Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Ook al doet KPN alleen de facturatie volgens jou maakt dat geen bal uit voor de wettelijke aansprakelijkheid, je koopt bij KPN en is dus KPN het aanspreekpunt, kan je anders vinden alleen wettelijk werkt het zo in het consumenten recht.

Dat is de vraag. Als KPN optreedt als retailer dan klopt dat, echter treedt KPN puur op als bemiddelaar dan is dat niet het geval en zal je je bij problemen moeten wenden tot Viaplay.

Ik het geval van kanaal 225 en de toekomstige app op de TV ontvanger gaat de rol van KPN in ieder geval verder dan pure bemiddeling en dus zal in die situatie KPN het aanspreekpunt zijn. In het geval van het gebruik van de Viaplay app op de televisie, computer, tablet of telefoon is er waarschijnlijk wel sprake van pure bemiddeling en dus zal dan gelden dat je je bij problemen tot Viaplay moet wenden.


@Mirella1975 : Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Misschien weet iemand van de community raad. En anders is het verstandig om bij de hulppagina's van viaplay zelf te kijken: 

Wat kan ik doen als de Viaplay app niet goed werkt?

Verberg inhoud

Onze community kan je helpen bij vragen over gebruik van de Viaplay app. Maar als je echt problemen ervaart, en je komt er met hulp van de Community niet uit, neem dan vooral contact op met Viaplay. KPN kan niets doen aan issues met/op apparaten die niet van ons zijn. Viaplay heeft op hun website een uitgebreide collectie aan hulpartikelen. Onderaan die pagina kun je ook contact met ze opnemen.


Ik heb Viaplay via KPN aangeschaft en ben dus ook al jaren klant bij KPN maar ik krijg ViaPlay NIET geactiveerd. Ik zit wel op het KPN netwerk thuis.


Ook al doet KPN alleen de facturatie volgens jou maakt dat geen bal uit voor de wettelijke aansprakelijkheid, je koopt bij KPN en is dus KPN het aanspreekpunt, kan je anders vinden alleen wettelijk werkt het zo in het consumenten recht.

Dat is de vraag. Als KPN optreedt als retailer dan klopt dat, echter treedt KPN puur op als bemiddelaar dan is dat niet het geval en zal je je bij problemen moeten wenden tot Viaplay.

Ik het geval van kanaal 225 en de toekomstige app op de TV ontvanger gaat de rol van KPN in ieder geval verder dan pure bemiddeling en dus zal in die situatie KPN het aanspreekpunt zijn. In het geval van het gebruik van de Viaplay app op de televisie, computer, tablet of telefoon is er waarschijnlijk wel sprake van pure bemiddeling en dus zal dan gelden dat je je bij problemen tot Viaplay moet wenden.

Dat dacht een verkoop platform ook, alleen als de betaling via hun ging waren zij toch echt het aanspreekpunt en degene die het moest afhandelen, wettelijk is het simpel, je sluit de overeenkomst met degene aan wie je betaald, wil KPN bemiddelen zal de betaling via ViaPlay moeten lopen en bemiddelt KPN alleen in het afsluiten.


@Nlterwj : Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. In het startbericht kun je lezen hoe je te werk moet gaan. Mocht het met de tips die hier gegeven worden nog niet lukken, laat het weten!


...wettelijk is het simpel, je sluit de overeenkomst met degene aan wie je betaald, ...

Nee, dat is niet correct.


Hallo,

Ik heb net Viaplay bij mijn abonnement genomen. Ik heb een bevestigingsmail ontvangen mbt abonnementswijziging, en er word vermeld dat ik nog een aparte mail ontvang.

 

Hoe lang duurt het voor ik die mail ontvang?

Op kanaal 225 kan ik nog geen Viaplay kijken, klopt het dat het even duurt voor deze actief is? Hoe lang ongeveer?

 

Zou een idee zijn om deze stappen goed te vermelden voor mensen die zich aanmelden.

 

Dank..


@morice Ik heb jouw vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier vind je ongetwijfeld antwoord op je vraag.


...wettelijk is het simpel, je sluit de overeenkomst met degene aan wie je betaald, ...

Nee, dat is niet correct.

O nee, en waarom niet?

Je koopt van degene aan wie je betaald, en dat is degene die je moet aanspreken, je koopt namelijk bij KPN en betaald aan KPN, je koopt niet bij ViaPlay en betaald via KPN.

Het kan zijn dat degene bij wie je iets koopt de betaling over doet aan een andere party, alleen dan koop je rechtstreeks bij degene die het aanbied, dus moet je ViaPlay toestemming geven om via KPN te innen, en dan is het wel ViaPlay het aanspreekpunt.

 


Ook al doet KPN alleen de facturatie volgens jou maakt dat geen bal uit voor de wettelijke aansprakelijkheid, je koopt bij KPN en is dus KPN het aanspreekpunt, kan je anders vinden alleen wettelijk werkt het zo in het consumenten recht.

Dat is de vraag. Als KPN optreedt als retailer dan klopt dat, echter treedt KPN puur op als bemiddelaar dan is dat niet het geval en zal je je bij problemen moeten wenden tot Viaplay.

Ik het geval van kanaal 225 en de toekomstige app op de TV ontvanger gaat de rol van KPN in ieder geval verder dan pure bemiddeling en dus zal in die situatie KPN het aanspreekpunt zijn. In het geval van het gebruik van de Viaplay app op de televisie, computer, tablet of telefoon is er waarschijnlijk wel sprake van pure bemiddeling en dus zal dan gelden dat je je bij problemen tot Viaplay moet wenden.

Om de discussie even te beslechten: bovenstaande klopt. Bij gebruikersvragen over Viaplay en de app kan je bij Viaplay terecht. Voor vragen over facturatie/ kanaal 225/andere administratieve dingen, kan je bij ons terecht. Dit wordt ook door ons in het startbericht van het topic benoemd. 


...dus moet je ViaPlay toestemming geven om via KPN te innen, ...

En dat is dus precies wat je doet.


@Mirella1975 

Ligt dit aan de Philips tv? De tv is nog geen jaar oud, de LG al zeker 3 jaar oud. Via de Philips krijg ik ook een slotje in beeld als ik Viaplay aanzet en dat heb ik op de LG niet. 

'’We'’ gaan het zien. Ben volgende week bij mijn moeder en dan ga ik daar Viaplay activeren/installeren. Op een Philips gekocht in 2021…..

En anders heeft die Philips (de jouwe ook) altijd nog chromecast ingebouwd om het van af je smartphone, met die Viaplay app, te casten.


Jammer dat KPN deze test dagen niet al op het tijdelijke lineaire Viaplay kanaal “uitzend”. Bij Ziggo kunnen de kijkers wel via kanaal 200 kijken. Wat is de reden dat KPN dit niet doet en Ziggo wel?


 

---

En anders heeft die Philips (de jouwe ook) altijd nog chromecast ingebouwd om het van af je smartphone, met die Viaplay app, te casten.

@PeterG  Ik zal wel ergens iets over het hoofd zien, maar ik zie in de app geen mogelijkheid om te casten (mijn jongste zoon trouwens ook niet). Kun jij me vertellen waar dat zit?


Kan jij met een andere app (zoals de iTV app van KPN) wel casten naar jouw Philips televisie?


Zie je het casting symbool niet rechtsboven op het scherm?

 


Zie je het casting symbool niet rechtsboven op het scherm?

Nee, die zie ik niet. Ik heb een Android-mobiel. Moet ik dit eerst instellen in Google Home?


Nee, die zie ik niet. Ik heb een Android-mobiel. Moet ik dit eerst instellen in Google Home?

Ja, je zult eerst de televisie via Google Home moeten koppelen.


@Katana321 

Als ik de app van Viaplay start zie ik rechtsboven ook de cast button. Zie het screenshot van @RBxx hierboven. Moet wel de chromecast aan staan, want als ik dat vergeet komt het cast symbool ook niet natuurlijk.


...dus moet je ViaPlay toestemming geven om via KPN te innen, ...

En dat is dus precies wat je doet.

Nee, dat doe je niet als je via KPN besteld, dan is KPN namelijk de verkopende partij.


@wjb @RBxx @PeterG Dank voor jullie reacties. We hebben nog even gezocht en getest hier. Ik denk dat mijn tv geen ingebouwde chromecast heeft. (Het is een Samsung UE43AU8070U)

Heb daarom net mijn losse chromecast aangesloten en ingesteld. Ik kan nu casten met zowel de itv-app als ook de viaplay-app. Missie geslaagd dus :grinning:


Tja, @Katana321 , dat had ik je direct kunnen zeggen als ik het merk van je tv wist. Alleen Philips en Samsung hebben een ingebouwde chromecast. Dat merk werd hierboven ook genoemd dus veronderstelde ik dat jij ook Philips hebt.

Ik gebruik op mijn Samsung UE43UR7440SXXN gewoon de Viaplay app in de tv zelf!

De aanduiding XSSN houdt in dat het een versie is voor de NL markt. Bij jouw type zie ik dat niet. Mogelijk dat daarom jouw tv ook de Viaplay app niet zelf heeft.


Tja, @Katana321 , dat had ik je direct kunnen zeggen als ik het merk van je tv wist. Alleen Philips en Samsung hebben een ingebouwde chromecast. Dat merk werd hierboven ook genoemd dus veronderstelde ik dat jij ook Philips hebt.

Ik gebruik op mijn Samsung UE43UR7440SXXN gewoon de Viaplay app in de tv zelf!

De aanduiding XSSN houdt in dat het een versie is voor de NL markt. Bij jouw type zie ik dat niet. Mogelijk dat daarom jouw tv ook de Viaplay app niet zelf heeft.

@PeterG Maar ik heb dus een Samsung… Kennelijk toch zonder Chromecast.

Ik heb mijn tv gekocht in een Nederlandse winkel dus zal zeker voor de NL-markt zijn gemaakt.

Ik heb nergens gezegd dat mijn tv geen viaplay-app heeft. Heeft ie dus wel, maar n.a.v. bovenstaande posts ging ik toch op zoek naar dat cast-symbool. Natuurlijk zal ik gewoon de viaplay-app van de Samsung gebruiken. Die vandaag overigens tot nog toe prima gewerkt heeft. Tot nog toe staat “VER” bovenaan in het lijstje :grinning:


...dus moet je ViaPlay toestemming geven om via KPN te innen, ...

En dat is dus precies wat je doet.

Nee, dat doe je niet als je via KPN besteld, dan is KPN namelijk de verkopende partij.

Helaas @Doornekamp33, je gaat toch echt een overeenkomst aan met Viaplay waarbij KPN je alleen begeleidt naar de site van Viaplay om die overeenkomst aan te gaan.


Ik heb via de media begrepen dat Viaplay sinds vandaag streamt met 1080p50, en nu heb ik ook geen haperingen meer, loopt vloeiend door! Hopelijk blijft het nu goed gaan. 🤞

Viaplay vanaf nu met betere beeldkwaliteit Formule 1

(BRON: TotaalTV)