Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Dat de KPN internet verbinding te traag is bijvoorbeeld.
Eigen ervaring met Chromecast dat sommige app's perfect werken en sommige niet omdat sommige app's andere snelheid eisen om goed te werken.
Dit is allemaal voor veel mensen nieuw en kijken normaal via een KPN tv-ontvanger.
En Viaplay of andere stream kijk je via Online (Internet) dus sommige klanten hebben misschien hun internet niet update. (kunnen ze misschien wat versterkers verkopen lol)

Als Netflix of bijvoorbeeld iTV van KPN goed werkt dan moet Viaplay ook goed kunnen werken.

Dat sommige apps niet goed werken via Chromecast heeft veelal niet te maken met de snelheid maar met hickups in de (wifi) verbinding zonder dat er voldoende buffer opgebouwd is om zo'n hickup te overbruggen waardoor je er geen last van hebt. Zo hanteren Netflix en YouTube behoorlijke buffers waardoor de verbinding zelfs een paar seconden weg kan vallen zonder dat je het merkt terwijl.de iTV app van KPN nauwelijks een buffer opbouwt en korte onderbrekingen van de (wifi) verbinding direct leiden tot haperingen. 


Raar ik heb een abonnement op Viaplay. 

Ik kan alles krijgen op telefoon. PC, Tablet. 

Behalve op de TV dan kan ik alleen kijken op zaterdag en zondag op kanaal 225.

Daar heb je toch geen abonnement voor dat je maar 2 dagen kan kijken. 

En geen eens films

Hoi @Ekje, zoals je ziet hebben we jouw bericht samengevoegd met het centrale topic over Viaplay. In het startbericht wordt een hoop uitgelegd over het gebruik ervan.

Viaplay is geen zenderpakket dat extra zenders toevoegt aan het abonnement (zoals bijvoorbeeld het Pluspakket), het is een streamingdienst (zoals Netflix) waarbij je via een app kunt kijken. 


Raar ik heb een abonnement op Viaplay. 

Ik kan alles krijgen op telefoon. PC, Tablet. 

Behalve op de TV dan kan ik alleen kijken op zaterdag en zondag op kanaal 225.

Daar heb je toch geen abonnement voor dat je maar 2 dagen kan kijken. 

En geen eens films

Dit is al zó vaak uitgelegd, @Ekje 

De app van Viaplay is niet beschikbaar op de tv ontvanger. Via andere devices kun je kijken. Alle content: dus live sport (niet alleen F1), de films en series.
Via de app kun je ook op je tv kijken: smart-tv modellen v.a. 2016: Samsung, LG, Sony, Philips of TCL
M.b.v. een chromecast. Dan casten v.a. smartphone of tablet (met de viaplay app)
M.b.v. een gekocht streaming apparaat: bv Xiaomi MI (usb)Stick, Chromecast 4 met Android-TV, Apple TV box.

Om de servers van Viaplay te ontlasten TIJDENS de Formule 1 hebben zij providers gevraagd om die LIVEstream tijdelijk ook door te geven. Hier wordt kanaalnummer 225 voor gebruikt, dat is geen zender (opnemen kan dus niet). Het eerste raceweekend is 19/20 maart. Dan zal de Formule 1 livestream ook via 225 te zien zijn.

Kanaal 225 is t/m 31 juli beschikbaar. Daarna kan je alleen via de app kijken. Hopelijk is die dan ook via de tv ontvanger van kpn beschikbaar maar zeker is dat nog niet. Gelukkig zijn we tegenwoordig met al onze middelen niet van 1 bron afhankelijk, toch?


Ik heb gisteren ook via KPN Viaplay aangezet. Ik heb geen smart-tv (waarschijnlijk nog één van de weinigen) dus voor de F1, waar ik Viaplay in de eerste plaats voor aanschaf, vind ik via kanaal 225 linear kijken heel fijn. Helaas is dat maar tot augustus, maar is het al duidelijk/zeker of de Viaplay app daarna op de KPN decoder komt? Ondanks het feit dat ik wel een chromecast (vorige versie) heb, en dit prima werkt, vinden mijn vrouw en kinderen het toch fijner om iets met een afstandsbediening te kijken/zoeken.

We hebben momenteel tijdelijk Netflix ingeruild voor Disney+ en daarmee moeten we nu ook via de telefoon of tablet casten. Dit wekt bij hen soms wat ergernis op. Als ik nu zeker weet dat de Viaplay app op de decoder komt, dan laat ik het even zo. Anders zit ik te denken om een nieuwere chromecast met Google TV te kopen, of een Mi Box bijvoorbeeld, zodat ze wel gewoon met een afstandsbediening kunnen zoeken.

 

Wat is wijsheid?


Nog steeds geen inlogcode ontvangen voor de tv …

*Admin: bericht verplaatst naar algemeen ViaPlay topic


@Boelie80, ik heb een technische melding aangemaakt. Je hebt een privébericht van me met meer informatie. 

Super, dankjewel!


Ik ben sinds afgelopen vrijdag klant bij KPN, alles verliep eigenlijk wel soepel met de overgang vanuit Ziggo. Ik heb van de aanbieding voor 9mnd gratis ViaPlay gebruik gemaakt maar die heb ik nog steeds niet ontvangen. De helpdesk kan mij nog niet echt verder helpen.

Zijn er meer mensen die tegen die probleem aanlopen of weten hoe het wel werkt?


Welkom op het forum @zandbergena, op dit moment is er inderdaad nog geen Viaplay app beschikbaar op de tv-ontvanger. We willen die natuurlijk wel maar er is geen informatie over wanneer die zal komen. 

 

Nog steeds geen inlogcode ontvangen voor de tv …

@Jemke, zoals je ziet hebben we je bericht samengevoegd met het centrale Viaplay topic. heeft de code die je noemt daarmee te maken?

 

Ik ben sinds afgelopen vrijdag klant bij KPN, alles verliep eigenlijk wel soepel met de overgang vanuit Ziggo. Ik heb van de aanbieding voor 9mnd gratis ViaPlay gebruik gemaakt maar die heb ik nog steeds niet ontvangen. De helpdesk kan mij nog niet echt verder helpen.

Zijn er meer mensen die tegen die probleem aanlopen of weten hoe het wel werkt?

Er was wat vertraging met het versturen van de activatiemail @Janmartijn, dat zou nu sneller moeten gaan. Kan het zijn dat het in een spam/junk mail map is gekomen? Stond Viaplay wel in de bevestiging van het abonnement die je had gekregen na het afsluiten? 


 

Ik ben sinds afgelopen vrijdag klant bij KPN, alles verliep eigenlijk wel soepel met de overgang vanuit Ziggo. Ik heb van de aanbieding voor 9mnd gratis ViaPlay gebruik gemaakt maar die heb ik nog steeds niet ontvangen. De helpdesk kan mij nog niet echt verder helpen.

Zijn er meer mensen die tegen die probleem aanlopen of weten hoe het wel werkt?

Er was wat vertraging met het versturen van de activatiemail @Janmartijn, dat zou nu sneller moeten gaan. Kan het zijn dat het in een spam/junk mail map is gekomen? Stond Viaplay wel in de bevestiging van het abonnement die je had gekregen na het afsluiten? 

Hoi Jasper,

 

Jep, het staat idd netjes in de bevestiging, zie het zelfs in mijn factuur staan (op 0 euro). Alleen wanneer ik inlog op mijn.kpn staat daar ook geen ViaPlay bij. Verder heb ik ook geen mail in de spam zitten. De kantenservice wist ook al niet hoe het kon. Dus als jij nog iets voor mij zou kunnen doen zou dat fijn zijn 🙂.


Hallo, ik heb Hussel thuis en ook Hussel mobiel. Bij viaplay van 9,99 c.q. 13,99 gaat daar dan nog de entertainment korting van 7,50 vanaf?


Nee @Badmen , de Entertainmentkorting is €5,00.
Die krijg je één keer per maand als je Internet, Mobiel, TV en entertainment combineert.

bron


Dat de KPN internet verbinding te traag is bijvoorbeeld.
Eigen ervaring met Chromecast dat sommige app's perfect werken en sommige niet omdat sommige app's andere snelheid eisen om goed te werken.
Dit is allemaal voor veel mensen nieuw en kijken normaal via een KPN tv-ontvanger.
En Viaplay of andere stream kijk je via Online (Internet) dus sommige klanten hebben misschien hun internet niet update. (kunnen ze misschien wat versterkers verkopen lol)

Als Netflix of bijvoorbeeld iTV van KPN goed werkt dan moet Viaplay ook goed kunnen werken.

Dat sommige apps niet goed werken via Chromecast heeft veelal niet te maken met de snelheid maar met hickups in de (wifi) verbinding zonder dat er voldoende buffer opgebouwd is om zo'n hickup te overbruggen waardoor je er geen last van hebt. Zo hanteren Netflix en YouTube behoorlijke buffers waardoor de verbinding zelfs een paar seconden weg kan vallen zonder dat je het merkt terwijl.de iTV app van KPN nauwelijks een buffer opbouwt en korte onderbrekingen van de (wifi) verbinding direct leiden tot haperingen. 

Ja daarom is het van belang dat KPN internet goed werkt anders heb je niks aan je App's dat is basis.


Je antwoord begint met nee, maar vervolgens lees ik volgens mij dat ik die korting wel krijg(5 ipv7,50)

Ik heb die dan alledrie gecombineerd toch? Dan toch 5 euro korting?


@Badmen 

De entertainmentkorting krijg je bij afname van één of meer van deze 'pakketten’: Spotify, Viaplay, espn, Film1.

Ook al heb je ze alle 4, je krijgt de entertainmentkorting maar 1 x dus dan € 5 per maand.


Ja daarom is het van belang dat KPN internet goed werkt anders heb je niks aan je App's dat is basis.

Uiteraard moet Internet van KPN goed werken en dat doet het ook.

Waar KPN een enorme steek laat vallen is met de V12 want die is behoorlijk buggy.

Apps moeten overigens gewoon overweg kunnen met korte verbrekingen in de verbinding en daartoe zal een app toch echt voldoende moeten bufferen. Netflix doet dat uitstekend maar de iTV app en, zo te lezen, de Viaplay app dus niet.

Weet je dat wij binnen ons bedrijf alle toepassingen zo ontwikkelen dat deze probleemloos door kunnen werken nadat een netwerk plat is gegaan. Dat is echt een vereiste voor elke toepassing in een mobiel apparaat waarvan je dus niet weet of deze wellicht even buiten bereik van de wifi komt.


Hoi @Badmen 

Nee, de korting is geen €7,50 maar €5,00
Ja,  je krijgt die korting één keer per maand bij afname van één of meer pakketten.


@RuudDelft

<afbeeldingen>
Toch leuk om dit te zien, maar wat duurt dat lang! 😂🤣 Zitvlees kweken! 😊😁

Zou leuk zijn als kanaal 225 open gaat maar dat zal wel niet. 🤪
 

 

Nee daar gaat ViaPlay geen toestemming voor geven.

ViaPlay bepaalt wat wel en wat niet mag.

KPN heeft hier niets over te zeggen.

 

ViaPlay is een streamingdienst (geen zender).

 

Omdat ViaPlay een te hoge datestroom tijdens de za. en zo. bij de F1 verwacht, is kanaal 225 bij KPN (kanaal 200 bij Ziggo) tot 1 augustus in het leven geroepen.

Daarna alles alleen via de app van ViaPlay. 


Zie hier, hoe je ViaPlay kunt zien.

 

Zoals al heel vaak vermeld;

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streaming dienst.

ViaPlay is dus GEEN zender.

 

Kanaal 225 bij KPN (Bij Ziggo 200), is alleen omdat ViaPlay een te hoge datastream tijdens de F1 verwacht.

Vandaar dat alleen op za. en zo. de F1 op dit kanaal te zien is.

En dit kanaal is tot 1 augustus. (ik denk dat VaiPay daarna voldoende informatie heeft). 


Je antwoord begint met nee, maar vervolgens lees ik volgens mij dat ik die korting wel krijg(5 ipv7,50)

Ik heb die dan alledrie gecombineerd toch? Dan toch 5 euro korting?

De entertainmentkorting is eenmalig 5 euro inderdaad bij het Thuis abonnement. Daarbij is geen 7,50 korting. Het kan wel zijn dat dat een Husselkorting bij een mobiel abonnement is, maar dat staat los van de entertainmentkorting en Viaplay :wink:

 

Ja daarom is het van belang dat KPN internet goed werkt anders heb je niks aan je App's dat is basis.

Dat is natuurlijk waar, maar in dit topic gaat het over de werking van Viaplay, niet over de internetverbinding. Als je het daar over wilt hebben kan je daar het beste een nieuw topic voor aanmaken.

 

Hoi Jasper,

 

Jep, het staat idd netjes in de bevestiging, zie het zelfs in mijn factuur staan (op 0 euro). Alleen wanneer ik inlog op mijn.kpn staat daar ook geen ViaPlay bij. Verder heb ik ook geen mail in de spam zitten. De kantenservice wist ook al niet hoe het kon. Dus als jij nog iets voor mij zou kunnen doen zou dat fijn zijn 🙂.

Op je forumprofiel staan nog geen gegevens, daardoor kan ik nog niet met je meekijken. Als je die volledig invult en in een reactie een seintje geeft kunnen we er een blik op werpen :slight_smile:


De entertainmentkorting is eenmalig 5 euro inderdaad bij het Thuis abonnement. 

@Jasper, De entertainmentkorting is helemaal niet éénmalig.


De entertainmentkorting is eenmalig 5 euro inderdaad bij het Thuis abonnement. 

@Jasper, De entertainmentkorting is helemaal niet éénmalig.

 

Helemaal met je eens @wjb 

 

De entertainment korting krijg je bij 1 extra pakket.

Ook als je meer pakketten afneemt, zie je de € 5,-- entertainment korting maar 1 keer op de factuur staan zolang je minimaal 1 extra pakket hebt. 


@Jasper bedoelt dat de entertainmentkorting maar 1x verstrekt wordt, hij bedoelt het goed, hij legt het alleen een beetje ongelukkig uit @wjb :relaxed:


Zo dit is mijn laatste dag bij KPN, morgen naar andere provider!!

Welke provider is de "gelukkige" geworden?

T-Mobile

Laat even de uitkomst hoe het bevalt weten hier 

Ik zit daar ook aan te denken 

Laat vooral even weten hoe het itv platform werkt 

 

De TV anywhere app voor tablet en telefoon is al een tijdje actief en werkt  tot nu toe feilloos!

De opzet is ongeveer het zelfde als de  KPN ITV app

En de ontvanger of heb je die niet ?

Wordt allemaal vandaag geinstaleerd.

Monteur zojuist vertrokken en alles werkt prima.

VIAPLAY op tv en tablet gedownload, ook hier geen problemen.

 


Ik heb vorige week een Viaplay account gekocht bij KPN, als ik via de mail op de mail op de link klik van KPN om het account te activeren kan ik alleen de ziggo en nfdlp aanklikken als providers. Iemand die dit probleem voor mij kan oplossen?

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over Viaplay


Hoi @MaartRijn, we hebben je reactie samengevoegd met dit verzameltopic. 

Bij welke stap loop je precies vast? Kun je daar een screenshot van delen?