Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Met het opnemen pakket kan je uitzendingen opnemen inderdaad @Nixie, die op tv zenders worden uitgezonden. Viaplay biedt haar programma's aan als streamingdienst, niet als een zender. Dat werkt anders (net als Netflix zoals Erwin al zei) en kan daardoor niet opgenomen worden. 

Wel kan je via Viaplay alle sportuitzendingen tot 48 uur na de uitzending opnieuw bekijken. Selecteer het evenement in het sportgedeelte en begin met kijken. Je kunt de uitzending 48 uur na het einde van de uitzending starten. Daarna verdwijnt de uitzending uit het schema.

Hoi Jasper.

KPN schrijft in zijn advertentie: “ Vanaf wanneer kan ik Viaplay op kanaal 225 kijken? “

Jasper schrijft: “…... kan je uitzendingen opnemen inderdaad, die op tv zenders worden uitgezonden.”

Dan denk ik…. kanaal 225… dat is een TV zender van KPN, die uitgezonden wordt ? Dus zou ik dit uitgezonden kanaal moeten kunnen opnemen… tóch Jasper :)

(het is niet persoonlijk bedoeld !!! no hard feelings :)


Wat leest iedereen toch slecht!! 
 

Op de website van KPN staat

 


en in de bevestiging staat

 

Onduidelijk en niet transparant?


@Parossa , helemaal met je eens.

@J.Gommans

Heb je wel vast internet van KPN ? Anders lukt het inderdaad niet. (met alleen een mobiel dus)

Anders toch écht: 

Inloggen bij MijnKPN → klik op Producten → dan op je adres (Thuis) → vrijwel onderaan de middelste kolom: Uw extra opties staat in blauw: Streamingdiensten wijzigen of toevoegen.


Hallo,

 

Ik probeer al een aantal dagen Viaplay aan te zetten in MijnKPN.

 

Ik log in op MijnKPN

Ik ga naar TV

Meer opties bekijken

Mijn entertainment

Aanpassen

Maar daar zie ik geen viaplay

 

Wat doe ik verkeerd .......


Hoe krijg ik Vua play op mijn tv......ik zit me gek te zoeken. Via SMS geactiveerd maar blijf inloggen maar op de app inloggen lukt niet…

Hopeloos server overbelast

Geen activatiecode mail binnen gekregen

Help


Sinds vandaag, 4 maart, heb ik een KPN abonnement. Alles werkt perfect behalve dat ik geen activatie mail heb ontvangen voor mijn 9 maanden gratis viaplay. Bij mijn factuur en gegevens staat dat ik dit zou moeten hebben, maar als ik via de “viaplay activeren” pagina kijk, staat er dat ik geen viaplay in mijn abonnement heb. Kan KPN dit a.u.b voor mij oplossen?


KPN is weer niet zo lekker bezig.

Viaplay kun je zo makkelijk aanzetten… klik en klaar… behalve….

Als je een KPN compleet abonnement hebt (ouder abonnement) kun je geen Viaplay via KPN afsluiten. Waarom niet? Volgens een aardige medewerker van KPN is dat gewoon zo.

Wel kun je overstappen naar Hussel wat op dit moment zelfs Eur. 1,50 per maand goedkoper kan zijn in mijn geval. Zeker, nu wel en volgende maand is het helaas toch duurder dan mijn huidige contract? Hoeft echt niet, mijn huidige contract is prima. Ik wil gewoon Viaplay erbij, vorige jaren had ik Ziggo Sport erbij dat was ook geen probleem. 

Nee, nu moet iedereen naar Hussel.

Opmerkelijk is ook dat je overal naar “MijnKPN” verwezen wordt voor Viaplay, en als ik daar probeer Viaplay te bestellen wordt ik direct uitgelogd. Geen melding, geen info op de website dat er toch een beperking op zit … alleen voor husselaars.

Een nieuwe TV ontvanger met 4K mogelijkheid lijkt ook al niet beschikbaar te zijn voor mij als trouwe KPN klant.

Erg jammer dat KPN dwingend probeert langdurige klanten nieuwe contracten af te laten sluiten.

 


@Victor1966

Ik heb een oud Compleet abonnement, oorspronkelijk uit 2011. In 2016 is alleen de naam gewijzigd van Alles in 1 Thuis Instap naar Alles in 1 Instap. Heb probleemloos Viaplay aangezet via kpn. Hier via MijnKPN. Maar het kan ook via de decoder (dan wel afronden na ca. 24 uur via je laptop), en via de klantenservice (ook dan … afronden na ca. 24 uur via je laptop).

Hier eerder op deze pagina heb ik de stappen gegeven die ik heb gevolgd.


PeterG

Dat is wel vreemd wat jij schrijft omdat ik vaak probeerde Viaplay te activeren zonder succes, ik werd elke keer direct uitgelogd zonder melding op verschillende apparaten.

Ook is door een helpdesk medewerker bevestigd dat ik geen Viaplay kan bestellen vanwege mijn abonnement.

Verder las ik net op dit forum een ander topic waar dit bevestigd wordt en als beste antwoord is gekozen.

Ik ben nu toch erg benieuwd hoe dat precies zit. Misschien kan een moderator hierover informeren en wat duidelijkheid kan brengen.


Het is heel normaal dat KPN nieuwe functies en nieuwe pakketten alleen beschikbaar maar voor de nieuwste abonnementsvorm. De oude abonnementen zijn zoals ze zijn, daar voegt KPN bijvoorbeeld geen 4K optie aan toe. Want ja, natuurlijk wil KPN dat bestaande klanten ook langzamer hand naar de nieuwere abonnementen overstappen. 

Of dat ook bij Viaplay zo is weet ik niet.

Erg jammer dat KPN dwingend probeert langdurige klanten nieuwe contracten af te laten sluiten.

Je sluit geen nieuw contract af. Alleen het abonnement veranderd. Als je vandaag het abonnement om zet naar Hussel, dan kunt u over 2 maanden gewoon opzeggen.


Hoi @Victor1966 
Als je internetsnelheid  100 of meer is dan kun je een 4K abonnement afsluiten voor 2,50 p/m en dan krijg je de 4K ontvanger.
Wat heb je tegen het husselabonnement?
Kun je gewoon afsluiten en je gaat geen nieuw 1 jarig contract aan.
Het kan goedkoper zijn, maar ook wat duurder dat kun je zelf bekijken op kpn.com


Goedemorgen,

Via de kpn site moet ik doorklikken naar entertainment opties om viaplay te activeren. 

Maar bij de entertainment staat viaplay helemaal.niet als optie.  Hoe kan ik viaplay activeren, ik heb een lopend kpn abonnement. 


Heb net kontakt gehad met KPN medewerker en er zijn problemen bij Via play door de grote toeloop van aanvragen. Zegt KPN.

Kan wel dagen duren voor je activeringsmail krijgt.…

Fijn dat dit ook op de site vermeld wordt door KPN.....binnen 5 minuten kun je er al gebruik van maken.…

Slechte service ook omdat ik via een een automatisch antwoord wel een SMS krijgt en waar je dan vervolgens weer niets aan hebt.

 

Dus schijnt goed re komen....geduld hebben dus.…

Bij navraag blijkt dus pas wanneer je de activatiemail gebruikt hebt  het abonnement op Via play pas ingaat.…

We doen dus niets verkeerd....slechte informatie voorziening


Ik ben nu toch erg benieuwd hoe dat precies zit. Misschien kan een moderator hierover informeren en wat duidelijkheid kan brengen.

Goedemorgen @Victor1966, ja hoor dat kunnen we wel! :wink: @Splunder lees je mee?

Als je Viaplay niet terug ziet als optie in je huidige abonnement, dan kan het zijn dat je gebruikt maakt van een verouderd abonnement. 

Dat is helemaal prima, nadeel is wel dat je bepaalde opties niet kunt combineren. Combineren kan wel als je overstapt naar KPN Hussel.

Tip: neem je huidige abonnement en wensen onder de loep en check hoe dit uitpakt met KPN Hussel. 

Het voordeel van KPN Hussel is dat je zelf bepaalt wat je nodig hebt en het op ieder moment kunt aanpassen. Als je overstapt, dan wijzigt je contractduur niet: deze blijft maandelijks opzegbaar.

Je kunt via MijnKPN of onze klantenservice bekijken of KPN Hussel een interessante overstap voor je is:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.

Viaplay staat echt niet onder het kopje streamingdiensten in mijnkpn. 

Ook niet bij zenderpakketten. 

 

En nu?? En hoe kan ik als jarenlange klant van kpn viaplay krijgen???  Of is dit van kpn weer een verkooptruc,  dat ik een te oud abonnement zou hebben? 


Viaplay alleen op Samsung TV 2016 of nieuwer????

Dat begrijp ik niet. Op mijn Samsung Smart TV uit 2013 kan ik gewoon via de Smart Hub de ViaPlay app gewoon downloaden. Dan kijk ik dus via internet, niet via KPN. Maar ik begrijp dat dat altijd het geval is. Of niet? Anders begrijp ik de restrictie 2016 of nieuwer niet die genoemd wordt in de beschrijving van dit topic ViaPlay bij KPN?

De kosten van een abonnement direct bij ViaPlay zijn ook hetzelfde als bij KPN. Dus waarom zou ik dat bij KPN willen, die mij bovendien dwingen om mijn abonnement aan te passen.

 

Dat is heel erg mooi dat Samsung toch de ViaPlay app op het toestel uit 2013 heeft gezet.

Hopelijk gaan meer merken dit doen.


@Splunder , als je eens dat bericht boven jou bericht leest staat er toch duidelijk wat je kan doen, je kan overstappen op Hussel en dan kan je Viaplay toevoegen, of het financieel interessant is moet je zelf uitvogelen.

Via Viaplay zelf betaal je hetzelfde, heb je alleen de F1 niet op kanaal 225 en zul je alles via de App moeten doen.


Als trouwe klant van KPN, en met de extra functie “opnemen” in mijn pakket…. zit ik toch nog wél met een vraag..

Uit een andere vraag op het Forum, heb ik een antwoord van een KPN-lid kunnen ‘vissen’ :

Je kunt álle zenders, uitgezonderd lokaal/woonplaats, opnemen. In HD indien ze dat zijn. Opnamen blijven tot een jaar bewaard tenzij je 200 uur vol is/raakt. Ze worden opgeslagen op het netwerk van KPN "in the cloud". 
Terugkijken via de gids vervangt Programma Gemist. Lang niet alle zenders bieden dit aan. Buitenlandse ook niet (BBC, België, Duitse). 
Bovendien, als een zender het aanbiedt kan het zijn dat er ook programma's tussen zitten die ze niet op die manier mogen aanbieden i.v.m. het ontbreken van die rechten. Opnemen kan dan altijd wel.

 

Klopt het dan, dat ViaPlay, tóch NIET op te nemen is ? Ook al heb ik een extra pakket “opnemen” in ‘mijn KPN’ ???? 

admin: vraag naar centrale topic verplaatst

 

ViaPlay is geen zender.

VisPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

En een streaming dienst kan je niet opnemen.

Maar je kan wel alles vele keren zien bij een streaming diensrt.

Live sport, weet ik nog niet, of dat later ook te zien (ViaPlay is ook nieuw voor mij). 


@Elstim Goedemorgen! 
 

Fijn dat dit ook op de site vermeld wordt door KPN.....binnen 5 minuten kun je er al gebruik van maken.…

 

We doen onze uiterste beste om iedereen zo goed mogelijk te informeren! Daarom staat het volgende op onze website:
 


Vertraagd is op dit moment een aantal uur, geen dagen. Laat anders hier weten hoeveel tijd er exact tussen zat!

Ik hoop dat het zonnetje bij jou, net zo mooi schijnt als bij mij!
Geniet ervan, terwijl je op de activatiemail wacht! :blush: ​​​​​​​


Ik heb ook een oud abonnement: Alles-in-1 Instap. En ik kan gewoon Viaplay kiezen.

 


Met het opnemen pakket kan je uitzendingen opnemen inderdaad @Nixie, die op tv zenders worden uitgezonden. Viaplay biedt haar programma's aan als streamingdienst, niet als een zender. Dat werkt anders (net als Netflix zoals Erwin al zei) en kan daardoor niet opgenomen worden. 

Wel kan je via Viaplay alle sportuitzendingen tot 48 uur na de uitzending opnieuw bekijken. Selecteer het evenement in het sportgedeelte en begin met kijken. Je kunt de uitzending 48 uur na het einde van de uitzending starten. Daarna verdwijnt de uitzending uit het schema.

Hoi Jasper.

KPN schrijft in zijn advertentie: “ Vanaf wanneer kan ik Viaplay op kanaal 225 kijken? “

Jasper schrijft: “…... kan je uitzendingen opnemen inderdaad, die op tv zenders worden uitgezonden.”

Dan denk ik…. kanaal 225… dat is een TV zender van KPN, die uitgezonden wordt ? Dus zou ik dit uitgezonden kanaal moeten kunnen opnemen… tóch Jasper :)

(het is niet persoonlijk bedoeld !!! no hard feelings :)

 

Ik denk niet dat je die kan opnemen, omdat hier alleen de beelden van de F1 van de streamingdienst ViaPlay op zaterdag en zondag te zien zijn.

Ik denk niet dat ViaPlay toestemming geeft voor opnemen. 

 

Kanaal 225 is er tot 1 augustus en alleen op za en zo tijdens F1 wedstrijden. 


Viaplay staat echt niet onder het kopje streamingdiensten in mijnkpn. 

 


Mooi dat er niet echt duidelijk (lees zeer onduidelijk, totaal niet transparant) word gemaakt op welke apparaten je Viaplay kunt kijken.

Ik (misschien niet zo slim) ga er vanuit dat als ik een abonnement afsluit bij KPN, dat ik dan het afgesloten abonnement kan kijken via de TV ontvanger.  Dat lijkt dus bij Viaplay niet zo te werken. 

 

Ik voel me mooi vern**kt door KPN

 

RS

 

Zie hier, daar kan je heel erg duidelijk vinden op welke apparaten ViaPlay bekeken kan worden.

ViaPlay is zaols vermeld een streamingdienst. 

 

KPN is niets meer en niets minder dan een doorgeefluik voor ViaPlay.

Net zoals voor Netflix en Spotify. 


Viaplay staat echt niet onder het kopje streamingdiensten in mijnkpn. 

Ook niet bij zenderpakketten. 

En nu?? En hoe kan ik als jarenlange klant van kpn viaplay krijgen???  Of is dit van kpn weer een verkooptruc,  dat ik een te oud abonnement zou hebben?  

@Splunder Zover ik weet kan je Viaplay niet kan bestellen wanneer je een te oud abonnement. Je kan in dat geval Viaplay pas bestellen nadat je het abonnement hebt gewijzigd naar een Hussel abonnement. Hierdoor kom je ook in aanmerking voor Entertainmentkorting. Dit kan je zelf doen via MijnKPN of je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Maar door de screenshots hierboven begin ik daaraan te twijfelen. @Nick83 Heb jij Viaplay ook echt aangevraagd?

  

Wanneer word de viaplay app toegevoegd op de kpn afstand bediening.We hebben viaplay toegevoegt maar kunnen nu alleen zaterdag en zondag kijken.

Viaplay kun je kijken via de Viaplay app. Deze is beschikbaar op:

  • Smart TV
  • Google Chromecast of Apple TV
  • PC, laptop of Macbook
  • Smartphone (IOS of Android OS)
  • Playstation 4/5 en Xbox One

Het is mogelijk om Formule 1 op de race dagen (zaterdag en zondag) via Viaplay Xtra op kanaal 225 te bekijken, gewoon via de tv-ontvanger (alleen als je een Viaplay abonnement bij KPN). Het is helaas nog niet mogelijk om de overige content van Viaplay via de KPN tv-ontvanger te bekijken.

Meer hierover lees je op https://viaplay.com/nl-nl/devices 


@Shyrin_ 

Bedankt voor de bevestiging.

KPN dwingt dus hun oude (lees trouwe) klanten nieuwe abonnementen af te sluiten door ze actuele diensten te ontzeggen.