Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

via moderne Sony tv met ingebouwde chromecast, werkt zeker niet… 

Waarom zou dat niet werken, je kun met de Viaplay app toch casten?


En het belangrijkste!

 

Er is geen mogelijkheid om het op te zeggen?!

 

🤬🤬🤬

@webloq . Opzeggen kan pas van af 1 maand afname. Dus voor 1 april heeft niemand de mogelijkheid tot opzeggen. 

Eerst mensen overhalen via een emailbericht, zonder duidelijke info. En daarna zit je er een maand aan vast.

F1, voetbal kijken gewoon via TV kanaal, is alleen in het weekend. Maar na 2 uur nog niks geen beeld?

 

waardeloos, of onduidelijke info…kies maar

Volgens mij heb je niet goed gelezen of alleen wat gehoord. Op het TV kanaal 225 is ALLEEN Formule 1 te zien en alleen tijdens de zaterdagkwalificatie en de zondag race. Dus 19 maart zie je de eerste beelden. 

Al het andere van Viaplay kan je alleen via de app zien. Waar je die app opent mag je zelf weten (telefoon, tablet, computer of Smart TV).

Niks onduidelijk, gewoon niet goed luisteren of lezen.


@Rooijen50

Wat is er op 225 onduidelijk aan de tekst

Tijdelijk bij KPN:
Kijk live Fomula 1®️ op zaterdag en zondag op Viaplay Xtra op kanaal 225.

Daar is toch echt geen woord Chinees bij. Voetbal wordt niet genoemd.

Dat je het v.a. je phone niet kan casten naar de interne chromecast van je Sony kan ik niet volgen.


Streamen via de ingebouwde chromecast werkt gewoon hoor,.... 

 

Moet wel zeggen dat het echt ouderwets werkt/aanvoelt om vanaf een mobiel apparaat beeld te krijgen op je tv :stuck_out_tongue_winking_eye: ​​​​​​

En er gaat al enige jaren  een gezegde door de geruchtenmolen; "Het ligt hem niet aan de spullen, maar aan de gebruiker" :sweat_smile:


waaron is  kanaal  225  alleen in het weekend ?   wanneer  wordt dit uitgebreid 

Dit wordt nooit uitgebreid, sterker nog, op 1 augustus komt er ook weer een eind aan kanaal 225.


Op het scherm van kanaal 225 staat ook heel duidelijk TIJDELIJK.

 


En het belangrijkste!

 

Er is geen mogelijkheid om het op te zeggen?!

 

🤬🤬🤬

Dit begrijp mik niet

 

@pietbijmold hij kan nu niet opzeggen, daarom denk hij dat hij niet kan opzeggen.

En dat klopt natuurlijk, dat kan pas na een maand.

Dus als het vandaag ingaat, kan je pas 6 april opzeggen.:wink:


Ik ben al 100 jaar bij KPN. Heb ook geen reden om op te zeggen binnen een maand


@driessen69

Wat staat er nou in de tweede alinea op 225? (hint, het begint met '’tijdelijk….'’)

Om om je tv te kunnen kijken heb je een smart tv (niet ouder dan 2016) nodig of een chromecast (ingebouwd in moderne Sony en Philips tv's ! )

 

Mooi verhaal ook! 
 

via moderne Sony tv met ingebouwde chromecast, werkt zeker niet… 

 

Zie hier hoe dat bij Sony moet. 


En het belangrijkste!

 

Er is geen mogelijkheid om het op te zeggen?!

 

🤬🤬🤬

@webloq . Opzeggen kan pas van af 1 maand afname. Dus voor 1 april heeft niemand de mogelijkheid tot opzeggen. 

Eerst mensen overhalen via een emailbericht, zonder duidelijke info. En daarna zit je er een maand aan vast.

F1, voetbal kijken gewoon via TV kanaal, is alleen in het weekend. Maar na 2 uur nog niks geen beeld?

 

waardeloos, of onduidelijke info…kies maar

 

Ten eerste vond ik de informatie duidelijk.:wink:

Op dit forum kon je zelfs nog meer informatie vinden.

 

1 maand opzegtermijn, dat is standaard.:wink:

Bij iedereen is dat zo.

 

En zoals vermeld, ook op kanaal 225:

Op za. en zo. worden de F1 trainingen, kwalificatie en wedstrijd uitgezonden.

Dit omdat ViaPlay bang is voor een te grote datastroom tijdens de F1.

Na 1 augustus heeft ViaPlay dit waarschijnlijk opgelost.

En van ViaPlay mag er niets anders op worden uitgezonden en tot 1 augustus.

 

ViaPlay is een streamingdienst, net zoals Netflix, Disney+, etc.

ViaPlay is dus GEEN zender. 


Nog even een leuk weetje voor de mensen die zich ook hekelen aan de zwarte achtergrond van de ondertiteling in de Viaplay app. 

Bij ons kijken we via de standaard Google tv op de Sony tv, Viaplay. De Sony heeft een eigen menu voor ondertiteling.

Via Systeem-> Toegankelijkheid-> Instellen ondertiteling-> Streaming en andere inhoud.

Kun je de ondertiteling helemaal naar je eigen ingeven. Kleur, grote, contrast. Alles is mogelijk. En het is aannemelijk dat dat dan geld voor alle streaming diensten op de tv :smile:

 

Hoe het bij andere merken tv gaat. Geen flauw idee,.. Gewoon ff puzzelen. Al heb ik wél het idee dat het enkel werkt bij "Android based" toestellen. Daar het menu wel "erg" lijkt op de titel instellingen op de Android telefoon en tablet. 


Komende donderdag, vrijdag en zaterdag F1 testdagen vanaf circuit Bahrein te zien op Viaplay, incl. Ned. commentaar. Ook al aangekondigd in de app overigens. 😄


Ik heb sinds gisteren (eerste dag werkte alles prima) geen geluid meer bij de live uitzendingen van VIAPLAY ik kijk via de app op de Amazone firestick, bij de series en films werk het geluid wel prima..

 

Admin: verplaatst naar Viaplay topic


ik krijg met youtube wel het streamen icoon te zien, maar met de viaplay app niet.

mijn tv ondersteund chromcast.

heeft iemand ook dit probleem?

Alvast bedankt .


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


@RuudDelft

Toch leuk om dit te zien, maar wat duurt dat lang! 😂🤣 Zitvlees kweken! 😊😁


@RuudDelft

<afbeeldingen>
Toch leuk om dit te zien, maar wat duurt dat lang! 😂🤣 Zitvlees kweken! 😊😁

Zou leuk zijn als kanaal 225 open gaat maar dat zal wel niet. 🤪
 


Zou leuk zijn als kanaal 225 open gaat maar dat zal wel niet. 🤪
 

Nee die gaat dan niet actief worden. 


Vandaag een aantal keren geprobeerd om Viaplay aan te zetten als bestaande klant,maar helaas zie ik elke keer dat de server overbelast is.

Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice deze man aan de telefoon vertelde mij dat ik een verouderd abonnement had en dat die aangepast moest worden waardoor ik dan ruim 20 euro per maand meer moest gaan betalen.

We zijn al ruim 15 jaar bij kpn en hebben eigenlijk alles bij hun lopen .

Dus je begrijpt dat wij ons behoorlijk genaaid voelen.

Ben benieuwd of hier nog meer mensen tegenaanlopen??


Admin: verplaatst naar Viaplay topic


Hallo @Ed52 , je kunt ook rechtstreeks bij Viaplay een abonnement nemen.

 


Plaats eens een screenshot van de tweede pagina van jouw laatste factuur.

Heb je ook mobiele telefonie van KPN?


Ik probeer al 4 dagen mijn ViaPlay te activeren, maar krijg iedere keer de melding: 

Het is niet mogelijk om met je huidige internetverbinding een Viaplay account te activeren.
Probeer het nogmaals vanaf je KPN Internetverbinding.
Gebruik je een KPN Internetverbinding met VPN? Schakel dan tijdelijk je VPN uit voor het activeren van je Viaplay account.


Geprobeerd met meerdere systemen achter mijn KPN glas, ook via de Mobiel. En via Chrome Edge en Firefox. Niets werkt. Gebeld met helpdesk, en die kunnen alleen maar melden dat het druk is, en dat ik het maar moet blijven proberen.

Heb inmiddels zoiets van ik zeg het weer op en neem het rechtstreeks bij ViaPlay af. 

Iemand enig idee hoe ik hier beweging in kan krijgen?


Kan jij thuis met de iTV app naar de Belgische zenders kijken?


Het lukt hier ook niet! 


Lieve mensen van KPN, wat werkt er wel? Ook ik krijg alleen maar rare meldingen en wordt uitgelogd zonder verder iets aan te raken, zowel op computer (MijnKPN) en de app op telefoon. 

Als het waar is dat je een nieuwe TV of zo moet hebben, gooi ik alle online onzin het raam uit denk ik. Het lijkt DAB+ wel: veel reclame en negens normaal geluid. Rommel


Wat een reactie weer, ik doe dat juist niet en heb voor het laatst in 2014 mijn abbo aangepast!!

Ik loop zelfs al heel wat jaartjes langer bij kpn rond en ik zou er juist voor willen pleiten dat kpn helemaal afstapt van die "cadeautjes structuur" waardoor de abonnementsprijs naar beneden zou kunnen.

Zo dit is mijn laatste dag bij KPN, morgen naar andere provider!!