Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

...dus moet je ViaPlay toestemming geven om via KPN te innen, ...

En dat is dus precies wat je doet.

Nee, dat doe je niet als je via KPN besteld, dan is KPN namelijk de verkopende partij.

Helaas @Doornekamp33, je gaat toch echt een overeenkomst aan met Viaplay waarbij KPN je alleen begeleidt naar de site van Viaplay om die overeenkomst aan te gaan.

Heb jij het afgesloten?

Je weet dus precies hoe het gaat, ik weet alleen wat ik lees en dat KPN de mails en de inlog regeld en als je naar ViaPlay gaat om in de app in te kunnen loggen je de KPN gegevens moet gebruiken.


@Doornekamp33 

In de láátste stap kom je (pas) op de Viaplay site om het account te maken. Met hetzelfde e-mail als je kpn id en een zelf te verzinnen wachtwoord. Bij voorkeur niet dezelfde als van je id natuurlijk. De betaling loopt via KPN en eventueel opzeggen ook .het account heb je bij ViaPlay. 


Heb jij het afgesloten?

Nee, ik kijk wel uit.

Ik ga echt niet degelijke bedragen uitgeven om naar formule 1 te kunnen kijken.


@joop2011, Ook al doet KPN alleen de facturatie volgens jou maakt dat geen bal uit voor de wettelijke aansprakelijkheid, je koopt bij KPN en is dus KPN het aanspreekpunt, kan je anders vinden alleen wettelijk werkt het zo in het consumenten recht.

Dat KPN er weinig aan kan doen is een ander verhaal, maar zij moeten het dan opnemen met ViaPlay en tot een oplossing komen.

 

@Doornekamp33 

Nee, helaas is dat niet zo.

Ik heb bij een elektronica groothandel gewerkt en ook daar gelde het bij bepaalde producten.

Dan werd de klant naar de fabrikant doorverwezen.

Zie ook mijn voorbeeld dat ik gaf van een geval bij Essent.

Zoals ik vermelde verwees Essent mij (terecht) door naar Stedin en Stedin heeft het probleem opgelost.

Ook in dit geval hoeft Essent het niet zelf aan Stedin door te geven, dat moet je zelf als consument doen. 

 

En je koopt niets bij KPN.

KPN doet de facturering voor ViaPlay abonnement.

Net als bij mijn voorbeeld van Essent.

Ook daar koop je niets en mag Essent je doorverwijzen (en dat werkte verder perfect). 

 

KPN is uiteraard je eerste aanspreekpunt, maar zij mogen jou doorverwijzen, in dit geval naar ViaPlay.

Geld ook voor Netflix etc.

En ook bij de zenders, ook daar heeft KPN 0% invloed op.

 

Wat betreft ViaPlay, alleen ViaPlay bepaald wat wel en wat niet mag.

KPN, Ziggo, etc. hebben helemaal niets hierover te zeggen. 

 

KPN hoeft ook helemaal niets met ViaPlay op te nemen. 

Alleen als KPN een eigen app op de KPN tv decoder heeft en die app een probleem heeft.

Maar KPN heeft helemaal geen app van ViaPlay. 


En toch is dit een interessant vraagstuk.

Ik heb zelf van Viaplay geen enkel contract o.i.d. gekregen. Wel van KPN en ook vind ik pakketten en diensten in het overzicht van KPN. Dus…?

Ik ben benieuwd wat een jurist hiervan zou vinden.

(Wel weet ik dat een winkelier bij problemen van een product graag naar de fabrikant verwijst. Zelfs als het gaat om garantie. En dat is nooit terecht, want die winkelier is altijd het eerste aanspreekpunt waar de klant kan/moet aankloppen. En wettelijke garantie duurt altijd langer dan fabrieksgarantie. Is in dit geval Viaplay de "fabriek” en KPN de “winkelier”?)


En toch is dit een interessant vraagstuk.

Ik heb zelf van Viaplay geen enkel contract o.i.d. gekregen. Wel van KPN en ook vind ik pakketten en diensten in het overzicht van KPN. Dus…?

Ik ben benieuwd wat een jurist hiervan zou vinden.

(Wel weet ik dat een winkelier bij problemen van een product graag naar de fabrikant verwijst. Zelfs als het gaat om garantie. En dat is nooit terecht, want die winkelier is altijd het eerste aanspreekpunt waar de klant kan/moet aankloppen. En wettelijke garantie duurt altijd langer dan fabrieksgarantie. Is in dit geval Viaplay de "fabriek” en KPN de “winkelier”?)

 

@Katana321 zie ook mijn antwoord boven je vraag.

Je koopt niets.

Je hebt ook geen garantie.

En een winkelier mag jouw inderdaad naar de fabrikant verwijzen (heeft meer voordelen dan je denkt voor jezelf). 

Wettelijke garantie? Welke garantie krijg je op een abonnement?  GEEN. Alleen een maand opzegtermijn. 

ViaPlay is geen fabriek en KPN is geen winkelier. 

Zie ook mijn voorbeeld (eerder vermeld) van Essent en Stedin. (want bij energieleveranciers geld hetzelfde als bij KPN). 


Sorry @joop2011 , Als je als consument iets koopt heb je niks te maken met de fabrikant, je gaat een overeenkomst aan met de verkopende partij, en bij problemen moet je je tot de verkoper wenden, soms word je doorgestuurd naar de fabrikant, maar dit hoef je niet te acepteren, je hebt niks van hun gekocht.

en zelfs je vergelijk met de leverancier en netwerkbeheerder gaat niet op.

Als jij bij T-Mobile een contract afsluit en je hebt een probleem met het KPNnetwerk moet je bij T-Mobile zijn en niet bij KPNnetwerk, trouwens ook als je stroom afneemt bij essent moet je bij een onderbreking bij hun zijn en behoren zij de netbeheerder in te schakelen.

 

PS, ook als je een ViaPlay overeenkomst aangaat koop je wel wat, namelijk het recht om iets te bekijken en dat op elk moment dat jij wil tenzij je iets live afneemt, en dat moet gewoon normaal werken en gaat dit niet moet je gecompenseerd worden.


 

@Katana321 zie ook mijn antwoord boven je vraag.

Je koopt niets.

Je hebt ook geen garantie.

En een winkelier mag jouw inderdaad naar de fabrikant verwijzen (heeft meer voordelen dan je denkt voor jezelf). 

-----

Ik neem een dienst af waar ik voor betaal. Dus koop ik wel degelijk iets.

Misschien geen garantie maar wel recht op een goedwerkend product. En daar zal de leverancier voor moeten zorgen.

Dat mag ie doen, maar de winkelier blijft het eerste aanspreekpunt en hij/zij moet de problemen oplossen. Daar staat de fabrikant eigenlijk buiten.


vanaf 7-3 viaplay aangemeld maar nog steeds geen activatie mail ontvangen wat nu?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hi allemaal! Gezien de eerdere discussie leek het ons verstandig wat duidelijkheid te geven. :wink: Ik wil sowieso iedereen aanraden voor vragen dit topic in de gaten te houden. Ook vind je een goed overzicht op onze Viaplay pagina.

Voor financiële vragen kan je bij ons terecht. Lukt het je niet te bestellen of is je abonnement niet geschikt om los Viaplay te bestellen bij ons? Dan kan je daarvoor bij ons terecht. Ook voor vragen over het activeren van Viaplay zijn we er voor je. Zolang het bij ons besteld is. 

Zijn er problemen met de stream via het tijdelijke kanaal 225 op je tv-ontvanger? Ook dan zijn wij het eerste aanspreekpunt. Wel kan het zijn dat we hiervoor alsnog naar Viaplay verwijzen. Uiteindelijk is Viaplay namelijk verantwoordelijk voor de kwaliteit van de stream. Of je die nou kijkt in je app, browser of tijdelijk kanaal 225. Zoals aangegeven in het eerste bericht kan je daarvoor terecht bij Viaplay.

We snappen dat veel mensen die Viaplay bij ons afnemen met de vragen naar ons komen. En waar we de oplossing weten krijg je die ook van ons. Onnodig doorverwijzen is stom en doen we niet. Doorverwijzen alleen als het nodig is.

 

 

 


Er is nergens duidelijke informatie te vinden, ViaPlay afgesloten bij mijn KPN abonnement maar ViaPlay via de app. KPN iTV is niets te vinden en op mijn kpn TV box komt er op kanaal 225 standaard verwijzing naar ViaPlay te staan en niet iets dat ik het heb afgesloten en wanneer ik beeld ga krijgen op dit kanaal

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic.


Hi @yankjr! Zie je Viaplay al wel tussen je producten in je MijnKPN staan? Zo wel wil ik je vragen je profiel in te vullen. Dan gaan we achter je activatie e-mail aan! :relaxed:


Komt er ook een Viaplay app in het menu van de tv box?


Beste @Marcel2703,

Er komt nog geen app van ViaPlay op de tv ontvangers, tijdens de kwalificatie en de race wordt kanaal 225 opengezet op de tv ontvanger. Dit is ook maar tijdelijk, maar dan moet je ViaPlay wel bij KPN hebben afgesloten en niet bij ViaPlay zelf. Anders moet je de app downloaden op jou SmartTV (bouwjaar 2016) dan kun je ook ViaPlay kijken, dan kun je inloggen met jou inloggegevens. 


Bedankt voor je reactie. Ik wil wel benadrukken dat het downloaden van een APP op een smart-TV wel afhankelijk is van het besturingssysteem van je TV. Ik heb zelf een Sony bravia KD-55XG7005 (2019). Ik kan op deze TV geen apps downloaden om dat deze TV geen andriod TV is. Ik kan wel via de browser het internet op maar dit werkt heel omslachtig.


Sorry @joop2011 , Als je als consument iets koopt heb je niks te maken met de fabrikant, je gaat een overeenkomst aan met de verkopende partij, en bij problemen moet je je tot de verkoper wenden, soms word je doorgestuurd naar de fabrikant, maar dit hoef je niet te acepteren, je hebt niks van hun gekocht.

en zelfs je vergelijk met de leverancier en netwerkbeheerder gaat niet op.

Als jij bij T-Mobile een contract afsluit en je hebt een probleem met het KPNnetwerk moet je bij T-Mobile zijn en niet bij KPNnetwerk, trouwens ook als je stroom afneemt bij essent moet je bij een onderbreking bij hun zijn en behoren zij de netbeheerder in te schakelen.

 

PS, ook als je een ViaPlay overeenkomst aangaat koop je wel wat, namelijk het recht om iets te bekijken en dat op elk moment dat jij wil tenzij je iets live afneemt, en dat moet gewoon normaal werken en gaat dit niet moet je gecompenseerd worden.

 

@Doornekamp33

Zoals ik al vermelde, je koopt niets.

Helaas, maar wat ik scheef klopt helemaal.

 

En ja, ook Essent deed alles volgens de regels.

Je moet dan inderdaad met Stedin (afhankelijk waar je woont) contact op nemen.

 

Dus in dit geval, bij problemen moet je bij ViaPlay zijn en niet bij KPN.

 

Ik kan het niet zo snel via Google vinden.

Maar het heeft te maken met rechten via derden. 

 

En zie ook reactie van @Bram_ 


 

@Katana321 zie ook mijn antwoord boven je vraag.

Je koopt niets.

Je hebt ook geen garantie.

En een winkelier mag jouw inderdaad naar de fabrikant verwijzen (heeft meer voordelen dan je denkt voor jezelf). 

-----

Ik neem een dienst af waar ik voor betaal. Dus koop ik wel degelijk iets.

Misschien geen garantie maar wel recht op een goedwerkend product. En daar zal de leverancier voor moeten zorgen.

Dat mag ie doen, maar de winkelier blijft het eerste aanspreekpunt en hij/zij moet de problemen oplossen. Daar staat de fabrikant eigenlijk buiten.

 

Nee, je koopt niets.

Je neemt een abonnement en dat is heel wat anders.

KPN is geen winkellier en ViaPlay is geen fabrikant, je moet echt anders gaan denken. 

 

Ik kan het niet zo snel via Google vinden.

Maar het heeft te maken met rechten via derden. 

 


@joop2011 , je vat het verkeerd op, je koopt namelijk wel wat, Het recht om de content van ViaPlay te bekijken.

Je koopt dus eigenlijk een licentie, dus dat anders denken klopt wel, maar zolang je ergens voor moet betalen is het gewoon "KOPEN” in het consumentenrecht.

Als jij iets anders kunt vinden staat het je vrij om te posten, maar met problemen moet de verkopende partij het aanspreekpunt zijn bij problemen.

Dit geld ook voor Essent als er problemen zijn met de levering van je elektriciteit of gas, de netbeheerder is in het consumentenrecht namelijk geen partij, tenzij je rechtstreeks aan de netbeheerder betaald.

Jij kunt namelijk niet nagaan als er geen gas of elektriciteit binnen komt of dit aan de beheerder ligt of aan de leverancier, het is ook niet aan jou om dit uit te zoeken, de leverancier (Essent) is in gebreke.

Word een ander verhaal als jij je aansluiting verzwaren wilt, dan ben je bij de netbeheerder wel aan het juiste adres, of als je de boel op een andere plek wilt hebben aangesloten, maar dat gaat wel wat ver als je daar vaak mee te maken hebt.

 


@joop2011, je vat het verkeerd op, je koopt namelijk wel wat, Het recht om de content van ViaPlay te bekijken.

En bij wie koop je het recht om content van Viaplay te bekijken?


Hallo,

 

Sinds ik die witte KPN afstandsbediening heb, werkt de zwarte Philips helemaal niet meer.

Ik kom dus niet bij de app store.

 

Daarnaast zit ik nu met 2 Viaplay accounts; die van mijn hotmail en die van KPN.

Maar via KPN is geen Viaplay app?

Ik betaal dus 20 euro, maar kan geen Viaplay via de TV zien.

 

Komt er een Viaplay app KPN? Of hoe kan je ViaPlay kijken via de KPN afstandsbedieing???

 


@joop2011, je vat het verkeerd op, je koopt namelijk wel wat, Het recht om de content van ViaPlay te bekijken.

Je koopt dus eigenlijk een licentie, dus dat anders denken klopt wel, maar zolang je ergens voor moet betalen is het gewoon "KOPEN” in het consumentenrecht.

 

 

 

Je neemt een abonnement, dat is iets heel anders dan kopen.

Dus helaas @Doornekamp33 , je koopt helemaal niets.

Kopen is éénmalig, huren en abonnementen niet. 

Bij kopen wordt je de eigenaar van het product, bij abonnementen en huren niet.

 

En Essent heeft alles goed volgens de regels gedaan.

Zo werken die dingen en ik heb daar helemaal geen problemen mee.

 

En een vraagje @Doornekamp33 

Als jij huurt, is dat dan volgens jouw ook kopen?


@joop2011, je vat het verkeerd op, je koopt namelijk wel wat, Het recht om de content van ViaPlay te bekijken.

En bij wie koop je het recht om content van Viaplay te bekijken?

Ik heb dat bij kpn gekocht. 


@joop2011, je vat het verkeerd op, je koopt namelijk wel wat, Het recht om de content van ViaPlay te bekijken.

En bij wie koop je het recht om content van Viaplay te bekijken?

Ik heb dat bij kpn gekocht. 

 

Nee @Katana321 zie mijn antwoord hierboven.

Zoals al enkele keren vermeld, je hebt niets gekocht.

Je hebt een abonnement afgesloten en dat is iets heel anders. (zie hierboven).


Volgens mij is de vraag niet of het koop, huur, abo, lease of wat dan ook is. Er is sprake van een overeenkomst en die heb ik met kpn. 


Goedemorgen @Katana321 en @joop2011! De discussie is al beslecht, zie het antwoord van @Marcia_:
 

Bij gebruikersvragen over Viaplay en de app kan je bij Viaplay terecht. Voor vragen over facturatie/ kanaal 225/andere administratieve dingen, kan je bij ons terecht. Dit wordt ook door ons in het startbericht van het topic benoemd. 


@Louis21 we hebben jouw bericht verplaatst naar ons topic over Viaplay. Wil je het startbericht eens doorlezen en het laten weten als je nog vragen hebt?