Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Ik heb Viaplay via KPN. Nu is er inderdaad geen app van Viaplay via KPN, dus heb ik de app gedownload via mijn smart tv. Nu kan ik dus geen live uitzendingen kijken via de app van de tv. Dit kan wel via de app op mijn telefoon. Zodra er een live uitzending is (testdag) begint de uitzending steeds aan het begin, dus niet live. Iemand hier ook problemen mee?

 

Een paar keer gekeken vanmiddag, en hij start bij mij Live. 

Ik ga via de Sport link (deel) op de Smart TV links. 

Waar je kan kiezen tussen Series, favorieten, films, sport, etc. (daar kies ik sport en dan ga ik naar de F1 shakedown). 


Ik weet nog niet HOE maar ik wil wel een abonnement op VIAPLAY,

of direct bij VP of via KPN.

Als ik VP via KPN neem dan kan ik alleen op zender 225 

de F1 kijken. Op de zaterdagen heb je de F1 kwalificatie 

maar ook wedstrijden in het Engelse voetbal(vanaf 01-08-22)

Op welke zenders is beide dan te zien? F1 op zender 225 en 

het Engelse voetbal dan op ???

Ik heb nu voor €14,99 ZIGGO sport en dat gaat er natuurlijk

uit vanaf aug. Maar hier heb je verschillende zenders 233, 234,235,236 enz

Maar VIAPLAY heeft meer dan alleen sport, hoe kan ik dan de 

films bekijken waarop je ook een abo krijgt tegelijker tijd?

 

Ik neem aan dat hier mensen zijn die al een abonnement hebben

voor VP (VIAPLAY) en is dat dan via KPN of direct bij VP.

Ik hoor graag van jullie wat het beste is.

 

 

 

Nee dat klopt niet, wat je schrijft.

 

Als je ViaPlay via KPN neemt, kan je de F1 op za. en zo. op kanaal 225 zien.

Maar je kan ook via de app. de Formule 1 zien, zoals nu de live schakedown. (zie mijn reactie ook boven). 

 

Ziggo sport heeft geen rechten meer op de F1.

Ziggo sport zijn zenders.

 

ViaPlay is GEEN zender.

ViaPlay is een streamingdienst (net zoals Netflix, Disney+, etc.). 


Slechte beeldkwaliteit… wanneer full hd?

HBO Max heeft betere kwaliteit.


Slechte beeldkwaliteit… wanneer full hd?

Daarvoor zal je bij Viaplay moeten zijn.


Slechte beeldkwaliteit… wanneer full hd?

HBO Max heeft betere kwaliteit.

 

Dat is een veelgemaakte denkfout.

FULL HD heeft alleen maar met het aantal beeldpunten te maken.

De stream bepaalt in hoge mate de beeldkwaliteit samen met Full-HD of 4K etc.

 

Ik heb gemeten en de stream is erg laag van ViaPlay.

Lager nog dan de gecomprimeerde HD stream van KPN.

 

“off topic”

Ik heb glasvezel en kan de 10 eerste kanalen in de originele stream van 12,5 Mb/s kijken op 661-670.

De gecomprimeerde stream van 7 Mb/s  (vanaf 1) zien er echt veel minder uit.

Toch zijn beide Full HD.

“off topic”


Gisterenavond viaplay in kpn geactiveerd. In bevestigingsmail wordt het volgende vermeld:

———

Wanneer kunt u uw extra dienst(en) of apparatuur gebruiken?
U ontvangt nog een aparte e-mail met extra informatie over uw bestelling. 
———-

iemand enig idee hoelang het duurt voordat je extra informatie ontvangt?

Nu kan ik er blijkbaar nog niets mee en vraag me inmiddels af wat de toegevoegde waarde is om het via KPN te bestellen. 

Het leek me wel handig maar bij nader inzien….

 


Ik heb gemeten en de stream is erg laag van ViaPlay.

Lager nog dan de gecomprimeerde HD stream van KPN.

Hoeveel Mbps heb je gemeten voor de stream van Viaplay?

Veel content bij Viaplay is 720p.

Naar ik begrepen heb zullen alleen belangrijke sportevents in 1080p uitgezonden worden.


Ik heb gemeten en de stream is erg laag van ViaPlay.

Lager nog dan de gecomprimeerde HD stream van KPN.

Hoeveel Mbps heb je gemeten voor de stream van Viaplay?

Veel content bij Viaplay is 720p.

Naar ik begrepen heb zullen alleen belangrijke sportevents in 1080p uitgezonden worden.

 

Dat was niet veel, het was maar 4,6 Mb/s

We wachten de F1 volgende week af. :wink:


Aangezien ik niet overtuigd ben van de kwaliteit van Viaplay en deze aangeschaft heb via KPN, hoe zit het dan met mijn 14 dagen herroepingsrecht? Loopt dat dan via KPN of Viaplay?


No content available.

Hoi @Rljl, dit klinkt als een foutmelding die veroorzaakt wordt doordat de verbinding niet optimaal is. Kun je, als je op mobiele data zit, andere websites/apps wel goed gebruiken? Als dat wel zo is, dan zou ik je aanraden om je vraag eens bij Viaplay zelf te stellen. 

 

Gisterenavond viaplay in kpn geactiveerd. In bevestigingsmail wordt het volgende vermeld:

———

Wanneer kunt u uw extra dienst(en) of apparatuur gebruiken?
U ontvangt nog een aparte e-mail met extra informatie over uw bestelling. 
———-

iemand enig idee hoelang het duurt voordat je extra informatie ontvangt?

Nu kan ik er blijkbaar nog niets mee en vraag me inmiddels af wat de toegevoegde waarde is om het via KPN te bestellen. 

Het leek me wel handig maar bij nader inzien….

 

Je krijgt de activatiemail over het algemeen binnen 24 uur, @Yamwj.

 


Aangezien ik niet overtuigd ben van de kwaliteit van Viaplay en deze aangeschaft heb via KPN, hoe zit het dan met mijn 14 dagen herroepingsrecht? Loopt dat dan via KPN of Viaplay?

 

Voor het aanzetten van abonnementsopties zoals Viaplay is 14 dagen herroepingssrecht niet van toepassing, @Quevinsta. Dit wordt ook aangegeven op het moment dat je besteld. Wel is het verder maandelijks opzegbaar. Dus als het niet bevalt dan kun je het met een maand weer opzeggen via je MijnKPN


Aangezien ik niet overtuigd ben van de kwaliteit van Viaplay en deze aangeschaft heb via KPN, hoe zit het dan met mijn 14 dagen herroepingsrecht? Loopt dat dan via KPN of Viaplay?

 

Voor het aanzetten van abonnementsopties zoals Viaplay is 14 dagen herroepingssrecht niet van toepassing, @Quevinsta. Dit wordt ook aangegeven op het moment dat je besteld. Wel is het verder maandelijks opzegbaar. Dus als het niet bevalt dan kun je het met een maand weer opzeggen via je MijnKPN

Helder… altijd die kleine lettertjes.. :sweat_smile:


Oké aangemeld via telefoon voor Viaplay maar wanneer is deze te bekijken op mijn t,v, heb wel een abonnee nummer gekregen maar hoe nu verder. Snap er niets van.

admin: reactie samengevoegd met lopende topic


Ik weet nog niet HOE maar ik wil wel een abonnement op VIAPLAY,

of direct bij VP of via KPN.

Als ik VP via KPN neem dan kan ik alleen op zender 225 

de F1 kijken. Op de zaterdagen heb je de F1 kwalificatie 

maar ook wedstrijden in het Engelse voetbal(vanaf 01-08-22)

Op welke zenders is beide dan te zien? F1 op zender 225 en 

het Engelse voetbal dan op ???

Ik heb nu voor €14,99 ZIGGO sport en dat gaat er natuurlijk

uit vanaf aug. Maar hier heb je verschillende zenders 233, 234,235,236 enz

Maar VIAPLAY heeft meer dan alleen sport, hoe kan ik dan de 

films bekijken waarop je ook een abo krijgt tegelijker tijd?

 

Ik neem aan dat hier mensen zijn die al een abonnement hebben

voor VP (VIAPLAY) en is dat dan via KPN of direct bij VP.

Ik hoor graag van jullie wat het beste is.

 

 

 

Nee dat klopt niet, wat je schrijft.

 

Als je ViaPlay via KPN neemt, kan je de F1 op za. en zo. op kanaal 225 zien.

Maar je kan ook via de app. de Formule 1 zien, zoals nu de live schakedown. (zie mijn reactie ook boven). 

 

Ziggo sport heeft geen rechten meer op de F1.

Ziggo sport zijn zenders.

 

ViaPlay is GEEN zender.

ViaPlay is een streamingdienst (net zoals Netflix, Disney+, etc.). 

Ik moet dus nu gaan kijken zoals ik nu naar videoland kijkt, via app 

op mijn smart tv of via telefoon. maar kan ik dat straks verschillende kanalen in de VP app kijken? BV F! op zaterdag middag en het engelse voetbal ook.

Kan ik dan films kijken zoals ik nu via Videoland kijk. Ik snap er niet veel van sorry 

 


Oké aangemeld via telefoon voor Viaplay maar wanneer is deze te bekijken op mijn t,v, heb wel een abonnee nummer gekregen maar hoe nu verder. Snap er niets van.

admin: reactie samengevoegd met lopende topic

@jannyl Je hebt van ons op 2 maart een e-mail gekregen. Hierin staat een link naar de activatiepagina. Volg deze link. Zorg er wel voor dat je verbonden bent met jouw KPN wifi netwerk!

 

@Bassy Voor vragen over het gebruik van Viaplay kan je beter naar Viaplay. Klik op de link.


@Yamwj 

Over de activatie mail heeft @Erik_ al op je gereageerd.

Je stelde ook wat overige vragen.

is het mogelijk om viaplay op KPN itv in het buitenland te bekijken?

Je kunt Viaplay gewoon via de Viaplay app op je smartphone, tablet gebruiken. Door de E.U. regeling dus in de hele E.U.. (dus niet meer in het V.K., die zijn er uit gestapt per 1-1-2021)

Via de decoder worden alleen tijdelijk (!) de uitzendingen van kwalificatie en race van Formule 1 doorgegeven met een 'lineair’ kanaal. Voor álle overige sport-, film- en seriecontent dien je de app of website van Viaplay te gebruiken. http://viaplay.com/nl-nl .


@Yamwj

Over de activatie mail heeft @Erik_ al op je gereageerd.

Je stelde ook wat overige vragen.

is het mogelijk om viaplay op KPN itv in het buitenland te bekijken?

Je kunt Viaplay gewoon via de Viaplay app op je smartphone, tablet gebruiken. Door de E.U. regeling dus in de hele E.U.. (dus niet meer in het V.K., die zijn er uit gestapt per 1-1-2021)

Via de decoder worden alleen tijdelijk (!) de uitzendingen van kwalificatie en race van Formule 1 doorgegeven met een 'lineair’ kanaal. Voor álle overige sport-, film- en seriecontent dien je de app of website van Viaplay te gebruiken. http://viaplay.com/nl-nl .

Het is inmiddels gelukt. 👍


Geluid was goed. Beeld was zo zo. Een zeventje. Schijnbaar slechts 720p. Wat ergerlijk was, was dat het beeld in kwaliteit geregeld terugviel naar onscherp. Af en toe nog minder dan SD. Ik weet niet of anderen dat ook hadden of dat het bij mij niet goed ging.


Waar kan ik de ViaPlay zender vinden op de ITV app?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Waar kan ik de ViaPlay zender vinden op de ITV app?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Die is er niet.

ViaPlay is geen zender.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingsdienst.

ViaPlay heeft nog geen app gemaakt voor KPN tv decoder en de vraag is of ViaPlay dat gaat doen.

 

Tijdelijk, tot 1 augustus, kan je de F1 op za. en zo. op kanaal 225 kijken (alleen de F1, meer mag niet van ViaPlay). 

 

Verder moet je ViaPlay kijken via de app.

Zie hier waar je die kan vinden.


Geluid was goed. Beeld was zo zo. Een zeventje. Schijnbaar slechts 720p. Wat ergerlijk was, was dat het beeld in kwaliteit geregeld terugviel naar onscherp. Af en toe nog minder dan SD. Ik weet niet of anderen dat ook hadden of dat het bij mij niet goed ging.

 

Ik denk wel dat het beeld HD is, maar dat de stream heel erg laag is.

De stream is namelijk voor de beeldkwaliteit net zo belangrijk. 

Dus zowel de stream als aantal beeldpunten (SD, HD, Full HD, 4K, etc). 

 

Een goede Full HD stream kan zelfs mooier zijn dan 4K op tv.

Bijvoorbeeld de Blu-Ray Full HD is 40 Mb/s


Ik had vandaag via de app van Viaplay veel vastlopers, moest de app steeds opnieuw opstarten. Heb de app maar opnieuw geïnstalleerd. Nu blijft ie lopen, maar nou is de F1 bijna afgelopen! :joy:


Heerlijk dat F1TV, geen vastloper goed beeld op mijn nieuwe Philips 48oled806 TV, de ingebouwde chromecast doet wat die moet doen, en dat voor 51.99 voor een heel jaar.

Nu even meemaken wat die volgende week gaat doen, maar zie geen problemen.


Heerlijk dat F1TV, geen vastloper goed beeld op mijn nieuwe Philips 48oled806 TV, de ingebouwde chromecast doet wat die moet doen, en dat voor 51.99 voor een heel jaar.

Nu even meemaken wat die volgende week gaat doen, maar zie geen problemen.

Maar hebben ze dan wel Nederlandse commentaar? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat er geen Nederlandse commentaar meer was. 


Nee, maar is dat nodig?

Komt in Juni/Juli wel NL commentaar, maar Engels is prima te volgen.