Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Net viaplay aangezet in mijnkpn. Maar ik kan niks zien via de app. Ik heb geen inlogggegevens voor de app.

 

Kan ik dus beter de app aanschaffen via de playstore en daar een account aanmaken?  


Ik heb me aangemeld voor viaplay.

Maar ik heb geen mail ontvangen. 

Dus ik kan me niet registreren. 


waneer krijg ik de activatiemail voor viaplay 


720p stotter streams met een bagger bitrate voor een premium prijs.  Hier komt Viaplay er nooit in. 


Hallo

Mijn vragen zijn :

Als je ViaPlay neemt via KPN kan je het dan ook zien op laptop en smartphone?

Als dat zo is gaat dat dan automatisch of moet je dat apart instellen?

Is het bij KPN ook € 9,99 tot augustus?

Is het abonnement bij KPN ook willekeurig op te zeggen?

 

 


@Fryslan Boppe 

Als je ViaPlay neemt via KPN kan je het dan ook zien op laptop en smartphone?

Ja, want je maakt gewoon een account ( wachtwoord ) aan voor de app en de website. Sterker nog, behalve voor Formule 1 waar t/m juli een kanaal voor is, ben je voor alles '’afhankelijk'’ van smart-tv, smartphone, laptop, chromecast, e.d.

Als dat zo is gaat dat dan automatisch of moet je dat apart instellen?

Je moet wel inloggen met het e-mail adres (van je kpn id) en een zelf verzonnen wachtwoord (hoeft niet gelijk te zijn aan die van je kpn id). Zie ook mijn vorige antwoord.

Is het bij KPN ook € 9,99 tot augustus?

Ja, dat klopt.

Is het abonnement bij KPN ook willekeurig op te zeggen?

Euh, willekeurig??? Als het opzegt maak je de lopende maand af (volgens mij) en dan stopt het.

 


720p stotter streams met een bagger bitrate voor een premium prijs. 

@ITVkijker . Hmm, heb duidelijk de indruk dat je nog geen seconde Viaplay live hebt gezien.

Prima 1080p streams zonder ook maar een enkel haperingetje. Gisteravond niet en nu ook niet.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-gaat-live-sport-inclusief-formule-1-in-full-hd-1080p50-aanbieden/ 


Hier hetzelfde probleem.

Zie geen viaplay staan bij streamingsdiensten.

Activeren via de TV lukt ook niet.

Ben gewoon thuis dus dat is het probleem niet.

Graag hulp.

Bedankt


Heb een LG Smart TV van 2016, Waar Netflix op staat en YouTube enz. uiteraard een KPN abb. op  Viaplay is geactiveerd op mijn PC kan  daar alles op kijken maar wat ik ook doe op de TV nergens geen Viaplay te vinden. Met KPN gebeld, meneer moest het ff uitzoeken waarom het mij niet lukte, moest de decoder updaten dan belde hij over 10/16 minuten terug om het in orde te maken, maar hij zei er niet bij op welke dag. is nu een paar dagen terug. Wie kan mij uitleggen hoe het zit ??  Heb ook op mijn PC bij Viaplay gekeken daar staat in rode letters op hun site dat de apps van Ziggo en KPN niet werkte op de TV en dat ze hun uiterste best doen om het zo snel mogelijk in orde te maken. Had vandaag iemand die bij mij kwam kijken hoe het zat was de vermelding nergens meer te vinden.


@blank912 de Viaplay app voor op uw LG Smart TV word niet door KPN gemaakt. Die moet door Viaplay zelf gemaakt worden. KPN daar over bellen is zinloos. 

Ik vraag me overigens af of dat überhaupt nog gaat gebeuren voor een toestel uit 2016.

De app voor op de KPN tv ontvanger word wel door KPN gemaakt. Welk merk tv ontvanger van KPN heeft u?


voor de mensen met een Android device en die zwarte balken achter de ondertiteling hebben.
Dit kun je wijzigen in je Android instellingen onder toegankelijkheid.
Deze staat op standaard en als je aangepast kiest kun je het zelf helemaal instellen.

Dit is dus niet te veranderen in de Viaplay app, Deze neemt je Android instellingen over.

Tip: Zoek bij instellingen in de zoekbalk naar ondertiteling


ik kan viaplay niet activeren

 

Admin: samengevoegd met bestaand topic


voor de mensen met een Android device en die zwarte balken achter de ondertiteling hebben.
Dit kun je wijzigen in je Android instellingen onder toegankelijkheid.

 

Gelukt zowel op mijn Shield TV pro als op mijn Samsung S10 nu geen zwarte balken meer achter de ondertitelingen, heel erg bedankt voor deze tip :wink:


Goedemorgen. Ik ben een nieuwe klant bij KPN en vooral om Viapplay hebben wij het abonnement genomen en nu Viaplay actief is moet ik ineens 9,99 euro meer betalen voor het abonnement bij het activeren van Viaplay. Doe ik iets verkeerd of is de gratis deal een lokkertje geweest. Help

 

Admin: samengevoegd met bestaand topic


Ik heb ViaPlay geactiveerd en kan nu op mijn laptop kijken, Echter op mijn Tv verschijnt geen app en kanaal 225 geeft slechts statisch hetzelfde beeld. Weet iemand wat te doen om ViaPlay ook op je TV te kunnen kijken?


Dat er op de TV geen app verschijnt is normaal, die zal je als je een smart TV hebt zelf moeten toevoegen aan de app galerij, de vraag natuurlijk daar gelaten of die beschikbaar is.

Andere manier is via een chromecast casten, de laatste versie heeft Google TV dus kun je daar de app op downloaden, of een Apple TV en Nvidia Shield en dergelijke producten werkt het ook prima.

Kanaal 225 zend alleen live de formule 1 op de zaterdag, de kwalificatie en de race op zondag, dit is even opgetuigd omdat Nent (Viaplay) misschien wat bandbreedte problemen verwacht in de opstartfase, KPN werkt ook aan een app op hun TV kastje, is alleen nog niet duidelijk wanneer die klaar is en beschikbaar komt.

 


Het blijft frustrerend dat ik 48uur nadat ik de email met de link om Viaplay te activeren, nog steeds niet lukt om Viaplay te activeren. Ik krijg dezelfde foutmelding ontvang, zie hieronder: 

“Viaplay Accountpagina

Viaplay bij KPN Internet (klantnummer 9xxxx5xxxx6)

Het is niet mogelijk om met je huidige internetverbinding een Viaplay account te activeren.
Probeer het nogmaals vanaf je KPN Internetverbinding.
Gebruik je een KPN Internetverbinding met VPN? Schakel dan tijdelijk je VPN uit voor het activeren van je Viaplay account.”.

 

KPN helpdesk gebeld maar geen oplossing. Ik gebruik mijn desktop en mijn internet is verbonden via een ethernetkabel. Ik verwacht dat dit zou moet werken.

 

Terwijl ik dit schrijf, ben ik achter gekomen dat KPN niet als een partner van Viaplay vermeld staat, zie plaatje hieronder. Heel raar.

 

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Alvast bedankt.

 

Admin: samengevoegd met bestaand topic


Bedankt voor je bericht


Vanaf wanneer wordt de viaplay app door KPN aangeboden via 'apps op TV'? Net als Netflix en Videoland? 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


aanmelden (toevoegen) viaplay aan abonnement lukt niet.

krijg iedere keer een foutmelding.

wat nu?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Dank voor reactie, 10 uur zou ik ook wel begrijpen maar ik ben nu ruim 48 uur verder en nog niets!

@Cnis, 48 uur is inderdaad wel wat lang. Check voor de zekerheid eens de spam map van je e-mail of de mail daar niet beland is. Als je hem daar ook niet ziet, kijk even of het lukt om te activeren via kpn.com/viaplayactiveren. Je logt dan in met je KPN ID en wordt doorgeleid naar de Viaplay accountpagina. Als het op dat punt misgaat, probeer dan een andere browser. 

Als het daarna nog niet gaat, vul je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

 

Ik heb via de kpn een viaplay abbonnement afgesloten. Ik zie in mijn kpn wel dat viaplay is toegevoegd als pakket. Ik heb echter geen mail gezien van de kpn en kan ook niet inloggen. Hoe nu verder?

@Jk25, voor jou dezelfde tips: check je spam map, en probeer te activeren via kpn.com/viaplayactiveren. Als dat niet gaat, vul je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

 

Helaas nog steeds geen mail intvangen met een link naar activatie viaplay.

wil wel graag darts kijken vanavond.is dit nog te regelen KPN

Heb je de mail inmiddels ontvangen, @Frankpetje? Zo niet, ook voor jou dezelfde tips: check je spam map, en probeer te activeren via kpn.com/viaplayactiveren. Als dat niet gaat, vul je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

 

Net viaplay aangezet in mijnkpn. Maar ik kan niks zien via de app. Ik heb geen inlogggegevens voor de app.

Kan ik dus beter de app aanschaffen via de playstore en daar een account aanmaken?  

 

Ik heb me aangemeld voor viaplay.

Maar ik heb geen mail ontvangen. 

Dus ik kan me niet registreren. 

waneer krijg ik de activatiemail voor viaplay 

Hoi @Gg79, @Diedetw08, @marinus2009, veel mensen melden zich aan voor Viaplay, dus het kan even duren voor je de mail krijgt. Geef het een 24 uur de tijd. Controleer ook de spam map van je e-mail. Als je hem daar ook niet ziet, kijk of het lukt om te activeren via kpn.com/viaplayactiveren. Je logt dan in met je KPN ID en wordt doorgeleid naar de Viaplay accountpagina. Als het op dat punt misgaat, probeer dan een andere browser. 

Als dat ook niet gaat, en het is al 24 uur geleden dat je bestelde, vul je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

 

 

Als ik probeer Viaplay aan te zetten krijg ik kort de melding ‘Er is helaas iets misgegaan'. Daarom moet ik me weer aanmelden.

Hoe probeer je Viaplay aan te zetten, @Wim Bl? Vul voor de zekerheid ook alvast je forumprofiel in, dan kunnen we eventueel meekijken.


Hallo @Gerard Schreur , @JM1963 en @CharNo ,

Als het niet lukt via Mijn KPN of via jouw ontvanger?

Bel of chat dan met KPN. 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. Doordeweeks tussen 8.00 en 20.00. Op zaterdag tot 17.00.

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


Inmiddels via chat link gekregen en via die viaplay site kon ik met gebruikersnaam en wachtwoord KPN activeren. Het werkt nu ook op andere apparaten!


Inmiddels via chat link gekregen en via die viaplay site kon ik met gebruikersnaam en wachtwoord KPN activeren. Het werkt nu ook op andere apparaten!

Dat is mooi voor jou. Met gebuikersnaam en wachtwoord, bedoel je die van KPN ID of van Viaplay?


720p stotter streams met een bagger bitrate voor een premium prijs. 

@ITVkijker . Hmm, heb duidelijk de indruk dat je nog geen seconde Viaplay live hebt gezien.

Prima 1080p streams zonder ook maar een enkel haperingetje. Gisteravond niet en nu ook niet.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-gaat-live-sport-inclusief-formule-1-in-full-hd-1080p50-aanbieden/ 

Dan heb jij nog niet op Twitter of op Tweakers gekeken waar ze een voetbalstream hebben uitgelezen. 720p stream met 5Mbps.