Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Pak dit weekeind de VT3 en de Kwali en de Race wel even :yum:


Ik ben op vrijdag middag de 1ste uitzending van ViaPlay aan het kijken, abo via KPN… maar in mijn beleving is dit géén FullHD. Dit is TV kijken van 10jaar geleden kwaliteit. Zit er ergens een icoontje verborgen waar ik de kwaliteit naar FullHD kan verzetten ?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hoi, @Nixie . Hier op de PHILIPS 43 inch ervaarden we het ook eerder als 720p. Ik vermoed dat Viaplay de VT's in 720p uitzendt en alleen kwalificatie en race in 1080p. Hier kijken we via de app. Keek jij via de app of via kanaal 225?

Via de app in een smart-tv, en streamers als chromecast kan je geen kwaliteit instellen. Dan wordt automatisch de hoogste kwaliteit gekozen t.o.v. van je bandbreedte.

Bij mobiele apparaten (laptop, smartphone, tablet) kun je alleen een kwaliteit kiezen bij 4G / 5G verbinding.

ook wij keken via de App, zonder chromecast. Direct op TV


Nou….vandaag de eerste twee vrije training gekeken en dat viel erg tegen. Ik kijk via de ViaPlay app op mijn 4K televisie en de kwaliteit viel mij erg tegen in vergelijking met de ZiggoSport uitzendingen van vorig jaar.

Ook het niét interactief kunnen kijken is echt waardeloos. Als je later de live uitzending start kun je niet vanaf het begin (terug)kijken en zul je moeten wachten tot de uitzending is afgelopen. Je kunt de live uitzending ook niet pauzeren. Dit was allemaal wel mogelijk toen het via normale TV kanalen werd uitgezonden. Het streamen van Formule 1 bevalt dus helemaal niet!!

Ik hoop dat er verandering in komt en dat KPN de Formule 1 weer via een televisie kanaal in zijn geheel, inclusief vrije trainingen en studiocommentaren, en in een goede beeldkwaliteit gaat uitzenden. Het hele concept van “KPN Interactieve TV” gaat hier absoluut niet op en ik hoop echt dat ze het anders gaan doen. Als dit zo blijft ga ik zeker over op F1 Pro als is het alleen maar voor de beeldkwaliteit.

 


Ik hoop dat er verandering in komt en dat KPN de Formule 1 weer via een televisie kanaal in zijn geheel, inclusief vrije trainingen en studiocommentaren, en in een goede beeldkwaliteit gaat uitzenden.

KPN heeft hier helemaal geen enkele invloed op. Het word verzorgt door Viaplay, niet door KPN. KPN zorgt alleen maar voor de verbinding. 

Het hele concept van “KPN Interactieve TV” gaat hier absoluut niet op ...

Dit heeft ook niks te maken met interactieve TV.


Ik hoop dat er verandering in komt en dat KPN de Formule 1 weer via een televisie kanaal in zijn geheel, inclusief vrije trainingen en studiocommentaren, en in een goede beeldkwaliteit gaat uitzenden.

KPN heeft hier helemaal geen enkele invloed op. Het word verzorgt door Viaplay, niet door KPN. KPN zorgt alleen maar voor de verbinding. 

Het hele concept van “KPN Interactieve TV” gaat hier absoluut niet op ...

Dit heeft ook niks te maken met interactieve TV.

Inderdaad het is hetzelfde als bijvoorbeeld Netflix een streaming dienst 

 

 


Ik hoop dat er verandering in komt en dat KPN de Formule 1 weer via een televisie kanaal in zijn geheel, inclusief vrije trainingen en studiocommentaren, en in een goede beeldkwaliteit gaat uitzenden.

KPN heeft hier helemaal geen enkele invloed op. Het word verzorgt door Viaplay, niet door KPN. KPN zorgt alleen maar voor de verbinding. 

  • Ik begrijp dat KPN op de zaterdag (kwalificatie) en zondag (race) wel lineair uitzend via kanaal 225. Als dat nu ook voor het hele Formule 1 weekend zou zijn lijkt mij dat beter zodat je, net als vorig jaar, een uitzending kan pauzeren en de kwaliteit beter is.

Het hele concept van “KPN Interactieve TV” gaat hier absoluut niet op ...

Dit heeft ook niks te maken met interactieve TV.

  • Mij beleving van interactief is dat ik zelf kan bepalen wanneer ik een uitzending kan kijken dus ook later kan starten met kijken.

 


nou dennis ik heb het beeld van dynamisch naar standaard gezet en het donkere beeld is verdwenen maar geen FHD!,het moet toch op UHD uitgezonden worden.

Viaplay levert geen UHD. Ze beweren "belangrijke" sportuitzendingen in 1080p50 uit te zenden maar voorlopig lijkt het meer 720p50.

Ik vrees dat er zondag een spervuur aan klachten gaat komen.


Ik hoop dat er verandering in komt en dat KPN de Formule 1 weer via een televisie kanaal in zijn geheel, inclusief vrije trainingen en studiocommentaren, en in een goede beeldkwaliteit gaat uitzenden.

KPN heeft hier helemaal geen enkele invloed op. Het word verzorgt door Viaplay, niet door KPN. KPN zorgt alleen maar voor de verbinding. 

Het hele concept van “KPN Interactieve TV” gaat hier absoluut niet op ...

Dit heeft ook niks te maken met interactieve TV.

Inderdaad het is hetzelfde als bijvoorbeeld Netflix een streaming dienst

  • Ja dat klopt maar Netflix heeft geen live uitzendingen. Ik heb niets tegen streamen maar een live uitzending Formule 1 die je niet kun pauzeren is niet handig. Het is gewoon vervelend omdat het vorig jaar via ZiggoSport wel allemaal mogelijk was.

 

 

 


Omdat ik een abo heb van voor 2013 kan ik geen Viaplay nemen. Nee  ik moet eerst afstand doen van de gunstige voorwaarden van mijn oude abo, zoals gratis Spotify en gratis ESPN. Eerst probeerde KPN dat al met het Hussel abo en nu deze doorzichtige  klantonvriendelijke truc. Zo ga je niet met je trouwe klanten om KPN maar laat je je van je slechtste kant zien. Een kras op je reputatie KPN. Bah.

admin: vraag naar centrale topic verplaatst.


Wat ik ook probeer er is geen geluid op viaplay  heel frustrerend.


Hallo @Peter T. Ehv ,

Neem een abonnement op Viaplay buiten KPN om. Dat is voor jou voordeliger. 
https://viaplay.com/checkout/?countryCode=nl&selectedCountry=nl


Nou….vandaag de eerste twee vrije training gekeken en dat viel erg tegen. Ik kijk via de ViaPlay app op mijn 4K televisie en de kwaliteit viel mij erg tegen in vergelijking met de ZiggoSport uitzendingen van vorig jaar.

Ook het niét interactief kunnen kijken is echt waardeloos. Als je later de live uitzending start kun je niet vanaf het begin (terug)kijken en zul je moeten wachten tot de uitzending is afgelopen. Je kunt de live uitzending ook niet pauzeren. Dit was allemaal wel mogelijk toen het via normale TV kanalen werd uitgezonden. Het streamen van Formule 1 bevalt dus helemaal niet!!

Ik hoop dat er verandering in komt en dat KPN de Formule 1 weer via een televisie kanaal in zijn geheel, inclusief vrije trainingen en studiocommentaren, en in een goede beeldkwaliteit gaat uitzenden. Het hele concept van “KPN Interactieve TV” gaat hier absoluut niet op en ik hoop echt dat ze het anders gaan doen. Als dit zo blijft ga ik zeker over op F1 Pro als is het alleen maar voor de beeldkwaliteit.

 

Op mijn leeftijd, begrijp ik gelukkig nog, wat ‘streamen’ betekend, maar Ow Ow… wat zullen er (denkelijk) een hoop mensen, ‘de brui’ aan geven. Ik begrijp ook goed, dat dit ‘euvel’ niet echt bij KPN zit, maar ik denk dan zomaar… via KPN kan ik ViaPlay afsluiten…. beste KPN, is het dan zó moelijk, om de content, gewoon op een zender te plaatsen ?  ( zonder dat ik moet gaan streamen !! ) gewoon ‘ouderwets’  … goed beeld, op een kanaal ! ???  Ik denk dat je daar een heleboel mensen ( klanten ) … blij mee maakt :)


Hallo @Peter T. Ehv ,

Neem een abonnement op Viaplay buiten KPN om. Dat is voor jou voordeliger. 
https://viaplay.com/checkout/?countryCode=nl&selectedCountry=nl

Misschien beter F1 tv pro nemen 

Alleen is de commentaar niet meer in Nederlands 

Dat is in juni dacht ik weer terug 

Als ik het zo lees allemaal kun je beter geen viaplay nemen 


Hallo @Peter T. Ehv ,

Neem een abonnement op Viaplay buiten KPN om. Dat is voor jou voordeliger. 
https://viaplay.com/checkout/?countryCode=nl&selectedCountry=nl

Misschien beter F1 tv pro nemen 

Alleen is de commentaar niet meer in Nederlands 

Dat is in juni dacht ik weer terug 

Als ik het zo lees allemaal kun je beter geen viaplay nemen 

Ik heb nu F1TV met grandprix radio aanstaan. de 2de helft van de 2de vrije training, probleemloos kunnen afkijken :)     Ik wacht tot NA zondag, want misschien wordt het beeld van KPN/ViaPlay toch nog beter, en als dit niet het geval is, dan heb ik een abo van 3 dagen gehad, op ViaPlay via KPN :)

 


@Goedendag Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier vind je vast een antwoord op jouw vraag.


nou dennis ik heb het beeld van dynamisch naar standaard gezet en het donkere beeld is verdwenen maar geen FHD!,het moet toch op UHD uitgezonden worden.

Viaplay levert geen UHD. Ze beweren "belangrijke" sportuitzendingen in 1080p50 uit te zenden maar voorlopig lijkt het meer 720p50.

Ik vrees dat er zondag een spervuur aan klachten gaat komen.

Het is echt treurig dat wij in NL geen UHD Stream van Viaplay kunnen krijgen, in de Noordelijke thuislanden zenden ze het wel zelf in UHD uit, echter via een lineair kanaal, niet als Stream.  

Jammer dat ze niet de mogelijkheid bieden, wie weet wat de toekomst brengt, ze het wel in UHD gaan brengen. Ze hadden een betere deal kunnen maken door het lineare kanaal, hier bij KPN 225, welke in weekend wel de F1 doorzet gelijk hiervoor in te zetten. De world feed van de F1 organisatie zelf is ook in UHD met HDR beschikbaar. De nu aangeboden brakke Stream kwaliteit is zeker de nu gevraagde hoofdprijs niet waard. Voor die 13,95 straks mogen we toch beste in 2022 de best mogelijke beeld kwaliteit verwachten 

Mag zelf via de Next box meetesten, en ook daar een brakke beeld kwaliteit. Als het niet sterk verbeterd komt er voor mij voorlopig geen Viaplay abbo.

En dan te bedenken dat ze in een aantal buurlanden gewoon via Sky wel UHD met HDR kunnen ontvangen. ...


Hallo,

 

Ik ben overgestapt van ziggo naar kpn en heb hierbij aangegeven dat ik viaplay erbij wilde hebben.

Er is mij verteld dat ik als het bevestigd is via mail ik ook formule 1 kan kijken alleen dit is nu niet het geval. Nu las ik op internet dat hier nog een aparte inlog gegevens moeten komen van kpn?

Hoe zit dit?


Hoi @Rene2104  Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier vind je vast het antwoord. Zo niet, geef even een reply hieronder. 


@Goedendag Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier vind je vast een antwoord op jouw vraag.

Ik zie geen antwoord 


Weet iemand of en wanneer er een viaplay app op de kpn tv ontvanger komt?


Weet iemand of en wanneer er een viaplay app op de kpn tv ontvanger komt?

Zie andere topic in forum Streaming
 

 


@Goedendag Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier vind je vast een antwoord op jouw vraag.

Ik zie geen antwoord 

Zie antwoord in andere topic in forum Streaming
 

 


Ik heb mij net geabonneerd op viaplay via mijn kpn ontvanger. Ook heb ik de app geïnstalleerd en ingelogd via mijn kpn id. Kom er wel maar volgens de app moet ik een pakket hebben. Dus ik kan niets zien voor €9.99 goed zo kpn ik meld me gelijk weer af. 1000 procent waardeloos.


Ik heb de app alweer  verwijderd. Ik ga viaplay ook opzeggen wat een zootje dit kan echt niet. Voor iedereen die dit wil DOE HET NIET!!!!


Hoi @Wouter Dieks : Ik weet niet wat er bij jou allemaal gebeurd is maar je zou, mits je een recent KPN abonnement hebt, gewoon gebruik moeten kunnen maken van de viaplay app.  Heb je de stappen uit het begin bericht van dit topic doorlopen?