukt, inlog KPN ID ook, maar in het scherm daarna om Viaplay te activeren loop ik vast; ik klik op het activeren-linkje maar wordt niet door gezet naar Viaplay voor account. Ik kom weer in hetzelfde scherm uit. Linkje lijkt een loop naar zichzelf?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


@hennie013

Ik heb een Alles in 1 uit 2011, die alleen in 2016 een andere naam heeft gekregen en heet nu Alles in 1 Instap. Heette tot juli 2016 Alles in 1 Thuis Instap.

Heb via MijnKPN Viaplay via m'n kpn abonnement (factuur) kunnen nemen.

Zo ging het hier:

Log in op MijnKPN

Ga naar Producten, dan Thuis

Onderaan middelste kolom Steamingdiensten nemen of opzeggen

Viaplay selecteren en op de blauwe knop bevestigen drukken.

De eerst uren krijg je 2 mailtjes die je bestelling bevestigen

In de 3de, tot 24 uur later, staat een mail om het af te ronden

je komt dan in een landingspagina, druk op de blauwe knop

dan bij Viaplay alleen nog even een wachtwoord opgeven (het mailadres = aan die van je kpn id; ww hoeft dat niet te zijn)

Je kan daarna direct inloggen op Viaplay

via laptop ( http://viaplay.nl ), Viaplay app voor tablet, smartphone, smart-tv. Via de decoder kan het niet. Via kan. 225 is het daar alleen live in de F1 weekenden.


Hier hetzelfde verhaal: na inloggen in mijnkpn: geen entertainment pakket beschikbaar. Hoezo niet? Kpn, doe wat! We kunnen Viaplay niet aanvragen!!


Ik heb ook VIAplay via KPN genomen (Hussel abbo). geen problemen met activeren. App op smarttv gezet en inloggen met “KPN ID”. Echter VIA heeft geen Dolby Digital, DTS of ATMOS (Surround geluid) alleen maar stereo is toch een flinke min tov Netflix of Prime. Bij iemand bekend hoe dat zit ?


Ik heb ook VIAplay via KPN genomen (Hussel abbo). geen problemen met activeren. App op smarttv gezet en inloggen met “KPN ID”. Echter VIA heeft geen Dolby Digital, DTS of ATMOS (Surround geluid) alleen maar stereo is toch een flinke min tov Netflix of Prime. Bij iemand bekend hoe dat zit ?

Even bij Viaplay om uitleg vragen en/of op hun website kijken bij de FAQ bijvoorbeeld.

 


Is al gebeurt…..Maar ik dacht ….hier zitten slimme mensen dus vraag het nog een keer...


PeterG

Dan begrijp ik niet waarom het bij mij niet mogelijk was, ben 2 dagen bezig geweest het Viaplay aan te zetten maar werd er elke keer uitgegooid omdat er iets niet klopte.

Ik had een Alles in één Thuis Standaard = later compleet geworden ivm mobiele telefoon.

Via MijnKPN app lukte het niet, stond bij de streaming diensten ook niet de optie Viaplay, probeerde ik het via een omweg werd ik elke keer automatisch uitgelogd met de melding dat ik de helpdesk moest bellen.

Dat heb ik 3x gedaan waar alles fout ging, zat 20 minuten te wachten, kreeg eindelijk iemand te spreken en na het geven van mijn gegevens en postcode was het “Tuut Tuut Tuut” en einde verbinding, tot 3 keer toe op dezelfde manier fout gegaan.

Uiteindelijk heb ik via chat met iemand van KPN kunnen spreken en die vertelde mij dat ik geen Viaplay via KPN met mijn abonnement kan krijgen.

Eigenlijk is mijn contract geeindigd op 04-2014 en heb het gewoon door laten lopen.

Mogelijk is dat de oorzaak van alle problemen.

Ik heb nu mijn abonnement gewijzigd en gelijk Viaplay toegevoegd en aan het eind van het liedje ben ik zelfs nog iets goedkoper uit en heb alles hetzelfde, Pluspakket, Ziggo sport Pakket plus nu Viaplay en ben bijna € 10,= goedkoper uit en de snelheid van m'n internet is van 80 mb/sec naar 100 mb/sec gegaan.


@JantjeC 

Vertaalt van uit het Zweeds ( https://help.viaplay.com/sv/ljudformat/ )

Viaplay ondersteunt Dolby Audio op de volgende apparaten: Apple TV, Smart TV's*, Xbox One, Playstation 3/4, Safari op Mac en Edge op Windows.

Tegenwoordig bieden we duizenden titels met Dolby Audio in 5.1 en bijna alle titels in HD worden geleverd met 5.1 gemengd geluid uit onze studio's - vandaar dat het aantal titels met Dolby Audio voortdurend toeneemt.

Om optimaal te profiteren van en een nog betere filmervaring te krijgen, is een thuisbioscoopsysteem met Dolby Audio-ondersteuning vereist.

* We zenden 5.1-audio uit op Panasonic Smart TV met ondersteuning voor dit audioformaat

Uiteraard moet je wel een titel (Film of serie) hebben die met dat geluid is opgenomen.