Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Hoi @Bertt32. Welkom op het KPN Forum. Ik heb zojuist jouw bericht verplaatst naar dit topic. Wat vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Begrijp ik het goed dat je het aanmeldproces helemaal hebt kunnen voltooien en nu niet kan inloggen? 

Goedemorgen, dat klopt inderdaad. ik heb op de activatielink geklikt en daarna ingelogd via mijn kpn id.

daarna ging ik door naar viaplay om in te loggen maar dat lukt niet, mijn inlog is niet bekend.


Hallo wanneer kan ik kijken ik heb gisteren Viaplay pakket geactiveerd op mijn tv zie nu alleen maar wat je eventueel kunt zien als je een pakket neemt


Hoi @Bertt32. Welkom op het KPN Forum. Ik heb zojuist jouw bericht verplaatst naar dit topic. Wat vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Begrijp ik het goed dat je het aanmeldproces helemaal hebt kunnen voltooien en nu niet kan inloggen? 

Goedemorgen, dat klopt inderdaad. ik heb op de activatielink geklikt en daarna ingelogd via mijn kpn id.

daarna ging ik door naar viaplay om in te loggen maar dat lukt niet, mijn inlog is niet bekend.

Hmmm dat is gek! Staat Viaplay wel actief als je inlogt in MijnKPN (onder het kopje Streamingsdiensten)?

 

Hallo wanneer kan ik kijken ik heb gisteren Viaplay pakket geactiveerd op mijn tv zie nu alleen maar wat je eventueel kunt zien als je een pakket neemt

Hi Tonny, bovenstaande geldt ook voor jou. Is Viaplay actief als je kijkt in MijnKPN? En heb je de activatiestappen van het startbericht bovenin dit topic gevolgd? 


Ik wil ViaPlay aanzetten maar in mijnkpn verschijnt er geen blokje ViaPlay bij streaming diensten dat ik aan kan klikken. wat doe ik verkeerd?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo @HennyPo , wat voor soort abo heb je, Hussel of ouder?

 


alles in 1 glasvezel, internet TV telefoon

 


alles in 1 glasvezel, internet TV telefoon

 

Hallo @HennyPo , dan kun je overgaan naar het Hussel-pakket, of, als dat te duur uit gaat vallen, bij een geschikte tv de Viaplay-app installeren en rechtstreeks bij Viaplay een abo nemen.


Heeft dat nog consequenties voor mijn instellingen, opgenomen programma’s, kenmail etc?

 


@HennyPo

De Alles-in-1 glasvezel xxxxxxxx abonnementen hebben de mogelijkheid voor Viaplay niet. Die zijn te oud. Daar kan het niet toegevoegd. Wijzig je abonnement naar Hussel of neem Viaplay los af bij Viaplay zelf http://viaplay.com/nl-nl .

@joop2011

Stream is 10MB heb ik elders in dit topic gelezen.

Als dat zo is is ie na ca. 8 seconden afgelopen….. Dan is die 10 MB wel op :grin: .

1 MB = 8 Mb. Dus bij een stream van 10 Mb/s….

Ik denk trouwens dat de stream wat lager is dan dat. On demand is 5 Mb/s voor HD. Live on demand zal idd wat meer nodig hebben.


@HennyPo Ik zie dat je al goed op weg geholpen bent hier, fijn! Je kunt inderdaad overwegen om voor een Hussel abonnement te kiezen, of rechtstreeks via Viaplay een abonnement te nemen. Peter heeft hierboven ook de link gedeeld. 

Als je graag hulp wilt hebben bij het aanpassen van jouw abonnement, bel (0800-0402) of chat gerust met onze klantenservice. Onze collega's daar helpen je meteen verder en nemen de mogelijkheden met je door.


Dank Alexandra, daar heb ik wat aan. Op de mijnkpn website is de klantenservice chat of telefoonnummer moeilijk te vinden (ik heb het niet gevonden).


Dank Alexandra, daar heb ik wat aan. Op de mijnkpn website is de klantenservice chat of telefoonnummer moeilijk te vinden (ik heb het niet gevonden).

Fijn! Ik hoop dat je snel de voor jou beste oplossing gevonden hebt :blush:


Toont wel weer aan hoe blij providers zijn met hun bestaande klanten. Ben je nieuw dan is het gratis. Ben je een trouwe klant pech gehad ga maar op zoek naar een andere provider. Loyaliteit zou wat mij betreft wel wat vaker beloond mogen worden.


Hoi @Bertt32. Welkom op het KPN Forum. Ik heb zojuist jouw bericht verplaatst naar dit topic. Wat vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Begrijp ik het goed dat je het aanmeldproces helemaal hebt kunnen voltooien en nu niet kan inloggen? 

Goedemorgen, dat klopt inderdaad. ik heb op de activatielink geklikt en daarna ingelogd via mijn kpn id.

daarna ging ik door naar viaplay om in te loggen maar dat lukt niet, mijn inlog is niet bekend.

Hmmm dat is gek! Staat Viaplay wel actief als je inlogt in MijnKPN (onder het kopje Streamingsdiensten)?

 

Hallo wanneer kan ik kijken ik heb gisteren Viaplay pakket geactiveerd op mijn tv zie nu alleen maar wat je eventueel kunt zien als je een pakket neemt

Hi Tonny, bovenstaande geldt ook voor jou. Is Viaplay actief als je kijkt in MijnKPN? En heb je de activatiestappen van het startbericht bovenin dit topic gevolgd? 

 

Ja is gewoon actief, volgens activatielink heb ik viaplay ook geactiveerd en moet ik kunnen inloggen.

Ga maar naar de KPN winkel zaterdag, moeten ze me daar maar helpen, via telefoon en chat kom ik geen stap verder.

En anders maar geen Viaplay meer via kpn.


Toont wel weer aan hoe blij providers zijn met hun bestaande klanten. Ben je nieuw dan is het gratis. Ben je een trouwe klant pech gehad ga maar op zoek naar een andere provider. Loyaliteit zou wat mij betreft wel wat vaker beloond mogen worden.

Je bent de zoveelste die vergeten is dat je zelf ook een welkomstcadeau hebt gehad toen je klant werd of toen je overgestapt bent naar de laatste abonnementsvorm.


Ja is gewoon actief, volgens activatielink heb ik viaplay ook geactiveerd en moet ik kunnen inloggen.

Ga maar naar de KPN winkel zaterdag, moeten ze me daar maar helpen, via telefoon en chat kom ik geen stap verder.

En anders maar geen Viaplay meer via kpn.

Heb je er een screenshot van? Dan kunnen wij eens meekijken? Dat is wel het makkelijkst denk ik. 


Vreemd vind ik, niet alleen bij KPN maar bij vele aanbieders van TV, Internet en Mobiele telefonie, dat een nieuwe klant beter beloond wordt met "gratis of veel voordeel” en trouwe klanten niet. De aanbieders gebruiken de aanbieding om hun klantenbase uit te breiden maar vergeten daarbij hun reeds bestaande klanten.

Ja bij KPN heb ik afgelopen jaar ook moeten betalen voor F1 van Ziggo, maar dat was een bewuste keuze. Bij het verhuizen beewust gekozen over te stappen  van Ziggo naar KPN om bepaalde redenen. En toen ook bewust gekozen voor een extra upgrade naar Ziggo Sport. Punt hierin is dat hier voor mij voor een nieuwe of bestaande klant van KPN geen onderscheid gemaakt werd. Nu met de aanbieding van Viaplay wordt dat onderscheid wel gemaakt.

Maar goed het is gebruikelijk bij aanbieders van deze producten om juist te focussen op nieuwe klanten en minder op bestaande klanten.


Vreemd vind ik, niet alleen bij KPN maar bij vele aanbieders van TV, Internet en Mobiele telefonie, dat een nieuwe klant beter beloond wordt met "gratis of veel voordeel” en trouwe klanten niet. De aanbieders gebruiken de aanbieding om hun klantenbase uit te breiden maar vergeten daarbij hun reeds bestaande klanten.

Ja bij KPN heb ik afgelopen jaar ook moeten betalen voor F1 van Ziggo, maar dat was een bewuste keuze. Bij het verhuizen beewust gekozen over te stappen  van Ziggo naar KPN om bepaalde redenen. En toen ook bewust gekozen voor een extra upgrade naar Ziggo Sport. Punt hierin is dat hier voor mij voor een nieuwe of bestaande klant van KPN geen onderscheid gemaakt werd. Nu met de aanbieding van Viaplay wordt dat onderscheid wel gemaakt.

Maar goed het is gebruikelijk bij aanbieders van deze producten om juist te focussen op nieuwe klanten en minder op bestaande klanten.

Het is toch niet zozeer een kwestie van belonen? Het is heel simpel, iedereen krijgt bij de start van het abonnement een voordeeltje (korting of een cadeau). Op die manier word er toch juist geen onderscheid gemaakt? Wel zo eerlijk lijkt me. 


Vreemd vind ik, niet alleen bij KPN maar bij vele aanbieders van TV, Internet en Mobiele telefonie, dat een nieuwe klant beter beloond wordt met "gratis of veel voordeel” en trouwe klanten niet. De aanbieders gebruiken de aanbieding om hun klantenbase uit te breiden maar vergeten daarbij hun reeds bestaande klanten.

Ja bij KPN heb ik afgelopen jaar ook moeten betalen voor F1 van Ziggo, maar dat was een bewuste keuze. Bij het verhuizen beewust gekozen over te stappen  van Ziggo naar KPN om bepaalde redenen. En toen ook bewust gekozen voor een extra upgrade naar Ziggo Sport. Punt hierin is dat hier voor mij voor een nieuwe of bestaande klant van KPN geen onderscheid gemaakt werd. Nu met de aanbieding van Viaplay wordt dat onderscheid wel gemaakt.

Maar goed het is gebruikelijk bij aanbieders van deze producten om juist te focussen op nieuwe klanten en minder op bestaande klanten.

Het is toch niet zozeer een kwestie van belonen? Het is heel simpel, iedereen krijgt bij de start van het abonnement een voordeeltje (korting of een cadeau). Op die manier word er toch juist geen onderscheid gemaakt? Wel zo eerlijk lijkt me. 

Kreeg gisteren een appje van m'n schoonzoon, die krijgt zomaar onverwacht 6 maanden Ziggo Sport Totaal gratis, hoeft het ook niet op te zeggen tegen die tijd, dan stopt het gewoon.

Zit al jaren bij Ziggo, dus geen welkomstdingetje of zo, hij geeft er notabene niets om, ik wel, ben dus wel lichtelijk jaloers. 🤪


Kreeg gisteren een appje van m'n schoonzoon, die krijgt zomaar onverwacht 6 maanden Ziggo Sport Totaal gratis, hoeft het ook niet op te zeggen tegen die tijd, dan stopt het gewoon.

Zit al jaren bij Ziggo, dus geen welkomstdingetje of zo, hij geeft er notabene niets om, ik wel, ben dus wel lichtelijk jaloers. 🤪

Waarschijnlijk wordt in het gebied waar jouw schoonzoon woont glasvezel uitgerold en is dit een actie om te proberen te voorkomen dat jouw schoonzoon over gaat stappen naar bijvoorbeeld KPN of T-Mobile.


Kan een KPN medewerker daar duidelijk in geven? Werkt Viaplay echt alleen bij Hussel? Of zou het ook bij oudere abonnementen moeten werken? De abonnementsvorm van vlak voor Hussel? "Internet en TV"? En Alles-in-1?

Bij mensen met een XS4ALL abonnement zou het in ieder geval wel moeten kunnen las ik ergens? En hoe zit het met klanten die een Oxxio abonnement hebben? Of een Telfort abonnement? Kunnen die Viaplay nemen? Of moeten die allemaal overstappen op Hussel? 

Naast Hussel abonnementen kan Viaplay ook toegevoegd worden aan oudere abonnementen, echter niet aan de áller oudsten. Zelf heb ik een Alles in 1 Standaard uit begin 2016 en ik kan 'm zonder problemen toevoegen. We hebben echter nog een flink aantal klanten met een abonnement uit bijvoorbeeld 2011 of 2013 en daarbij is het niet te realiseren dat Viaplay toegevoegd kan worden.

Bij XS4ALL is het mogelijk en ook Telfort/Oxxio klanten krijgen de mogelijkheid. Het is me echter niet duidelijk of daar ook sprake is van verouderde abonnementen, hier gaan we intern even navraag over doen en komen we op terug! 

@Nick83 bij Telfort en Oxxio kan er bij álle abonnementen gebruik gemaakt worden van Viaplay :slight_smile:


Na 48 uur nog geen bevestigingsmail.... Viaplay wel toegevoegd aan abon nement.. Dat dan weer wel.... 


Hoi, @Willem175 

Waarschijnlijk kun je dan nu wel afronden via kpn.com/viaplay/activeren om het wachtwoord wat je voor Viaplay wilt gaan gebruiken te maken/op te geven.


Ja is gewoon actief, volgens activatielink heb ik viaplay ook geactiveerd en moet ik kunnen inloggen.

Ga maar naar de KPN winkel zaterdag, moeten ze me daar maar helpen, via telefoon en chat kom ik geen stap verder.

En anders maar geen Viaplay meer via kpn.

Heb je er een screenshot van? Dan kunnen wij eens meekijken? Dat is wel het makkelijkst denk ik. 

 


Na 48 uur nog geen bevestigingsmail.... Viaplay wel toegevoegd aan abon nement.. Dat dan weer wel.... 

 

Kijk ook in de Spam map, misschien staat hij daarin.

 

Probeer zo wie zo of je wel al kan activeren.

Log eerst in bij MIJNKPN

En ga daarna naar deze site en scrol iets naar beneden. 

 

Ik hoor graag of het gelukt is. :wink: