Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Hi @Old school! Je kan op allerlei manieren van Viaplay genieten. Op onze tv-ontvanger via kanaal 225 vind je bij ons straks de Formule 1. Verder kan je gebruik maken van de Viaplay app. Die is te gebruiken op onder andere smart tv, Chromecast of Apple TV, PC en mobiel. Een nieuwe tv aanschaffen voor Viaplay moet dus niet nodig zijn. :relaxed:

@Kpn  het lijkt of ik gek ben maar als ik een account aanmaak dat kom ik op betalen uit even zo als ik mij aanmeld.

wat doe ik verkeerd?

Ik heb toch nog enige scepsis, aangezien ik geen smart tv heb, geen ChromeCast, of Android en PC om te streamen naar mijn TV. Ik hoef geen nieuwe TV te kopen, maar wel allemaal randapparatuur? 2 dagen in de week live kijken op kanaal 225 is wel wat karig in mijn optiek, maar ik begrijp dat er zoals bijvoorbeeld Netflix nog geen App beschikbaar is in mijn tv ontvanger kastje wat ik maandelijks afneem bij mijn abonnement, duidelijk. Dit ga ik dus niet doen. Heb ik een volgende vraag, kan ik dit via mijn PS5 bij jullie in orde brengen, want ik ga niet via mijn telefoon lopen streamen naar het tv kastje, want dat is al super traag en daar loopt YouTube bijvoorbeeld al iedere keer gelijk vast. Ik hoor het graag

 

Streamen met je telefoon naar de KPN tv decoder kan zo wie zo niet.

 

Als je een Chromecast koopt (vanaf € 40,--) dan kan je met je telefoon casten naar de Chromecast.

De Chromecast ontvangt dan ViaPlay (of een andere streamingdienst) en met je telefoon cast je dan.  Zie ook hier.

Ik ga er hierbij vanuit dat je wel een vrije HDMI ingang op de tv hebt. 

 

Kanaal 225 is tijdelijk en alleen op za. en zo. tijdens de F1.

ViaPlay heeft natuurlijk meer dan alleen F1.

 

KPN heeft ViaPlay nodig voor de ontwikkeling van de app.

Wanneer die er gaat komen op de KPN tv decoder is helaas nog niet bekend. 

Mensen niet op onnodige kosten laten maken wel complete info geven. Via zijn PS5 kan Old Skool ook streamen


Errorcode -21 bij gebruik Viaplay app op smart-tv. App op telefoon werkt wel. Alle andere apps op de tv ook

Admin: topic samengevoegd met algemeen topic over Viaplay

Hi en welkom op ons forum @Burny1963! Ik heb je reactie samengevoegd met dit algemene topic over Viaplay. In het startbericht lees je er meer over.

Onze community kan je helpen bij vragen over gebruik van de Viaplay app. Maar als je echt problemen ervaart, en je komt er met hulp van de Community niet uit, neem dan vooral contact op met Viaplay. KPN kan niets doen aan issues met/op apparaten die niet van ons zijn. Viaplay heeft op hun website een uitgebreide collectie aan hulpartikelen. Onderaan die pagina kun je ook contact met ze opnemen.


Mijn vraag blijft waarom andere providers kortingen geven en zoals ziggo voor bestaande klanten 4 maanden geen geld voor viaplay vragen en kpn voor nieuwe klanten is het zelfs tot september gratis en degene die al jarenlang bij kpn zitten krijgen niets, gewoon het volle pond betalen.  Schaam je kpn.


Ik verwacht duidelijkheid, geen gezanik van het kunnen kijken op zender 225, of dat ik geen nieuwe tv hoef te kopen! Maar wel zogenaamde streamapperatuur! Heb en prima plasma tv, kunnen die tv's van nu niet tegenop, levensecht, maar ik trap niet in lichtjes en de lampjes van een led tv met appjes. Regel het gewoon, we doen het gewoon. En zo niet, dan vraag en regel het wel bij mijn familie die bij een andere provider zitten en kijk ik wel bij hun mee op dat abonnement 


Ik verwacht duidelijkheid, geen gezanik van het kunnen kijken op zender 225, of dat ik geen nieuwe tv hoef te kopen! Maar wel zogenaamde streamapperatuur! Heb en prima plasma tv, kunnen die tv's van nu niet tegenop, levensecht, maar ik trap niet in lichtjes en de lampjes van een led tv met appjes. Regel het gewoon, we doen het gewoon. En zo niet, dan vraag en regel het wel bij mijn familie die bij een andere provider zitten en kijk ik wel bij hun mee op dat abonnement 

Beste Old School,

U kan ViaPLay via uw PS5 installeren en daarvan af streamen naar uw TV.
Viaplay wordt ondersteunt op de Xbox One, Playstation 4 en Playstation 5.


Dan zal ik dat bekijken, maar dat is weer zo omslachtig allemaal. Slaat nergens op! Als het simpel is, gaat het gewoon met een afstandsbediening in 1 hand! Hoeft niet zo moeilijk te zijn, alles met elkaar aansluiten en verbinden. Pak mijn verlies wel, graag of niet, mazzel


KPN kan hier niet zoveel aan doen denk ik.

Geprobeerd om de test dagen F1 te kijken via Viaplay. Ik kon het niet alle dagen live kijken.  Het terug kijken is niet prettig. Het duurt 5min voor je daadwerkelijk terug kan kijken. Het terug kijken kan ook maar 48uur. Daarna kan het dus niet meer.

En de beeldkwaliteit is geen 1080 p maar 720p of nog minder. Geluid is ook niet best. Daarnaast loopt het regelmatig vast  Ik weet dat het is een streamingsdienst, maar ze hebben hun zaken niet voor elkaar zo lijkt het. Ziggo had het veel beter voor elkaar betreffende de kwaliteit en terug kijk mogelijkheden. 

Laat ik maar niets over het commentaar bij de uitzendingen zeggen. Want dat is behoorlijk saai. We zijn ervoor de F1 kijkers niet op vooruit gegaan. 

Ze komen belofte en de verwachtingen die geschapen niet na. 

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over Viaplay


Mijn vraag blijft waarom andere providers kortingen geven en zoals ziggo voor bestaande klanten 4 maanden geen geld voor viaplay vragen en kpn voor nieuwe klanten is het zelfs tot september gratis en degene die al jarenlang bij kpn zitten krijgen niets, gewoon het volle pond betalen.  Schaam je kpn.

Hoe kom je erbij dat Ziggo 4 maanden lang Viaplay gratis zou leveren?

Ziggo geeft 4 maanden 50% korting ofwel 2 maanden gratis.


Hoi @jappie74, we hebben je reactie verplaatst naar dit verzameltopic. In het startbericht vind je alles over Viaplay!

Onze community kan je helpen bij vragen over gebruik van de Viaplay app. Maar als je echt problemen ervaart, en je komt er met hulp van de Community niet uit, neem dan vooral contact op met Viaplay. KPN kan niets doen aan issues met/op apparaten die niet van ons zijn. Viaplay heeft op hun website een uitgebreide collectie aan hulpartikelen. Onderaan die pagina kun je ook contact met ze opnemen.


Kan ik Viaplay ook krijgen op mijn Windows computer?

Geaag uw reactie svp

 

Admin: samengevoegd met het Viaplay topic


Kan ik Viaplay ook krijgen op mijn Windows computer?

Geaag uw reactie svp

 

Admin: samengevoegd met het Viaplay topic

Dat kan via de webbrowser voor zover ik weet. Dan kijk je via de Viaplay site. Er is volgens mij geen app voor Windows voor.


Kan ik Viaplay ook krijgen op mijn Windows computer?

Hoi @Simon0707. Ik zie dat @jappie74  al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag, waarvoor dank!

Meer informatie kun je vinden op https://viaplay.com/nl-nl/devices/pc


​Meer informatie kun je vinden op https://viaplay.com/nl-nl/devices/pc

Daar mogen ze het volgende dan wel eens aanpassen:

Besturingssystemen

Besturingssystemen: Windows 10, Windows 8, Windows 7

Windows 11 bestaat ook al weer een tijdje en Windows 7 is sinds 14 januari 2020 “end of life”. :yum:


Ik heb nog steeds geen activatie code voor viaplay ontvangen. 2 weken geleden wel de 1e mail ontvangen. Ook bellen met KPN nog steeds niets ontvangen🤬🤬

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Kun je weer per race kijken?  Een aparte race kopen?

hoe werkt dat.

 

Admin: samengevoegd met he Viaplay topic


Hoi @Tante nel 

Ik heb die mogelijkheid nog niet gevonden bij Viaplay. Ik denk dus dat dat niet kan.


@Frans0210, bij mijn weten had je de rest ook al moeten hebben. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens op onderzoek uit. 


Kun je weer per race kijken?  Een aparte race kopen?

hoe werkt dat.

 

Admin: samengevoegd met he Viaplay topic

 

ViaPlay is een streamingdienst.

Dus ik verwacht niet dat die mogelijk er is of gaat komen. 


Kan ik Viaplay ook krijgen op mijn Windows computer?

Geaag uw reactie svp

 

Admin: samengevoegd met het Viaplay topic

 

Ja dat kan, via hun website, zie hier. 


Goedendag.

Wanneer kan ik de mail van KPN verwachten met inlog gegevens om in te loggen op Viaplay app?

 

Groet Rick

 

Admin: samengevoegd met het centrale Viaplay topic


Hoi @Viaplay inloggen, welkom op ons forum! We hebben je reactie verplaatst naar dit verzameltopic. In het startbericht kun je hier alles over vinden!


Goedendag.

Wanneer kan ik de mail van KPN verwachten met inlog gegevens om in te loggen op Viaplay app?

 

Groet Rick

 

Admin: samengevoegd met het centrale Viaplay topic

 

Meestal binnen 6 uur.

Door de drukte kan het iets langer duren.

Wanneer heb je het abonnement via KPN aangevraagd? 


Deze heb ik afgelopen vrijdag aangevraagd, andere zaken heb ik wel met post NL thuis gestuurd gekregen maar nog geen wachtwoord e.d.


@Viaplay inloggen 

Ik denk dat je via deze link het wel kan afronden ( dan maak je een ww aan voor Viaplay. Het e-mail is gelijk aan je kpn id, het ww kan je zelf verzinnen)

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm 


Top, dank je PeterG het is gelukt :grinning::thumbsup: