Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Zo dit is mijn laatste dag bij KPN, morgen naar andere provider!!

Welke provider is de "gelukkige" geworden?


Zo dit is mijn laatste dag bij KPN, morgen naar andere provider!!

Welke provider is de "gelukkige" geworden?

T-Mobile


Zo dit is mijn laatste dag bij KPN, morgen naar andere provider!!

Welke provider is de "gelukkige" geworden?

T-Mobile

Laat even de uitkomst hoe het bevalt weten hier 

Ik zit daar ook aan te denken 

Laat vooral even weten hoe het itv platform werkt 

 


Zo dit is mijn laatste dag bij KPN, morgen naar andere provider!!

Welke provider is de "gelukkige" geworden?

T-Mobile

Laat even de uitkomst hoe het bevalt weten hier 

Ik zit daar ook aan te denken 

Laat vooral even weten hoe het itv platform werkt 

 

De TV anywhere app voor tablet en telefoon is al een tijdje actief en werkt  tot nu toe feilloos!

De opzet is ongeveer het zelfde als de  KPN ITV app


Zo dit is mijn laatste dag bij KPN, morgen naar andere provider!!

Welke provider is de "gelukkige" geworden?

T-Mobile

Laat even de uitkomst hoe het bevalt weten hier 

Ik zit daar ook aan te denken 

Laat vooral even weten hoe het itv platform werkt 

 

De TV anywhere app voor tablet en telefoon is al een tijdje actief en werkt  tot nu toe feilloos!

De opzet is ongeveer het zelfde als de  KPN ITV app

En de ontvanger of heb je die niet ?


Zo dit is mijn laatste dag bij KPN, morgen naar andere provider!!

Welke provider is de "gelukkige" geworden?

T-Mobile

Laat even de uitkomst hoe het bevalt weten hier 

Ik zit daar ook aan te denken 

Laat vooral even weten hoe het itv platform werkt 

 

De TV anywhere app voor tablet en telefoon is al een tijdje actief en werkt  tot nu toe feilloos!

De opzet is ongeveer het zelfde als de  KPN ITV app

En de ontvanger of heb je die niet ?

Wordt allemaal vandaag geinstaleerd.


In het algemeen even: we zien wat vragen voorbij komen over het gebruik van Viaplay op apparaten die niet van KPN zijn. De community kan helpen met deze vragen. Maar als je echt problemen ervaart, en je komt er met hulp van de Community niet uit, neem dan vooral contact op met Viaplay. KPN kan niets doen aan issues met/op apparaten die niet van ons zijn. Viaplay heeft op hun website een uitgebreide collectie aan hulpartikelen. Onderaan die pagina kun je ook contact met ze opnemen.

 

Ik heb sinds gisteren (eerste dag werkte alles prima) geen geluid meer bij de live uitzendingen van VIAPLAY ik kijk via de app op de Amazone firestick, bij de series en films werk het geluid wel prima..

Heb je wel geluid als je op andere manier kijkt, @wallie256? Bijvoorbeeld via de Viaplay website, of een chromecast? Want dan ligt het het waarschijnlijk eerder aan de Firestick app. In dat geval kun je eens proberen die opnieuw te installeren. Als het probleem aanhoudt, of je hebt ook op andere manieren geen geluid hebt bij live tv, dan kun je het beste contact opnemen met Viaplay.

 

ik krijg met youtube wel het streamen icoon te zien, maar met de viaplay app niet.

mijn tv ondersteund chromcast.

heeft iemand ook dit probleem?

Alvast bedankt 

Kan zijn dat jouw tv net te oud is, of niet compatibel met de eisen die Viaplay stelt. Meer over Chromecast in dit hulpartikel van Viaplay zelf.

 

Vandaag een aantal keren geprobeerd om Viaplay aan te zetten als bestaande klant,maar helaas zie ik elke keer dat de server overbelast is.

Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice deze man aan de telefoon vertelde mij dat ik een verouderd abonnement had en dat die aangepast moest worden waardoor ik dan ruim 20 euro per maand meer moest gaan betalen.

We zijn al ruim 15 jaar bij kpn en hebben eigenlijk alles bij hun lopen .

Dus je begrijpt dat wij ons behoorlijk genaaid voelen.

Ben benieuwd of hier nog meer mensen tegenaanlopen??

Het is met een oudere stijl abonnement inderdaad niet mogelijk om Viaplay af te nemen, @Ed52. Je zult in dat geval over moeten naar Hussel. In veel gevallen ben je dan juist goedkoper uit. Als je kunt aangeven welk type abonnement je nu hebt, dan kunnen we je beter advies geven. Je kunt, zoals @wjb  al voorstelde, de tweede pagina van je factuur plaatsen. Je mag ook, als je dat liever niet doet, je forumprofiel invullen. Laat in dat geval hier even weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken wij in de systemen even mee naar wat je hebt en wat het gevolg zou zijn van overstappen naar Hussel.

 

 

Ik probeer al 4 dagen mijn ViaPlay te activeren, maar krijg iedere keer de melding: 

Het is niet mogelijk om met je huidige internetverbinding een Viaplay account te activeren.
Probeer het nogmaals vanaf je KPN Internetverbinding.
Gebruik je een KPN Internetverbinding met VPN? Schakel dan tijdelijk je VPN uit voor het activeren van je Viaplay account.


Geprobeerd met meerdere systemen achter mijn KPN glas, ook via de Mobiel. En via Chrome Edge en Firefox. Niets werkt. Gebeld met helpdesk, en die kunnen alleen maar melden dat het druk is, en dat ik het maar moet blijven proberen.

Heb inmiddels zoiets van ik zeg het weer op en neem het rechtstreeks bij ViaPlay af. 

Iemand enig idee hoe ik hier beweging in kan krijgen?

Dit is wel heel gek, @Boelie80. Wil je jouw forumprofiel invullen, dan kijken we mee. En ik ben ook benieuwd naar wat wjb al vroeg:

Kan jij thuis met de iTV app naar de Belgische zenders kijken?

 

 

Het lukt hier ook niet! 

Wat lukt er niet, @AvdM1305? Viaplay bestellen, of dingen kijken? Kun je in iets meer detail aangeven wat er bij jou misgaat?

 

 

Lieve mensen van KPN, wat werkt er wel? Ook ik krijg alleen maar rare meldingen en wordt uitgelogd zonder verder iets aan te raken, zowel op computer (MijnKPN) en de app op telefoon. 

Als het waar is dat je een nieuwe TV of zo moet hebben, gooi ik alle online onzin het raam uit denk ik. Het lijkt DAB+ wel: veel reclame en negens normaal geluid. Rommel

Wat voor meldingen krijg je, @MaartenF1? En gaat het dan om meldingen bij het bestellen, of bij het gebruiken van Viaplay?

 


 

Ik probeer al 4 dagen mijn ViaPlay te activeren, maar krijg iedere keer de melding: 

Het is niet mogelijk om met je huidige internetverbinding een Viaplay account te activeren.
Probeer het nogmaals vanaf je KPN Internetverbinding.
Gebruik je een KPN Internetverbinding met VPN? Schakel dan tijdelijk je VPN uit voor het activeren van je Viaplay account.


Geprobeerd met meerdere systemen achter mijn KPN glas, ook via de Mobiel. En via Chrome Edge en Firefox. Niets werkt. Gebeld met helpdesk, en die kunnen alleen maar melden dat het druk is, en dat ik het maar moet blijven proberen.

Heb inmiddels zoiets van ik zeg het weer op en neem het rechtstreeks bij ViaPlay af. 

Iemand enig idee hoe ik hier beweging in kan krijgen?

Dit is wel heel gek, @Boelie80. Wil je jouw forumprofiel invullen, dan kijken we mee. En ik ben ook benieuwd naar wat wjb al vroeg:

Kan jij thuis met de iTV app naar de Belgische zenders kijken?

 

Profiel aangepast. Kan de app nu op dit moment helaas niet testen, zit op kantoor.

Kan wel de iTV site eventueel bezoeken vanaf een pc in mijn thuisnetwerk, is dat een optie?

 


Kan de app nu op dit moment helaas niet testen, zit op kantoor.

Kan wel de iTV site eventueel bezoeken vanaf een pc in mijn thuisnetwerk, is dat een optie?

Dat is een optie en anders kijk je vanavond even via de iTV app.


Goedemorgen ik wil viaplay aanzetten en videoland afzeggen lukt mij niet kan u dat regelen voor ons


Kan de app nu op dit moment helaas niet testen, zit op kantoor.

Kan wel de iTV site eventueel bezoeken vanaf een pc in mijn thuisnetwerk, is dat een optie?

Dat is een optie en anders kijk je vanavond even via de iTV app.

Als ik de zender Canvas pak, dan staat daar bij dat ik die zender alleen thuis kan bekijken. Terwijl ik op LAN thuis zit.

(geen VPN's of Proxy's in gebruik hier)


Als ik de zender Canvas pak, dan staat daar bij dat ik die zender alleen thuis kan bekijken. Terwijl ik op LAN thuis zit.

(geen VPN's of Proxy's in gebruik hier)

Dat vermoeden had ik al.

Ik hoop dat @Erik_ dit snel op zal pakken. Het lijkt er op dat de koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw Internet abonnement administratief verloren is gegaan.

Ik vermoed dat dit ook de oorzaak is waarom het niet lukt om Viaplay te activeren.


Als ik de zender Canvas pak, dan staat daar bij dat ik die zender alleen thuis kan bekijken. Terwijl ik op LAN thuis zit.

(geen VPN's of Proxy's in gebruik hier)

Dat vermoeden had ik al.

Ik hoop dat @Erik_ dit snel op zal pakken. Het lijkt er op dat de koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw Internet abonnement administratief verloren is gegaan.

Ik vermoed dat dit ook de oorzaak is waarom het niet lukt om Viaplay te activeren.

Dat klinkt plausibel!


Goedemorgen ik wil viaplay aanzetten en videoland afzeggen lukt mij niet kan u dat regelen voor ons

Hoi @Chyenne 
 

Je kunt het snelste even gratis bellen met de KPN 0800 0402 
Of chatten via www.kpn.com/service (ik heb een andere vraag en wil graag contact > naar chat)

Beide opties ma-vr tussen 08:00 - 20:00. zat. - 17:00 en zondags gesloten

Wil je toch op een KPN medewerker wachten dan moet je enkele dagen geduld hebben tis erg druk, zo ja zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Wij hebben een wat oudere tv dus de app van ViaPlay wordt op de tv niks maar we willen wel Formule 1 zien. Die worden uitgezonden op kanaal 225 van KPN. We kijken altijd later (op avond) pas de races. Dus nemen het tot nu toe altijd op.

Mijn vraag is of de Formule 1 races op kanaal 225  ViaPlay ook op te nemen zijn?
En worden alleen de races of ook de kwalificaties op het kanaal uitgezonden?


@Roos Eelkema

Op kanaal 225 zet kpn de livestream door van Viaplay. Op verzoek van Viaplay opdat hun servercapaciteit verdeeld wordt. En het woord zegt het al; het is een livestream. Deze kan je niet opnemen. Wel is '’kijken van af begin'’ en '’pauzeren'’ beschikbaar. Maar dat is via de app van Viaplay ook het geval.

Viaplay verwacht medio juli / augustus voldoende streamcapaciteit te hebben en heeft de providers (ziggo en kpn) verzocht per 1 augustus te stoppen met het doorzetten van de livestream.

Als kijken moet je dan via de app kijken! Ik verwacht dat deze tegen die tijd beschikbaar is op de ontvanger, maar ik gebruik nu al de smartphone met chromecast op de 2de tv en de app in de eerste. KPN is voor mij dus '’te laat'’ met de app.

Het is natuurlijk zonde om voor Viaplay te betalen en dan alleen via 225 tot en met juli F1 te kunnen kijken terwijl ze nog zoveel méér hebben!

 

We kijken altijd later (op avond) pas de races.

Wel apart hoor. Dan weet je de uitslag toch al?
De Formule 1 is áltijd in het weekend en vrijwel altijd ‘s middags. Dan kun je toch wel live kijken. Sport is zoveel leuker live.:hugging: .

Dus nemen het tot nu toe altijd op.

Opnemen beschikbaar stellen wil Viaplay niet. De uitzending kan via de viaplay app of viaplay website nog tot 48 uur naderhand bekeken worden via on demand.

Wij hebben een wat oudere tv dus de app van ViaPlay wordt op de tv niks

Je kunt een Chromecast kopen (tv moet hdmi hebben). Daarmee kun je via de viaplay app in bv je smartphone tóch op tv kijken. (casten)
Het kan ook met een Streamingapparaat als de Xiaomi MI stick of een Apple TV box. In deze laatste kan de app geladen worden.


Ik ben nieuw bij KPN en heb als welkoms cadeau viaplay gekozen. De monteur komt 25 maart de boel installeren.  Is het al eerder mogelijk om viaplay te activeren? 


Ik ben terug gegaan naar de startpost van dit topic en heb nog eens goed gekeken. Dit staat er:

Volg deze stappen

1. Klik op Viaplay activeren

2. Log in met je KPN ID (of maak er eerst een aan)

3. Activeer Viaplay bij KPN

4. Ga door naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan

5. Download de Viaplay app op je favoriete apparaten

Het lijkt erop dat je bij KPN inlogt met je ID, vanaf daar doorklikt naar Viaplay en op die manier wordt herkend als KPN klant. Dus niet door bij Viaplay nogmaals met je KPN ID in te loggen. Ik volg binnen KPN veel zaken op het gebied van security via de Intranet pagina's en KPN heeft veiligheid hoog in het vaandel staan. Dus dit is volgens mij een storm in een glas water. Die ik helaas zelf lijk te hebben veroorzaakt.. sorry :-)

Dan hoop ik dat iemand mij kan vertellen (laten zien met screenshots) hoe stap 4 in z'n werk gaat en wat daar ingegeven moet worden bij het aanmaken van een Viaplay account via KPN. @joop2011?

Hier nog even op terugkomend, @wjb: bij stap 4 wordt automatisch het e-mail adres van je KPN ID ingevuld omdat je daarmee in de stap ervoor bij ons bent ingelogd. Je kunt in het wachtwoordveld echter zelf een wachtwoord kiezen. Men kan daar dezelfde invullen als van het KPN ID, maar dat raden we natuurlijk niet aan.

 

 

Als ik de zender Canvas pak, dan staat daar bij dat ik die zender alleen thuis kan bekijken. Terwijl ik op LAN thuis zit.

(geen VPN's of Proxy's in gebruik hier)

Dat vermoeden had ik al.

Ik hoop dat @Erik_ dit snel op zal pakken. Het lijkt er op dat de koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw Internet abonnement administratief verloren is gegaan.

Ik vermoed dat dit ook de oorzaak is waarom het niet lukt om Viaplay te activeren.

Ah, ja, dan zit er inderdaad het een en ander niet goed. Dank voor de gegevens, ik ga er mee aan de slag, @Boelie80 en kom er z.s.m. bij je op terug!

 


Dat zal niet gaan @Gondelli, het account dien je namelijk te activeren via jouw geactiveerd KPN thuis-verbinding. Deze wordt de 25ste actief bij het monteursbezoek. 


Raar ik heb een abonnement op Viaplay. 

Ik kan alles krijgen op telefoon. PC, Tablet. 

Behalve op de TV dan kan ik alleen kijken op zaterdag en zondag op kanaal 225.

Daar heb je toch geen abonnement voor dat je maar 2 dagen kan kijken. 

En geen eens films


Bedankt. Was er al bang voor😬


In het algemeen even: we zien wat vragen voorbij komen over het gebruik van Viaplay op apparaten die niet van KPN zijn. De community kan helpen met deze vragen. Maar als je echt problemen ervaart, en je komt er met hulp van de Community niet uit, neem dan vooral contact op met Viaplay. KPN kan niets doen aan issues met/op apparaten die niet van ons zijn. Viaplay heeft op hun website een uitgebreide collectie aan hulpartikelen. Onderaan die pagina kun je ook contact met ze opnemen.

 

Beste Erik,

Je start verkeerd met je algemeen opmerking.

De apparaten die niet van KPN zijn wel voorzien van KPN internet anders werkt de app, etc. niet.
Als de basis KPN internet niet goed is, dan kunnen er ook problemen veroorzaken.

 


Als de basis KPN internet niet goed is, dan kunnen er ook problemen veroorzaken.

En wat bedoel je dan met problemen?


Als de basis KPN internet niet goed is, dan kunnen er ook problemen veroorzaken.

En wat bedoel je dan met problemen?

Dat de KPN internet verbinding te traag is bijvoorbeeld.
Eigen ervaring met Chromecast dat sommige app's perfect werken en sommige niet omdat sommige app's andere snelheid eisen om goed te werken.
Dit is allemaal voor veel mensen nieuw en kijken normaal via een KPN tv-ontvanger.
En Viaplay of andere stream kijk je via Online (Internet) dus sommige klanten hebben misschien hun internet niet update. (kunnen ze misschien wat versterkers verkopen lol)


@Boelie80, ik heb een technische melding aangemaakt. Je hebt een privébericht van me met meer informatie.