Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

@Bertt32 Log je in bij Viaplay met je eigen aangemaakte inlog?


@Bertt32 Log je in bij Viaplay met je eigen aangemaakte inlog?

Ja klopt, deze had ik zelfde als KPN inlog.

Alleen krijg ik de melding dat gebruikersnaam niet bekend is.


@Bertt32 Log je in bij Viaplay met je eigen aangemaakte inlog?

Ja klopt, deze had ik zelfde als KPN inlog.

Alleen krijg ik de melding dat gebruikersnaam niet bekend is.

 

Dan kan je bij ViaPlay klikken op “Wachtwoord vergeten”

Tik je mail adres in en daarna krijg je een mail om je wachtwoord aan te passen.

Ik denk dat je je gebruikersnaam dan ook kan zien, anders via instellingen bij ViaPlay. 

 

TIP

Pas zo wie zo je wachtwoord aan, als je bij het aanmelden dezelfde als KPN hebt gebruikt. 

Via instellingen en wachtwoord aanpassen. 


@Bertt32 Log je in bij Viaplay met je eigen aangemaakte inlog?

Ja klopt, deze had ik zelfde als KPN inlog.

Alleen krijg ik de melding dat gebruikersnaam niet bekend is.

 

Dan kan je bij ViaPlay klikken op “Wachtwoord vergeten”

Tik je mail adres in en daarna krijg je een mail om je wachtwoord aan te passen.

Ik denk dat je je gebruikersnaam dan ook kan zien, anders via instellingen bij ViaPlay. 

 

TIP

Pas zo wie zo je wachtwoord aan, als je bij het aanmelden dezelfde als KPN hebt gebruikt. 

Via instellingen en wachtwoord aanpassen. 

Dat zeg ik dus steeds, als ik dat doe is mijn email adres niet bekend


 


 

 

Je bent wel ingelogd geweest begrijp ik?

Heb je toevallig bij MIJNKPN een ander mail adres (heb ik ook, een hele onhandige).

 


Ik heb een ouderen smart TV van Samsung en Interactieve TV van KPN met nog steeds erg goede beeldkwaliteit. Opvallend is dat de apps van Netflix en Videoland wel beschikbaar zijn in het menu maar die van Viaplay NIET! @KPN Webcare u zou enorm veel mensen blij maken als u ook de Viaplay app toevoegt aan uw menu  en submenu apps. Alvast dank daarvoor


Ik heb een ouderen smart TV van Samsung en Interactieve TV van KPN met nog steeds erg goede beeldkwaliteit. Opvallend is dat de apps van Netflix en Videoland wel beschikbaar zijn in het menu maar die van Viaplay NIET! @KPN Webcare u zou enorm veel mensen blij maken als u ook de Viaplay app toevoegt aan uw menu  en submenu apps. Alvast dank daarvoor

Helaas is het niet (alleen) KPN die bepaalt of en wanneer die app beschikbaar gaat komen op de TV ontvangers. Die app wordt niet door KPN ontwikkeld maar door Viaplay.


Waarom moet ik mijn contract veranderen als ik de formule 1 wil zien.

Vind dit belachelijk ben al 27 jaar klant.

Dit is niet klantvriendelijk te noemen 


Waarom moet ik mijn contract veranderen als ik de formule 1 wil zien.

Vind dit belachelijk ben al 27 jaar klant.

Dit is niet klantvriendelijk te noemen 

Je hoef niks te veranderen om F1 te kijken.

Je kan ook rechtstreeks ViaPlay abonnement of F1 TV Pro abonnement nemen.
Als je bij KPN ViaPlay abonnement neem gaat alleen de factuur via KPN meer niet en
als je KPN TV bezit dan kan je tijdelijk op een kanaal 225 kijken op zaterdag en zondag naar F1 ViaPlay Extra.


Waarom moet je 25,- euro eenmalige aansluitkosten betalen om Viaplay toe te voegen? Jullie pretenderen een korting aan bestaande klanten te geven van 5 euro, zogenaamde entertainment korting. Ik heb internet en mobiel van KPN. Maar dan is dit toch geen korting? Ik snap dat gratis viaplay alleen voor nieuwe klanten is maar op deze manier geef je bestaande klanten een sigaar uit eigen doos. Schaf die aansluit kosten af of stop met die korting. Dit is een beetje flauw. 


Hallo @Sliti, begrijp dat je al klant bent bij KPN. Dan hebben we ook een actie met ViaPlay:

Ben je al klant bij KPN? Tot 1 augustus betaal je 9,99 per maand, daarna kost een Viaplay abonnement 13,99 per maand. Deze actie loopt tot 1 augustus 2022. Combineer je Hussel Internet met Mobiel en Viaplay én ontvang je nog geen Entertainmentkorting voor NetflixSpotifyFilm1 of ESPN Compleet? Dan kun je de Entertainmentkorting voor Viaplay gebruiken om 5 euro extra korting te krijgen. Je betaalt dan dus tot augustus 4,99 per maand. Daarna 8,99 per maand.

Je hoeft dus zeker niet €25,00 aan eenmalige kosten te maken om gebruik te maken van een actie. 


Ja gelukt via de link…….Thanx


25,- euro eenmalige aansluitkosten 

Eerst inloggen op MijnKPN. Daar kunt u het bestaande abonnement aanpassen. Dan worden er geen aansluitkosten berekend. 


Waarom moet ik mijn contract veranderen als ik de formule 1 wil zien.

Vind dit belachelijk ben al 27 jaar klant.

Dit is niet klantvriendelijk te noemen 

 

Dat hoeft ook helemaal niet.

Wat wel verstandig is, is om te kijken wat he voordeel is als je over gaat op Hussel.

 

Wat ViaPlay, Netflix, Disney+ betreft, bij de aanbieder kan je ook een abonnement nemen.

Voor ViaPlay zie hier.

 

Als je geen Smart tv hebt, kan je met behulp van o.a. een Chromecast kijken. 


Ik heb een ouderen smart TV van Samsung en Interactieve TV van KPN met nog steeds erg goede beeldkwaliteit. Opvallend is dat de apps van Netflix en Videoland wel beschikbaar zijn in het menu maar die van Viaplay NIET! @KPN Webcare u zou enorm veel mensen blij maken als u ook de Viaplay app toevoegt aan uw menu  en submenu apps. Alvast dank daarvoor

 

Je kan het ook met een Chromecast doen.

Werkt perfect. zie hier. 

Vanaf ongeveer 40 Euro, daarna heb je meteen weer een moderne Smart TV. :wink:


Hallo @Sliti, begrijp dat je al klant bent bij KPN. Dan hebben we ook een actie met ViaPlay:

Ben je al klant bij KPN? Tot 1 augustus betaal je 9,99 per maand, daarna kost een Viaplay abonnement 13,99 per maand. Deze actie loopt tot 1 augustus 2022. Combineer je Hussel Internet met Mobiel en Viaplay én ontvang je nog geen Entertainmentkorting voor NetflixSpotifyFilm1 of ESPN Compleet? Dan kun je de Entertainmentkorting voor Viaplay gebruiken om 5 euro extra korting te krijgen. Je betaalt dan dus tot augustus 4,99 per maand. Daarna 8,99 per maand.

Je hoeft dus zeker niet €25,00 aan eenmalige kosten te maken om gebruik te maken van een actie. 

Hoi, Dank voor de toelichting op de activatiekosten. Dit is niet duidelijk als je op je mobiel kijkt en inlogt. Ik ben ingelogd en ik heb KPN compleet, tv en mobiel. De entertainment korting krijg ik niet te zien en kan ik niet aanzetten. Overstappen naar Hussel lukt ook niet via de site of app. 


Hallo @Sliti, begrijp dat je al klant bent bij KPN. Dan hebben we ook een actie met ViaPlay:

Ben je al klant bij KPN? Tot 1 augustus betaal je 9,99 per maand, daarna kost een Viaplay abonnement 13,99 per maand. Deze actie loopt tot 1 augustus 2022. Combineer je Hussel Internet met Mobiel en Viaplay én ontvang je nog geen Entertainmentkorting voor NetflixSpotifyFilm1 of ESPN Compleet? Dan kun je de Entertainmentkorting voor Viaplay gebruiken om 5 euro extra korting te krijgen. Je betaalt dan dus tot augustus 4,99 per maand. Daarna 8,99 per maand.

Je hoeft dus zeker niet €25,00 aan eenmalige kosten te maken om gebruik te maken van een actie. 

Volgens mij is het nu toch gelukt om aan te passen maar was wel even zoeken om de combi met hussel en de korting te vinden. 


Goedemorgen, 

Gisteren mijn aansluiting gekregen voor tv en gratis viaplay.als welkomstcadeau 

Maar ik heb nog steeds geen activatiemail gekregen voor viaplay. Gisteren via webchat gevraagd en die zeiden dat alles goed kwam gisteren .enig idee wanneer de activatiemail komt?

Als ik nu probeer te activeren krijg ik de melding dat ik geen viaplay heb besteld .komt dit doordat ik geen mail heb gehad of omdat er iets fout gaat?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt

Groet Michiel 

 


Kan KPN mij een aantrekkelijk aanbod doen? Ik ben een fervente F1-fan en zou graag Viaplay willen. Echter €9,99 en daarna zelfs €13,99 extra per maand is mij veel te gortig. Aangezien ik al maandelijks meer dan €100,- neertel voor mijn abonnement bij KPN - wat ik meer dan genoeg vind - , wordt een abonnement op Viaplay er bovenop gewoon te veel van het goeie. Als KPN mij een aanbod kan doen, waardoor de kosten niet meer worden dan ik nu betaal, dan zou ik dat zeer waarderen. Ik ben al een beetje aan het rond kijken naar andere providers of overstappen loont.

 

Admin: samengevoegd met het centrale Viaplay topic


@HarryvdV bellen naar de servicedesk 0800-0402. Hier op het forum gebeurt niets met prijzen.


Hoi @Michiel 1976, welkom op ons forum!
Als je de stappen doorloopt op onze Activeer Viaplay pagina, waar loop je dan vast? 


Dan krijg ik deze melding zie screenshot

*admin: klantnummer verborgen

 


Ah dan staat hij inderdaad nog niet klaar om te activeren @Michiel 1976. Ik heb het klantnummer even verborgen uit je afbeelding maar hem al wel even opgezocht. Ik zie Viaplay wel goed in de bestelling staan dus dat moet helemaal goed komen maar ik moet je vragen de mail nog even af te wachten. Ik vermoed dat je die mail vandaag nog wel zult krijgen!


Goedemorgen, 

Gisteren mijn aansluiting gekregen voor tv en gratis viaplay.als welkomstcadeau 

Maar ik heb nog steeds geen activatiemail gekregen voor viaplay. Gisteren via webchat gevraagd en die zeiden dat alles goed kwam gisteren .enig idee wanneer de activatiemail komt?

Als ik nu probeer te activeren krijg ik de melding dat ik geen viaplay heb besteld .komt dit doordat ik geen mail heb gehad of omdat er iets fout gaat?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt

Groet Michiel 

 

Ik wacht op dezelfde mail.. gisteren alles geinstalleerd, abonnement vorige maand ergens aangevraagd. Ze vertelde me dat het gisteren / vandaag in orde zou komen met de bevestigingsmail. Hopelijk gebeurd dat ook.. anders kunnen ze nog iets qua “verwachtingsmanagement” leren. 

Zou fijn zijn om de testdagen komende dagen te bekijken bij Viaplay :)