Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Is het nodig dat er een pc gebruikt word om viaplay op kpn 225 te zien?


@Shyrin_

Bedankt voor de bevestiging.

KPN dwingt dus hun oude (lees trouwe) klanten nieuwe abonnementen af te sluiten door ze actuele diensten te ontzeggen. 

Welk abonnement heb je momenteel?


KPN is niets meer en niets minder dan een doorgeefluik voor ViaPlay.

Zelfs dat nog niet eens. Het verkeer van de app komt rechtstreeks van Viaplay en gaat direct naar de klant thuis. KPN zit daar niet tussen. Afgezien van het feit dat de verbinding over het netwerk van KPN gaat natuurlijk. 

KPN is enkel een betaalmethode. Meer niet.


@Cor55  Waar heb je dat gelezen? Dat is zeker niet nodig.  Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier kun je alle relevante informatie doornemen.

 


@Shyrin_

Bedankt voor de bevestiging.

KPN dwingt dus hun oude (lees trouwe) klanten nieuwe abonnementen af te sluiten door ze actuele diensten te ontzeggen. 

Precies, dat bedoel ik dus. Ik overweeg kpn na jaren op te zeggen , als ik nu gedwongen word mijn prima abonnement voor viaplay aan te moeten passen ( lees: weer duurder te maken) .

 


@Shyrin_

Bedankt voor de bevestiging.

KPN dwingt dus hun oude (lees trouwe) klanten nieuwe abonnementen af te sluiten door ze actuele diensten te ontzeggen. 

Precies, dat bedoel ik dus. Ik overweeg kpn na jaren op te zeggen , als ik nu gedwongen word mijn prima abonnement voor viaplay aan te moeten passen ( lees: weer duurder te maken) .

Wat voor een abonnement heb je dan nu?

En anders neem je toch Viaplay rechtstreeks af of kies je voor F1 TV Pro als het je eigenlijk alleen om Formule 1 te doen is.

 

Edit: Ik maak me overigens sterk dat een overgang van jouw huidige abonnement naar KPN Hussel eerder goedkoper dan duurder zal worden.


Is het nodig dat er een pc gebruikt word om viaplay op kpn 225 te zien?

 

Kanaal 225 is alleen op za. en zo. tijdens de F1 en tot 1 augustus.

Verder alles via de app van ViaPlay.

 

ViaPlay is namelijk geen zender.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst. 


KPN is niets meer en niets minder dan een doorgeefluik voor ViaPlay.

Zelfs dat nog niet eens. Het verkeer van de app komt rechtstreeks van Viaplay en gaat direct naar de klant thuis. KPN zit daar niet tussen. Afgezien van het feit dat de verbinding over het netwerk van KPN gaat natuurlijk. 

KPN is enkel een betaalmethode. Meer niet.

 

Ik bedoelde in dit geval voor het financiële deel.

Mijn excuus dat ik niet duidelijk was. :wink:


Beste, 

 

Viaplay aangezet, ( nog wel wat onverwachte haken en ogen, zoals geen app op mijn tv).  Instellingen geeft aan dat ik nu met kpn ook golf kan kijken.  Waar , wanneer, hoe?  Verder zie ik nl nergens info. Als dat zo is kan ik ziggo nl opzeggen. 


Viaplay aangezet, ( nog wel wat onverwachte haken en ogen, zoals geen app op mijn tv).  Instellingen geeft aan dat ik nu met kpn ook golf kan kijken.  Waar , wanneer, hoe?  Verder zie ik nl nergens info. Als dat zo is kan ik ziggo nl opzeggen. 

Van welk merk en type is jouw televisie?

Golf kijk je via de app. Je zult dan ook in de app moeten kijken wanneer er golf uitzendingen zijn.


In de app kom ik golf nog niet tegen. Tv Samsung


In de app kom ik golf nog niet tegen. Tv Samsung

Dan zal je bij Viaplay aan moeten kloppen immers zij zijn verantwoordelijk voor de programmering.

Is dat overigens in de Viaplay app op jouw Samsung TV?


@Elstim Goedemorgen! 
 

Fijn dat dit ook op de site vermeld wordt door KPN.....binnen 5 minuten kun je er al gebruik van maken.…

 

We doen onze uiterste beste om iedereen zo goed mogelijk te informeren! Daarom staat het volgende op onze website:
 


Vertraagd is op dit moment een aantal uur, geen dagen. Laat anders hier weten hoeveel tijd er exact tussen zat!

Ik hoop dat het zonnetje bij jou, net zo mooi schijnt als bij mij!
Geniet ervan, terwijl je op de activatiemail wacht! :blush:

Ik heb vanmorgen gebeld met klantenservice.....die vertelde mij, en dit is als het goed is ook opgenomen, dat klanten die dinsdag een abonnement afgesloten hebben dit gisteren pas de mail binnen kregen..…

Dus het kon wel dagen duren....ik verzin dit niet.

Ik wacht rustig af, maar het was bij niet duidelijk dat dit lang zou duren voor ik de mail zou krijgen..…

Er zijn ergere zaken op de wereld.

Paar uur langer wachten is echt niet wat mij vanochtend verteld is. Hij had het over dagen. 

Kortom binnenkort kan ik Via play kijken . 


@Guidovankeulen

Viaplay heeft geen golf. Rechten voor golf zijn bij Ziggo Sport en, deel, bij Discovery+. Ziggo Sport heeft er zelfs een apart kanaal voor. Discovery+ is een streamingdienst.

Bij welke '’instellingen'’ zie je golf? En dat dat bij Viaplay zou zijn?


@Shyrin_

Bedankt voor de bevestiging.

KPN dwingt dus hun oude (lees trouwe) klanten nieuwe abonnementen af te sluiten door ze actuele diensten te ontzeggen. 

Precies, dat bedoel ik dus. Ik overweeg kpn na jaren op te zeggen , als ik nu gedwongen word mijn prima abonnement voor viaplay aan te moeten passen ( lees: weer duurder te maken) .


Van dwingen is geen sprake: je hebt een keuze. Of je stapt over en kunt dan Viaplay aan het pakket toevoegen of je behoudt het abonnement zoals je het nu hebt en sluit Viaplay rechtstreeks bij Viaplay af. Ik hoop uiteraard dat het opzeggen van het hele abonnement bij KPN geen keuze zal zijn!

Weer duurder te maken” is een aanname. Het ligt er maar net aan hoe je het abonnement samenstelt. Een overstap kan namelijk ook voordeliger uitpakken.

Edit: Ik maak me overigens sterk dat een overgang van jouw huidige abonnement naar KPN Hussel eerder goedkoper dan duurder zal worden.


Jullie ongenoegen over het gekozen beleid zal ik intern als signaal doorgeven. Het zal het beleid niet veranderen, maar weten wat er onder onze klanten speelt, wordt gewaardeerd!


Waarom lukt bij bestellen viaplay betalen wel, maar als ik wil kijken op de tv is er geen uitzending?   Ook al ben ik aangemeld.


@J.Gommans , @viaplay aanzetten 

Zo ging het hier:

Log in op MijnKPN

Ga naar Producten, dan Thuis

Onderaan middelste kolom Steamingdiensten nemen of opzeggen

Viaplay selecteren en op de blauwe knop bevestigen drukken.

De eerst uren krijg je 2 mailtjes die je bestelling bevestigen

In de 3de, tot 24 uur later, staat een mail om het af te ronden

je komt dan in een landingspagina*, druk op de blauwe knop

dan bij Viaplay alleen nog even een wachtwoord opgeven (het mailadres = aan die van je kpn id; ww hoeft dat niet te zijn)

Je kan daarna direct inloggen op Viaplay

via laptop ( http://viaplay.nl ), Viaplay app voor tablet, smartphone, smart-tv. Via de decoder kan het niet. Via kan. 225 is het daar alleen live in de F1 weekenden.

*heb je na 24 uur de afrondingsmail nog niet gebruik dan deze link voor de landingspagina.

Leuk deze standaard reactie op mijn eerdere email, maar als ik zeg dat het niet werkt, dan werkt het dus ook NIET.

De link in de email werkt niet: na aanloggen met kpn id wordt je er automatisch zonder opgaaf van redenen weer afgelogd. Als ik zelf inlog met mijn kpn id, dan wordt nergens de Viaplay streaming dienst getoond. M.a.w. ik wordt gedwongen om mijn abonnement te wijzigen.

Daar komt dan nog bij dat volgens de beschrijving in dit topic Viaplay bij KPN alleen maar werkt op Samsung TV van 2016 of nieuwer. Wat volslagen nonsens is, want ik kan op mijn Samsung uit 2013 gewoon de Viaplay app downloaden.

Dus al met al zijn de emails van KPN gewoon misleidende reclame. Tijd om maar eens een klacht in te gaan dienen, want dit klopt van geen kanten.


Omdat op kanaal 225 alleen tijdens formule 1 weekenden een uitzending is. Alle andere momenten niet. En andere Viaplay films, series en sporten ook niet. Daarvoor dien je de app te gebruiken. De app op je telefoon, je tablet, je computer of eventueel op je Smart TV.


Hoi,

Ik heb begrepen dat je viaplay nu nog niet kan kijken met de tv-ontvanger.

Weet iemand misschien hoelang ik nog moet wachten?

Nu kan ik formule 1 kijken op tv via een lunair kanaal, maar wanneer dit kanaal verdwijnt zou ik graag viaplay via mijn tv-ontvanger bekijken.

Alvast bedankt voor uw reactie.

 

Met vriendelijke groet,

Jarno Seijbel


Goede middag.

Wanneer zend viaplay uit.

Heb nog steeds blauw beeld.

Met informatie van viaplay.

Gr raymund


Ik probeer al enkele dagen om Viaplay toe te voegen via mijn tv of mijnkpn streaminsdiensten.

Viaplay is op beide niet zichtbaar kan het dus niet toevoegen.

Graag wat informatie wat ik kan doen om toch Viaplayte kunnen toevoegen aan mijn abonnement.

 


Goedemiddag allen, 

Vraagje, situatie als volgt: ik heb zelf een abonnement afgesloten bij Viaplay en heb de app op mijn Samsung smart tv gezet en dat werkt prima. 

Mijn schoonouders hebben ook KPN glasvezel, net als ikzelf, en ik wil deze gebruik laten maken van mijn abonnement van Viaplay. 

De vraag: kan ik de app van Viaplay, als deze beschikbaar is op de tv ontvanger van KPN, dan met mijn abonnement/account gegevens werkend krijgen bij hun? Eigenlijk hetzelfde als bijvoorbeeld Netflix? Aangezien mijn schoonouders geen smart tv hebben, enkel de tv ontvanger van KPN. 

Bij voorbaat dank, 

Ivor. 


@JanIvor 

De app voor Viaplay komt helaas pas medio eind juli / augustus beschikbaar op de tv ontvanger. Maar dan kun je gewoon je direct bij Viaplay genomen abonnement/account daarin koppelen.

Willen je schoonouders OOK Formule 1 kijken en jij ook? Dan kunnen ze mss beter een eigen abo afsluiten op Viaplay. 2 streams tegelijk kan, maar 2 dezelfde tegelijk op één abo schijnt (dan weer) niet te kunnen.

En om direct al Formule 1 te kunnen kijken hebben je schoonouders natuurlijk wel ontvangsmogelijkheid voor Viaplay nodig. De app dus.

Kan met chromecast met Google-TV en ook

app in smartphone, tablet en via de Viaplay website met Google chrome is het ook met de '’eenvoudige'’ chromecast 3 te casten.


Hoi,

Ik heb begrepen dat je viaplay nu nog niet kan kijken met de tv-ontvanger.

Weet iemand misschien hoelang ik nog moet wachten?

Nu kan ik formule 1 kijken op tv via een lunair kanaal, maar wanneer dit kanaal verdwijnt zou ik graag viaplay via mijn tv-ontvanger bekijken.

Alvast bedankt voor uw reactie.

 

Met vriendelijke groet,

Jarno Seijbel

 

Ik kijk vanaf dinsdag ViaPlay via de app op mijn LG OLED tv.

 

Kijk hier op welke tv's je via de app van ViaPlay kunt kijken. 

 

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app op de Smart TV, nooit problemen. 


@raymund

Waar zie je blauw beeld? De app van Viaplay heeft nooit blauw beeld. En via het tijdelijke Formule 1 kanaal 225 is nu een groen beeld met tekst te zien.

@CharNo

Ik heb vernomen dat met sommige oudere abonnementen Viaplay niet toegevoegd kan worden via KPN. Welke dat zijn is me een beetje een raadsel. Mijn abo is in 2011 gestart als Alles-in-1 Thuis Instap en heet sinds juli 2016 Alles-in-1 Instap.

Het is ook mogelijk Viaplay direct van henzelf af te nemen. ( http://viaplay.com ) Alleen krijg je dan niet de beschikking over kan. 225, wat tot en met juli voor de hoofd-stream van Formule 1 gebruikt wordt. Uiteraard is die ook via de app.

Viaplay kan je verder momenteel NIET zien via de ontvanger. Maar bv via de Viaplay app in je smart-tv ( niet ouder dan 2016).

Welke abonnementsvorm heb je?