Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Er is uit eens iemand van KPN die me wist over te halen om Hussel te nemen. Ondanks dat hij aangaf dat ik hetzelfde zou kunnen doen of ontvangen, bleek dat niet zo en heb het dus onmiddellijk terug laten draaien.  


… dan is het toch klaar? Neem je viaplay, bij viaplay zelf.


Dan mis ik de korting die KPN geeft de eerste maanden


Dan stap je over naar Hussel.


Het zou toch erg fijn zijn dat er net als Netflix en YouTube etc. een app zou komen voor viaplay, casten gaat niet zonder geluidsvertraging en via de browser op de tv kun je niet inloggen.

Voor niet alle smarttv's komen er apps.

Zijn daar plannen voor?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hi @pietbijmold, ik zie dat je een abonnement hebt uit 2013, dit abonnement is helaas te oud om Viaplay aan toe te kunnen voegen :slight_frown: Wél is het mogelijk om bij Viaplay zelf te bestellen uiteraard, óf om alsnog over te stappen naar Hussel. Je geeft aan dat iemand je eerder over had gehaald maar dat het toch tegenviel. Geen idee hoe lang dat geleden is en wat er precies tegen viel maar wellicht is het de moeite waard om je wensen toch weer eens voor te leggen aan 1 van mijn collega's. Kan best zijn dat een Husselabonnement nu toch wél bij je wensen past!


Dan mis ik de korting die KPN geeft de eerste maanden

Die krijg je bij viaplay ook, prijs is precies hetzelfde.


Kan een KPN medewerker daar duidelijk in geven? Werkt Viaplay echt alleen bij Hussel? Of zou het ook bij oudere abonnementen moeten werken? De abonnementsvorm van vlak voor Hussel? "Internet en TV"? En Alles-in-1?

Bij mensen met een XS4ALL abonnement zou het in ieder geval wel moeten kunnen las ik ergens? En hoe zit het met klanten die een Oxxio abonnement hebben? Of een Telfort abonnement? Kunnen die Viaplay nemen? Of moeten die allemaal overstappen op Hussel? 

Naast Hussel abonnementen kan Viaplay ook toegevoegd worden aan oudere abonnementen, echter niet aan de áller oudsten. Zelf heb ik een Alles in 1 Standaard uit begin 2016 en ik kan 'm zonder problemen toevoegen. We hebben echter nog een flink aantal klanten met een abonnement uit bijvoorbeeld 2011 of 2013 en daarbij is het niet te realiseren dat Viaplay toegevoegd kan worden.

Bij XS4ALL is het mogelijk en ook Telfort/Oxxio klanten krijgen de mogelijkheid. Het is me echter niet duidelijk of daar ook sprake is van verouderde abonnementen, hier gaan we intern even navraag over doen en komen we op terug! 


Ik heb nu Viaplay van KPN. Hoe kan ik Viaplay kijken op mijn MacBook Pro

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Het zou toch erg fijn zijn dat er net als Netflix en YouTube etc. een app zou komen voor viaplay, casten gaat niet zonder geluidsvertraging en via de browser op de tv kun je niet inloggen.

Voor niet alle smarttv's komen er apps.

Zijn daar plannen voor?

Hi @RBe , dit zou inderdaad heel fijn zijn! We hebben hier op dit moment nog niets concreets over te melden. Als er in de toekomst een app komt, zullen we je daar uiteraard over informeren :slight_smile:

Ik heb nu Viaplay van KPN. Hoe kan ik Viaplay kijken op mijn MacBook Pro

Hi @werner5, dit wordt hier uitgelegd: Viaplay kijken via MacBook 


@werner5

Dat is toch een laptop? Ga naar de website van ViaPlay en log in. Wordt ondersteund met Firefox en Google Chrome op de Mac. 

http://viaplay.com 


hallo,

Ik wil Viaplay (F1) aanzetten via MijnKPN – Entertainment pagina.

Echter, Viaplay is hier niet beschikbaar; ik zie alleen Netflix en Spotiy (staat ook al aan).

Hoe kan ik Viaplay aanzetten?

ik heb een KPN Compleet abonnement

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


wat ik me zo kan herinneren was Spotify niet mee gratis bij Hussel. En er was nog iets met niet meer opnemen of niet meer terugkijken. Ik zal in elk geval eens bellen met KPN


wat ik me zo kan herinneren was Spotify niet mee gratis bij Hussel. En er was nog iets met niet meer opnemen of niet meer terugkijken. Ik zal in elk geval eens bellen met KPN

Spotify is nooit gratis geweest bij abonnementen van KPN, Spotify was vroeger "inbegrepen in de prijs" en dat is iets heel anders.


in vind beide acceptabel. gratis of inbegrepen is voor mij hetzelfde


in vind beide acceptabel. gratis of inbegrepen is voor mij hetzelfde

Ook op de factuur? In het eerste geval zou u er niet voor betalen, in het tweede geval wel.


Ik heb “Alles-in-1 Glasvezel Standaard”.

Is inderdaad al aantal jaren oud, maar ik mag een klein vermogen betalen per maand dus verwacht ik alle service

Wat betaald u er voor per maand?


ik heb een KPN Compleet abonnement

Dat kan niet, want dat is geen abonnementsvorm. KPN Compleet is een voordelenpakket wat u krijgt als u aan bepaalde voorwaarden voldoet. 

Wat staat er op pagina 2 van de factuur? Daar zou de naam van het abonnement op moeten staan. 


@APxWOL Ik vermoed zooo maar dat je een Alles-in-1 GLASVEZEL XXXXXX abonnement hebt. Dat zijn oudere abonnementen waar o.a. Viaplay niet in toegevoegd kan worden.

Twee opties:

Je kunt Viaplay direct van hen afnemen http://viaplay.com/nl-nl . Je kunt dan alleen geen gebruik maken van het TIJDELIJKE F1 kanaal 225. Je moet dan kijken via de app in je smart-tv, of ander smart-device. Laptop via browser via genoemde site. Chromecast wordt ondersteund. Laptop alleen met google chrome.

Of

Je kunt je abonnement moderniseren naar de huidige propositie Hussel en gelijk Viaplay erbij nemen. Bij Hussel heb je overigens als enige gratis pakket pluspakket. Heb je onder '’KPN Compleet'’ het espn pakket nu gratis kan je met Hussel duurder uit zijn (afgezien van Viaplay).


Ruim € 107 voor het totaalpakket (incl. sport etc) en € 82,20 voor Alles-in-1 Glasvezel Standaard


Ruim € 107 voor het totaalpakket (incl. sport etc) en € 82,20 voor Alles-in-1 Glasvezel Standaard

Ok. Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? Dan kunnen we daar gemakkelijk een Hussel abonnement mee berekenen. Kijken of dat goedkoper is.


Mensen van KPN leg mij eens uit waarom ik met mijn KPN ID niet kan inloggen op viaplay.

Word er niet wijzer van heb een keer in kunnen loggen en het werkte goed.

Maar na woensdag was het afgelopen wat ik ook doe viaplay zegt doodleuk gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen.

Dus ben er wel klaar mee klantenservice KPN wachttijd 20 tot 30 minuten en dan vertelen dat ze het niet weten.

Ik ga geen abonnement afsluiten voor maar twee dagen formule 1 te kijken daar pas ik voor. 

KPN laat zijn klanten mooi hangen en dat zal voor mij dus de laatste keer zijn.

Geen oplossing voor de testdagen beginnen is ook geen KPN meer.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Dan mis ik de korting die KPN geeft de eerste maanden

ViaPlay zelf geeft ook een korting @pietbijmold

 


Het gaat niet om de korting.

Het gaat erom dat KPN het niet op orde heeft.

En trouwe klanten die ze hebben nu lekker in de kou laten staan.

 


Mensen van KPN leg mij eens uit waarom ik met mijn KPN ID niet kan inloggen op viaplay.

Omdat Viaplay een heel andere organisatie is dan KPN. U kunt met uw autosleutel ook de huisdeur niet openen? 

Geen oplossing voor de testdagen beginnen is ook geen KPN meer.

De testdagen zijn sowieso toch al niet bij viaplay te zien heb ik volgens mij ergens gelezen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/formule-1-testdagen-niet-bij-viaplay-wel-bij-f1-tv-pro/