Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

@PeterG 

Dank je wel voor je antwoord. Mijn Zweeds is niet zo goed:joy: . Mijn TV is een Philips met HDR+, ATMOS enz.. Als surroundsetje heb ik een DENON. Wat ik wel vreemd vind is dat er bij het “*” een Panasonic TV staat. Ben benieuwd wat VIAPLay zelf antwoord. Dolby Digital (neem aan dat ze dit bedoelen met Dolby audio) is een standaard en zou dus op elke geschikte installatie ongeacht het merk moeten werken. Ik ga nog effe wat spelen met de app. misschien vind ik nog wat.


@JantjeC 

Hoi, ik heb nu de app ook op de Samsung TV. Zit hier nú (ff) Men in Black 3 te kijken met PERFECT SURROUND geluid. Versterker zit direct op de tv aangesloten.

Dus: JA, Viaplay heeft Dolby 5.1 geluid.

Dolby Atmos kan ik niet checken, mijn audioset ondersteunt dat niet. Netflix heeft Atmos alleen bij 4k (met het 4k abo). DTS zullen ze nooit hebben; heeft te veel bandbreedte nodig. 


@PeterG 

Klopt bij mij is MIB3 ook DD 5.1. Schijnbaar de verkeerde films geprobeerd :thinking: . Ik heb Hansel & Gretel : Witch Hunter geprobeerd, die is schijnbaar niet DD. Heb ik als Blueray en heeft daar wel surround geluid.

Dank je voor de medewerking het probleem is opgelost.


Aangemeld voor viaplay (staat wel bij streaming diensten) maar na twee dagen nog geen activatiemail ontvangen. Na eerste dag in chat contact gezocht en kreeg toen te horen dat het druk was met de aanmelding en het vast goed zou komen.

Na twee dagen zonder ontvangen activatiemail kan ik dus nog niets, er is geen zender om te kijken en aanmelden bij viaplay kan alleen via de activatiemail die ik dus niet krijg.

Alhoewel het natuurlijk kan dat het meer dan twee dagen vertraagd is heb ik er een hard hoofd in. Ook vind ik de informatie hierover op de KPN site heel erg summier, pas na veel en diep zoeken zie je een opmerking dat het druk is met aanmelden en wat langer kan duren. Mijn advies is beter te communiceren, scheelt frustratie.

 

Ik wacht nog maar wat langer af want als ik weer een uur in de chat wacht krijg ik vermoedelijk weer dezelfde reactie: druk, nog even geduld.

 

De tijd zal het leren.

 

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over Viaplay


@PeterG

Klopt bij mij is MIB3 ook DD 5.1. Schijnbaar de verkeerde films geprobeerd :thinking: . Ik heb Hansel & Gretel : Witch Hunter geprobeerd, die is schijnbaar niet DD. Heb ik als Blueray en heeft daar wel surround geluid.

Dank je voor de medewerking het probleem is opgelost.

Super! :tada:


Ik kijk dus Viaplay via Chromecast (2020). Waar ik tegen aanloop is het feit dat met de wedstrijden afgelopen dagen er veel haperingen in het beeld zitten. Je kan duidelijk zien dat de beeldverversing nog niet helemaal op orde is. Mochten meer mensen hier tegenaan lopen, dan is het een idee om je Chromecast op 50hz in de te stellen. Dit verminderd het aantal haperingen aanzienlijk, maar ze zijn er nog steeds.


Aangemeld voor viaplay (staat wel bij streaming diensten) maar na twee dagen nog geen activatiemail ontvangen. Na eerste dag in chat contact gezocht en kreeg toen te horen dat het druk was met de aanmelding en het vast goed zou komen.

Na twee dagen zonder ontvangen activatiemail kan ik dus nog niets, er is geen zender om te kijken en aanmelden bij viaplay kan alleen via de activatiemail die ik dus niet krijg.

Alhoewel het natuurlijk kan dat het meer dan twee dagen vertraagd is heb ik er een hard hoofd in. Ook vind ik de informatie hierover op de KPN site heel erg summier, pas na veel en diep zoeken zie je een opmerking dat het druk is met aanmelden en wat langer kan duren. Mijn advies is beter te communiceren, scheelt frustratie.

 

Ik wacht nog maar wat langer af want als ik weer een uur in de chat wacht krijg ik vermoedelijk weer dezelfde reactie: druk, nog even geduld.

 

De tijd zal het leren.

 

 

 

Door de hele grote drukte, kan het helaas wat langer duren.

Ik had hem eergisteren (1 maart) na ongeveer 10 uur.

Heel erg veel mensen melden zich tegelijk aan op ViaPlay via KPN. 


Dank voor reactie, 10 uur zou ik ook wel begrijpen maar ik ben nu ruim 48 uur verder en nog niets!


Als ik probeer Viaplay aan te zetten krijg ik kort de melding ‘Er is helaas iets misgegaan'. Daarom moet ik me weer aanmelden.


Dank voor reactie, 10 uur zou ik ook wel begrijpen maar ik ben nu ruim 48 uur verder en nog niets!

 

48 uur?

Dan kan je het beste even chatten of bellen 0800 0402 gratis)

 

Vul zo wie zo je gegevens van je account van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator je ook helpen.


@Quevinsta 

Gisteren Nantes - Monaco gekeken via Chromecast 3. M.b.v. de Viaplay app in de smartphone. Live stream dus. Supermooi en vloeiend beeld.

Bedoel je met '’chromecast (2020)'’ de versie mét Google-TV ?


 

Hoi, ik heb nu de app ook op de Samsung TV. Zit hier nú (ff) Men in Black 3 te kijken met PERFECT SURROUND geluid. Versterker zit direct op de tv aangesloten.

Dus: JA, Viaplay heeft Dolby 5.1 geluid.

Dolby Atmos kan ik niet checken, mijn audioset ondersteunt dat niet. Netflix heeft Atmos alleen bij 4k (met het 4k abo). DTS zullen ze nooit hebben; heeft te veel bandbreedte nodig. 

(EVEN OFF-TOPIC) @PeterG toch maar een Samsung-account aangemaakt? Netflix en NLZIET, Videoland staat op de Samsung TV. 😉✌🏼


@Quevinsta

Gisteren Nantes - Monaco gekeken via Chromecast 3. M.b.v. de Viaplay app in de smartphone. Live stream dus. Supermooi en vloeiend beeld.

Bedoel je met '’chromecast (2020)'’ de versie mét Google-TV ?

Ja klopt. De versie met Google TV. Ook op mijn andere TV met AndroidTV hakkelt het signaal.


Nee, bleek niet nodig @Dennis Schreve .

Vanochtend stond ie ineens bij de gedownloade apps! Zonder dat ik verder wat gedaan heb. Net als overigens Netflix, NLziet, Youtube, Amazon, Rakuten en nog een paar.
Die van Netflix gebruik ik al bijna 2 jaar. Krijgt ook updates.

Dus zo'n Samsung account vooralsnog niet nodig. Sta al op genoeg plekken geregistreerd zeg! :scream: .

Lang niet voor alle apps is dus dat account nodig gelukkig.


@Quevinsta

We zien dat verschijnsel ook met de KPN iTV app voor Android TV. Framerate dingetje vrees ik.

Cast het eens vanaf de Viaplay app in je smartphone. Dat kan ook met die versie van de Chromecast. Hoe loopt het beeld dan van een live stream?

Overigens lijkt het me verstandig dat je bij Viaplay aangeeft dat het met de Android-TV-app niet soepel loopt. Hoe meer gebruikers dit aangeven bij hen hoe beter. En zal het mogelijk hersteld worden.


@Quevinsta

We zien dat verschijnsel ook met de KPN iTV app voor Android TV. Framerate dingetje vrees ik.

Cast het eens vanaf de Viaplay app in je smartphone. Dat kan ook met die versie van de Chromecast. Hoe loopt het beeld dan van een live stream?

Overigens zul je dit aan Viaplay moeten melden. Hoe meer gebruikers dit aangeven bij hen hoe beter. En zal het mogelijk hersteld worden.

Ook als ik cast naar deze apparaten, is dit het verhaal.

Ik heb het gemeld aan Viaplay via Twitter, maar krijg het standaard riedeltje terug dat ze maximaal in 1080P uitzenden, terwijl dat helemaal niet de vraag is.. :joy:


Kan ik op mijn samsung tv ouder dan 2015 autorace via Viaplay kijken?


Als bestaand klant kregen voordat Viaplay haar tarief verlaagde 4 euro korting, prima.

Maar inmiddels heeft Viaplay haar tarief verlaagd naar 9.95 . Gaat KPN ons nog steeds die 4 euro korting geven? Dus 5,95. Graag jullie reactie.

Frans


Hallo @TopStar ,

Dat gaat niet gebeuren. 
 

Wel kun je vijf euro entertainmentkorting krijgen  op Viaplay als je KPN Hussel hebt voor internet en daarnaast een mobiel abonnement. (Tenzij je al entertainmentkorting gebruikt voor een ander aanvullend pakket.) 


Hallo @TopStar , het tarief is nog steeds €13,99 per maand, alleen ter introductie tot 1 augustus €9,99 per maand. In dat opzicht is er dus niets veranderd.

 


Kan ik op mijn samsung tv ouder dan 2015 autorace via Viaplay kijken?

 

Hoi, @Corrie A 

Een Samsung TV moet minimaal van bouwjaar 2016 zijn en natuurlijk een smart-tv voor de app van Viaplay.

Voldoet ie niet aan de voorwaarden dan kan je een Chromecast gebruiken. Dan cast je naar je tv met de Viaplay-app in je smartphone. Moet je wel een smartphone hebben…..


Ik heb via de kpn een viaplay abbonnement afgesloten. Ik zie in mijn kpn wel dat viaplay is toegevoegd als pakket. Ik heb echter geen mail gezien van de kpn en kan ook niet inloggen. Hoe nu verder?


Helaas nog steeds geen mail intvangen met een link naar activatie viaplay.

wil wel graag darts kijken vanavond.is dit nog te regelen KPN


Hoeveel vertraging zit er nog op het krijgen van de activatie mail?

Had een mail gekregen dat je uiterlijk 3 maart de mail kreeg. Helaas nog niks ontvangen. 

Laat maar. Heb gewoon op de link in een ander topic gedrukt en het werkt. Alleen kanaal 225 is niet open. Of is dat alleen tijdens de races?

 


@Witjesdtc 

Zender 225:

”Tijdelijk bij KPN:

Kijk live Formula 1 op zaterdag en zondag op Viaplay Extra op kanaal 225.”

:rolling_eyes: