Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

@M.j.m

Hoe kan ik het Viaplay account delen?

Die kennis moet de Viaplay app hebben. Daarop kan hij met jouw account gegevens welke je voor Viaplay hebt gemaakt inloggen. 

Kan ook op de website 

http://viaplay.nl 

@Jarno Seijbel

Ik zie dat Ziggo de app al heeft. Wanneer bij kpn?

Ze voegen hem alleen toe aan de Next. Momenteel werkt ie totaal niet; zie hun forum. 


Ik heb Viaplay bij KPN. Ik wil een nieuw wachtwoord instellen. Ik vraag via de app een nieuw wachtwoord aan en krijg dit:

 


Alles staat ingesteld op Nederlands. Kan KPN hier iets mee of moet ik dit melden bij Viaplay?


Dik zin in de F1!


Viaplay dus ook niet via de kpn app op de ipad te bekijken… Na dit weekend opzeggen en maar direct bij Viaplay abb afsluiten… Wat een enorme misser en dat zonder dit duidelijk te melden! 
 


Viaplay dus ook niet via de kpn app op de ipad te bekijken… Na dit weekend opzeggen en maar direct bij Viaplay abb afsluiten… Wat een enorme misser en dat zonder dit duidelijk te melden! 
 

 

U kunt toch gewoon de Viaplay app gebruiken? 


@Parossa Je wijzigt het wachtwoord zoals Viaplay aangeeft? En je moet inderdaad bij Viaplay zelf zijn voor dit. 

Hopelijk een mooi seizoen! Geniet ervan. 


Viaplay dus ook niet via de kpn app op de ipad te bekijken… 

@CZw, Waarom kan je niet via de app van Viaplay of via de site op jouw iPad kijken?

Krijg je een foutmelding?

Plaats eens een screenshot van het probleem waar je tegenaan loopt.


Hallo,

Ik zou graag Viaplay aanzetten via KPN maar ik krijg de melding dat dit niet mogelijk is omdat er binnen de komende maanden glasvezel wordt aangesloten in mijn buurt.
Is hier wellicht een oplossing voor zodat ik niet mogelijk maanden moet wachten voordat ik Viaplay kan aanzetten via KPN?

Bij voorbaat dank.

 

Met vriendelijke groet,

 

KloeBas
 

 

 


Ik zou graag Viaplay aanzetten via KPN maar ik krijg de melding dat dit niet mogelijk is omdat er binnen de komende maanden glasvezel wordt aangesloten in mijn buurt.

Kan je eens een screenshot posten van het scherm met die foutmelding?


Ik zou graag Viaplay aanzetten via KPN maar ik krijg de melding dat dit niet mogelijk is omdat er binnen de komende maanden glasvezel wordt aangesloten in mijn buurt.

Kan je eens een screenshot posten van het scherm met die foutmelding?

Natuurlijk, bij deze:

Ik krijg de foutmelding te zien wanneer ik de aanvraag voor het aanzetten van Viaplay via KPN wil bevestigen na het aanvinken dat ik akkoord ga met de algemene voorwaarden en dergelijke.

Een KPN-medewerker heeft aan mij uitgelegd waarom ik de foutmelding te zien krijg en gaf aan dat het komt omdat er glasvezel aangesloten wordt in mijn buurt. 
Ik vraag mij alleen af of er misschien een oplossing voor is behalve het wachten totdat de glasvezel is aangesloten.


Waarom moet mijn abonnement aangepast worden om Viaplay te kunnen krijgen?

Hoeveel gaat mij dat extra kosten voor een ander abonnement?

Is het niet voldoende dat ik reeds jaaaaren  lid ben van KPN?


Hallo @KloeBas, als ik het goed begrijp staat het ordersysteem nu bij jou dicht. Dit komt doordat er een aanpassing naar glasvezel gaat plaatsvinden. Ben bang dat dan de enige oplossing is, ViaPlay bestellen via ViaPlay zelf. Het enige dat je dan mist is in het raceweekend kanaal 225 voor de kwalificatie op zarterdag en de wedstrijd op zondag. 

Ik kan voor je kijken of het mogelijk is, deze wijziging eerst te annuleren en ViaPlay dan voor je toevoegen. Durf niets te garanderen. 


Een KPN-medewerker heeft aan mij uitgelegd waarom ik de foutmelding te zien krijg en gaf aan dat het komt omdat er glasvezel aangesloten wordt in mijn buurt. 

Ik hoop dat er snel een moderator van kpn zal reageren om te kijken wat de echte oorzaak is.

Waarschijnlijk staat er administratief nog een order open maar een migratie van VDSL naar glasvezel mag hier natuurlijk nooit de oorzaak van zijn.

 

Edit: Ik zie dat @Jeroen_dB al gereageerd heeft. Wat ontzettend slecht dat de migratie van VDSL naar glasvezel het ordersysteem blokkeert.


Viaplay staat toe de stream te delen. Hoe gaat dat in zijn werk als mijn Viaplayabonnement via KPN loopt?


Hallo @KloeBas, als ik het goed begrijp staat het ordersysteem nu bij jou dicht. Dit komt doordat er een aanpassing naar glasvezel gaat plaatsvinden. Ben bang dat dan de enige oplossing is, ViaPlay bestellen via ViaPlay zelf. Het enige dat je dan mist is in het raceweekend kanaal 225 voor de kwalificatie op zarterdag en de wedstrijd op zondag. 

Dat is jammer, dan mis ik namelijk ook de Hussel Entertainmentkorting. 


Viaplay staat toe de stream te delen. Hoe gaat dat in zijn werk als mijn Viaplayabonnement via KPN loopt?

Gewoon jouw Viaplay login gegevens aan degene geven wie je toegang wil geven tot de Viaplay app. Kanaal 225 zal daarbij niet gedeeld kunnen worden.

Persoonlijk zou ik daar overigens nooit aan beginnen.


Hallo @KloeBas, als ik het goed begrijp staat het ordersysteem nu bij jou dicht. Dit komt doordat er een aanpassing naar glasvezel gaat plaatsvinden. Ben bang dat dan de enige oplossing is, ViaPlay bestellen via ViaPlay zelf. Het enige dat je dan mist is in het raceweekend kanaal 225 voor de kwalificatie op zarterdag en de wedstrijd op zondag. 

Dat is jammer, dan mis ik namelijk ook de Hussel Entertainmentkorting. 

Dat is inderdaad ook nog zo. Als jij jouw profiel invult, kan ik eens kijken of het mogelijk is de wijziging te annuleren en vervolgens ViaPlay voor je te bestellen. Geef je even een seintje als je dit gedaan hebt? 


Hallo @KloeBas, als ik het goed begrijp staat het ordersysteem nu bij jou dicht. Dit komt doordat er een aanpassing naar glasvezel gaat plaatsvinden. Ben bang dat dan de enige oplossing is, ViaPlay bestellen via ViaPlay zelf. Het enige dat je dan mist is in het raceweekend kanaal 225 voor de kwalificatie op zarterdag en de wedstrijd op zondag. 

Dat is jammer, dan mis ik namelijk ook de Hussel Entertainmentkorting. 

Dat is inderdaad ook nog zo. Als jij jouw profiel invult, kan ik eens kijken of het mogelijk is de wijziging te annuleren en vervolgens ViaPlay voor je te bestellen. Geef je even een seintje als je dit gedaan hebt? 

Oké bedankt voor de uitleg.

Daarnaast @wjb: bedankt voor je hulp en het meedenken.


Ik zit viaplay te kijken via de app op me telefoon, maar ik vind de kwaliteit heel slecht. Hij hapert en lijkt alsof de wagens stilstaan. Hebben meer mensen hier last van..? Dit is echt vervelend kijken.. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Ik ben op vrijdag middag de 1ste uitzending van ViaPlay aan het kijken, abo via KPN… maar in mijn beleving is dit géén FullHD. Dit is TV kijken van 10jaar geleden kwaliteit. Zit er ergens een icoontje verborgen waar ik de kwaliteit naar FullHD kan verzetten ?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


het beeld is wel een beetje donker dat van ziggo was veel beter

het is gewoon slecht!!!dat beeld

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


het beeld is wel een beetje donker dat van ziggo was veel beter

het is gewoon slecht!!!dat beeld

De vraag is of dat vandaag de dag bij Ziggo ook nog steeds veel beter is immers KPN en Ziggo zullen vast en zeker van dezelfde bron gebruik maken.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Hmm, ik heb sinds 2010 een abonnement bij KPN, zit nog gratis spotify op en belvoordeel. Nu kan viaplay wel op het nieuwe hussel maar niet op het oude. 🙂 Als lid van de consumentenbond vind ik er wat van. en wellicht ga ik dan maar eens via die weg. Volgens mij proberen jullie mij te dwingen om voor de hussel te gaan want ik zou niet weten waarom ik niet bij mijn oude abo viaplay kan krijgen. 

Ook van mijn klacht btw na het overlijden van mijn man in 2019 over melding overlijden bij  de nabestaandendesk en ik toch nog steeds, naeen half jaar geen antwoord heb gekregen op die klacht waarin ik teruggave vraag van een zakelijk i cloud abonnement van zo’n 100 euro. Ander onderwerp ja maar ik ben nu zo ‘n 100 euro per maand kwijt wat automatisch wordt afgeschreven dus ik baal wel van dit soort ‘service’ .


Ik ben op vrijdag middag de 1ste uitzending van ViaPlay aan het kijken, abo via KPN… maar in mijn beleving is dit géén FullHD. Dit is TV kijken van 10jaar geleden kwaliteit. Zit er ergens een icoontje verborgen waar ik de kwaliteit naar FullHD kan verzetten ?

@Nixie dat kan niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen problemen heb gehad. Geen haperingen en scherp beeld, maar dat Viaplay iets moet doen aan de techniek dat is wat 1 ding zeker is. 


het beeld is wel een beetje donker dat van ziggo was veel beter

het is gewoon slecht!!!dat beeld

Welke TV heb je @Vlug? Als dit een Samsung betreft zet het beeld eens op “Dynamisch”. 😉