Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

daar staat samsumg vanaf 2016, op andere plekken staat enkel samsung en laten we die nu hebben…

Maar is dus kwestie van misleidende reclames, als je dan verder gaat lezen en zoeken krijg je iets meer info maar om de exacte info te krijgen moet je echt gaan speuren.

Gewoon misleiding van klanten dus met onjuiste/onvolledige info.

Maar goed als KPN zo aan zijn klanten moet komen en daar blij mee is… zegt veel over KPN

Hallo @Daniel75 ,

als ik binnen kpn.com zoek op smart-tv-app’s, kom ik bij Samsung uit op Samsung tv’s van 2017 en nieuwer:

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer

Dus voor Viaplay geldt waarschijnlijk hetzelfde.

 


Hi @Daniel75, heb je door dat de Viaplay app van Viaplay zelf is en verder niets te maken heeft met KPN? Wij hebben de app niet ontwikkeld en bieden hem niet aan. Ook hebben we dus geen invloed op waar de app wel of niet op werkt. Ik vind het jammer dat je ons nu beschuldigt van misleiding, terwijl je het niet hebt over een product dat van onszelf is :wink:


Hi @Daniel75, heb je door dat de Viaplay app van Viaplay zelf is en verder niets te maken heeft met KPN? Wij hebben de app niet ontwikkeld en bieden hem niet aan. Ook hebben we dus geen invloed op waar de app wel of niet op werkt. Ik vind het jammer dat je ons nu beschuldigt van misleiding, terwijl je het niet hebt over een product dat van onszelf is :wink:

jullie verkopen viaplay aan mij, jullie moeten dus mijn gewoon direct volledig informeren dat het niet zonder extra apparatuur en kosten op tv te kijken is zoals andere streamingdiensten.

Anders mag ik er vanuit gaan dat net zoals netflix en andere gewoon zonder kopen van nieuwe tv of extra apparatuur op tv te bekijken is.

Indien dat niet het geval is moet dat gewoon door jullie duidelijk als verkopende partij gecommuniceerd worden bij afsluiten van contract.

Ik heb hierover tijdens aanmelden voor viaplay via jullie geen waarschuwing over gehad.

Het is dus wel degelijk KPN die zijn klanten onjuist/onvolledig informeerd.

Ik heb verder niks met viaplay te maken, ik sluit contract via jullie en betaal aan jullie dus probeer dat niet af te schuiven naar andere partij.

 

zo staat er b.v. “Stream Formule 1, live topsport en films en series op al je favoriete apparaten met de Viaplay app”  maar die viaplay app bieden jullie niet. zou dus wel waarschuwing bij mogen dat dat dus enkel op de nieuwste tv's werkt.

Mijn favoriete apparaat werkt dat namelijk niet, dus misleiding.


Wanneer wordt het mogelijk om op KPN iTV (online TV) dienst los te abonneren met KPN Internet?

@ArjanL3

Zie het topic waar je dit al bediscussieerd hebt. (en waar je niet aan je verstand te krijgen is dat dat wel mogelijk is overigens. Uiteraard dien je een abo op KPN TV te hebben om het online te kunnen kijken. Net als bij álle andere diensten als Viaplay, NLziet, NPOplus, Discovery+, e.a.). Overigens is KPN TV, zelfs als je het alleen online gebruikt, behoorlijk goedkoop! Voor het aantal zenders ook.

Maar je gedraagt je als een TROL. Discussies uitlokken waarvan je al weet hoe het zit.

Ik heb ViaPlay-HBOmax-NLziet-Ziggo Go-F1 TV pro (diverse leuke apps op een TV-Ontvanger)
En kan gewoon kijken met mij KPN Internet en geen KPN TV benodigd.
(PS het gaat niet om de prijs)


Alsof kpn weet wat voor apparatuur iedereen in huis heeft man man man :joy: Ook kpn krijgt deze informatie aangeleverd vanuit Viaplay. En ze vermelden het op de informatiepagina op de eigen website. Hier is niks mis mee. 

 


Alsof kpn weet wat voor apparatuur iedereen in huis heeft man man man :joy: Ook kpn krijgt deze informatie aangeleverd vanuit Viaplay. En ze vermelden het op de informatiepagina op de eigen website. Hier is niks mis mee. 

 

Dan mag KPN slogan wel aanpassen met “Alles op 1 plek”
Blijkbaar heb je toch meer plekken nodig bij KPN lol


Het blijft gewoon heel simpel,... 

Voldoet je huidige tv niet meer. Koop gewoon een streaming stick, ontvanger, chromecast or whatever,.. Voor enkele tientjes kun je jaren probleemloos kijken. En je domme tv wordt gewoon weer slim. Of je koopt een dedicated nieuwe Android tv ofzo. Ben je ook jarenlang van alles verlost. Maar is een duurdere optie. 

Geen trage of vaag werkende apps via de tv ontvanger van je provider. Dat loopt altijd achter en zal nooit optimaal kunnen blijven werken. En updates lopen gewoon altijd achter. 

Wil een provider streamingsdiensten onder de aandacht brengen zodat alle betalingen via 1 plek verlopen? Prima toch? Zijn genoeg mensen die daar baat bij hebben. Maar hou er ook rekening mee dat niet alles qua bv apps (optijd) via de provider is aan te bieden. Waarom zou je dat willen terwijl er legio betere mogelijkheden zijn?

Dus heeft klagen bij de provider geen zin. Kijk naar je eigen situatie thuis, voldoet het thuis  niet dan kun je gaan upgraden.

 

Heel vroeger kon je bij het huren van een videoband ook een videorecorder erbij huren zodat je de videoband kon afspelen. In het prille begin waren die dingen ook onbetaalbaar en enkele jaren later kocht zo'n beetje elke consument een videorecorder. Later dvd spelers en weet ik het wat. Het gros is hiervan al enkele jaren ruimschoots uitbeeld. Waarom kan dit dan nu niet met een streaming device? 


Ik heb Viaplay via een abonnement via KPN  maar als ik op de site van Viaplay kom en een film wil kijken moet een een abbonament kopen     klopt dat ???

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Alsof kpn weet wat voor apparatuur iedereen in huis heeft man man man :joy: Ook kpn krijgt deze informatie aangeleverd vanuit Viaplay. En ze vermelden het op de informatiepagina op de eigen website. Hier is niks mis mee. 

 

dus KPN is te dom om zelf na te denken en fatsoenlijke complete info te geven bij de verkoop van een product aan een klant?

wettelijk is de verkopende partij (KPN hier dus) toch echt verantwoordelijk dat ze bij een verkoop complete en juiste info verstrekken. Anders voldoet het dus zoals nu niet aan de beschreven dienst (kan niet op mijn favoriete apparaat, namelijk zijnde de TV die ik heb hangen).

 

KPN weet dondersgoed dat dus op zeer veel apparaten helemaal niet werkt maar heeft voor gemak besloten die info te verzwijgen bij verkopen van contacten aan hun klanten. dat is toch echt regelrechte misleiding.

Ook niet voor niks dat zoveel klachten over zijn.


Hallo @Daniel75 , als klant heb je zelf ook een onderzoeksplicht, als je op de site van Viaplay had gekeken, had je ook de systeemeisen voor de goede werking van de app kunnen lezen.

 


Whahaha je wilt het niet lezen he,... Veel plezier! 


klagen bij provider is hier zeker gerechtigd. als je via app besteld wordt je namelijk niet volledig geïnformeerd, zelfs regelrecht onjuist.

Daarna claimen dat je de info wel ergens op een donker hoekje van hun site kan vinden na het oplossen van 8 puzzels gaat nergens over, die info moet duidelijk vermeld worden tijdens het verkoopproces en voor een bestelling afgerond wordt.

Betaal al jaren behoorlijk veel geld aan KPN waarbij je verplicht bent om voor veel geld heel veel tv zenders af te nemen die je nooit bekijk, je zit met continue happerende apparatuur waar ze niks aan doen en dan dus nog doelbewust misleid of zelfs opgelicht te worden door KPN, dan heb ik best recht van spreken.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid maar om steeds een nieuwe tv te kopen of extra apparatuur, ben blij dat ik paar van dit soort abonnementen kan betalen.

 

Dus lekker makkelijk om te roepen dat mensen maar nieuwe tv of extra apparatuur moeten kopen terwijl huidige nog prima werkt als KPN/Viaplay fatsoelijke mogelijkheden om te kijken bied.

Maar verzwijgen dat je niet op tv kan kijken zoals ze wel beloven zonder extra kosten is gewoon simpelweg oplichting.


Hallo @Daniel75 , als klant heb je zelf ook een onderzoeksplicht, als je op de site van Viaplay had gekeken, had je ook de systeemeisen voor de goede werking van de app kunnen lezen.

 

nogmaals: ik bestel via KPN die mij een aanbod doet en mij tijdens bestelproces beloofd dat ik op mijn favoriete apparaat (de TV) kan kijken en op geen enkele manier daarbij vermeld dat dat op slechts heel weinig apparaten kan en je anders geld moet uitgeven aan nieuwe apparatuur.

 

Is alsof je online flessen frisdrank besteld en als thuis komt blijkt dat er een dop opzit waarvoor je speciaal stuk gereedschap nodig hebt om te openen. die kan je vervolgens voor 50 euro wel weer bijbestellen. ja stond niet op productpagina en is tijdens bestellen niet meegedeeld  maar als je links onderin de pagina op info geklikt had, daar op extra info, dan op flessen, dan op nieuwe dop dan had je daar kunnen lezen dat je extra gereedschap moet hebben daarvoor.

Dat is niet een juiste manier van verkopen.

 

Ik heb voor zoiets als dit geen onderzoeksplicht, ik mag er vanuit gaan dat de info die mij tijdens bestellen getoond wordt juist en compleet is.


Ik heb Viaplay via een abonnement via KPN  maar als ik op de site van Viaplay kom en een film wil kijken moet een een abbonament kopen     klopt dat ???

Nee, uiteraard niet. Heb je jouw Viaplay abonnement al wel geactiveerd via https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm?


Ik heb Viaplay via een abonnement via KPN  maar als ik op de site van Viaplay kom en een film wil kijken moet een een abbonament kopen     klopt dat ???

Nee, uiteraard niet. Heb je jouw Viaplay abonnement al wel geactiveerd via https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm?

https://viaplay.com/

 

je account is al actief staat er… en begin met streamen … dan kom ik op de site van viaplay…

als ik dan een film aanklik moet ik me aanmelden en dan staat er dat ik moet kopen…

 


Ik heb Viaplay via een abonnement via KPN  maar als ik op de site van Viaplay kom en een film wil kijken moet een een abbonament kopen     klopt dat ???

Nee, uiteraard niet. Heb je jouw Viaplay abonnement al wel geactiveerd via https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm?

https://viaplay.com/

 

je account is al actief staat er… en begin met streamen … dan kom ik op de site van viaplay…

als ik dan een film aanklik moet ik me aanmelden en dan staat er dat ik moet kopen…

Als dat zo is dan gaat er wel heel veel fout met dat Viaplay gebeuren.

Ik hoop dat een moderator hier eens in wil duiken. (@Maja_?)

Kan je ook screenshots plaatsen van dat wat je te zien krijgt.


Hmm, dat klinkt inderdaad een beetje gek @R. Doppen :thinking:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we of we vanaf onze kant een verklaring kunnen vinden!


Ik heb Viaplay via een abonnement via KPN  maar als ik op de site van Viaplay kom en een film wil kijken moet een een abbonament kopen     klopt dat ???

Nee, uiteraard niet. Heb je jouw Viaplay abonnement al wel geactiveerd via https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm?

https://viaplay.com/

 

je account is al actief staat er… en begin met streamen … dan kom ik op de site van viaplay…

als ik dan een film aanklik moet ik me aanmelden en dan staat er dat ik moet kopen…

Als dat zo is dan gaat er wel heel veel fout met dat Viaplay gebeuren.

Ik hoop dat een moderator hier eens in wil duiken. (@Maja_?)

Kan je ook screenshots plaatsen van dat wat je te zien krijgt.

 


Hmm, dat klinkt inderdaad een beetje gek @R. Doppen :thinking:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we of we vanaf onze kant een verklaring kunnen vinden!

 ingevuld.  heb niet alles ingevuld maar wel klantnr en naam

 


Hmm, dat klinkt inderdaad een beetje gek @R. Doppen :thinking:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we of we vanaf onze kant een verklaring kunnen vinden!

 ingevuld.  heb niet alles ingevuld maar wel klantnr en naam

dit krijg ik als ik me wil aanmelden op visplay

 

 


 

Kan je daar inloggen via het tabje "Inloggen"?


 

Kan je daar inloggen via het tabje "Inloggen"?

dat kan dan toch met je kpn ID want als ik een account wil maken krijg ik ..zie boven …

 

en als ik zeg wachtwoord vergeten.   krijg ik in het engels een mail… klopt dat ?


 

Kan je daar inloggen via het tabje "Inloggen"?

dat kan dan toch met je kpn ID want als ik een account wil maken krijg ik ..zie boven …

 

en als ik zeg wachtwoord vergeten.   krijg ik in het engels een mail… klopt dat ?

weet niet wat er gebeurt is maar nu is het gelukt en kon ik een nieuw wachtwoord invoeren en kreeg de mail in het Nederlands…. dus opgelost …

 


dat kan dan toch met je kpn ID want als ik een account wil maken krijg ik ..zie boven …

en als ik zeg wachtwoord vergeten.   krijg ik in het engels een mail… klopt dat ?

Had je nu al eerder jouw Viaplay geactiveerd en dus al een Viaplay account aangemaakt?

Kies voor "Inloggen" en niet voor "Account aanmaken".

Het zou me niets verbazen als die mail voor het "vergeten wachtwoord" in het Engels is.

Kan je ondertussen al inloggen?

 

Edit: Ik zie dat je ondertussen al in hebt kunnen loggen.


Onlangs Viaplay besteld via MijnKPN
Nu kan ik via kanaal 225 naar Viaplay kijken.

Maar wat zijn mijn inloggegevens voor de Viaplay app om andere Viaplay diensten te kunnen gebruiken.

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic