Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Wat een zooi bij via play

 

op kanaal 225 lopen ze achterkwa beeld.  Geluid is in een taal die niet is verstaan. Hierdoor genoodzaakt via de app te kijken waardoor automatisch het beeld minder wordt.   Als dit morgen ook is dan maar gelijk stoppen met via zooi

 

Geluid was bij mij in het Nederlands.

Beeld klopt, ik had het ook getest en beeld op 225 komt aardig wat later binnen. (helaas) :unamused:

 

Alleen kan KPN hier niets aan doen, dit ligt echt bij ViaPlay en daar moet je helaas ook aankloppen.:wink:


Hallo,

 

Ik heb kanaal 225 op mijn tv en er staat dat je dan formule 1 kan kijken op de zaterdag en zondag.

Maar ik zet net de tv aan, maar hij gaat niet over naar de vrije training.

Terwijl die het op de app van mijn telefoon wel gewoon doet.

Weet iemand misschien waar het aan ligt?

Want het liefst kijk ik op de tv en ik had verwacht dat ik het zou kunnen kijken met viaplay extra.

 

Met vriendelijke groet,

Jarno Seijbel

 

Heb je het Abonnement via KPN of via ViaPlay? In het laatste geval kan je niet op 225 kijken. 


Ik heb sinds een paar dagen viaplay via KPN. Klopt het dat ik op deze zender niets kan opnemen?

Dit klopt inderdaad, die rechten hebben wij niet. Je kunt eventueel wel via de app of de site terugkijken. 

Op zender 225 is er op dit moment een zendpauze inderdaad. Om 15 uur begint het weer. 


Hallo,

Sinds kort Via Play geactiveerd.....wat een slecht geluid! Schande dat de KPN zo'n slechte kwaliteit levert.  Hoezo moeten we hiervoor betalen????.

 

Hier heeft KPN geen invloed op.

Dat wordt allemaal door ViaPlay geregeld en (helaas) daar moet je dus ook aankloppen. 


Dit mag toch niet waar zijn?

Het beeld is waardeloos laat staan het geluid.

HOE IS DIT MOGELIJK DIT IS EEN WANPRESTATIE VAN FORMAAT.

De grootste en zgn. beste van Nederland, niet om aan te zien en horen.

Hadden jullie geen tijd of zin om e.a. vooraf te testen?

Overigens WAAROM IS NIET ALLES TE ZIEN OP 225? WEL HET IDIOTE TELLSELL EN DE ANDERE SHIT HIERVOOR KANALEN BESCHIKBAAR STELLEN?

 

Alles wordt geregeld door ViaPLay.

KPN staat hier helemaal buiten.

Van ViaPlay mag alleen op za. en zo. de F1 op 225 (bij Ziggo 200), meer niet.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst. (dus geen zender.)


Als de amateurs het niet snel krijgen opgelost kan KPN het vergeten. Wat een wanprestatie en amateurisme.

 

Zie boven, KPN heeft hier helemaal geen invloed op. 

 

Bij mij was alles ok. op kanaal 225, behalve dat het beeld later is dan wanneer je via de app van ViaPlay kijkt. 


Ik heb sinds een paar dagen viaplay via KPN. Klopt het dat ik op deze zender niets kan opnemen?

 

Het is geen zender, vandaar dat je niets kan opnemen.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst. 

 


Vanaf maart 2022 is Viaplay beschikbaar bij KPN. Het is een nieuwe streamingdienst met sport (Formule 1, Duits en Engels voetbal) en films en series zoals ‘Men in Black’, ‘Bad Boys for life’, ‘Charlie’s Angels’, ‘Dr. Death’ en meer. Daarnaast is er ook genoeg te zien voor de kleintjes met ‘Peppa Pig’, ‘My Little Pony’ en ‘LEGO Ninjago’. In dit topic vertel ik er meer over.
 

Wat is Viaplay?

Viaplay is een nieuwe videostreamingdienst en is vanaf maart 2022 beschikbaar in Nederland. Met een Viaplay abonnement kijk je naar een breed aanbod van sport, films en series (ook voor kinderen). Daarbij zitten ook ruim 30 eigen producties van Viaplay, welke Nederlands ondertiteld zijn. Het aanbod voor kinderen is Nederlands gesproken. Voor 2022 staan er meer nieuwe series gepland, waaronder ook Nederlandse series.

 

De Formule 1 gaat los!

 

Vrijdag 18 maart beginnen de vrije trainingen, deze zijn alléén te bekijken via de Viaplay app. Viaplay kun je kijken via smart TV's, iOS en Android smartphones en tablets, Chromecast en Apple TV, en PC en Mac.

Op zaterdag 19 maart volgen de kwalificaties en op zondag 20 maart is het tijd voor de GP van Bahrein! De kwalificaties en de race zijn niet alleen via de Viaplay app te bekijken, maar (tijdelijk) ook via Viaplay Xtra op kanaal 225

Wil je streamen via je Chromecast maar loop je tegen problemen aan? Kijk dan eens op Google Chromecast aansluiten en gebruiken  of Viaplay kijken met een Chromecast

 

Heb je vragen over het gebruik van Viaplay of werkt het niet? Zie voor meer informatie de Veelgestelde Vragen hieronder. Kom je er echt niet uit, dan kan je voor verdere hulp bij Viaplay terecht.

 

Wat kan je zien bij Viaplay?

Viaplay krijgt een breed aanbod van sport, films en series. Aan sport kan je onder andere dit kijken:

  • Formule 1

  • Duits voetbal (Bundesliga)

  • PDC wereldkampioenschap darts

  • MMA (Mixed Martial Arts)

  • Engels voetbal (Premier League, vanaf augustus 2022)

 

 

Formule 1 bij Viaplay

Het nieuws dat Viaplay de rechten voor de Formule 1 heeft overgenomen zal niemand ontgaan zijn. Een nieuw team neemt het roer over: Amber Brantsen zal de presentatie in de studio verzorgen, Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk worden de commentatoren en Stéphane Kox wordt de nieuwe pitreporter. Voor de presentatie op locatie zijn autosportgrootheden Mika Häkkinen (20 overwinningen, 2 wereldtitels), David Coulthard (13 overwinningen) en Tom Kristensen (Mr Le Mans, 9-voudig winnaar van de 24 uur van Le Mans) aangetrokken.

 

Hoe kan ik Viaplay kijken vanaf maart?

Viaplay kun je kijken via smart TV's, iOS en Android smartphones en tablets, Chromecast en Apple TV, en PC en Mac.

Heb je Viaplay bij KPN afgenomen? Kijk dan (tijdelijk) live Formule 1 op zaterdag en zondag via Viaplay Xtra op kanaal 225.

 

Wat kost Viaplay bij KPN?

Ben je al klant bij KPN? Tot 1 augustus betaal je 9,99 per maand, daarna kost een Viaplay abonnement 13,99 per maand. Deze actie loopt tot 1 augustus 2022. Combineer je Hussel Internet met Mobiel en Viaplay én ontvang je nog geen Entertainmentkorting voor NetflixSpotifyFilm1 of ESPN Compleet? Dan kun je de Entertainmentkorting voor Viaplay gebruiken om 5 euro extra korting te krijgen. Je betaalt dan dus tot augustus 4,99 per maand. Daarna 8,99 per maand.

Ook op onze website lees je alles over Viaplay bij KPN

 

Hoe kan ik Viaplay aanzetten via KPN?

Je kunt Viaplay via KPN op verschillende manieren activeren:

  • via onze klantenservice
  • via de TV ontvanger (met de laatste versie van de software → versie HTML HTML4.138.202)
  • via MijnKPN (onder het kopje Streamingsdiensten)

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail en daarna volgt er nog een aparte e-mail om een Viaplay account te activeren.

Het activeren van Viaplay kan op de pagina kpn.com/viaplayactiveren

  • Op deze pagina kan je inloggen met je eigen KPN ID.
  • Vervolgens staat er in het blauw in het klein 'activeren'.
  • Ga door naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan.
  • Dan ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding!

Het is heel belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website. Zo wordt je als klant van KPN herkent en hoef je geen service ID's (1of 2) in te vullen.

Lukt het niet, check dan of je verbonden bent met je eigen KPN Internet verbinding. Wis cookies en de geschiedenis van je browser en/of probeer een andere internetbrowser of probeer het later opnieuw.

Goed om te weten:
Velen willen Viaplay zo snel mogelijk hebben: het is hierdoor druk. Het gevolg hiervan is dat de orderbevestiging en/of activatiemail vertraagd verstuurd wordt.

 

Veelgestelde vragen
 

Hoe kan ik Viaplay aanzetten via KPN?

Als je al Internet van KPN hebt zet je Viaplay vanaf maart eenvoudig aan via MijnKPN. Viaplay kun je niet bestellen als je alleen mobiel van KPN hebt.


 Op welke apparaten is Viaplay beschikbaar?

Je kijkt naar Viaplay met de Viaplay app op de volgende apparaten:

  • Smart TV
    •  LG 2016 en nieuwer
    • Samsung 2016 en nieuwer
    • Android TV – Sony 2015 en nieuwer
    • Android TV – Philips 2015 en nieuwer
    • Android TV – TCL 2018 en nieuwer
  • Google Chromecast of Apple TV 
  • PC, laptop of Macbook 
  • Smartphone & tablet (IOS of Android OS) 
  • Playstation 4/5 en Xbox One
  • KPN tv-ontvanger: Viaplay Xtra op kanaal 225 (tijdelijk)
    • Let op! Viaplay Xtra is alleen beschikbaar voor Viaplay bij een KPN abonnement.

 

Kan ik Viaplay ook kijken op Digitenne?

Nee, dat kan niet. Heb je Digitenne bij een KPN Internet abonnement? Dan kan je wel Viaplay bestellen. Maar je kan het niet kijken op de Digitenne ontvanger.


Op hoeveel apparaten kan ik tegelijk Viaplay kijken?

Je kunt op twee gelijktijdige streams kijken naar Viaplay, dus op twee apparaten tegelijk.

 

Op hoeveel apparaten kan ik tegelijkertijd inloggen met een Viaplay account?

Je kunt op maximaal vijf apparaten tegelijk inloggen.


Wat kan ik doen als de Viaplay app niet goed werkt?

Onze community kan je helpen bij vragen over gebruik van de Viaplay app. Maar als je echt problemen ervaart, en je komt er met hulp van de Community niet uit, neem dan vooral contact op met Viaplay. KPN kan niets doen aan issues met/op apparaten die niet van ons zijn. Viaplay heeft op hun website een uitgebreide collectie aan hulpartikelen. Onderaan die pagina kun je ook contact met ze opnemen.

 

Wanneer kan ik een account aanmaken op Viaplay?

Vanaf maart 2022 is Viaplay beschikbaar. Als je in maart een actief Internetverbinding hebt, dan kun je Viaplay activeren.

 

Kan ik Viaplay gebruiken als ik naar het buitenland reis?

Je kunt je Nederlandse Viaplay abonnement gebruiken als je binnen de EU reist. 
 

Kan ik Viaplay kijken als ik naar het Verenigd Koninkrijk reis?
Helaas niet, aangezien dit alleen van toepassing is in EU-lidstaten.

 

Wat wordt de resolutie van de sportuitzendingen van Viaplay in Nederland?

In Nederland zullen de live sportstreams van Viaplay beschikbaar zijn in resoluties tot Full HD (1080p) en afgespeeld worden met 50 frames per seconde (fps). Dit betekent dat kijkers de best mogelijke streamingkwaliteit van een uitzendsignaal krijgen. Houd er rekening mee dat ondersteuning voor 50 fps apparaat specifiek is, dus als het apparaat deze framesnelheid niet ondersteunt, ontvangt deze in plaats daarvan 25 fps. Vrijwel alle apparaten in Nederland ondersteunen 50 fps.

 

Zal Formule 1 beschikbaar zijn in Full HD (1080p)?

Viaplay zal de Formule 1 streamen in Full HD (1080p) resolutie. Om de stream in deze resolutie te kunnen bekijken, hebben kijkers een apparaat en een internetverbinding nodig die deze kunnen ontvangen. Kijkers met oudere apparaten of beperkte internetverbindingen krijgen een lagere bitrate.

 

Hoe werkt de Entertainmentkorting?

Je krijgt € 5,00 Entertainmentkorting als je Internet en Mobiel van KPN combineert. Kies uit NetflixSpotifyFilm1ESPN Compleet en nu ook Viaplay.  Je kunt elke maand makkelijk wisselen tussen deze entertainmentopties. Neem je geen van de entertainmentopties meer af, dan komt de korting te vervallen.

 

Geldt de Viaplay-actie ook voor XS4ALL klanten?

Zo gauw je overgezet bent naar de KPN systemen, kan je gebruik maken van het Viaplay aanbod van KPN.

 

Er is voor XS4ALL-klanten echter ook een speciaal Viaplay aanbod beschikbaar zodra je bent overgezet naar de KPN systemen. Tot 1 augustus biedt XS4ALL namelijk drie maanden lang 50% korting op de abonnementsprijs van €13,99 per maand. Heb je hier vragen over, dan kan je contact opnemen met de klantenservice van XS4ALL.


Laatste update: 14-03-2022

Ik wil dus de 3e trainingssessie terugkijken via kanaal 225. Blijkt dit niet mogelijk 😭. Dus maar weer opzeggen helaas f1 dit jaar maar niet. 


Ik heb ontvanger een keer aan en uit gezet en toen werkte het 


Ik ben op vakantie in Dubai. Heb viaplay  via KPn aangeschaft en deze is geactiveerd.

ALs ik nu viaplay op de laptop opstart geeft hij aan dat hij dit niet kan met VPN.

IK heb NordVPN geopend en connect met nederland.

Als ik dit uit zet zegt hij dat ik vanaf mijn hudige locatie niet kan streamen.

Hoe kan ik nnu toch formule1 kijken?

Als je thuis een VPN server hebt staan dan zou je daarmee een VPN verbinding op kunnen zetten. Dat zou wel moeten werken.

Dat gaan we proberen zodra er iemand thuis is...


Vandaag kanaal 225 gekeken. In ieder geval een betere beeldkwaliteit dan gisteren via streaming. Geluid en commentaar was niet in orde. Geen commentaar hoorbaar, daarna in een verkeerde taal, daarna in NL maar te zacht.

Ik dacht even Olav Mol via Grand Prix Radio te gaan luisteren, maar deze app werkte ook niet. ( melding op facebook : overbelast )

Blijkbaar zijn de apps / streamingdiensten niet voorbereid……ongelofelijk anno 2022 ☹️

 


Vandaag kanaal 225 gekeken. In ieder geval een betere beeldkwaliteit dan gisteren via streaming. Geluid en commentaar was niet in orde. Geen commentaar hoorbaar, daarna in een verkeerde taal, daarna in NL maar te zacht.

Ik dacht even Grand Prix Radio te gaan luisteren, maar deze app werkte ook niet. ( melding op facebook : overbelast )

Blijkbaar zijn de apps / streamingdiensten niet voorbereid……ongelofelijk anno 2022 ☹️

 

 

Wat heeft anno 2022 ermee te maken?

Techniek gaat snel, maar je moet wel alles eerst goed inregelen.

En ook met de huidige techniek is nog lang niet alles mogelijk.

 

Mensen schrijven en zeggen naar mijn mening veel te snel “anno 2022” 

 

Ik ben gelukkig optimistisch en ik ga ervan uit dat het allemaal goed komt. :wink:


Ik ben op vakantie in Dubai. Heb viaplay  via KPn aangeschaft en deze is geactiveerd.

ALs ik nu viaplay op de laptop opstart geeft hij aan dat hij dit niet kan met VPN.

IK heb NordVPN geopend en connect met nederland.

Als ik dit uit zet zegt hij dat ik vanaf mijn hudige locatie niet kan streamen.

Hoe kan ik nnu toch formule1 kijken?

Als je thuis een VPN server hebt staan dan zou je daarmee een VPN verbinding op kunnen zetten. Dat zou wel moeten werken.

Dat gaan we proberen zodra er iemand thuis is...

Zelf gebruik ik een OpenVPN server op onze Synology NAS thuis om buiten Europa (Zuid Afrika) van de iTV app, Netflix en Spotify gebruik te kunnen maken.


Ben al een half uur bezig om Viaplay te bestellen maar krijg alleen maar foutmeldingen


Sluit je ViaPlay af via KPN… krijg je ‘zendpauze’ in beeld. Geen achtergronden, trainingen terugkijken… niks. Alleen live zaterdagtraining en zondag de wedstrijd. Had beter direct bij Viaplay kunnen kopen… KPN heeft me kennelijk weer knollen voor citroen verkocht. 🤬

 

ps. Ik krijg tijdens de zendpauze wél reclame te zien 😤

Ik kan nu op zender 225 KPN kijken naar ViaPlay….. maar nu loopt beeld en geluid niet synchroon. ( in mijn beleving nog steeds géén FullHD … het beeld van de studio commentators is scherp, maar de beelden vanaf het circuit is nog steeds ondermaats )


Ik heb ViaPlay bij KPN, staat ook onder MijnKPN onder producten. Trainingen kijken via de ViaPlay app werkt prima, o.a. Via AppleTV. Ik zie echter niet kanaal 225 überhaupt op mijn decoder. Mis ik wat.


Ik heb ViaPlay bij KPN, staat ook onder MijnKPN onder producten. Trainingen kijken via de ViaPlay app werkt prima, o.a. Via AppleTV. Ik zie echter niet kanaal 225 überhaupt op mijn decoder. Mis ik wat.

 

Ik denk wel dat het Full HD is, maar dat de stream erg laag is.

En beide zijn super belangrijk voor een mooi beeld. 


Vandaag kanaal 225 gekeken. In ieder geval een betere beeldkwaliteit dan gisteren via streaming. Geluid en commentaar was niet in orde. Geen commentaar hoorbaar, daarna in een verkeerde taal, daarna in NL maar te zacht.

Ik dacht even Grand Prix Radio te gaan luisteren, maar deze app werkte ook niet. ( melding op facebook : overbelast )

Blijkbaar zijn de apps / streamingdiensten niet voorbereid……ongelofelijk anno 2022 ☹️

 

 

Wat heeft anno 2022 ermee te maken?

Techniek gaat snel, maar je moet wel alles eerst goed inregelen.

En ook met de huidige techniek is nog lang niet alles mogelijk.

 

Mensen schrijven en zeggen naar mijn mening veel te snel “anno 2022” 

 

Ik ben gelukkig optimistisch en ik ga ervan uit dat het allemaal goed komt. :wink:

Je bent blijkbaar een tevreden klant, maar schiet mijn inziens te snel in de verdediging. Vanwaar probeer je deze wanprestatie te verdedigen ? Allleen maar positieve berichten plaatsen, is niet echt geloofwaardig. Je bent stiekem toch geen moderator ?
 
 


Beeld loopt niet synchroon met de audio op kanaal 225...


Vandaag kanaal 225 gekeken. In ieder geval een betere beeldkwaliteit dan gisteren via streaming. Geluid en commentaar was niet in orde. Geen commentaar hoorbaar, daarna in een verkeerde taal, daarna in NL maar te zacht.

Ik dacht even Grand Prix Radio te gaan luisteren, maar deze app werkte ook niet. ( melding op facebook : overbelast )

Blijkbaar zijn de apps / streamingdiensten niet voorbereid……ongelofelijk anno 2022 ☹️

 

 

Wat heeft anno 2022 ermee te maken?

Techniek gaat snel, maar je moet wel alles eerst goed inregelen.

En ook met de huidige techniek is nog lang niet alles mogelijk.

 

Mensen schrijven en zeggen naar mijn mening veel te snel “anno 2022” 

 

Ik ben gelukkig optimistisch en ik ga ervan uit dat het allemaal goed komt. :wink:

Je bent blijkbaar een tevreden klant, maar schiet mijn inziens te snel in de verdediging. Vanwaar probeer je deze wanprestatie te verdedigen ? Allleen maar positieve berichten plaatsen, is niet echt geloofwaardig. Je bent stiekem toch geen moderator ?
 
 

 

Nee, ik vond het beeld zeker niet super.

Maar dat heeft niets met Full HD te maken.

Als de stream erg laag is, en dat is het volgens mij, dan heb je gewoon ook een klote beeld.

 

Vergelijk KPN app tv, KPN HD 1 - 10 en KPN glas 661-670

Stream is:

KPN app tv: 5 Mb/s

KPN HD 1 - 10: 7,5 Mb/s

KPN glas :  12,5 Mb/s (dit is de originele stream)

En ook al zijn ze alle 3 in Full HD, het verschil in beeldkwaliteit kan je echt heel erg goed zien. 

 

Dat is ook de reden dat een FUll HD op Blu-Ray (40 Mb/s) het beeld mooier is dan een 4K beeld via KPN tv decoder, Netflix of Disney+.   Alleen de scherpte (aantal beeldpunten) is anders. 

Maar beide zijn heel erg belangrijk om een echt mooi beeld te krijgen. :wink:

 

ViaPlay heeft inderdaad nog veel werk te doen.

KPN kan hier (helaas) helemaal niets aan doen. 

 

Ik heb nooit bij KPN gewerkt.

Momenteel ben ik al een paar jaar met pensioen.

Ik verdedig KPN niet, maar vermeld wel de feiten en kijk breder dan alleen dat ene punt. :wink:


Hallo,

 

Ik heb kanaal 225 op mijn tv en er staat dat je dan formule 1 kan kijken op de zaterdag en zondag.

Maar ik zet net de tv aan, maar hij gaat niet over naar de vrije training.

Terwijl die het op de app van mijn telefoon wel gewoon doet.

Weet iemand misschien waar het aan ligt?

Want het liefst kijk ik op de tv en ik had verwacht dat ik het zou kunnen kijken met viaplay extra.

 

Met vriendelijke groet,

Jarno Seijbel

 

Heb je het Abonnement via KPN of via ViaPlay? In het laatste geval kan je niet op 225 kijken. 

Ik heb wel een abonnement via KPN, maar kanaal 225 doet het niet.


Beeld loopt niet synchroon met de audio op kanaal 225...

 

Ik heb geen live commentaar gezien, keek pas na 13.30.

Maar het verbaast mij niets, want ook het beeld is veel later op kanaal 225 te zien dan via de app van ViaPlay.

Ik ging even op de app kijken hoe het daar was. Daarna ging ik de app verlaten en daarna terug naar 225 en tot mijn verbazing zag en hoorde ik het laatste deel van wat ik daarvoor op de app van ViaPlay zag. 

Dus het is op 225 echt heel erg veel later.

Er is echt heel erg veel werk aan de winkel bij ViaPlay. 


Hallo,

 

Ik heb kanaal 225 op mijn tv en er staat dat je dan formule 1 kan kijken op de zaterdag en zondag.

Maar ik zet net de tv aan, maar hij gaat niet over naar de vrije training.

Terwijl die het op de app van mijn telefoon wel gewoon doet.

Weet iemand misschien waar het aan ligt?

Want het liefst kijk ik op de tv en ik had verwacht dat ik het zou kunnen kijken met viaplay extra.

 

Met vriendelijke groet,

Jarno Seijbel

 

Heb je het Abonnement via KPN of via ViaPlay? In het laatste geval kan je niet op 225 kijken. 

Ik heb wel een abonnement via KPN, maar kanaal 225 doet het niet.

Zelfde probleem hier . ViaPlay via KPN. Wel beeld via de app, maar kanaal 225 doet het niet (staat zelfs niet in de zenderlijst). Decoder opnieuw opstarten helpt niet.


Vergelijk KPN app tv, KPN HD 1 - 10 en KPN glas 661-670

Stream is:

KPN app tv: 56 Mb/s

KPN HD 1 - 10: 7,51 Mb/s

KPN glas :  12,5 Mb/s (dit is de originele stream)

Een 1080p50 stream met een beetje kwaliteit zou met h.264 compressie al snel zo'n 15Mbps vergen. Dat is natuurlijk veel te veel en veel te duur voor een streaming dienst. Het is ook niet voor niets dat 1080p50 streams veelal alleen met h.265 (hevc) compressie gedistribueerd worden.

Om de benodigde bandbreedte een beetje te beperken hanteert Viaplay dus een zeer lage bitrate en daarbij kan het niet anders dan dat dat ten koste gaat van de beeldkwaliteit.

 


 

Zelfde probleem hier . ViaPlay via KPN. Wel beeld via de app, maar kanaal 225 doet het niet (staat zelfs niet in de zenderlijst). Decoder opnieuw opstarten helpt niet.

Heb jij misschien een aparte zenderlijst ingesteld? Zo niet, zou je de ontvanger willen resetten zoals bij stap 2 staat omschreven?