Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Ja klopt is groen beeld op kanaal 225..

Dus dan moet ik eerst viaplay op mijn smartphone zetten dus kan je niet kijken op de tv


@raymund 

Via 225 wordt alleen de hoofd stream van Viaplay doorgegeven tijdens de Formule 1 weekeinden. Verder niks.

Het overige aanbod (en tijdens raceweekenden alle 4 de F1 streams) kun je zien via, inderdaad, je phone. Maar de app van Viaplay ondersteunt chromecast. Heb al paar x op de 2-de tv hier, met chromecast gekeken via de app op de smartphone.

Op de '’grote'’ tv in de woonkamer kijk ik via de Viaplay - app in die tv zelf.

De app voor Viaplay is nog niet beschikbaar in de tv decoder. Waarschijnlijk medio eind juli.


@JanIvor

De app voor Viaplay komt helaas pas medio eind juli / augustus beschikbaar op de tv ontvanger. Maar dan kun je gewoon je direct bij Viaplay genomen abonnement/account daarin koppelen.

Willen je schoonouders OOK Formule 1 kijken en jij ook? Dan kunnen ze mss beter een eigen abo afsluiten op Viaplay. 2 streams tegelijk kan, maar 2 dezelfde tegelijk op één abo schijnt (dan weer) niet te kunnen.

En om direct al Formule 1 te kunnen kijken hebben je schoonouders natuurlijk wel ontvangsmogelijkheid voor Viaplay nodig. De app dus.

Kan met chromecast met Google-TV en ook

app in smartphone, tablet en via de Viaplay website met Google chrome is het ook met de '’eenvoudige'’ chromecast 3 te casten.

Dank je voor antwoord @PeterG 

Dat ik e eventueel een Google Chromecast kan gebruiken is mij bekend. Maar daarom wilde ik eerst weten of de Viaplay app op de TV ontvanger zou komen en of dat dan zou werken met mijn account. 

Maar inderdaad, 2 dezelfde streams schijnt niet te kunnen op 1 abbo. 

Hahaha, dan kijk ik de race, en gaat mijn schoonmoeder maar met Max in de auto zitten met die stream. 🤣


Ja klopt is groen beeld op kanaal 225..

Dus dan moet ik eerst viaplay op mijn smartphone zetten dus kan je niet kijken op de tv

 

ViaPlay is geen zender.

Omdat de data te hoog kan liggen bij F1, mogen Ziggo en KPN een kanaal openen.

Bij KPN is dat 225 en is alleen beschikbaar op za. en zo tijdens de F1.

Meer mag niet van ViaPlay

Tot 1 augustus.

 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

Die via de app op je Smart tv (nieuwer dan 2016) kan kijken, of via de de PC (via de browser) of via Mobiel of via Mobiel casten met de Chromecast. 

Zie hier op welke tv je de app van ViaPlay kan vinden.

 

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app op de Smart tv, nooit problemen. 


@PeterG vond dit nog: https://www.totaaltv.nl/nieuws/zo-omzeil-je-maximum-twee-gelijktijdige-streams-viaplay/ 

Daar in staat dat je wél 2 gelijke streams mag hebben. We gaan het zien, ik ga niet wachten op de Viaplay app op de TV ontvanger maar schaf een Google Chromecast aan voor bij mijn schoonouders, kunnen ze nu al naar Viaplay kijken, net als mijzelf. 


@JanIvor

De app voor Viaplay komt helaas pas medio eind juli / augustus beschikbaar op de tv ontvanger. Maar dan kun je gewoon je direct bij Viaplay genomen abonnement/account daarin koppelen.

Willen je schoonouders OOK Formule 1 kijken en jij ook? Dan kunnen ze mss beter een eigen abo afsluiten op Viaplay. 2 streams tegelijk kan, maar 2 dezelfde tegelijk op één abo schijnt (dan weer) niet te kunnen.

En om direct al Formule 1 te kunnen kijken hebben je schoonouders natuurlijk wel ontvangsmogelijkheid voor Viaplay nodig. De app dus.

Kan met chromecast met Google-TV en ook

app in smartphone, tablet en via de Viaplay website met Google chrome is het ook met de '’eenvoudige'’ chromecast 3 te casten.

Dank je voor antwoord @PeterG 

Dat ik e eventueel een Google Chromecast kan gebruiken is mij bekend. Maar daarom wilde ik eerst weten of de Viaplay app op de TV ontvanger zou komen en of dat dan zou werken met mijn account. 

Maar inderdaad, 2 dezelfde streams schijnt niet te kunnen op 1 abbo. 

Hahaha, dan kijk ik de race, en gaat mijn schoonmoeder maar met Max in de auto zitten met die stream. 🤣

 

Hmm.. in de voorwaarden die ik kreeg toen ik het abonnement bij Viaplay afsloot stond gewoon twee streams per abonnement. Er stond niks over twee dezelfde of aparte streams. Dat zou wel een naaistreek zijn…

Edit: dit staat in de voorwaarden, dus volgens mij kan je wel gewoon op twee apparaten tegelijk de race live kijken:

"Wij kunnen van tijd tot tijd beslissen welke apparaten u mag gebruiken om toegang te krijgen tot Viaplay. U mag Viaplay gebruiken op niet meer dan vier (4) verschillende apparaten per periode van 24 uur.

U kunt content op maximaal twee (2) geregistreerde apparaten tegelijk streamen. Als u echter afzonderlijk hebt betaald voor toegang tot een live-uitzending van een evenement als pay-per-view, kunt u deze content slechts op één (1) geregistreerd apparaat streamen"

 

 


 

 

 

​​​

 

Hmm.. in de voorwaarden die ik kreeg toen ik het abonnement bij Viaplay afsloot stond gewoon twee streams per abonnement. Er stond niks over twee dezelfde of aparte streams. Dat zou wel een naaistreek zijn...

Klopt, heb het net even opgezocht. 

Op 5 apparaten mag je aangemeld zijn, en op 2 daarvan kan je gelijkwaardige streams bekijken. 


Ter verduidelijking: https://www.streamwijzer.nl/viaplay-account-delen-schermen-tegelijk/


Mijn vraag is al beantwoord zie ik


Goedenavond, 

 

Viaplay kan je op 2 apparaten tegelijk bekijken maar moet dit ook hetzelfde huishouden zijn? 

Hallo @Shaun81 , dat staat niet echt duidelijk in de voorwaarden, zie hieronder:

Hoeveel streams/apparaten kan ik hebben?

Je kan 2 streams tegelijkertijd open hebben en tot 5 apparaten gebruiken binnen een 24 uur periode. Als je een 3de stream wil openen, zal je een foutmelding ontvangen met uitleg hierover. Hetzelfde geld voor een 6de apparaat binnen een 24 uur periode. Je kan ook de meeste series en films downloaden en offline bekijken zonder dat deze effect heeft op de online stream.

Ik zou zeggen, gewoon proberen.

Succes.


Ik verbaas mij een beetje over de onwetendheid bij mensen over Viaplay, daarnaast lees je ook enorm veel desinformatie hier op het forum, afgezien van de talloze topics dat het aanmelden via KPN niet lukt, of traag verloopt. Maar dat zijn opstart issues en wordt opgelost. 

Verder begrijp ik niet wat er nu allemaal zooo lastig is aan een streamingsdienst? 

  • tot 1 augustus stelt KPN een lineair kanaal open, alleen voor het live volgen van de F1.
  • Vanaf 1 augustus biedt KPN ongetwijfeld de Viaplay app aan op de ontvanger. (dit gebeurt ook bij Ziggo) Echter is heel die app nog niet klaar voor de diverse Providers.
  • Films en series kijk je gewoon via de App zelf net als hoe Netflix werkt. En je kunt er live op kijken (zoals Big Brother bij Videoland) 
  • Streamen kan op 2 apparaten tegelijkertijd, en dat werkt gewoon prima. 
  • Je mag op 5 apparaten aanmelden.

Meer hoef je er niet over te vertellen,….


@JeroenB22 , Het probleem is dat degene die hier verbaasd zijn zich niet inlezen en alleen zien en.lezen wat ze willen, Viaplay via een kanaal bij KPN, de rest word niet opgenomen in de hersens tot het te laat is.


Ik heb herhaaldelijk geprobeerd Viaplay in MijnKPN te krijgen. Het lukt me niet

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb herhaaldelijk geprobeerd Viaplay in MijnKPN te krijgen. Het lukt me niet

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Te oud abonnement bij KPN misschien?


Gisteren (vrijdag) is bij mij kpn internet + tv aangesloten. Monteur heeft alles netjes opgeleverd en alles werkt, behalve viaplay. Als ik Viaplay probeer te activeren krijg ik de melding "Je hebt geen Viaplay abonnement besteld" te zien terwijl ik toch echt “Viaplay 9mnd gratis vanaf mrt” heb besteld. Foutje in de KPN administratie, of doe ik zelf iets fout?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb herhaaldelijk geprobeerd Viaplay in MijnKPN te krijgen. Het lukt me niet

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Te oud abonnement bij KPN misschien?

Kan een KPN medewerker daar duidelijk in geven? Werkt Viaplay echt alleen bij Hussel? Of zou het ook bij oudere abonnementen moeten werken? De abonnementsvorm van vlak voor Hussel? "Internet en TV"? En Alles-in-1?

Bij mensen met een XS4ALL abonnement zou het in ieder geval wel moeten kunnen las ik ergens? En hoe zit het met klanten die een Oxxio abonnement hebben? Of een Telfort abonnement? Kunnen die Viaplay nemen? Of moeten die allemaal overstappen op Hussel? 


@Bram_ ik zie dat jij dienst hebt. Ik kan het zelf niet op Team KPN terug vinden maar zie bovenstaande vraag. Kan je Viaplay toevoegen bij oudere of niet-Hussel abonnementen in het algemeen?

Of alleen met Hussel?


Wat een vreselijk gedoe bij KPN.

Inloggen bij viaplay via de app lukt steeds niet.

Zoals viaplay zegt zowel gebruikersnaam en wachtwoord komen niet over een. 

Alles gedaan wat er in de mail stond van KPN viaplay geactiveerd.

Heb een keer kúnnen aanmelden en kijken maar sinds woensdag steeds dezelfde melding 

En probeer je KPN te bellen dan moet je minimaal 20 a 30 minuten wachten en dan kunnen ze je niet helpen.

Dus KPN je laat je klanten in de kou staan en denk er zelfs aan om alles van KPN op te zeggen als dit niet spoedig verholpen is


Ik heb “Alles-in-1 Glasvezel Standaard”.

Is inderdaad al aantal jaren oud, maar ik mag een klein vermogen betalen per maand dus verwacht ik alle service


Ik heb “Alles-in-1 Glasvezel Standaard”.

Is inderdaad al aantal jaren oud, maar ik mag een klein vermogen betalen per maand dus verwacht ik alle service

Als het met een "Alles-in-1 instap" lukt waarom dan niet met jouw abonnement?

 


Ik heb “Alles-in-1 Glasvezel Standaard”.

Is inderdaad al aantal jaren oud, maar ik mag een klein vermogen betalen per maand dus verwacht ik alle service

U kunt het abonnement ten alle tijden omzetten naar Hussel als u denkt dat da goedkoper is.


Ik heb herhaaldelijk geprobeerd Viaplay in MijnKPN te krijgen. Het lukt me niet

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Een paar pagina’s terug staat toch uitleg?


@Ward_

Ik heb alles in 1 standaard en heb gewoon via mijn KPN kunnen activeren.

Mijn moeder heeft nog alles in 1 glasvezel standaard. Bovenstaande baart mij enige zorgen of ik het voor haar volgende week aan kan vragen. Ik ga speciaal daarvoor bij haar logeren.

Dus wat duidelijkheid van @Bram_ of een andere moderator zou wel prettig zijn.

Hussel is voor haar minder boeiend qua €.

Nu gratis espn; pluspakket interesseert haar niet. 


Ik heb “Alles-in-1 Glasvezel Standaard”.

Is inderdaad al aantal jaren oud, maar ik mag een klein vermogen betalen per maand dus verwacht ik alle service

Als het met een "Alles-in-1 instap" lukt waarom dan niet met jouw abonnement?

 

Ik denk dat "Alles-in-1 Glasvezel Standaard" ouder is dan "Alles-in-1 Instap".