Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Klopt het dat de uitzending 720p is i.p.v. 1080p?


Klopt het dat de uitzending 720p is i.p.v. 1080p?

Volgens Viaplay is dat 1080p50: (Twitter)

 


Klopt het dat de uitzending 720p is i.p.v. 1080p?

Volgens Viaplay is dat 1080p50: (Twitter)

Ik zet grote vraagtekens bij die bewering van Viaplay. Als ze werkelijk 1080p50 zouden uitzenden dan gebruiken ze een enorme compressie en daarmee kwaliteitsverlies want anders zou zo'n stream te veel data vergen.

Ik ben benieuwd of iemand met een FRITZ!Box of EdgeRouter eens zou kunnen meten hoeveel Mbps een uitzending van Viaplay vergt. @peter-keetfm, iets voor jou?


Klopt het dat de uitzending 720p is i.p.v. 1080p?

Volgens Viaplay is dat 1080p50: (Twitter)

Ik zet grote vraagtekens bij die bewering van Viaplay. Als ze werkelijk 1080p50 zouden uitzenden dan gebruiken ze een enorme compressie en daarmee kwaliteitsverlies want anders zou zo'n stream te veel data vergen.

Ik ben benieuwd of iemand met een FRITZ!Box of EdgeRouter eens zou kunnen meten hoeveel Mbps een uitzending van Viaplay vergt. @peter-keetfm, iets voor jou?

Nee dank je ik heb F1 tv pro 

 


het beeld is wel een beetje donker dat van ziggo was veel beter

het is gewoon slecht!!!dat beeld

Welke TV heb je @Vlug? Als dit een Samsung betreft zet het beeld eens op “Dynamisch”. 😉

Een Samsung 2021 4K TV. Beeld is écht NIET te vergelijken met F1TV. F1TV geeft op dezelfde TV, een super scherp beeld. ViaPlay via de KPN is voor mij geen optie, als dit zo blijft. Helaas.


Nee dank je ik heb F1 tv pro 

Dat is waar ook. :disappointed_relieved:

Iemand anders met een FRITZ!Box of een EdgeRouter die zich geroepen voelt om eens te meten hoeveel Mbps een uitzending van Viaplay vergt?


Waarom moeten bestaande klanten wel betalen voor via play en nieuwe klanten NIET!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Waarom moeten bestaande klanten wel betalen voor via play en nieuwe klanten NIET!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Beste Anton. Ik wil geen slechte reclame maken, maar IK ben niet BLIJ met ViaPlay. Mijn beeld is continu aan het bufferen (vrije training 2) , ik zie “blokjes-beeld”…. ik kan op deze manier niets “volgen”. Ik heb op dit moment meer stilstaand beeld ( 16.07uur ) , dan bewegend beeld :(


Waarom moeten bestaande klanten wel betalen voor via play en nieuwe klanten NIET!

@Antonn, Omdat de bestaande klant zijn welkomstcadeautje al eerder gehad heeft. Het zou dan ook niet eerlijk zijn als de bestaande klant nu een tweede cadeautje zou krijgen.


viaplay: boodschap dat ik geen thuisabonnement heb…

En deze heb ik wel, ik kom dus niet op de viaplay pagina… wordt er een beetje moedeloos van

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ook ik moedeloos….. ViaPlay is bij mij al iets van 6x opnieuw uit zichzelf opgestart :(


viaplay: boodschap dat ik geen thuisabonnement heb…

En deze heb ik wel, ik kom dus niet op de viaplay pagina… wordt er een beetje moedeloos van

@MPVoorhout, Kan je eens een screenshot plaatsen van de pagina met die foutmelding?


Ik hoop dat kanaal 225 zondag de redding zal brengen want de app van Viaplay laat het zo te lezen behoorlijk afweten.


Ik hoop dat kanaal 225 zondag de redding zal brengen want de app van Viaplay laat het zo te lezen behoorlijk afweten.

Ik ben in staat om de TV door het raam te gooien hahaha wat een ellende. 


Ik hoop dat kanaal 225 zondag de redding zal brengen want de app van Viaplay laat het zo te lezen behoorlijk afweten.

 


Ik hoop dat kanaal 225 zondag de redding zal brengen want de app van Viaplay laat het zo te lezen behoorlijk afweten.

Ik ben in staat om de TV door het raam te gooien hahaha wat een ellende. 

Als je nog een tv-toestel met buizen hebt, kan ik me dat voorstellen.

 


Ik hoop dat kanaal 225 zondag de redding zal brengen want de app van Viaplay laat het zo te lezen behoorlijk afweten.

Even wat ‘tegengas’ :sunglasses:

Nergens last van hier. Ik kijk al twee vrije trainingen lang probleemloos via Chromecast op mijn tv. Tegelijkertijd ook nog op mijn tablet naar de extra streams (timing, trackposition e.d.) aan het kijken.


Nee dank je ik heb F1 tv pro 

Dat is waar ook. :disappointed_relieved:

Iemand anders met een FRITZ!Box of een EdgeRouter die zich geroepen voelt om eens te meten hoeveel Mbps een uitzending van Viaplay vergt?

 

Geen idee hoe ik dat afzonderlijk moet uitmeten eigenlijk :joy: ik vind ff geen soort van uitmeet functie geen idee of dat kan via de kabelaar,...

Beeld draait hier ook al 2 trainingen probleemloos zonder haperingen of verstoringen rechtstreeks op de Sony Google tv. En is gewoon scherp. 


Geen idee hoe ik dat afzonderlijk moet uitmeten eigenlijk :joy: ik vind ff geen soort van uitmeet functie geen idee of dat kan via de kabelaar,...

Heb je een FRITZ!Box?

Daar zit een functie op om het totale verbruik te meten.

Als je maar op één apparaat een TV stream open hebt dan is het meten van het totale verbruik voldoende, het verbruik van andere apparaten is dan veelal toch marginaal en te verwasrlozen om een indruk te krijgen van het verbruik van Viaplay.


Zegt dit jou iets @wjb ?

 

 

Dit is van na de F1 livestream. Maar nu met de stream van de "Bahrein Shakedown" gemeten. Heb verder niets belastend draaien thuis. Er zitten regelmatig van die hoge pieken in. Beeld ziet er ook niet minder uit dan tijdens de livestream. 

Zal nog wel eens een keer kijken tijdens de race. 


viaplay: boodschap dat ik geen thuisabonnement heb…

En deze heb ik wel, ik kom dus niet op de viaplay pagina… wordt er een beetje moedeloos van

@MPVoorhout, Kan je eens een screenshot plaatsen van de pagina met die foutmelding?

Wat er is gebeurd, weet ik niet, maar opeens kreeg ik een blauwe button. Poeh. Alles aangrmaakt en kunnen streamen. Met grandprixradio als geluid erbij over mn logitechbox (via telefoon). Want Allard Kalf… daar zit ik helaas niet op te wachten.

met Jack was prima, 😀

Dank KPN, ik ben weer blij…


Zegt dit jou iets @wjb ?

 

 

Dit is van na de F1 livestream. Maar nu met de stream van de "Bahrein Shakedown" gemeten. Heb verder niets belastend draaien thuis. Er zitten regelmatig van die hoge pieken in. 

Zal nog wel eens een keer kijken tijdens de race. 

Dat het niet in een lijn loopt is normaal bij streaming 

Bij de itv ontvanger is dit wel een bruine rechte lijn 

 


Ik ben op vrijdag middag de 1ste uitzending van ViaPlay aan het kijken, abo via KPN… maar in mijn beleving is dit géén FullHD. Dit is TV kijken van 10jaar geleden kwaliteit. Zit er ergens een icoontje verborgen waar ik de kwaliteit naar FullHD kan verzetten ?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hoi, @Nixie . Hier op de PHILIPS 43 inch ervaarden we het ook eerder als 720p. Ik vermoed dat Viaplay de VT's in 720p uitzendt en alleen kwalificatie en race in 1080p. Hier kijken we via de app. Keek jij via de app of via kanaal 225?

Via de app in een smart-tv, en streamers als chromecast kan je geen kwaliteit instellen. Dan wordt automatisch de hoogste kwaliteit gekozen t.o.v. van je bandbreedte.

Bij mobiele apparaten (laptop, smartphone, tablet) kun je alleen een kwaliteit kiezen bij 4G / 5G verbinding.


Zegt dit jou iets @wjb ?

 

 

Dit is van na de F1 livestream. Maar nu met de stream van de "Bahrein Shakedown" gemeten. Heb verder niets belastend draaien thuis. Er zitten regelmatig van die hoge pieken in. Beeld ziet er ook niet minder uit dan tijdens de livestream. 

Zal nog wel eens een keer kijken tijdens de race. 

Als ik dat een beetje uitmiddel dan kom ik op een verbruik van zo'n 6Mbps en dat is nog lager dan een 1080i HD stream van KPN. Dat betekent dat dit ofwel een 720p stream betreft ofwel een zwaar gecomprimeerde 1080p stream.


nou dennis ik heb het beeld van dynamisch naar standaard gezet en het donkere beeld is verdwenen maar geen FHD!,het moet toch op UHD uitgezonden worden.