Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Welke internetverbinding (snelheid) is het beste voor ViaPlay of andere streaming app's?
50 Mbit/s of 100 Mbit/s of andere snelheid?


Hangt af van het aantal gebruikers.  U kunt ook starten met 50 en indien nodig verhogen. 


 

Ja daarom is het van belang dat KPN internet goed werkt anders heb je niks aan je App's dat is basis.

Dat is natuurlijk waar, maar in dit topic gaat het over de werking van Viaplay, niet over de internetverbinding. Als je het daar over wilt hebben kan je daar het beste een nieuw topic voor aanmaken.

@Jasper zie bovenstaand berichten het is toch verplaatst hier naar toe?
Dus je collega denkt er anders over lol
Zitten jullie wel op één lijn? 


Hallo

Ik wil Viaplay aan mijn pakket toevoegen krijg de melding dat de server overbelast is.

Kan ik het op een ander manier activeren.

Elbihol

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over Viaplay


Hoi @ArjanL3 ahh hahaha, ik had de reacties hierboven niet gezien tot na het samenvoegen :nerd:  je vraag opzich vind ik wel in dit topic passen en het antwoord van Joep is in principe ook het juiste antwoord daarop :-)

Als je problemen hebt met viaplay door een lage downloadsnelheid of slecht wifi is het misschien toch handiger even een los topic te maken maar dat maak ik uit je vraag niet op.


Hoi @ArjanL3 ahh hahaha, ik had de reacties hierboven niet gezien tot na het samenvoegen :nerd:  je vraag opzich vind ik wel in dit topic passen en het antwoord van Joep is in principe ook het juiste antwoord daarop :-)

Als je problemen hebt met viaplay door een lage downloadsnelheid of slecht wifi is het misschien toch handiger even een los topic te maken maar dat maak ik uit je vraag niet op.

Ja sorry zat Jasper ff te trollen lol en ik heb het al opgelost TP Link Deco M4 versterker.


Hallo

Ik wil Viaplay aan mijn pakket toevoegen krijg de melding dat de server overbelast is.

Kan ik het op een ander manier activeren.

Elbihol

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over Viaplay

Hoi @Elbihol, we hebben je reactie samengevoegd met dit topic over Viaplay. In het startbericht bovenin lees je alles over het aanzetten en activeren. Als je nog vragen hebt, laat het gerust hier weten.


Ik wil toch graag mijn teleurstelling uiten over de gang van zaken mbt viaplay en KPN compleet.

 

Ik moet overstappen naar KPN hussel om viaplay via kpn te krijgen. 
 

Met andere woorden: voor mijn jarenlange trouwe klant zijn, wordt ik nu beloond middels een duurder abonnement. 
 

Maar goed dan kan ik nog kiezen dat niet te doen.

(wat ik uiteraard niet doe want dat raak ik veel te veel voordelen kwijt )
 

Maar ik had dus via viaplay een jaarabonnement van 99 euro kunnen afsluiten, heb ik niet gedaan want wilde toch graag alles op 1 plek hebben. Maar voor 1 maart was nergens duidelijk te lezen dat ik geen viaplay kon afnemen mits ik hussel zou nemen. 
 

Daarmee mij de kans ontnomen een goedkoper abonnement te nemen.

 

Met andere woorden. Wees blij met je trouwe klanten en probeer niet via slinkse manieren de trouwe klant meer te laten betalen door ze nu voor bepaalde diensten uit te sluiten. Dat is verwerpelijk 

Admin: Verplaatst naar algemeen topic over Viaplay


Als wij een Apple TV K4 aansluiten op onze TV en wij nemen Viaplay via KPN kunnen wij dan alle trainingen F1 zien! Dus ook de vrijdagtrainingen?

Admin: Reacties verplaatst naar algemeen topic over Viaplay


Als wij een Apple TV K4 aansluiten op onze TV en wij nemen Viaplay via KPN kunnen wij dan alle trainingen F1 zien! Dus ook de vrijdagtrainingen?

Beste Albert,
Ligt er aan hoe je wil gaan kijken?

Met de Streaming app ViaPlay kan je alles zien van de F1
Met KPN kanaal 225 ViaPLay Extra is alleen open in het weekend voor F1.


Ik heb via mijn KPN  een abonnement op Viaplay afgesloten.  Het  enige wat ik kan vinden op de zenderlijst is op kanaal 225 Viaplay extra. Volgens instellingen in het menu is het abonnement per 4 maart ingegaan. Maar bewegende beelden heb ik nog niet gezien. Graag uw antwoord. 

 


Dus als ik alles wil zien is dat met de streaming app van Viaplay?


Hallo,

 

ik heb Viaplay geactiveerd via de mail die ik gekregen heb van kpn afgelopen weekend, stappen doorgelopen, maar als ik nu wil inloggen is mijn email niet bekend bij viaplay.:thinking:

Opnieuw de mail geopend en nog maar eens de op activatielink geklikt, komt de melding: Je Viaplay account is al actief, ga naar Viaplay om direct te streamen.

Maar nog steeds kan ik niet inloggen bij viaplay en krijg ik daar de melding, email adres is onbekend.:rolling_eyes:

 

Contact gehad met Viaplay en bij hun is mijn email adres niet bekend, kunnen me niet verder helpen.

Telefonisch contact gehad met KPN, niet de vriendelijkste medewerker aan de lijn gehad, maar goed ook dit heeft helemaal niets opgeleverd, ik kreeg gewoon het antwoord dat ik niet op de app kon inloggen en kon kijken op kanaal 225. :drooling_face:

 

Heb nu dus van alles geprobeerd, account aanmaken op viaplay zelf, maar dan moet ik betalen en betaal ik dus dubbel.:money_mouth:

 

Heb veel geduld maar raakt nu wel beetje op…

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb vernomen dat voor nieuwe klanten van kpn viaplay gratis zou zijn.wij zijnnieuwe klant maar als ik viaplay wil toevoegen staat hierbij wel 9.99 per maand. Waarom kunnen we viaplay niet toevoegen ?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@Priscilla scholten Dat aanbod geldt alleen als u een aansluiting besteld. Dus nieuwe klant wordt.


Hallo @Johnnieboy . Welkom op het forum.

Heb je de activatie ook afgemaakt waarbij je een wachtwoord voor Viaplay ingesteld hebt?

Je kunt Viaplay alleen zien via een app op je smart-tv (tv mag niet ouder zijn dan 2016 en van Samsung, LG, Sony, Philips of TCL zijn.

Verder kan je kijken via chromecast. Voor chromecast 3 heb je ook een smartphone of tablet nodig met de Viaplay-app.

Je kunt ook een streamingsapparaat aanschaffen/gebruiken. Als bv een '’chromecast 4 met Google-tv'’, een Xiaomi MI stick, Apple TV box.

Via de tv ontvanger van kpn is het nog niet zeker of er een (goed werkende) Viaplay app gaat komen.

Op kanaal 225 geeft kpn (en ook ziggo via 200), tijdens raceweekenden ook de LIVESTREAM (het is geen zender) van Viaplay door. Dit omdat Viaplay 'vreest’ dat er de eerste maanden bij hen te weinig servercapaciteit is hiervoor. Per 1 augustus mogen de providers dit niet meer doen; je kunt dan alleen nog kijken via de app. Of ie dan, tegen die tijd, in de kpn ontvanger aanwezig is is nog niet te zeggen.

De eerste inzet van kanaal 225 is dus op 19 en 20 maart in het eerste raceweekend van de Formule 1. De uitzendingen (incl voor- en nabeschouwing) komen dan ook op dat kanaal.


Ik heb me net aan geabonneerd op viaplay, is nog in behandeling ik wacht al meer dan een uur, het zou 10 minuten deuren 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi, @Harold1528 . Welkom op het forum.

Er staat idd bij dat het binnen 15 minuten actief zou zijn. Dat geldt echter niet voor streamingsdiensten waarbij kpn het (weliswaar geautomatiseerd) ook nog bij die dienst moet regelen. Alleen met hun eigen zenderpakketten kunnen ze het in 15 minuten afronden.

Bij mij ging het zo. Kreeg binnen uur de eerste mail, met de melding dat het 24 uur duurt…. 2 uur later kwam de bevestiging dat de verwerking in gang was en ik moest wachten op de mail om het af te ronden. Die kwam dus 17 uur na m'n handeling in MijnKPN.

Op dit moment is het zeer druk. Het kan nu tot wel 3 dagen duren vooralleer je kunt afronden. Dat is een mail met link naar landingspagina. Daarop staat dan weer een button waarbij je op een Viaplay pagina komt: wachtwoord opgeven en klaar.

Even geduld dus nog.

De link van de landingspagina staat ook in de uitleg hier op het forum in het betreffende topic. Je zou 'm kunnen proberen, maar als je aanvraag nog niet doorlopen is werkt dat niet goed. Als je gevraagd wordt om een service id is het nog niet klaar (gezet). Want bij Viaplay hoef je écht alleen nog maar een ww in te vullen namelijk.


Dat gaat straks wat worden als de F1 losbarst, meen me vorig jaar nog te herinneren dat de Ziggo sport ook een beetje vertraging had met registreren, was de F1 al bijna afgelopen voordat men kon kijken, zullen nu wel weer een hoop wachters zijn die op het laatste moment de boel willen activeren.


Welke internetverbinding (snelheid) is het beste voor ViaPlay of andere streaming app's?
50 Mbit/s of 100 Mbit/s of andere snelheid?

 

Stream is 10MB heb ik elders in dit topic gelezen.

Maximaal kunnen er 2 tegelijk kijken.


Dus als ik alles wil zien is dat met de streaming app van Viaplay?

 

ViaPlay is geen zender.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

Dus kan je ViaPlay via de app van ViaPlay kijken.

Hier kan je zien waar je ViaPlay kunt zien.

 

Tot 1 augustus kan je de F1 op za. en zo. op kanaal 225 zien, als je ViaPlay via KPN hebt afgesloten.

Dit omdat ViaPlay verwacht dat de datastream tijdens de F1 wel eens veel te hoog kan zijn. 


Hoi @Bertt32. Welkom op het KPN Forum. Ik heb zojuist jouw bericht verplaatst naar dit topic. Wat vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Begrijp ik het goed dat je het aanmeldproces helemaal hebt kunnen voltooien en nu niet kan inloggen? 


@Joep1965 ik ben eind februari klant geworden bij kpn. Dan voldoen we toch aan die voorwaarde? 


@Joep1965 ik ben eind februari klant geworden bij kpn. Dan voldoen we toch aan die voorwaarde? 

Hallo @Priscilla scholten , toen je je aanmeldde bij KPN voor een nieuw abo kon je kiezen uit diverse cadeaus of een korting, je zult toen vast ergens voor gekozen hebben en dat was blijkbaar niet Viaplay omdat dat er misschien toen niet tussen stond. Je kunt je gekozen cadeau/korting niet wisselen.

Je kunt als bestaande klant Viaplay bestellen voor de introkorting van €9,99 per maand en die korting geldt dan tot 1 augustus a.s..

 


Een nieuwe klant kan kiezen tussen verschillende welkomstgeschenken. 1 daarvan is gratis viaplay. Maar als je bijvoorbeeld gratis SuperWiFi's kiest, dan krijgt je dus geen gratis viaplay.