Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Er is sprake van een overeenkomst en die heb ik met kpn. 

Is dat zo, of heb je een overeenkomst met Viaplay waarbij de betaalwijze "via KPN" is?

Als je Netflix via KPN hebt, heb je dan voor Netflix een overeenkomst met KPN of een overeenkomst met Netflix waarbij de betaalwijze "via KPN" is?

En hoe zit dat dan bij Spotify?

 

Het is niet voor niets dat Viaplay in MijnKPN niet onder de "Mijn zenderpakketten" vermeld wordt maar onder "Mijn entertainment".


Het is niet voor niets dat Viaplay in MijnKPN niet onder de "Mijn zenderpakketten" vermeld wordt maar onder "Mijn entertainment".

Hallo @wjb ,in mijn tv-decoder 5202 staat bij instellingen/zenderpakketten Viaplay gewoon vermeld voor €9,99 per maand.

 


Bedankt voor je reactie. Ik wil wel benadrukken dat het downloaden van een APP op een smart-TV wel afhankelijk is van het besturingssysteem van je TV. Ik heb zelf een Sony bravia KD-55XG7005 (2019). Ik kan op deze TV geen apps downloaden om dat deze TV geen andriod TV is. Ik kan wel via de browser het internet op maar dit werkt heel omslachtig.

Dat is apart @Marcel2703, ik zie inderdaad dat het geen Android is maar Linux, ik had even de specificaties opgezocht van jou tv. Dus Sony is overgestapt naar Linux, dan voor mij geen Sony meer. 


Mijn schoonmoeder wil overstappen van ziggo naar kpn. Ze heeft wel al een viaplay abonnemet afgesloten via ziggo.

kan dit omgezet worden naar kpn of is dat niet nodig? En zo ja hoe werkt dat dan?


Dat is apart @Marcel2703, ik zie inderdaad dat het geen Android is maar Linux, ik had even de specificaties opgezocht van jou tv. Dus Sony is overgestapt naar Linux, dan voor mij geen Sony meer. 

Hallo @Dennis Schreve , mijn Sony-tv is van 2018 met Android 9, hier wel de Viaplay-app op kunnen installeren.

Maar net wat jij zegt, geen Android, geen Sony meer.

 

 


Het is niet voor niets dat Viaplay in MijnKPN niet onder de "Mijn zenderpakketten" vermeld wordt maar onder "Mijn entertainment".

Hallo @wjb ,in mijn tv-decoder 5202 staat bij instellingen/zenderpakketten Viaplay gewoon vermeld voor €9,99 per maand.

Ik had het dan ook over MijnKPN. Dat KPN Viaplay op de TV ontvanger toont onder de zenderpakketten vind ik, zolang er nog geen Viaplay app is, commercieel gezien wel logisch. Zodra in augustus kanaal 225 weer weg is en de Viaplay app zijn intrede doet zal je waarschijnlijk zien dat ook op de TV ontvanger Viaplay verdwijnt bij de zenderpakketten.


Heb jij het afgesloten?

Nee, ik kijk wel uit.

Ik ga echt niet degelijke bedragen uitgeven om naar formule 1 te kunnen kijken.

Dan wordt het tijd dat je afscheid neemt van KPN TV en voordat bedrag een leuk IPTV abonnement neem inclusief F1.
PS je geeft nu bedrag uit zonder F1 is wel zonde zeg.


Goedemorgen @Katana321 en @joop2011! De discussie is al beslecht, zie het antwoord van @Marcia_:
 

Bij gebruikersvragen over Viaplay en de app kan je bij Viaplay terecht. Voor vragen over facturatie/ kanaal 225/andere administratieve dingen, kan je bij ons terecht. Dit wordt ook door ons in het startbericht van het topic benoemd. 


@Louis21 we hebben jouw bericht verplaatst naar ons topic over Viaplay. Wil je het startbericht eens doorlezen en het laten weten als je nog vragen hebt?

 

Mee eens.

De meeste mensen denken dat: Kopen, huren, abonnementen, etc. hetzelfde zijn.

Maar dat is niet zo.

Verder heb ik alles er al over geschreven (enkele keren zelfs) en daar laat ik het ook bij.:wink:


Heb jij het afgesloten?

Nee, ik kijk wel uit.

Ik ga echt niet degelijke bedragen uitgeven om naar formule 1 te kunnen kijken.

Dan wordt het tijd dat je afscheid neemt van KPN TV en voordat bedrag een leuk IPTV abonnement neem inclusief F1.
PS je geeft nu bedrag uit zonder F1 is wel zonde zeg.

Nee, natuurlijk niet, KPN TV is een prima optie om voor €15,- per maand op 2 televisies in hoge beeldkwaliteit naar een ruim aanbod in zenders te kunnen kijken.

Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in F1, dus waarom zou ik daar geld aan uit geven.


Dus Sony is overgestapt naar Linux, dan voor mij geen Sony meer. 

Sony is helemaal niet overgestapt naar Linux, zij biedt naast Android/Google TV ook Linux aan zodat mensen die geen Google in huis willen toch voor Sony kunnen kiezen.


Hi @yankjr! Zie je Viaplay al wel tussen je producten in je MijnKPN staan? Zo wel wil ik je vragen je profiel in te vullen. Dan gaan we achter je activatie e-mail aan! :relaxed:

Hoi Bram in Mijn KPN staat het bij extra opties wel bij


@joop2011, je vat het verkeerd op, je koopt namelijk wel wat, Het recht om de content van ViaPlay te bekijken.

En bij wie koop je het recht om content van Viaplay te bekijken?

Dat ligt aan via wie je het afsluit, sluit je het via KPN af en betaal je aan KPN dan koop je het recht bij KPN.

Er is niet voor niets een overeenkomst gesloten dat KPN ViaPlay producten mag verkopen, is zelfs een aparte ingang voor gemaakt bij ViaPlay om je aan te melden bij de App die ViaPlay ervoor beschikbaar heeft.


Hi @yankjr! Zie je Viaplay al wel tussen je producten in je MijnKPN staan? Zo wel wil ik je vragen je profiel in te vullen. Dan gaan we achter je activatie e-mail aan! :relaxed:

Hoi Bram in Mijn KPN staat het bij extra opties wel bij

Dus, @yankjr: op 07 maart aangevraagd maar nog geen activatiemail ontvangen… Wel een bevestiging dat het aangevraagd is? Ook al spam/ ongewenste postvak gecontroleerd?

Wil je ook nog jouw klantgegevens doorgeven via jouw Forum profiel? Dan kunnen wij jouw gegevens erbij pakken. 
Graag jouw volledige naam + geboortedatum, klantnummer, postcode en huisnummer.


@joop2011, je vat het verkeerd op, je koopt namelijk wel wat, Het recht om de content van ViaPlay te bekijken.

En bij wie koop je het recht om content van Viaplay te bekijken?

Dat ligt aan via wie je het afsluit, sluit je het via KPN af en betaal je aan KPN dan koop je het recht bij KPN.

Er is niet voor niets een overeenkomst gesloten dat KPN ViaPlay producten mag verkopen, is zelfs een aparte ingang voor gemaakt bij ViaPlay om je aan te melden bij de App die ViaPlay ervoor beschikbaar heeft.

Je gaat toch echt een overeenkomst aan met Viaplay, niet met KPN. De enige rol die KPN speelt in het geheel is dat ze faciliteert in het afsluiten van het abonnement bij Viaplay door je door te linken naar de site van Viaplay en daarbij aan te geven dat de betaling via KPN zal lopen. Niets anders dan bij Netflix en Spotify.

Daarnaast heeft Viaplay aan de providers gevraagd in het eerste seizoen ook een lineair kanaal beschikbaar te stellen voor uitzending van de F1 races omdat ze hun capaciteit nog niet op orde hebben om het aantal kijkers naar F1 races het hoofd te kunnen bieden.

We kunnen er over blijven discussiëren maar dat heeft weinig zin. Ook KPN zelf heeft nu al meerdere keren aangegeven dat je voor problemen met kanaal 225 en facturering/administratie bij KPN moet aankloppen en voor alle andere problemen bij Viaplay zelf.


Hi @yankjr! Zie je Viaplay al wel tussen je producten in je MijnKPN staan? Zo wel wil ik je vragen je profiel in te vullen. Dan gaan we achter je activatie e-mail aan! :relaxed:

Hoi Bram in Mijn KPN staat het bij extra opties wel bij

Dus, @yankjr: op 07 maart aangevraagd maar nog geen activatiemail ontvangen… Wel een bevestiging dat het aangevraagd is? Ook al spam/ ongewenste postvak gecontroleerd?

Wil je ook nog jouw klantgegevens doorgeven via jouw Forum profiel? Dan kunnen wij jouw gegevens erbij pakken. 
Graag jouw volledige naam + geboortedatum, klantnummer, postcode en huisnummer.

forum profiel ingevuld alles nagekeken nooit mail ontvangen

 


Duidelijk @yankjr, ik zie de betreffende mail wel terug in onze systemen en heb hem nogmaals naar je verzonden. Laat je weten of je hem nu wél binnen hebt gekregen?


Is het mogelijk om alleen de race ( pay per view) by via play te bekijken zonder een volledig abonnement, heb namelijk geen interesse in het overige aanbod? Kan ik de race dan ook opnemen?


Nee @Capt Rob 

Viaplay is een streamingdienst die een pakket aanbiedt om films, series en sport te kijken.
Opnemen is niet mogelijk, maar met de functie om opnieuw af te spelen kun je alle sportuitzendingen tot 48 uur na de uitzending opnieuw bekijken.


Effe de voorwaarden erbij gepakt, en dan ga je toch echt een overeenkomst aan met KPN.

Nadat je Viaplay hebt besteld bij KPN, krijg je een e-mail met daarin de link naar onze activatiepagina. Vervolgens moet je inloggen met je KPN ID om Viaplay bij KPN te activeren. Daarna ga je door naar Viaplay om daar een Viaplay account aan te maken en de app te downloaden.

Ik kan hier niks anders van maken @wjb 

En daarbij is iets zeggen door een KPN medewerker nog geen wettelijke basis, zou het bijna willen uot probeten en het aanhanig maken bij de autoriteiten als de boel aankomend weekend in de soep loopt en KPN weigerd het op te lossen, alleen heb ik er geen 9.99 voor over.


Is het mogelijk om alleen de race ( pay per view) by via play te bekijken zonder een volledig abonnement, heb namelijk geen interesse in het overige aanbod? Kan ik de race dan ook opnemen?

Misschien is F1 TV Pro een betere keuze voor je.


... Daarna ga je door naar Viaplay om daar een Viaplay account aan te maken ...

Ik hoop dat je begrijpt dat dit het moment is waarop je de overeenkomst met Viaplay aangaat. Het enige verschil is dat je geen betaalwijze meer hoeft te selecteren immers betaling loopt dan via KPN.


... Daarna ga je door naar Viaplay om daar een Viaplay account aan te maken ...

Ik hoop dat je begrijpt dat dit het moment is waarop je de overeenkomst met Viaplay aangaat. Het enige verschil is dat je geen betaalwijze meer hoeft te selecteren immers betaling loopt dan via KPN.

Ik mag toch wel aannemen als ik viaplay via kpn neem 

En een maand later het op wil zeggen dat het via mijnkpn kan 

Of moet dat dan ook / en of bij viaplay 

 

 


@peter-keetfm , opzeggen gaat dan ook via kpn.


... Daarna ga je door naar Viaplay om daar een Viaplay account aan te maken ...

Ik hoop dat je begrijpt dat dit het moment is waarop je de overeenkomst met Viaplay aangaat. Het enige verschil is dat je geen betaalwijze meer hoeft te selecteren immers betaling loopt dan via KPN.

 

@wjb je kan er beter geen tijd meer aan besteden.

Ze willen gewoon gelijk hebben, ook al hebben ze dat niet.

Waarschijnlijk hebben ze ook een huurhuis en denken ze dat ze de eigenaar zijn. :grinning:


@peter-keetfm, opzeggen gaat dan ook via kpn.

Bron.