Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Nee, maar is dat nodig?

Komt in Juni/Juli wel NL commentaar, maar Engels is prima te volgen.

Ja, dat is nodig, wij zijn Nederlanders die Nederlands goed verstaan en Engels voor ons een ‘bijvak’ is.

 


Nee, maar is dat nodig?

Komt in Juni/Juli wel NL commentaar, maar Engels is prima te volgen.

In juni krijgt F1TV Nederlands commentaar erbij inderdaad.

Welke taal iedereen wil kijken is natuurlijke een persoonlijke keuze. Ik geef zelf de voorkeur aan het Engelse commentaar, het is objectiever en er zit veel technische diepgang in. Na ruim 20 jaar kijken ken ik de basis van de sport wel, maar als iemand net begint met kijken is dat een ander verhaal :slight_smile:


Ps ik zou over de S22 en ook over Viaplay vandaag worden terug gebeld. Zelfs dat gebeurt niet..... 

Viaplay is via de app. Je had dus van te voren moeten kijken of je tv apps ondersteund. Wij hebben een smart tv, via de tv kunnen wij dus kijken, maar via het kpn kastje kunnen wij het ook. Natuurlijk ook via de telefoon. Ik kan trouwens ook mijn telefoon scherm delen met mijn tv. De opties zijn eindeloos. 

 

Admin: verplaatst naar het Viaplay topic


Ps ik zou over de S22 en ook over Viaplay vandaag worden terug gebeld. Zelfs dat gebeurt niet..... 

Viaplay is via de app. Je had dus van te voren moeten kijken of je tv apps ondersteund. Wij hebben een smart tv, via de tv kunnen wij dus kijken, maar via het kpn kastje kunnen wij het ook. Natuurlijk ook via de telefoon. Ik kan trouwens ook mijn telefoon scherm delen met mijn tv. De opties zijn eindeloos. 

 

Deze app van je telefoon kan je niet zoals bij andere apps screenen. 't stomme is dat kajak 225 gewoon bestaat maar in tegenstelling tot Ziggo niet uitzendt.

 

Admin: verplaatst naar het Viaplay topic


Deze app van je telefoon kan je niet zoals bij andere apps screenen. 't stomme is dat kajak 225 gewoon bestaat maar in tegenstelling tot Ziggo niet uitzendt.

Zoals ik aangaf, telefoon scherm delen op tv. (Smart view) 


Nee, maar is dat nodig?

Komt in Juni/Juli wel NL commentaar, maar Engels is prima te volgen.

Ja, dat is nodig, wij zijn Nederlanders die Nederlands goed verstaan en Engels voor ons een ‘bijvak’ is.

 

Engels is niet mijn moerstaal maar ik volg het prima, en als NL’er is het makkelijk als je wat talen over de grens spreekt en begrijpt tenzij je nooit de grens over gaat of niet verder komt dan Vlaams Belgie.


Ik had vandaag via de app van Viaplay veel vastlopers, moest de app steeds opnieuw opstarten. Heb de app maar opnieuw geïnstalleerd. Nu blijft ie lopen, maar nou is de F1 bijna afgelopen! :joy:

Ik had dit probleem vanmiddag ook een paar keer @Dennis Schreve . In mijn geval liep de stream vast die ik via Chromecast op mijn TV aan het kijken was. Als dit kwam door gebrek aan capaciteit op de Viaplay servers, hoop ik dat ze dat vóór volgende week hebben opgelost. Afwachten hoe het morgen gaat bij het streamen van de laatste dag testen op Bahrein.


Ik hoop wel dat ze het op orde krijgen, anders krijgen we volgend weekend een ontploft forum over de ellende die ViaPlay heet en krijgt KPN de schuld.


Als Viaplay in gebreke blijft, is er nog het kanaal 225 waar KPN de “uitzending” ook toont.
Dit kanaal is juist bedoeld om “aanloop” problemen op te vangen.


Ik heb deze topic zogoed mogelijk terug gelezen maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden, dus hopelijk kan KPN hier duidelijkheid overgeven. Op de KPN website staat dat je op zaterdag en zondag naar kanaal 225 kan kijken. Maar hoe zit dat met de F1 weekenden als er met een sprintrace schema gereden word? Dan is er namelijk op de vrijdagmiddag een kwalificatie voor de sprintrace, in plaats van een vrijetraining. Word daar een uitzondering voor gemaakt, of is die kwalificatie gewoon niet te zien op kanaal 225?


Dat is een goede vraag @EJS, toen dit net bekend werd was dat ook een van mijn eerste vragen. Wat ik begreep wordt er voor de 3 weekenden met een sprint (Imola, Oostenrijk en Brazilië) geen uitzondering gemaakt. Ook voor die weekenden zal kanaal 225 op de zaterdag en de zondag de sessies uitzenden. Dat kanaal is een tijdelijke optie, het kan zijn dat die er rond het Braziliaanse raceweekend niet meer is.


Geluid was goed. Beeld was zo zo. Een zeventje. Schijnbaar slechts 720p. Wat ergerlijk was, was dat het beeld in kwaliteit geregeld terugviel naar onscherp. Af en toe nog minder dan SD. Ik weet niet of anderen dat ook hadden of dat het bij mij niet goed ging.

 

Ik denk wel dat het beeld HD is, maar dat de stream heel erg laag is.

De stream is namelijk voor de beeldkwaliteit net zo belangrijk. 

Dus zowel de stream als aantal beeldpunten (SD, HD, Full HD, 4K, etc). 

 

Een goede Full HD stream kan zelfs mooier zijn dan 4K op tv.

Bijvoorbeeld de Blu-Ray Full HD is 40 Mb/s

@joop2011  Klopt Joop. Ik heb ergens gelezen dat via Twitter gemeld is door Viaplay dat de stream van de donderdag en vrijdag lager is dan de gewenst. Het zou zaterdag, op de laatste testdag, volgens hun weer goed moeten zijn. Afwachten maar.


Ik hoop wel dat ze het op orde krijgen, anders krijgen we volgend weekend een ontploft forum over de ellende die ViaPlay heet en krijgt KPN de schuld.

Dan vind ik het niet kunnen dat KPN de schuld krijgt, dan zullen ze toch echt bij ViaPlay moeten zijn:

Daar kunnen de klanten naartoe gaan, nu moet ik wel zeggen dat de klantenservice daar ook erg traag is met antwoorden. Als er haperingen of vastlopers zijn dan zijn ze bijna niet aanwezig. 


Als Viaplay in gebreke blijft, is er nog het kanaal 225 waar KPN de “uitzending” ook toont.
Dit kanaal is juist bedoeld om “aanloop” problemen op te vangen.

Daarom vind ik het enigszins jammer dat KPN kanaal 225 niet open zet voor ViaPlay abonnees die bij ViaPlay een abonnement hebben. Door gewoon de abonnement gegevens in het forumprofiel te zetten? Ik verzin ook maar iets om zo min mogelijk verstoringen te krijgen met KPN/ViaPlay, ik zie het al gebeuren op die datums dat het formule 1 echt los barst. Dan hoop ik dat het werkt, en dat er geen storingen komen. Anders zitten er een paar zoals ik op het forum om te helpen. Maar hopelijk is het niet nodig. 😉


@Dennis Schreve , dat kun je wel vinden, maar het komt er toch op neer dat de hele bevolking die het via KPN afneemt hier gaat klagen, en dat is trouwens ook terecht, KPN is je leverancier en een consument moet aankloppen bij zijn eigen verkoper als er met een product iets mis is, en die moet het maar oplossen met de maker.


Heerlijk dat F1TV, geen vastloper goed beeld op mijn nieuwe Philips 48oled806 TV, de ingebouwde chromecast doet wat die moet doen, en dat voor 51.99 voor een heel jaar.

Nu even meemaken wat die volgende week gaat doen, maar zie geen problemen.

Maar hebben ze dan wel Nederlandse commentaar? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat er geen Nederlandse commentaar meer was. 

 

Op de tv had ik Nederlands commentaar.

Alleen af en toe stond het beeld stil en had je de cirkel dat hij aan het laden was.

Op de link op de computer (Edge Chrominum) geen problemen. 

 

Beeld was op de computer scherper dan op de tv. 


@Dennis Schreve, dat kun je wel vinden, maar het komt er toch op neer dat de hele bevolking die het via KPN afneemt hier gaat klagen, en dat is trouwens ook terecht, KPN is je leverancier en een consument moet aankloppen bij zijn eigen verkoper als er met een product iets mis is, en die moet het maar oplossen met de maker.

 

Nee dat klopt niet.

KPN verzorgt de facturatie en tijdelijk tot 1 augustus de F1 op za. en zo. tijdens de F1 op kanaal 225.

Meer doet KPN niet.

KPN is dus NIET de leverancier. 

 

Net zoals bij Netflix, etc. moet je bij de bron (in dit geval ViaPlay) aankloppen.

 

Dat geld altijd zo.

Zelfs bij jouw energiebedrijf.

Ik had destijds problemen en klopte bij Essent aan.

Zij verwezen mij door naar Stedin en Stedin heeft het probleem ook opgelost.


@joop2011  Hij heeft het over F1TV, jij over Viaplay (volgens mij). Bij F1TV zit pas vanaf juni Nederlands commentaar.


@joop2011  Hij heeft het over F1TV, jij over Viaplay (volgens mij). Bij F1TV zit pas vanaf juni Nederlands commentaar.

 

Sorry. 


@Dennis Schreve, dat kun je wel vinden, maar het komt er toch op neer dat de hele bevolking die het via KPN afneemt hier gaat klagen, en dat is trouwens ook terecht, KPN is je leverancier en een consument moet aankloppen bij zijn eigen verkoper als er met een product iets mis is, en die moet het maar oplossen met de maker.

Nee dat klopt niet.

KPN verzorgt de facturatie en tijdelijk tot 1 augustus de F1 op za. en zo. tijdens de F1 op kanaal 225.

Meer doet KPN niet.

KPN is dus NIET de leverancier. 

 

Net zoals bij Netflix, etc. moet je bij de bron (in dit geval ViaPlay) aankloppen.

Als er iets mis gaat met kanaal 225 dan zal je toch echt bij KPN moeten aankloppen en niet bij Viaplay.

Als er iets mis gaat in de toekomstige Viaplay app op een TV ontvanger dan zal je toch echt bij KPN moeten aankloppen en niet bij Viaplay.


@joop2011  Hij heeft het over F1TV, jij over Viaplay (volgens mij). Bij F1TV zit pas vanaf juni Nederlands commentaar.

 

Sorry. 

Het zij je vergeven 😀👍


@Dennis Schreve, dat kun je wel vinden, maar het komt er toch op neer dat de hele bevolking die het via KPN afneemt hier gaat klagen, en dat is trouwens ook terecht, KPN is je leverancier en een consument moet aankloppen bij zijn eigen verkoper als er met een product iets mis is, en die moet het maar oplossen met de maker.

Nee dat klopt niet.

KPN verzorgt de facturatie en tijdelijk tot 1 augustus de F1 op za. en zo. tijdens de F1 op kanaal 225.

Meer doet KPN niet.

KPN is dus NIET de leverancier. 

 

Net zoals bij Netflix, etc. moet je bij de bron (in dit geval ViaPlay) aankloppen.

Als er iets mis gaat met kanaal 225 dan zal je toch echt bij KPN moeten aankloppen en niet bij Viaplay.

Als er iets mis gaat in de toekomstige Viaplay app op een TV ontvanger dan zal je toch echt bij KPN moeten aankloppen en niet bij Viaplay.

 

@wjb, het gaat om uitzendproblemen etc.

Dan moet je bij ViaPlay zijn.

 

Voor de app of kanaal 225, weet ik het niet 100% zeker.

 

Voor de rest, zie mijn voorbeeld van het energiebedrijf Essent.

Helaas werkt het altijd al op die manier.

 

KPN is een soort doorgeeflijk. 


@joop2011 , Ook al doet KPN alleen de facturatie volgens jou maakt dat geen bal uit voor de wettelijke aansprakelijkheid, je koopt bij KPN en is dus KPN het aanspreekpunt, kan je anders vinden alleen wettelijk werkt het zo in het consumenten recht.

Dat KPN er weinig aan kan doen is een ander verhaal, maar zij moeten het dan opnemen met ViaPlay en tot een oplossing komen.


Ik heb de Viaplay app via de tv gedownload (want ik wil het F1 testweekend zien), geactiveerd met de KPN code en een account aangemaakt. Maar ik kan niet live kijken op mijn Philips tv. Als ik Viaplay aan zet en ik wil F1 kijken (of darten), dan krijg ik eerst een tijdsbalk in beeld (ruim 5 minuten) en daarna start het programma vanaf het begin en live kijken lukt dus niet, doorspoelen ook niet. Kijk ik via een LG tv op de slaapkamer dan is er niets aan de hand. Ik heb de tv een update gegeven, alle stekkers zijn eruit geweest, de app is verwijderd en opnieuw gedownload en het lukt maar niet!! (frustratie!!!)

 

Ligt dit aan de Philips tv? De tv is nog geen jaar oud, de LG al zeker 3 jaar oud. Via de Philips krijg ik ook een slotje in beeld als ik Viaplay aanzet en dat heb ik op de LG niet. 


@Dennis Schreve, dat kun je wel vinden, maar het komt er toch op neer dat de hele bevolking die het via KPN afneemt hier gaat klagen, en dat is trouwens ook terecht, KPN is je leverancier en een consument moet aankloppen bij zijn eigen verkoper als er met een product iets mis is, en die moet het maar oplossen met de maker.

Nee dat klopt niet.

KPN verzorgt de facturatie en tijdelijk tot 1 augustus de F1 op za. en zo. tijdens de F1 op kanaal 225.

Meer doet KPN niet.

KPN is dus NIET de leverancier. 

 

Net zoals bij Netflix, etc. moet je bij de bron (in dit geval ViaPlay) aankloppen.

Als er iets mis gaat met kanaal 225 dan zal je toch echt bij KPN moeten aankloppen en niet bij Viaplay.

Als er iets mis gaat in de toekomstige Viaplay app op een TV ontvanger dan zal je toch echt bij KPN moeten aankloppen en niet bij Viaplay.

 

@wjb, het gaat om uitzendproblemen etc.

Dan moet je bij ViaPlay zijn.

 

Voor de app of kanaal 225, weet ik het niet 100% zeker.

 

Voor de rest, zie mijn voorbeeld van het energiebedrijf Essent.

Helaas werkt het altijd al op die manier.

 

KPN is een soort doorgeeflijk. 

Uh KPN zelf zegt:
“Met Viaplay bij KPN heb je al jouw entertainmentdiensten bij elkaar op 1 plek.”
Dus plek 1 is KPN lol