Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

... Daarna ga je door naar Viaplay om daar een Viaplay account aan te maken ...

Ik hoop dat je begrijpt dat dit het moment is waarop je de overeenkomst met Viaplay aangaat. Het enige verschil is dat je geen betaalwijze meer hoeft te selecteren immers betaling loopt dan via KPN.

 

@wjb je kan er beter geen tijd meer aan besteden.

Ze willen gewoon gelijk hebben, ook al hebben ze dat niet.

Waarschijnlijk hebben ze ook een huurhuis en denken ze dat ze de eigenaar zijn. :grinning:

Gezien het bedrag wat ik jaarlijks aan de gemeente aan OZB mag betalen en dat ik ook nog een beetje over maak aan de hypotheek elke maand, kan ik nu stellen gezien de huidige OZB waarde dat ik voor ruim 80% mede eigenaar ben van het huis waar ik in woon.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Nadat je Viaplay hebt besteld bij KPN, krijg je een e-mail met daarin de link naar onze activatiepagina. Vervolgens moet je inloggen met je KPN ID om Viaplay bij KPN te activeren.

Dit stukje staat gewoon in normaal Nederlands dat je ViaPlay bij KPN afneemt, niks anders.

Daarna ga je door naar Viaplay om daar een Viaplay account aan te maken en de app te downloaden.

En daarna kun je dus een account maken bij ViaPlay met de KPN gegevens om de content te bekijken.

De inlog en activatie gebeurt bij KPN, net als de betaling, leuke om komende week eens aanhangig te maken als het mis loopt bij de instanties, kijken bij wie ik moet zijn.:yum:

 


Nadat je Viaplay hebt besteld bij KPN, ...

Zo kan ik ook een Mobiel abonnement van KPN bij Belsimpel bestellen.

Ik ga dan weldegelijk een overeenkomst met KPN aan, niet met Belsimpel, die treedt t.a.v. het abonnement immers op als bemiddelaar.


En als er wat niet goed is gegaan in dat contract stuurt KPN je terug naar Belsimpel, dat hoort dan ook niet zoals jij nu zegt hoort KPN het dan op te lossen.:wink:


En als er wat niet goed is gegaan in dat contract stuurt KPN je terug naar Belsimpel, dat hoort dan ook niet zoals jij nu zegt hoort KPN het dan op te lossen.:wink:

Dat doet KPN ook niet t.a.v. het mobiele abonnement. Wel voor een eventueel meegeleverde mobiele telefoon maar dat is ook logisch immers die heb je dan bij Belsimpel gekocht.


Agelopen vrijdag 11 maart via MijnKPN  ViapPay besteld.

Ik zie ook dat ViaPlay inmiddels in mijn overzicht producten is opgenomen.

Nu zit ik nog te wachten op de mail om ViaPlay te activeren.

Heeft iemand een oplossing of idee?


@peter-keetfm, opzeggen gaat dan ook via kpn.

Bron.

Ik vind dat de eerste alinea en de omrande elkaar nogal tegen spreken.

@wjb , @peter-keetfm 


Is Viaplay via KPN maandelijksopzegbaar?


Is Viaplay via KPN maandelijksopzegbaar?

 

Ja, dat kan maandelijks opgezegd worden.

Via MIJNKPN of via de KPN tv decoder of telefonisch of via Chat. 


Sinds 11 maart 2022 KPN klant geworden met gratis Viaplay.

Al een eerste factuur gehad, maar nog geen email met de Viaplay code. 

Wanneer krijg ik die?

bvd


Is Viaplay via KPN maandelijksopzegbaar?

 

Ja, dat kan maandelijks opgezegd worden.

Via MIJNKPN of via de KPN tv decoder of telefonisch of via Chat. 

Niet helemaal correct, ViaPlay is na de eerste maand per dag opzegbaar, je hoeft er dan geen maand uit te zitten, het teveel vooruitbetaalde abonnementsgeld word op de volgende factuur verrekend.


@Doornekamp33, als je Viaplay via KPN bestelt, dan neem je Viaplay gewoon af van Viaplay. Met daarbij dan aanvullend dat de facturatie via je KPN factuur verloopt, en dat je via je tv ontvanger(s) naar kanaal 255 kunt kijken (zolang Viaplay dit op deze manier wil laten doorgeven), en dat je het ook via je MijnKPN weer uit kunt zetten. Viaplay is en blijft verantwoordelijk voor de content, de manier waarop die content aangeboden wordt, en de kwaliteit daarvan. KPN is verantwoordelijk dat het goed op je factuur staat. En dat kanaal 255 actief is op je tv ontvanger(s) als je die hebt. En dat de content die wij van Viaplay doorkrijgen voor kanaal 255 daar ook daadwerkelijk op te zien is.

Je noemde zelf al even algemene voorwaarden. Vergeet daarbij ook niet de aanvullende voorwaarden voor entertainmentopties.

 

Agelopen vrijdag 11 maart via MijnKPN  ViapPay besteld.

Ik zie ook dat ViaPlay inmiddels in mijn overzicht producten is opgenomen.

Nu zit ik nog te wachten op de mail om ViaPlay te activeren.

Heeft iemand een oplossing of idee?

Je krijgt de mail in principe binnen een paar uur. Heb je hem inmiddels binnen @HermanE? Als dat niet zo is, controleer je spammap of hij daar niet toevallig in is beland.


Sinds 11 maart 2022 KPN klant geworden met gratis Viaplay.

Al een eerste factuur gehad, maar nog geen email met de Viaplay code. 

Wanneer krijg ik die?

bvd

Die zou je inmiddels wel moeten hebben, @Chrisels. Controleer je spam map eens als je wilt? Wellicht is de mail daar beland.


Wanneer komt er een Viaplay app bij KPN, net zoals bij Ziggo?

 

Admin: verplaatst naar het centrale Viaplay topic


@4873 , Zodra de app klaar is voor de KPN ontvanger, en Ziggo heeft hem ook nog niet, die komt 17 maart voor de Next Box, zie al die klanten met de media XL box al klagen dat die er nog niet komt, en dat zijn er meer dan die een Next hebben.


Waarom is voor nieuwe abonnees visplay 9 maanden gratis en niet voor jarenlange trouwe klanten?

 

Admin: samengevoegd met het Viaplay topic


Het is toch van de zotte, bestaande klanten van kpn, moeten gewoon betalen voor viaplay , nieuwe klanten krijgen het 9 maanden gratis . Bij ziggo krijgen bestaande klanten het 4 maanden gratis. De klanten die er al jaren er voor zorgen dat kpn winst maakt laat je mooi verrekken. En goede aan dit is dat mijn kontrakt over 6 maanden is afgelopen. Nog maar eens goed overdenken, als er niet betere alternatieven zijn dan KPN.


Waarom is voor nieuwe abonnees visplay 9 maanden gratis en niet voor jarenlange trouwe klanten?

 

Admin: samengevoegd met het Viaplay topic

 

@Janvanthoog en @Johanjo 

Scrol ook eens in deze topic terug, deze vraag en het antwoord kom je echt heel vaak tegen.

 

Ook jullie hebben korting gekregen toen jullie abonnee werden bij KPN.

Zoals je misschien wel weet, alle Providers, Energiebedrijven, etc. werken op deze manier om nieuwe klanten te krijgen.

 

Vaste klanten krijgen op andere manieren korting.

Ik wet niet wat voor een abonnement jullie bij KPN hebben. 

 

En zo wie zo als je ViaPlay via KPN besteld, tot 1 augustus € 4,-- korting voor alle bestaande klanten.

 

Omdat ik Hussel en mobiel bij KPN hebt en nog geen gebruik maakte van de Enterainment korting, krijg ik (en vele anderen met dit abonnement). extra € 5,-- per maand Entertainment korting (krijg je op 1 extra pakket bij KPN)) en Omdat ik Hussel en mobiel van KPN heb, krijg ik ook het pluspakket gratis.


Dag Joop 2011, dank voor je antwoord. Ik ben van het jaar des Heere 1946 en mijn zelfstandige abonnement dateert vanaf mijn trouwen in 1971. Nimmer is er sprake geweest van kortingen in die 51 jaar. “Providerhopper” ben ik niet en dit was de gelegenheid daar eens iets van te vinden.

Alle achterliggende argumenten en antwoorden ten spijt.


Het is niet zo dat als je al jaren klant bij iemand bent geen korting krijgt, alleen bij kpn krijgt die geen korting. Die 5 euro is gewoon belachelijk. Bv. Bij Essent krijg ik als vaste klant 10% korting. KPN denkt alleen aan nieuwe klanten. Maar als er straks 100.000 oude klanten weglopen en er komen maar 50.000 nieuwe klanten bij zullen ze wel anders piepen. Maar ja, ze moeten het zelf weten. Er zijn genoeg andere providers.


@joop2011 Weinig korting als je ViaPlay via KPN neemt, bij ViaPlay zelf betaal je net zoveel.

Pluspuntje, je krijgt kanaal 225 tot augustus om daar op zaterdag en zondag live formule 1 te kunnen zien en als je toevallig ook mobiel hebt en je de 5 euro entertainment korting nog niet gebruikt je dan 5 euro minder betaald.


Hi @Old school! Je kan op allerlei manieren van Viaplay genieten. Op onze tv-ontvanger via kanaal 225 vind je bij ons straks de Formule 1. Verder kan je gebruik maken van de Viaplay app. Die is te gebruiken op onder andere smart tv, Chromecast of Apple TV, PC en mobiel. Een nieuwe tv aanschaffen voor Viaplay moet dus niet nodig zijn. :relaxed:
@Ineke63 Viaplay is niet te bestellen met sommige pakketten. Als dit ook voor jouw pakket zo is kan dit betekenen dat je meer betaalt als je het voor Hussel kiest. Maar dat is zeker niet in alle gevallen zo. Als je twijfelt kan je altijd even contact met de klantenservice opnemen. Dan kunnen we er even met je naar kijken. Wel is op dit moment de klantenservice erg druk. Het kan dus zijn dat je langer in de wacht staat dan normaal.

@Sjaco61 heb je na het klikken op de link in de mail een account aangemaakt bij Viaplay? Zo niet moet je dat nog even doen.

@Kpn  het lijkt of ik gek ben maar als ik een account aanmaak dat kom ik op betalen uit even zo als ik mij aanmeld.

wat doe ik verkeerd?

Ik heb toch nog enige scepsis, aangezien ik geen smart tv heb, geen ChromeCast, of Android en PC om te streamen naar mijn TV. Ik hoef geen nieuwe TV te kopen, maar wel allemaal randapparatuur? 2 dagen in de week live kijken op kanaal 225 is wel wat karig in mijn optiek, maar ik begrijp dat er zoals bijvoorbeeld Netflix nog geen App beschikbaar is in mijn tv ontvanger kastje wat ik maandelijks afneem bij mijn abonnement, duidelijk. Dit ga ik dus niet doen. Heb ik een volgende vraag, kan ik dit via mijn PS5 bij jullie in orde brengen, want ik ga niet via mijn telefoon lopen streamen naar het tv kastje, want dat is al super traag en daar loopt YouTube bijvoorbeeld al iedere keer gelijk vast. Ik hoor het graag


Hi @Old school! Je kan op allerlei manieren van Viaplay genieten. Op onze tv-ontvanger via kanaal 225 vind je bij ons straks de Formule 1. Verder kan je gebruik maken van de Viaplay app. Die is te gebruiken op onder andere smart tv, Chromecast of Apple TV, PC en mobiel. Een nieuwe tv aanschaffen voor Viaplay moet dus niet nodig zijn. :relaxed:

@Kpn  het lijkt of ik gek ben maar als ik een account aanmaak dat kom ik op betalen uit even zo als ik mij aanmeld.

wat doe ik verkeerd?

Ik heb toch nog enige scepsis, aangezien ik geen smart tv heb, geen ChromeCast, of Android en PC om te streamen naar mijn TV. Ik hoef geen nieuwe TV te kopen, maar wel allemaal randapparatuur? 2 dagen in de week live kijken op kanaal 225 is wel wat karig in mijn optiek, maar ik begrijp dat er zoals bijvoorbeeld Netflix nog geen App beschikbaar is in mijn tv ontvanger kastje wat ik maandelijks afneem bij mijn abonnement, duidelijk. Dit ga ik dus niet doen. Heb ik een volgende vraag, kan ik dit via mijn PS5 bij jullie in orde brengen, want ik ga niet via mijn telefoon lopen streamen naar het tv kastje, want dat is al super traag en daar loopt YouTube bijvoorbeeld al iedere keer gelijk vast. Ik hoor het graag

 

Streamen met je telefoon naar de KPN tv decoder kan zo wie zo niet.

 

Als je een Chromecast koopt (vanaf € 40,--) dan kan je met je telefoon casten naar de Chromecast.

De Chromecast ontvangt dan ViaPlay (of een andere streamingdienst) en met je telefoon cast je dan.  Zie ook hier.

Ik ga er hierbij vanuit dat je wel een vrije HDMI ingang op de tv hebt. 

 

Kanaal 225 is tijdelijk en alleen op za. en zo. tijdens de F1.

ViaPlay heeft natuurlijk meer dan alleen F1.

 

KPN heeft ViaPlay nodig voor de ontwikkeling van de app.

Wanneer die er gaat komen op de KPN tv decoder is helaas nog niet bekend. 


Dat was wel mijn oorspronkelijke vraag namelijk, ik hoef geen nieuwe tv te kopen, eerlijk is eerlijk, maar wel dus nieuwe randapparatuur! Dat is mij niet verteld! En anders kan ik alleen via 225kanaal kijken. Niet dat ik er verstand van heb en ik zal mijn oude werkgever ook niet afvallen, maar wees gewoon duidelijk en overzichtelijk! Ik ben bereid te betalen voor een geweldig aanbod via Viaplay, maar dat moet wel duidelijk zijn! En buiten het abonnement wordt ik dus toch op extra kosten gejaagd, ik heb geen nieuwe tv nodig, maar bijvoorbeeld wel een ChromeCast of andere randapparatuur!! Geen probleem hoor, maar ik heb daar geen verstand van! Wees duidelijk, hoe kan ik mensen van boven de 65jaar dat uitleggen dan. Maar bedankt voor je reactie, ga wel zo'n apparaat halen, komt naast me PS5, want tegenwoordig moet iedereen alles in huis hebben toch

 


Dat was wel mijn oorspronkelijke vraag namelijk, ik hoef geen nieuwe tv te kopen, eerlijk is eerlijk, maar wel dus nieuwe randapparatuur! Dat is mij niet verteld! En anders kan ik alleen via 225kanaal kijken. Niet dat ik er verstand van heb en ik zal mijn oude werkgever ook niet afvallen, maar wees gewoon duidelijk en overzichtelijk! Ik ben bereid te betalen voor een geweldig aanbod via Viaplay, maar dat moet wel duidelijk zijn! En buiten het abonnement wordt ik dus toch op extra kosten gejaagd, ik heb geen nieuwe tv nodig, maar bijvoorbeeld wel een ChromeCast of andere randapparatuur!! Geen probleem hoor, maar ik heb daar geen verstand van! Wees duidelijk, hoe kan ik mensen van boven de 65jaar dat uitleggen dan. Maar bedankt voor je reactie, ga wel zo'n apparaat halen, komt naast me PS5, want tegenwoordig moet iedereen alles in huis hebben toch

 

Viaplay wordt ondersteunt op de Xbox One, Playstation 4 en Playstation 5.
Je kan de app ook op je console installeren 


Errorcode -21 bij gebruik Viaplay app op smart-tv. App op telefoon werkt wel. Alle andere apps op de tv ook

Admin: topic samengevoegd met algemeen topic over Viaplay