Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

@Thomas bedankt voor je reactie, 

Ik hoop dat de mail snel komt , mocht hij er morgen niet zijn meld ik mij weer.

Misschien slim om de tekst aan te passen op de website kpn . Dat viaplay direct beschikbaar is na oplevering van het abonnement. 


Goedemorgen, 

Gisteren mijn aansluiting gekregen voor tv en gratis viaplay.als welkomstcadeau 

Maar ik heb nog steeds geen activatiemail gekregen voor viaplay. Gisteren via webchat gevraagd en die zeiden dat alles goed kwam gisteren .enig idee wanneer de activatiemail komt?

Als ik nu probeer te activeren krijg ik de melding dat ik geen viaplay heb besteld .komt dit doordat ik geen mail heb gehad of omdat er iets fout gaat?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt

Groet Michiel 

 

 

Vul je gegevens van je account van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (medewerker KPN) het voor je nakijken.


Kan KPN mij een aantrekkelijk aanbod doen? Ik ben een fervente F1-fan en zou graag Viaplay willen. Echter €9,99 en daarna zelfs €13,99 extra per maand is mij veel te gortig. Aangezien ik al maandelijks meer dan €100,- neertel voor mijn abonnement bij KPN - wat ik meer dan genoeg vind - , wordt een abonnement op Viaplay er bovenop gewoon te veel van het goeie. Als KPN mij een aanbod kan doen, waardoor de kosten niet meer worden dan ik nu betaal, dan zou ik dat zeer waarderen. Ik ben al een beetje aan het rond kijken naar andere providers of overstappen loont.

 

Admin: samengevoegd met het centrale Viaplay topic

 

Het abonnement is van ViaPlay en niet van KPN.

KPN verzorgt alleen de facturatie.

En ook u heeft een welkom cadeau gekregen toen u abonnee werd bij KPN.

 

€ 100,-- per maand is best veel.

Ik betaal, inclusief ViaPlay € 69,99 per maand.

 

Welk abonnement heeft u en welke extra's?

Eventueel pag. 2 van uw factuur hier plaatsen.

 

Misschien overstappen op KPN Hussel? 

 


@Michiel 1976 hier zojuist de mail binnen gekomen.. hopelijk voor jou ook snel.

Zie helaas wel dat het factuurbedrag in de MijnKPN omgeving niet overeen komt met het bedrag op het contract.. 


Hallo allemaal,

Voor de fans van F1 en die niet houden van ViaPlay dan is er leuke korting voor de F1 TV pro app.

Nu voor 20% korting abonnement voor F1 TV pro dus ongeveer 52 euro voor de eerste jaar.


Vanavond Viaplay aangezet, geactiveerd en de app geïnstalleerd op smart-tv en op mobiel.

Heb geen problemen ondervonden. Het was allemaal in 20 minuten gepiept. :thumbsup:


Weet iemand wat de bedoeling is van de profielen in viaplay? Want zolang er geen wachtwoord of pincode op een profiel zit, kan elke gebruiker toch probleemloos wisselen van profiel? Zelfs naar het hoofdprofiel wat al vreemd is. Of mis ik iets?


Gisteravond is de activerings mail binnen gekomen en ik heb viaplay geactiveerd. bedankt voor de hulp.


Probeer Viaplay te activeren, maar krijg de melding dat ik nog een bestelling heb open staan. Ik weet alleen niet wat en kan het ook niet terug vinden op Mijn KPN.

Mvg Gertjan


Weet iemand wat de bedoeling is van de profielen in viaplay? Want zolang er geen wachtwoord of pincode op een profiel zit, kan elke gebruiker toch probleemloos wisselen van profiel? Zelfs naar het hoofdprofiel wat al vreemd is. Of mis ik iets?

Een pincode? Dat ken ik van geen enkele streaming dienst. 

Een profiel in een streaming dienst is bedoeld om snel terug te kunnen naar wat je de vorige keer keek, of om jou series en films aan te bieden waarvan Viaplay denkt dat je die wil zien (algoritme). Verder heeft het geen extra nut. Zo werkt elke streaming dienst. 


Weet iemand wat de bedoeling is van de profielen in viaplay? Want zolang er geen wachtwoord of pincode op een profiel zit, kan elke gebruiker toch probleemloos wisselen van profiel? Zelfs naar het hoofdprofiel wat al vreemd is. Of mis ik iets?

Een pincode? Dat ken ik van geen enkele streaming dienst. 

Een profiel in een streaming dienst is bedoeld om snel terug te kunnen naar wat je de vorige keer keek, of om jou series en films aan te bieden waarvan Viaplay denkt dat je die wil zien (algoritme). Verder heeft het geen extra nut. Zo werkt elke streaming dienst. 

@Ward_  Maar wat is de zin van een “kind”-profiel aan te maken en daarop een leeftijdsgrens in te stellen als het kind gewoon naar het hoofdprofiel (zonder leeftijdsgrens) kan switchen? Zou niet moeten kunnen.


Goedemorgen,

Ik heb sinds maart een abonnement op viaplay en nu ondersteunt mijn tv de app van viaplay niet. Komt er een update in de digitale ontvanger met een app van viaplay, zodat ik via de ontvanger kan kijken?

 


Ja, maar dat kan nog maanden duren. Dus tot die tijd: Chromecast. 


Weet iemand wat de bedoeling is van de profielen in viaplay? Want zolang er geen wachtwoord of pincode op een profiel zit, kan elke gebruiker toch probleemloos wisselen van profiel? Zelfs naar het hoofdprofiel wat al vreemd is. Of mis ik iets?

Een pincode? Dat ken ik van geen enkele streaming dienst. 

Een profiel in een streaming dienst is bedoeld om snel terug te kunnen naar wat je de vorige keer keek, of om jou series en films aan te bieden waarvan Viaplay denkt dat je die wil zien (algoritme). Verder heeft het geen extra nut. Zo werkt elke streaming dienst. 

@Ward_  Maar wat is de zin van een “kind”-profiel aan te maken en daarop een leeftijdsgrens in te stellen als het kind gewoon naar het hoofdprofiel (zonder leeftijdsgrens) kan switchen? Zou niet moeten kunnen.

Goed punt… daar had ik niet over nagedacht. Ik zal uit nieuwsgierigheid eens kijken hoe dat bij Netflix werkt.

En… al gevonden. Netflix biedt zeker wel de mogelijkheid om op elk profiel een pincode in te stellen. Dat is een vreemde misser van Viaplay. Die app hebben ze al jaren (in Scandinavie) dus dat zou je toch al wel verwachten.


Kan ik VIAPlay ook op 4g gebruiken? Als ik dat probeer krijg ik een foutmelding. Op wifi werkt het wel goed.

*Admin: verplaatst naar het algemene ViaPlay topic


Kan ik VIAPlay ook op 4g gebruiken? Als ik dat probeer krijg ik een foutmelding. Op wifi werkt het wel goed.

*Admin: verplaatst naar het algemene ViaPlay topic

Lukt bij mij op mijn Samsung S10 prima als ik de wifi uitschakel en dus alleen 4G heb. Dan lijkt het in je telefoon of tablet instellingen te zitten (mobiel datagebruik op app-niveau)


Kan ik VIAPlay ook op 4g gebruiken? Als ik dat probeer krijg ik een foutmelding. Op wifi werkt het wel goed.

*Admin: verplaatst naar het algemene ViaPlay topic

Hallo @Rljl , wat voor foutmelding krijg je precies?

 


No content available.


@Rljl

Ik heb, verleden week, in de grillroom, nog darts (live) gezien via de app van Viaplay. Via 4G via de telefoon.


Ik heb Viaplay via KPN. Nu is er inderdaad geen app van Viaplay via KPN, dus heb ik de app gedownload via mijn smart tv. Nu kan ik dus geen live uitzendingen kijken via de app van de tv. Dit kan wel via de app op mijn telefoon. Zodra er een live uitzending is (testdag) begint de uitzending steeds aan het begin, dus niet live. Iemand hier ook problemen mee?


Ik weet nog niet HOE maar ik wil wel een abonnement op VIAPLAY,

of direct bij VP of via KPN.

Als ik VP via KPN neem dan kan ik alleen op zender 225 

de F1 kijken. Op de zaterdagen heb je de F1 kwalificatie 

maar ook wedstrijden in het Engelse voetbal(vanaf 01-08-22)

Op welke zenders is beide dan te zien? F1 op zender 225 en 

het Engelse voetbal dan op ???

Ik heb nu voor €14,99 ZIGGO sport en dat gaat er natuurlijk

uit vanaf aug. Maar hier heb je verschillende zenders 233, 234,235,236 enz

Maar VIAPLAY heeft meer dan alleen sport, hoe kan ik dan de 

films bekijken waarop je ook een abo krijgt tegelijker tijd?

 

Ik neem aan dat hier mensen zijn die al een abonnement hebben

voor VP (VIAPLAY) en is dat dan via KPN of direct bij VP.

Ik hoor graag van jullie wat het beste is.

 

 


Ik heb viaplay toegevoegd aan mijn zenderpakket van KPN.

is het mogelijk om viaplay op KPN itv in het buitenland te bekijken?

of zijn er andere mogelijkheden om viaplay via kpn te bekijken in het buitenland?


Ik heb Viaplay via KPN. Nu is er inderdaad geen app van Viaplay via KPN, dus heb ik de app gedownload via mijn smart tv. Nu kan ik dus geen live uitzendingen kijken via de app van de tv. Dit kan wel via de app op mijn telefoon. Zodra er een live uitzending is (testdag) begint de uitzending steeds aan het begin, dus niet live. Iemand hier ook problemen mee?

 

Je hebt ViaPlay via KPN besteld.

Dan kan je op de za. en zo. als er F1 is, de F1 op kanaal 225 zien.

Dit kanaal is er tot 1 augustus, omdat ViaPlay anders een te grote datastream verwacht. 

 

Ik geef persoonlijk altijd de voorkeur aan de app op de Smart tv.

Nooit problemen en 4K (bij o.a. Disney+).


Goedemorgen,

Ik heb sinds maart een abonnement op viaplay en nu ondersteunt mijn tv de app van viaplay niet. Komt er een update in de digitale ontvanger met een app van viaplay, zodat ik via de ontvanger kan kijken?

 

 

Dat ligt helemaal aan ViaPlay.

Maar gelukkig kan je altijd met behulp van b.v. een Chromecast kijken.

Jouw Smart tv is ouder dan 2016 begrijp ik.

 

En op de za. en zo. als er F1 is, kan je de F1 op kanaal 225 kijken.

Dit kanaal is er tot 1 augustus, zie ook mijn eerdere reactie (hierboven). 


Weet iemand wat de bedoeling is van de profielen in viaplay? Want zolang er geen wachtwoord of pincode op een profiel zit, kan elke gebruiker toch probleemloos wisselen van profiel? Zelfs naar het hoofdprofiel wat al vreemd is. Of mis ik iets?

Een pincode? Dat ken ik van geen enkele streaming dienst. 

Een profiel in een streaming dienst is bedoeld om snel terug te kunnen naar wat je de vorige keer keek, of om jou series en films aan te bieden waarvan Viaplay denkt dat je die wil zien (algoritme). Verder heeft het geen extra nut. Zo werkt elke streaming dienst. 

 

Jawel hoor, Disney+ werkt op die manier.

Met een pincode voor iedere gebruiker.

Je hoeft er geen gebruik van te maken bij Disney+, maar het kan en werkt wel.

 

Netflix en ViaPlay, etc. hebben dit niet.