Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Oh als ik ViaPLay neem bij KPN kan ik kijken op kanaal 225 of 200?

Nee, alleen op kanaal 225, via de Viaplay app op jouw televisie, telefoon of tablet en via de site van Viaplay.


Oh als ik ViaPLay neem bij KPN kan ik kijken op kanaal 225 of 200?

Nee, alleen op kanaal 225, via de Viaplay app op jouw televisie, telefoon of tablet en via de site van Viaplay.

Maar ik heb Ziggo TV en KPN Internet krijg ik dan extra kanaal bij van KPN?


Oh als ik ViaPLay neem bij KPN kan ik kijken op kanaal 225 of 200?

Nee, alleen op kanaal 225, via de Viaplay app op jouw televisie, telefoon of tablet en via de site van Viaplay.

Maar ik heb Ziggo TV en KPN Internet krijg ik dan extra kanaal bij van KPN?

Nee, als je geen televisie bij KPN afneemt dan kan je ook helemaal geen Viaplay afnemen via KPN.


absurt dat je viaplay slecht 2 dagen per week via tv kan kijken en dan enkel F1.

erg duur voor iets waarvan je zo weinig gebruik kan maken.

kpn bied ook geen app in de app store en mijn tv heeft ook geen viaplay app en ga toch echt geen 1500 euro betalen voor nieuwe tv zodat ik viaplay op tv kan kijken.

kijk maar via mobiel of laptop zegt kpn klantenservice, ja erg fijn met 4 man een serie of ander programma kijken op een mobiel schermpje.

gelijk maar weer opzeggen met heel kpn internet en tv en 4 mobiele abonnementen erbij denk ik.

 

volledig nutteloos zo een streamingdienst die je niet normaal kan bekijken.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Oh als ik ViaPLay neem bij KPN kan ik kijken op kanaal 225 of 200?

Nee, alleen op kanaal 225, via de Viaplay app op jouw televisie, telefoon of tablet en via de site van Viaplay.

Maar ik heb Ziggo TV en KPN Internet krijg ik dan extra kanaal bij van KPN?

Nee, als je geen televisie bij KPN afneemt dan kan je ook helemaal geen Viaplay afnemen via KPN.

Ik kan wel ViaPlay afnemen met KPN Internet! zie foto lol 

 


Nu heb ik via KPN viaplay aangeschaft, netjes de stappen gevolgd en het is gelukt met activeren. Kan fijn op mijn mobiel inloggen en kijken.

Nu wil ik op een 2de apparaat inloggen en daar komt het probleem: foutmelding, technische storing, inloggegevens zouden niet kloppen.. heb volgens mij elk "excuus" gehad... maar ik kan nog steeds niet inloggen op een 2de apparaat. 

Simpele oplossingen zoals app verwijderen - opnieuw installeren, dubbel check of inlog gegevens kloppen etc. al geprobeerd, werkt helaas niet.

Iemand een idee waar het aan kan liggen of beter gezegd: hoe ik op een 2de apparaat het werkend krijg?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Ik kan wel ViaPlay afnemen met KPN Internet!

Dat was mij niet bekend maar interessant. Je zult dan echter geen kanaal 225 hebben immers je hebt geen TV abonnement bij KPN.


@Daniel75 Tja, als u uw spulletjes niet op orde heeft en niet inleest wat een streamingdienst inhoud dan is overstappen het beste.

En nieuwe TV waar het wel op kan begint bij 400-500 euro, maar een chromecast gaat al vanaf 50 euro over de toonbank, en met google TV zodat je geen smartphone nodig hebt 75 euro.


Dat was mij niet bekend maar interessant. Je zult dan echter geen kanaal 225 hebben immers je hebt geen TV abonnement bij KPN.

Daarom me vraag hoe kan kan je anders kijken bij KPN als je ViaPLay neemt?
"Let op: Bij ViaPLay kun je alleen kijken met de ViaPlay app.” 

Dus wat is het  verschil dan met ViaPLay Bij KPN?

 


@ArjanL3 en @wjb Het is inderdaad mogelijk om Viaplay toe te voegen aan een Internet abonnement. Je kan zonder tv-ontvanger niet zappen naar kanaal 225 dus op die manier kan je niet naar Viaplay kijken, zoals wjb hierboven al aangeeft. Viaplay kun je in dat geval alleen maar bekijken via de Viaplay app.  Meer informatie kun je vinden op https://viaplay.com/nl-nl/devices

 

Dus wat is het  verschil dan met ViaPLay Bij KPN?

Met Viaplay bij KPN heb je al jouw entertainmentdiensten bij elkaar op 1 plek. Zo beheer je al je abonnementen eenvoudig via MijnKPN en betaal je alles via de KPN factuur. Verder kun je alle Entertainmentdiensten bij KPN iedere maand aan- en uitzetten. ​​

 


Dat was mij niet bekend maar interessant. Je zult dan echter geen kanaal 225 hebben immers je hebt geen TV abonnement bij KPN.

Daarom me vraag hoe kan kan je anders kijken bij KPN als je ViaPLay neemt?
"Let op: Bij ViaPLay kun je alleen kijken met de ViaPlay app.” 

Dus wat is het  verschil dan met ViaPLay Bij KPN?

In jouw geval helemaal niets immers kanaal 225 zal bij jou niet beschikbaar zijn.

Als je ook mobiele telefonie hebt van KPN zal je wel €5,- per maand entertainmentkorting krijgen immers zo te zien heb je nog geen andere entertainment opties bij KPN waarbij je al die entertainmentkorting krijgt.


@ArjanL3 en @wjb Het is inderdaad mogelijk om Viaplay toe te voegen aan een Internet abonnement. Je kan zonder tv-ontvanger niet zappen naar kanaal 225 dus op die manier kan je niet naar Viaplay kijken, zoals wjb hierboven al aangeeft. Viaplay kun je in dat geval alleen maar bekijken via de Viaplay app.  Meer informatie kun je vinden op https://viaplay.com/nl-nl/devices

 

Dus wat is het  verschil dan met ViaPLay Bij KPN?

Met Viaplay bij KPN heb je al jouw entertainmentdiensten bij elkaar op 1 plek. Zo beheer je al je abonnementen eenvoudig via MijnKPN en betaal je alles via de KPN factuur. Verder kun je alle Entertainmentdiensten bij KPN iedere maand aan- en uitzetten. ​​

 

Wanneer wordt het mogelijk om op KPN iTV (online TV) dienst los te abonneren met KPN Internet?


spulletjes niet op orde? onze tv is iets ouder ja maar is verder nog prima en kan nog jaren mee.

Netflix en prime kunnen we ook gewoon normaal kijken.

naar mijn mening is een streamingdienst die je niet op tv kan kijken nutteloos. dat je dat niet op tv kan kijken zonder een heel nieuwe tv vertellen ze er niet bii in de reclames.

Maar lees dat bij ziggo wel zou kunnen dus daar maar eens informeren en anders zowel kpn als viaplay maar opzeggen.


Wanneer wordt het mogelijk om op KPN iTV (online TV) dienst los te abonneren met KPN Internet?

Dat is een vraag die niet thuis hoort in dit topic. Ik wil je vragen om wel on topic te blijven. 


Dat was mij niet bekend maar interessant. Je zult dan echter geen kanaal 225 hebben immers je hebt geen TV abonnement bij KPN.

Daarom me vraag hoe kan kan je anders kijken bij KPN als je ViaPLay neemt?
"Let op: Bij ViaPLay kun je alleen kijken met de ViaPlay app.” 

Dus wat is het  verschil dan met ViaPLay Bij KPN?

In jouw geval helemaal niets immers kanaal 225 zal bij jou niet beschikbaar zijn.

Als je ook mobiele telefonie hebt van KPN zal je wel €5,- per maand entertainmentkorting krijgen immers zo te zien heb je nog geen andere entertainment opties bij KPN waarbij je al die entertainmentkorting krijgt.

Ja ik heb ook een mobiel van KPN en gebruik die korting nog niet.

Helaas wil ik leuke dienst afnemen van KPN maar is niet los verkrijgbaar. (zie bovenstaande bericht)


gelijk maar weer opzeggen met heel kpn internet en tv en 4 mobiele abonnementen erbij denk ik.

 

volledig nutteloos zo een streamingdienst die je niet normaal kan bekijken.

Je kunt KPN moeilijk de schuld geven van het feit dat Viaplay een streamingdienst is en niet een zender. Overigens is dat bij de andere leveranciers niet anders dus kan je wel dreigen met opzeggen maar waar ga je dan naartoe?


Wanneer wordt het mogelijk om op KPN iTV (online TV) dienst los te abonneren met KPN Internet?

Dat is een vraag die niet thuis hoort in dit topic. Ik wil je vragen om wel on topic te blijven. 

Dan wordt het tijd dat je gaat filteren?
Staan nog meer andere dingen hier die volgens een andere moderator ergens anders horen.
En dan komt toch hier lol Lopen jullie weer uit lijn met elkaar?
Misschien tijd voor teambuilding avondje het kan weer lol


kan kpn wel kwalijk nemen dat ze daar niet fatsoenlijk over informeren.

en viaplay dat ze geen app of andere fatsoenlijk kijk mogelijkheid voor op tv bieden. zoveel geld investeren maar geen mogelijkheid bieden om op tv te kijken.

wat ik zo lees zou ziggo wel een viaplay app bieden zodat op tv bekeken kan worden.

en zo en zo al tijden problemen met kpn zoals tv ontvanger die slecht werkt 


gelijk maar weer opzeggen met heel kpn internet en tv en 4 mobiele abonnementen erbij denk ik.

 

volledig nutteloos zo een streamingdienst die je niet normaal kan bekijken.

Je kunt KPN moeilijk de schuld geven van het feit dat Viaplay een streamingdienst is en niet een zender. Overigens is dat bij de andere leveranciers niet anders dus kan je wel dreigen met opzeggen maar waar ga je dan naartoe?

Ziggo of Youfone, Ziggo heeft de app op de next box, en Youfone heeft een android kastje waar die op draaid.

En inderdaad, streamen is nutteloos als je de aparatuur niet hebt, en ja dat moet een ander maar regelen.


Nu heb ik via KPN viaplay aangeschaft, netjes de stappen gevolgd en het is gelukt met activeren. Kan fijn op mijn mobiel inloggen en kijken.

Nu wil ik op een 2de apparaat inloggen en daar komt het probleem: foutmelding, technische storing, inloggegevens zouden niet kloppen.. heb volgens mij elk "excuus" gehad... maar ik kan nog steeds niet inloggen op een 2de apparaat. 

Simpele oplossingen zoals app verwijderen - opnieuw installeren, dubbel check of inlog gegevens kloppen etc. al geprobeerd, werkt helaas niet.

Iemand een idee waar het aan kan liggen of beter gezegd: hoe ik op een 2de apparaat het werkend krijg?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Mollepoes welkom! Dit zou je het beste even bij Viaplay zelf na kunnen vragen. 

 

@Daniel75 welkom! Op onze website vermelden wij op welke apparaten je van Viaplay gebruik kunt maken. Ik ga er vanuit dat dit voldoende informatie is 🙂.


Wanneer wordt het mogelijk om op KPN iTV (online TV) dienst los te abonneren met KPN Internet?

@ArjanL3

Zie het topic waar je dit al bediscussieerd hebt. (en waar je niet aan je verstand te krijgen is dat dat wel mogelijk is overigens. Uiteraard dien je een abo op KPN TV te hebben om het online te kunnen kijken. Net als bij álle andere diensten als Viaplay, NLziet, NPOplus, Discovery+, e.a.). Overigens is KPN TV, zelfs als je het alleen online gebruikt, behoorlijk goedkoop! Voor het aantal zenders ook.

Maar je gedraagt je als een TROL. Discussies uitlokken waarvan je al weet hoe het zit.


Nu heb ik via KPN viaplay aangeschaft, netjes de stappen gevolgd en het is gelukt met activeren. Kan fijn op mijn mobiel inloggen en kijken.

Nu wil ik op een 2de apparaat inloggen en daar komt het probleem: foutmelding, technische storing, inloggegevens zouden niet kloppen.. heb volgens mij elk "excuus" gehad... maar ik kan nog steeds niet inloggen op een 2de apparaat. 

Simpele oplossingen zoals app verwijderen - opnieuw installeren, dubbel check of inlog gegevens kloppen etc. al geprobeerd, werkt helaas niet.

Iemand een idee waar het aan kan liggen of beter gezegd: hoe ik op een 2de apparaat het werkend krijg?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Mollepoes welkom! Dit zou je het beste even bij Viaplay zelf na kunnen vragen. 

 

@Daniel75 welkom! Op onze website vermelden wij op welke apparaten je van Viaplay gebruik kunt maken. Ik ga er vanuit dat dit voldoende informatie is 🙂.

zou wel bij vermeld mogen worden dat op tv enkel kan als je een heel nieuwe tv hebt of dat je nog eens extra geld aan extra apparatuur moet gaan uitgeven. absurt dat niet gewoon net als netflix, prime en videoland kan.

Maar goed heb alweer opgezegd en alle andere abonnementen zijn gelukkig ook al ruimschoots verlopen (internet al sinds februari 2017) en zit dus blijkbaar al te lang bij dezelfde provider en tijd om prive en zakelijk over te stappen.


@Daniel75 , Het gaat straks wel kunnen, als de ViaPlay app voor op de STB klaar is gemaakt door ViaPlay, bij Ziggo werkt die nu op de Mediabox Next en ook nog niet op de XL waar de meesten een box van hebben.

Je zal dus nog even geduld moeten hebben of het tot die tijd anders moeten kijken, ik ben het met je eens dat het wel iets duidelijker op de site mag staan, heb ook even moeten zoeken en als je inlogt in MijnKPN is het helemaal summier te noemen in de omschrijving.

Maar dat gezegd hebbende, veel plezier bij de volgende provider, op dit moment kun je terecht bij Youfone en Ziggo, die hebben de app voor je beschikbaar, en Ziggo heeft mooie aanbiedingen, vergeet niet dat je dan wel COAX kabels moet hebben, ze werken niet met LAN kabels, dus daar moet je dan even tijd en wat kosten in stoppen.:wink:


Niet om het één of ander,.. Maar KPN is natuurlijk geen filantropische instelling,.. Het staat duidelijk vermeld bij de veelgestelde vragen.

Vaak is het handig om daar ook even tussen te lezen. Echter is dat voor de meeste mensen veelste veel werk,…

 

Echt,.. Als het aan mij ligt wordt alles over Viaplay uit het forum gefilterd,.. Mensen zijn gewoon ja,... Dom,.. Het is niet meer leuk lezen. 


daar staat samsumg vanaf 2016, op andere plekken staat enkel samsung en laten we die nu hebben…

Maar is dus kwestie van misleidende reclames, als je dan verder gaat lezen en zoeken krijg je iets meer info maar om de exacte info te krijgen moet je echt gaan speuren.

Gewoon misleiding van klanten dus met onjuiste/onvolledige info.

Maar goed als KPN zo aan zijn klanten moet komen en daar blij mee is… zegt veel over KPN