Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

@Ward_

Maar in eerste instantie is het wel hetzelfde.

Je kunt bij Viaplay meteen al een ander ww opgeven. Ik heb nooit een moment hetzelfde gehad als van m'n KPN ID. E-mail (inlognaam) komt wel overeen.

 

@Nick83

Ook de testdagen zijn bij Viaplay te zien.

Zie de gids bij Viaplay onder '’sport'’ en https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-toont-trainingsdagen-formule-1-toch-volledig-live/ .

 

@pietbijmold

Aan de abonnementen Alles-in-1 Glasvezel Instap/Standaard/Premium kan Viaplay niet toegevoegd worden. Deze hebben die mogelijkheid kennelijk niet.

2 opties: Of abonnement omzetten naar huidige Hussel of Viaplay los afnemen bij Viaplay zelf. Zij geven tot en met juli dezelfde korting als de providers.


Ik heb sinds 1-3-2022  Viaplay via kpn. maar kan het niet zien via de kpn box.

Allen te zien op de cromecast. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor,ander ben ik er snel klaar mee.

 

GR .Sande

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


 

Het lijkt erop dat je bij KPN inlogt met je ID, vanaf daar doorklikt naar Viaplay en op die manier wordt herkend als KPN klant. Dus niet door bij Viaplay nogmaals met je KPN ID in te loggen. Ik volg binnen KPN veel zaken op het gebied van security via de Intranet pagina's en KPN heeft veiligheid hoog in het vaandel staan. Dus dit is volgens mij een storm in een glas water. Die ik helaas zelf lijk te hebben veroorzaakt.. sorry :-)

Dan hoop ik dat iemand mij kan vertellen (laten zien met screenshots) hoe stap 4 in z'n werk gaat en wat daar ingegeven moet worden bij het aanmaken van een Viaplay account via KPN. @joop2011?

 

Ik denk dat ik toen ik bij de ViaPlay site kwam niet goed had opgelet.:unamused:

Dit kwam omdat wachtwoord maar 1 keer vermeld stond, normaal staat er nog een 2de voor controle.

Dat heeft mij op het verkeerde been gezet, denk ik.

En daarom denk ik ook dat ik niet de enige ben.:wink:


Ik heb sinds 1-3-2022  Viaplay via kpn. maar kan het niet zien via de kpn box.

Allen te zien op de cromecast. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor,ander ben ik er snel klaar mee.

 

Waarom snel klaar mee? Er is wel meer niet te zien via de kpn ontvanger. Disney+, Discovery+, Rakuten-tv, NLziet, NPOplus, KIJK.nl, RTLXL.nl, HBOmax en ga zo maar verder. 

En qua zenders diverse regionalen, en ook geen terugkijken VRT. Voor o.a. regionalen en vrt terugkijken en commerciële zenders terugkijken zonder (!) de reclameblokken heb ik NLziet erbij. Op tv 1 via de app erin en tv 2 via de chromecast.

Via Chromecast gaat het prima. Gewoon Full HD beeld. Het duurt nog enkele maanden voordat de app er op de de ontvanger is. Ondertussen zijn wel wel meerdere andere opties…..

smart-tv

smartphone, tablet, laptop (allen chromecast ondersteuning; laptop met google chrome browser)

Xiami MI stick

Chromecast 4 met Google-TV

Apple TV (box)

Amazon Fire TV

Godzijdank zijn we juist niet afhankelijk van de ontvangers van providers als kpn, ziggo, t-mobile e.d. Ik gebruik geen enkele app op de ontvanger. Alleen die in de smart-tv en voor de chromecast die in de phone.


@PeterG

Mooi uitgelegd.

 

Op de computer kijk ik ViaPlay met de Microsoft Edge Chomium browser.

Werkt perfect.

 

Zoals ik zelf al aangaf, geef ik altijd de voorkeur aan de app op de Smart tv (nooit problemen).

Op de tv via de app (stond er zelfs al) van de LG OLED 48”model 2021.


Blad 2 van de rekening. Graag advies

 


Blad 2 van de rekening. Graag advies

 

 

Als ik het goed zie, bent u met Hussel voordeliger uit (vooral als u ook mobiel bij KPN hebt).

 

Ik betaal € 69,99 per maand.

Ik heb hiervoor:

KPN hussel 200/200 (200 up en 200 down) glasvezel.

Pluspakket gratis (omdat ik Hussel heb)

TV pakket met 2 decoders (dus opname pakket gratis)

KPN veilig voor 5 apparaten (omdat ik 200/200 heb)

ViaPlay (inclusief € 5,-- enterteinment korting omdat ik Hussel en Mobiel heb van KPN heb).

 

Ik heb Spotify en Ziggo Sport (geen F1 meer) niet.

Duurste pakket Spotify (family) is € 14,99 (als ik het goed heb.

Wil je die 2 erbij hebben, dan kom je totaal op € 99,99 bij 200/20 of € 97,49 bij 100/100.

Dus zo wie zo, inclusief ViaPlay € 10,-- per maand goedkoper uit.

 

Mijn advies, abonnement via MIJNKPN aanpassen naar Hussel. 

 

En Spotify voor 1 gebruiker is € 9,99, dus ook daar kan je ook nog op besparen. 


Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet overstapt naat KPN Hussel.

 

Als je heen KPN mobiel abonnement hebt dan kost een 100Mbps KPN hussel abonnement €94,47. Het lukt mij momenteel niet om het Pluspakket te selecteren maar die kost €6,99 en dat komt dus nog bovenop die €87,48 

 

Als je wel een mobiel abonnement bij KPN hebt dan betaal je maar €82,48 per maand voor een 100Mbps KPN Hussel abonnement.

 

Tel uit je winst.


Ik heb sinds 1-3-2022  Viaplay via kpn. maar kan het niet zien via de kpn box.

Allen te zien op de cromecast. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor,ander ben ik er snel klaar mee.

 

Waarom snel klaar mee? Er is wel meer niet te zien via de kpn ontvanger. Disney+, Discovery+, Rakuten-tv, NLziet, NPOplus, KIJK.nl, RTLXL.nl, HBOmax en ga zo maar verder. 

En qua zender diverse regionalen, en ook geen terugkijken VRT. Voor o.a. regionalen en vrt terugkijken en commerciële zenders terugkijken zonder (!) de reclameblokken heb ik NLziet erbij. Op tv 1 via de app erin en tv 2 via de chromecast.

Via Chromecast gaat het prima. Gewoon Full HD beeld. Het duurt nog enkele maanden voordat de app er op de de ontvanger is. Ondertussen zijn wel wel meerdere andere opties…..

smart-tv

smartphone, tablet, laptop (allen chromecast ondersteuning; laptop met google chrome browser)

Xiami MI stick

Chromecast 4 met Google-TV

Apple TV (box)

Amazon Fire TV

Godzijdank zijn we juist niet afhankelijk van de ontvangers van providers als kpn, ziggo, t-mobile e.d. Ik gebruik geen enkele app op de ontvanger. Alleen die in de smart-tv en voor de chromecast die in de phone.

Heb zelf de Nokia Streaming Box 8000, geweldig apparaatje, echt een aanrader.


hoe krijg ik viaplay op mijn tv? alles krijg ik op mijn laptop maar op het scherm van de tv krijg ik alleen dat scherm met die qr code. ik dacht dat ik alles kon kijken op mijn tv maar dat  blijkt dus niet zo te zijn. beetje een dompert kpn.

admin: reactie verplaatst naar lopende topic


Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet overstapt naat KPN Hussel.

 

Als je heen KPN mobiel abonnement hebt dan kost een 100Mbps KPN hussel abonnement €94,47. Het lukt mij momenteel niet om het Pluspakket te selecteren maar die kost €6,99 en dat komt dus nog bovenop die €87,48 

 

Als je wel een mobiel abonnement bij KON hebt dsn betaal je maar €82,48 per maand voor een 100Mbps KPN Hussel abonnement.

 

Tel uit je winst.

 

Bij KPN hussel is het pluspakket gratis, als je ook mobiel hebt van KPN.

Dus zoals je in mijn berekening zag, is hij zelf inclusief ViaPlay goedkoper uit.

€ 10,-- per maand of meer kan hij besparen.

 

Ik denk dat hij ook nog op EOF staat.

Dus als hij, voor minimaal 1 maand, 200/200 neemt, dan gaat hij over op GOF, dan gaat de tv niet meer van de internet snelheid af en volgens mijn gevoel is het ook stabieler (vooral tv). 


Bij KPN hussel is het pluspakket gratis.

Alleen als je ook een mobiel abonnement van KPN hebt. Zonder mobiel abonnement kost het €6,99 per maand.

 


Ik las dat je op pagina 225 de Formule 1 wedstrijden kunt zien.

Dus bij je menu Viaplay aanzetten en een uurtje later is het aktief.

Lees wel dat er problemen zijn.

Beter nog 1 weekje wachten zodat alles werkt?

p.s. 

Wil op tv kijken en heb geen chromecast dus dit is de manier dacht ik


Bij KPN hussel is het pluspakket gratis.

Alleen als je ook een mobiel abonnement van KPN hebt. Zonder mobiel abonnement kost het €6,99 per maand.

 

Dank je, ik heb het aangepast.

 

Vraagje @wjb geld dat ook voor de Entertainment korting?

 

Ik zelf heb mobiel (2x, internet en tv van KPN

Zie ook in mijn handtekening. 


viaplay geactiveerd op mijn telefoon maar op kanaal 225 krijg ik niets te zien wat doe ik verkeerd?

admin: reactie verplaatst naar lopende topic


Vraagje @wjb geld dat ook voor de Entertainment korting?

Dat geldt ook voor de entertainmentkorting met als extra aandachtspunt dat je maar één keer entertainmentkorting zult krijgen. 

Dus heb je al een entertainmentkorting omdat je bijvoorbeeld Netflix of Spotify hebt dan krijg je niet nog een keer entertainmentkorting.


Ik las dat je op pagina 225 de Formule 1 wedstrijden kunt zien.

Dus bij je menu Viaplay aanzetten en een uurtje later is het aktief.

Lees wel dat er problemen zijn.

Beter nog 1 weekje wachten zodat alles werkt?

p.s. 

Wil op tv kijken en heb geen chromecast dus dit is de manier dacht ik

 

Bij mij en vele anderen werkt het perfect.

Ik kijk via de app op de Smart tv.

 

Kanaal 225 is tot 1 augustus, langer vind ViaPlay (waarschijnlijk) niet nodig.

En alleen op za. en zo. van de F1

Verder alles via de app van ViaPlay.

 

Want ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst. 

 

Een Chromecast is er al vanaf € 40,--

En er zijn meerdere oplossingen, zie hier. 


Op kanaal 225 word alleen formule 1 uitgezonden. Dat is er momenteel niet. Dus dan word er niets uitgezonden. 

admin: reactie mee verplaatst


Bedankt allen.

Ik heb mijn abonnement gewijzigd naar Hussel en ik ben, incl. ViaPay, iets goedkoper uit nu 


En het belangrijkste!

 

Er is geen mogelijkheid om het op te zeggen?!

 

🤬🤬🤬


@driessen69 

Wat staat er nou in de tweede alinea op 225? (hint, het begint met '’tijdelijk….'’)

Om om je tv te kunnen kijken heb je een smart tv (niet ouder dan 2016) nodig of een chromecast (ingebouwd in moderne Sony en Philips tv's ! )


En het belangrijkste!

 

Er is geen mogelijkheid om het op te zeggen?!

 

🤬🤬🤬

@webloq . Opzeggen kan pas van af 1 maand afname. Dus voor 1 april heeft niemand de mogelijkheid tot opzeggen. 


@driessen69

Wat staat er nou in de tweede alinea op 225? (hint, het begint met '’tijdelijk….'’)

Om om je tv te kunnen kijken heb je een smart tv (niet ouder dan 2016) nodig of een chromecast (ingebouwd in moderne Sony en Philips tv's ! )

 

Mooi verhaal ook! 
 

via moderne Sony tv met ingebouwde chromecast, werkt zeker niet… 


En het belangrijkste!

 

Er is geen mogelijkheid om het op te zeggen?!

 

🤬🤬🤬

Dit begrijp mik niet


En het belangrijkste!

 

Er is geen mogelijkheid om het op te zeggen?!

 

🤬🤬🤬

@webloq . Opzeggen kan pas van af 1 maand afname. Dus voor 1 april heeft niemand de mogelijkheid tot opzeggen. 

Eerst mensen overhalen via een emailbericht, zonder duidelijke info. En daarna zit je er een maand aan vast.

F1, voetbal kijken gewoon via TV kanaal, is alleen in het weekend. Maar na 2 uur nog niks geen beeld?

 

waardeloos, of onduidelijke info…kies maar