Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Ik wil me abonneren op Viaplay, maar deze streamingdienst staat niet bij be beschikbare streamingdiensten in de mijn KPN app. Als ik het probeer via de link op de site, word ik na het inloggen er weer uitgegooid  omdat de service tijdelijk (al 5 dagen) niet beschikbaar is. Wat te doen?


Dank voor reactie, 10 uur zou ik ook wel begrijpen maar ik ben nu ruim 48 uur verder en nog niets!

@Cnis, 48 uur is inderdaad wel wat lang. Check voor de zekerheid eens de spam map van je e-mail of de mail daar niet beland is. Als je hem daar ook niet ziet, kijk even of het lukt om te activeren via kpn.com/viaplayactiveren. Je logt dan in met je KPN ID en wordt doorgeleid naar de Viaplay accountpagina. Als het op dat punt misgaat, probeer dan een andere browser. 

Als het daarna nog niet gaat, vul je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

 

Ik heb via de kpn een viaplay abbonnement afgesloten. Ik zie in mijn kpn wel dat viaplay is toegevoegd als pakket. Ik heb echter geen mail gezien van de kpn en kan ook niet inloggen. Hoe nu verder?

@Jk25, voor jou dezelfde tips: check je spam map, en probeer te activeren via kpn.com/viaplayactiveren. Als dat niet gaat, vul je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

 

Helaas nog steeds geen mail intvangen met een link naar activatie viaplay.

wil wel graag darts kijken vanavond.is dit nog te regelen KPN

Heb je de mail inmiddels ontvangen, @Frankpetje? Zo niet, ook voor jou dezelfde tips: check je spam map, en probeer te activeren via kpn.com/viaplayactiveren. Als dat niet gaat, vul je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

 

Net viaplay aangezet in mijnkpn. Maar ik kan niks zien via de app. Ik heb geen inlogggegevens voor de app.

Kan ik dus beter de app aanschaffen via de playstore en daar een account aanmaken?  

 

Ik heb me aangemeld voor viaplay.

Maar ik heb geen mail ontvangen. 

Dus ik kan me niet registreren. 

waneer krijg ik de activatiemail voor viaplay 

Hoi @Gg79@Diedetw08@marinus2009, veel mensen melden zich aan voor Viaplay, dus het kan even duren voor je de mail krijgt. Geef het een 24 uur de tijd. Controleer ook de spam map van je e-mail. Als je hem daar ook niet ziet, kijk of het lukt om te activeren via kpn.com/viaplayactiveren. Je logt dan in met je KPN ID en wordt doorgeleid naar de Viaplay accountpagina. Als het op dat punt misgaat, probeer dan een andere browser. 

Als dat ook niet gaat, en het is al 24 uur geleden dat je bestelde, vul je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

 

 

Als ik probeer Viaplay aan te zetten krijg ik kort de melding ‘Er is helaas iets misgegaan'. Daarom moet ik me weer aanmelden.

Hoe probeer je Viaplay aan te zetten, @Wim Bl? Vul voor de zekerheid ook alvast je forumprofiel in, dan kunnen we eventueel meekijken.

Via de app. Het gaat zowel op mijn tablet als op mijn mobiel fout. Maar ik heb inmiddels besloten geen Viaplay te gaan gebruiken. 


heb via kpn viaplay geactiveerd staat ook in mijn producten maar krijg geen app of kan niet inloggen op viaplay

*Admin: verplaatst naar algemeen ViaPlay topic

 


We hebben een aantal losse topics samengevoegd met dit verzameltopic.

 

ik kan viaplay niet activeren

Hoi @frans v dulm, wat gaat er mis, kun je iets meer vertellen? Neem ook vooral het startbericht van dit topic, en de activatiemail die je hebt gekregen door.  

 

Goedemorgen. Ik ben een nieuwe klant bij KPN en vooral om Viapplay hebben wij het abonnement genomen en nu Viaplay actief is moet ik ineens 9,99 euro meer betalen voor het abonnement bij het activeren van Viaplay. Doe ik iets verkeerd of is de gratis deal een lokkertje geweest. Help

Hoi @Franz vd, wat bedoel je precies? Er is op dit moment een actie dat mensen die een nieuw abonnement bij ons afsluiten kunnen kiezen voor Viaplay 9 maanden gratis. Voor bestaande klanten is de actie dat het tot augustus €9,99 kost i.p.v. €13,99. Waarbij je aanvullende €5 entertainmentkorting kunt krijgen als je ook een mobiel abonnement hebt en niet al een ander entertainmentoptie actief hebt. Voor meer info, zie het startbericht.

 

Het blijft frustrerend dat ik 48uur nadat ik de email met de link om Viaplay te activeren, nog steeds niet lukt om Viaplay te activeren. Ik krijg dezelfde foutmelding ontvang, zie hieronder: 

<screenshot>

Hoi @OliverJ, je bent via de activatiemail naar kpn.com/viaplayactiveren gegaan? Log daar in met je KPN ID. Dan kom je uiteindelijk op de Viaplay accountpagina. Als het daar misgaat, probeer het even in een andere browser. Vaak helpt dat.  

 

Vanaf wanneer wordt de viaplay app door KPN aangeboden via 'apps op TV'? Net als Netflix en Videoland? 

Nog niet bekend, @Angelique Meijnen

 

aanmelden (toevoegen) viaplay aan abonnement lukt niet.

krijg iedere keer een foutmelding.

wat nu?

Hoi @wokjen, wat voor foutmelding krijg je?

 

Ik wil me abonneren op Viaplay, maar deze streamingdienst staat niet bij be beschikbare streamingdiensten in de mijn KPN app. Als ik het probeer via de link op de site, word ik na het inloggen er weer uitgegooid  omdat de service tijdelijk (al 5 dagen) niet beschikbaar is. Wat te doen?

Dan heb je waarschijnlijk een te oud soort abonnement, @L. Krabbenborg, of er zit achter de schermen iets niet goed. Kunnen we nakijken. Vul daarvoor je forumprofiel in en reageer hier weer als je dat gedaan hebt.

 

 

Als ik probeer Viaplay aan te zetten krijg ik kort de melding ‘Er is helaas iets misgegaan'. Daarom moet ik me weer aanmelden.

Hoe probeer je Viaplay aan te zetten, @Wim Bl? Vul voor de zekerheid ook alvast je forumprofiel in, dan kunnen we eventueel meekijken.

Via de app. Het gaat zowel op mijn tablet als op mijn mobiel fout. Maar ik heb inmiddels besloten geen Viaplay te gaan gebruiken. 

Dat is ook een optie, @Wim Bl. Mocht je je nog bedenken, probeer het dan eens via een computer. En anders kan de klantenservice ook altijd helpen :)  

 

 

heb via kpn viaplay geactiveerd staat ook in mijn producten maar krijg geen app of kan niet inloggen op viaplay

Je krijgt een activatiemail van ons @drup. Maar omdat veel mensen Viaplay willen kan het even duren voor je die mail hebt. Zodra die er is kun je via de link in de mail VIaplay activeren en kijken. 


Ik wil me abonneren op Viaplay, maar deze streamingdienst staat niet bij be beschikbare streamingdiensten in de mijn KPN app. Als ik het probeer via de link op de site, word ik na het inloggen er weer uitgegooid  omdat de service tijdelijk (al 5 dagen) niet beschikbaar is. Wat te doen?

Ik kan toch niet op een activeringslink klikken, als ik de dienst niet eens kan bestellen?


@blank912 de Viaplay app voor op uw LG Smart TV word niet door KPN gemaakt. Die moet door Viaplay zelf gemaakt worden. KPN daar over bellen is zinloos. 

Ik vraag me overigens af of dat überhaupt nog gaat gebeuren voor een toestel uit 2016.

De app voor op de KPN tv ontvanger word wel door KPN gemaakt. Welk merk tv ontvanger van KPN heeft u?

Viaplay wordt door KPN verkocht  zijn er dan wel verantwoordelijk voor dat het werkt volgens mij dan, ben ook al  60 jaar terug bij aanschaf van mijn eerste telefoon toestel cliënt van de PTT geworden en tot nu gebleven. TV ontvangers  2 stuks Model HMB 2260 Productie datum 2015 01 20  ARCADqan


@Erik_ bedankt voor je tip. Met Chrome is het gelukt om te activeren. Lag aan safari. Je bent een topper!!


720p stotter streams met een bagger bitrate voor een premium prijs. 

@ITVkijker . Hmm, heb duidelijk de indruk dat je nog geen seconde Viaplay live hebt gezien.

Prima 1080p streams zonder ook maar een enkel haperingetje. Gisteravond niet en nu ook niet.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-gaat-live-sport-inclusief-formule-1-in-full-hd-1080p50-aanbieden/ 

Dan heb jij nog niet op Twitter of op Tweakers gekeken waar ze een voetbalstream hebben uitgelezen. 720p stream met 5Mbps.

@ITVkijker . En dat gelóóf jij … met 5 (!) Mb/s een 720p stream???? Als het 5 is is het 1080.

Darts is 720p50 @ 3.8 Mbps of 1080p50 @ 5 Mbps

bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/70815192#70815192

Darts was gisteren (  3 maart ) in 1080 ( bron )


UPDATE:

Vier kanalen

Bij Viaplay kunt je straks, net zoals bij F1 TV Pro, kiezen tussen vier kanalen. Dit zijn dus vier verschillende streams. Te weten:

1. Main

Dit is de standaard camera die de meest relevante beelden op het circuit tonen.

2. Onboard

Kijk door de ogen van de coureur met de camera vanuit de cockpit.

3. Pitlane

Volg alles wat er gebeurd in de pitlane.

4. Timing

Bekijk de positie en tijd voor elke coureur.

Volgens Viaplay worden alle vier de kanalen met Nederlands commentaar ondersteunt.

Twee streams tegelijk

Bij Viaplay kan je twee verschillende streams tegelijkertijd bekijken op twee verschillende apparaten. Je kan dus bijvoorbeeld het standaard main kanaal aanzetten op je televisie (hetzij via lineair) en op een ander apparaat een van de andere drie kanalen. Of je rouleert ze. Op deze manier haal je de beste Formule 1-ervaring uit je Viaplay-abonnement.

Wil je graag het commentaar van Olav Mol tijdens de Formule 1? Klik dan hier hoe dit in zijn werk gaat. Dit kan overigens altijd, ongeacht waar je je Viaplay-abonnement afsluit.

 


Ik kan nergens viaplay aanzetten, stappen gevolgd voor mijnkpn alsook in mijnkpn-app. Er volgt een foutmelding, en wordt meteen uitgelogd


Kan viaplay niet aanzetten. Zie zelfs in mijn KPN Viaplay hrlrmaal nergens, niet bij zenderpakketten en niet bij streamingdiensten.

Probeer ik het via de mail, ook als ik al ben ingelogd, wordt ik direct uitgelogd.

 

Ben ik ingelogd en kies ik zenderpakket wijzigen, dan zie ik wel dat ik voor viaplay bij de streamingdiensten moet zijn, klik dan op deze link, maar viaplay is ook dan niet te zien.

 

Ook als ik het via de miijnKPN-app probeer, hetzelfde resultaat, geen viaplay te zien, laat staan de kans om het aan te zetten.

 

Gaat dit met het activeren ook zo ellendig?


Wanneer word de viaplay app toegevoegd op de kpn afstand bediening.We hebben viaplay toegevoegt maar kunnen nu alleen zaterdag en zondag kijken.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


UPDATE:

Wil je graag het commentaar van Olav Mol tijdens de Formule 1? Klik dan hier hoe dit in zijn werk gaat. Dit kan overigens altijd, ongeacht waar je je Viaplay-abonnement afsluit.

 

 

Olov Mol, alsjeblieft niet.

En Snoeks liever ook niet. 

Ook al weten deze 2 veel van hun sport. 


Kan viaplay niet aanzetten. Zie zelfs in mijn KPN Viaplay hrlrmaal nergens, niet bij zenderpakketten en niet bij streamingdiensten.

Probeer ik het via de mail, ook als ik al ben ingelogd, wordt ik direct uitgelogd.

 

Ben ik ingelogd en kies ik zenderpakket wijzigen, dan zie ik wel dat ik voor viaplay bij de streamingdiensten moet zijn, klik dan op deze link, maar viaplay is ook dan niet te zien.

 

Ook als ik het via de miijnKPN-app probeer, hetzelfde resultaat, geen viaplay te zien, laat staan de kans om het aan te zetten.

 

Gaat dit met het activeren ook zo ellendig?

 

ViaPlay is geen zenderpakket.

ViaPlay is een Streaming dienst. Je moet dus kiezen voor Streamingdienst toevoegen / wijzigen.

 

Welk abonnement heeft u bij KPN?

Het kan alleen met een KPN hussel abonnement.

Zo niet, dan moet je hem omzetten naar Hussel.

Of je kan rechtstreeks bij ViaPlay een abonnement nemen (heb je alleen kanaal 225 tot 1 augustus (op za. en zo tijdens F1) niet). 


Bij streamingdiensten staat alleen spottify, en geen viaplay

Viaplay is gewoon nergens te vinden


Kan viaplay niet aanzetten. Zie zelfs in mijn KPN Viaplay hrlrmaal nergens, niet bij zenderpakketten en niet bij streamingdiensten.

Probeer ik het via de mail, ook als ik al ben ingelogd, wordt ik direct uitgelogd.

 

Ben ik ingelogd en kies ik zenderpakket wijzigen, dan zie ik wel dat ik voor viaplay bij de streamingdiensten moet zijn, klik dan op deze link, maar viaplay is ook dan niet te zien.

 

Ook als ik het via de miijnKPN-app probeer, hetzelfde resultaat, geen viaplay te zien, laat staan de kans om het aan te zetten.

 

Gaat dit met het activeren ook zo ellendig?

 

ViaPlay is geen zenderpakket.

ViaPlay is een Streaming dienst. Je moet dus kiezen voor Streamingdienst toevoegen / wijzigen.

 

Welk abonnement heeft u bij KPN?

Het kan alleen met een KPN hussel abonnement.

Zo niet, dan moet je hem omzetten naar Hussel.

Of je kan rechtstreeks bij ViaPlay een abonnement nemen (heb je alleen kanaal 225 tot 1 augustus (op za. en zo tijdens F1) niet). 

Ik heb geen KPN hussel en toch heb ik Viaplay op Smart TV, iPhone, Macbook PRO, zie screendump

 


voor de mensen met een Android device en die zwarte balken achter de ondertiteling hebben.
Dit kun je wijzigen in je Android instellingen onder toegankelijkheid.

 

Gelukt zowel op mijn Shield TV pro als op mijn Samsung S10 nu geen zwarte balken meer achter de ondertitelingen, heel erg bedankt voor deze tip :wink:

Alles geprobeerd op zowel een androidtelefoon en een iPhone, kan nu de lettergrootte en het lettertype aanpassen, ook geen zwarte balk meer op beide telefoons, maar stream ik dan naar de tv dan staan de zwarte balken er gewoon weer achter.


Viaplay alleen op Samsung TV 2016 of nieuwer????

Dat begrijp ik niet. Op mijn Samsung Smart TV uit 2013 kan ik gewoon via de Smart Hub de ViaPlay app gewoon downloaden. Dan kijk ik dus via internet, niet via KPN. Maar ik begrijp dat dat altijd het geval is. Of niet? Anders begrijp ik de restrictie 2016 of nieuwer niet die genoemd wordt in de beschrijving van dit topic ViaPlay bij KPN?

De kosten van een abonnement direct bij ViaPlay zijn ook hetzelfde als bij KPN. Dus waarom zou ik dat bij KPN willen, die mij bovendien dwingen om mijn abonnement aan te passen.


@J.Gommans , @viaplay aanzetten 

Zo ging het hier:

Log in op MijnKPN

Ga naar Producten, dan Thuis

Onderaan middelste kolom Steamingdiensten nemen of opzeggen

Viaplay selecteren en op de blauwe knop bevestigen drukken.

De eerst uren krijg je 2 mailtjes die je bestelling bevestigen

In de 3de, tot 24 uur later, staat een mail om het af te ronden

je komt dan in een landingspagina*, druk op de blauwe knop

dan bij Viaplay alleen nog even een wachtwoord opgeven (het mailadres = aan die van je kpn id; ww hoeft dat niet te zijn)

Je kan daarna direct inloggen op Viaplay

via laptop ( http://viaplay.nl ), Viaplay app voor tablet, smartphone, smart-tv. Via de decoder kan het niet. Via kan. 225 is het daar alleen live in de F1 weekenden.

*heb je na 24 uur de afrondingsmail nog niet gebruik dan deze link voor de landingspagina.


Als trouwe klant van KPN, en met de extra functie “opnemen” in mijn pakket…. zit ik toch nog wél met een vraag..

Uit een andere vraag op het Forum, heb ik een antwoord van een KPN-lid kunnen ‘vissen’ :

Je kunt álle zenders, uitgezonderd lokaal/woonplaats, opnemen. In HD indien ze dat zijn. Opnamen blijven tot een jaar bewaard tenzij je 200 uur vol is/raakt. Ze worden opgeslagen op het netwerk van KPN "in the cloud". 
Terugkijken via de gids vervangt Programma Gemist. Lang niet alle zenders bieden dit aan. Buitenlandse ook niet (BBC, België, Duitse). 
Bovendien, als een zender het aanbiedt kan het zijn dat er ook programma's tussen zitten die ze niet op die manier mogen aanbieden i.v.m. het ontbreken van die rechten. Opnemen kan dan altijd wel.

 

Klopt het dan, dat ViaPlay, tóch NIET op te nemen is ? Ook al heb ik een extra pakket “opnemen” in ‘mijn KPN’ ???? 

admin: vraag naar centrale topic verplaatst


@PeterG , @viaplay aanzetten 

Het probleem is dat ik bij de streamingsdiensten alleen spottify zie om aan/uit te zetten.

Viaplay is nergens te zien

 

In een mail van KPN staat een link Viaplay aanzetten, maar ook daar lukt t niet. Je wordt direct uitgelogd


@Nixie : Helaas kun je met Viaplay niet opnemen. Net als dat ook met Netflix niet kan, zeg maar. :-(


@Nixie : Helaas kun je met Viaplay niet opnemen. Net als dat ook met Netflix niet kan, zeg maar. :-(

maw...mijn extra functie ‘alle programma's opnemen’ waar je elke maand voor betaald ? Mvg


Met het opnemen pakket kan je uitzendingen opnemen inderdaad @Nixie, die op tv zenders worden uitgezonden. Viaplay biedt haar programma's aan als streamingdienst, niet als een zender. Dat werkt anders (net als Netflix zoals Erwin al zei) en kan daardoor niet opgenomen worden. 

Wel kan je via Viaplay alle sportuitzendingen tot 48 uur na de uitzending opnieuw bekijken. Selecteer het evenement in het sportgedeelte en begin met kijken. Je kunt de uitzending 48 uur na het einde van de uitzending starten. Daarna verdwijnt de uitzending uit het schema.


Mooi dat er niet echt duidelijk (lees zeer onduidelijk, totaal niet transparant) word gemaakt op welke apparaten je Viaplay kunt kijken.

Ik (misschien niet zo slim) ga er vanuit dat als ik een abonnement afsluit bij KPN, dat ik dan het afgesloten abonnement kan kijken via de TV ontvanger.  Dat lijkt dus bij Viaplay niet zo te werken. 

 

Ik voel me mooi vern**kt door KPN

 

RS