Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

 

 

@wjb@joop2011 en @JanD , zitten jullie morgen klaar om alle klachten op te vangen, ik ben de race aan het kijken.:)

 

:laughing::sweat_smile::grinning::wink:

 

@Doornekamp33 ik ga net als jij de race kijken.

KPN moderator mogen aan het werk. :wink:

En ViaPlay ook, want zo te zien hebben ze nog een hoop werk te doen.


Ik heb mijn tv-ontvanger gereset en daarna lekker de kwalificatie gekeken.

Beeld goed, geluid goed, kortom helemaal perfect.

Bedankt voor het antwoord om mijn tv-ontvanger te resetten!


wil zenderpakket uitbreiden met viaplay F1 etc 

maar krijg foutcode STB-wg-14 ????

Hoi @Ikke58, welkom op het forum! Heb je bericht even verplaatst. We hadden eerder vanmiddag problemen met het bestellen van Viaplay. Dat is inmiddels verholpen, dus het zou nou weer moeten lukken om te bestellen. Wil je het nog eens proberen.


Net geprobeert VIAPLAY aanvraag abonnement aan te zetten. De behandeling van abonnement blijft ‘hangen’ - ipv de 10 minuten nu al bijna een uur…
KPN suggereert nog een keer proberen maar de behandeling kan niet uitgezet worden.
Iemand een idee hierover?


@wjb@joop2011 en @JanD , zitten jullie morgen klaar om alle klachten op te vangen, ik ben de race aan het kijken.:)

:laughing::sweat_smile::grinning::wink:

@Doornekamp33 ik ga net als jij de race kijken.

En ik heb morgen een prachtige wandeling gepland staan door de uiterwaarden van de Lek op jacht naar de ijsvogel.


Net geprobeert VIAPLAY aanvraag abonnement aan te zetten. De behandeling van abonnement blijft ‘hangen’ - ipv de 10 minuten nu al bijna een uur…
KPN suggereert nog een keer proberen maar de behandeling kan niet uitgezet worden.
Iemand een idee hierover?

We hadden eerder vanmiddag storing bij het bestellen, @KPNZIGGO-Lood om oud ijzer. Het bestellen zou nu weer moeten lukken, maar het kan in de verwerking nog iets langer duren. Probeer jij te bestellen via je MijnKPN of via de tv ontvanger. Probeer het eens op de andere manier. Dus via de MijnKPN als je het via de tv deed. Of via de tv als je het via de MijnKPN deed.


Net geprobeert VIAPLAY aanvraag abonnement aan te zetten. De behandeling van abonnement blijft ‘hangen’ - ipv de 10 minuten nu al bijna een uur…
KPN suggereert nog een keer proberen maar de behandeling kan niet uitgezet worden.
Iemand een idee hierover?

We hadden eerder vanmiddag storing bij het bestellen, @KPNZIGGO-Lood om oud ijzer. Het bestellen zou nu weer moeten lukken, maar het kan in de verwerking nog iets langer duren. Probeer jij te bestellen via je MijnKPN of via de tv ontvanger. Probeer het eens op de andere manier. Dus via de MijnKPN als je het via de tv deed. Of via de tv als je het via de MijnKPN deed.

Erik - door die storing heb ik nu dus 2x abbo (1x via Viaplay en 1x via KPN). Ik wil graag van jullie abbo af - hoe regel ik dat? 


Ik kan al sind een week geen Via Play activeren, vandaag 19 Maart was de kwalificatie maar ik kan niets zien.

Het is ook onmogelijk gemaakt om contact te krijgen met KPN Service, ruim 46 min in de wacht en nog steeds niets vernomen…

Het bovenstaande is wat ik al een week lang zie.

Waar gaat het fout.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


viaplay besteld via kpn. mail gehad geactiveerd. maar krijg niks op de app van tv. vragen steeds email en wachtwoord.

Volgen kpn is het actief, maar ik krijg het wel op de laptop, maar niet op tv.

 

krijg op tv wel alles te zien maar al maar als ik op afspelen klik gebeurd er niks.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 


Nou ...ik kom thuis ,extra gehaast om F1 te kijken ,Ziggo omgezet naar kpn met gratis via play ,nou dus niks ,ik kwalificatie gemist ..helemaal niks ik steeds proberen ...nu weer viaplay geactiveerd ,niks gratis kost gewoon 10euro ,nou ja ik wil kijken ..nu test beeld. Voel mij aan te aardig opgelicht,..zou het gratis krijgen met oversluiten ,nou ik ben nog niet klaar met KPN .duurder abonnement ,en hoe gaat kpn  dit oplossen?  Ben zo kwaad hierover!

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

 


<knip>

We hadden eerder vanmiddag storing bij het bestellen, @KPNZIGGO-Lood om oud ijzer. <knip>

Erik - door die storing heb ik nu dus 2x abbo (1x via Viaplay en 1x via KPN). Ik wil graag van jullie abbo af - hoe regel ik dat? 

 Ik typte eerder al dit voor jou, @AJDGH:

Wat een nachtmerrie dit wederom via KPN. Eerder vandaag besteld, maar om 4u niets werkend te krijgen. Uiteindelijk direct via Viaplay besteld en werkt uiteraard meteen. Nu betaal ik dus dubbel - hoe kom ik kosteloos van mijn KPN Viaplay abbo af?

Heb je ook een bevestiging gekregen van je eerdere bestelling, @AJDGH? Zo niet, dan is de bestelling waarschijnlijk ook niet gebeurd en is er qua dubbele kosten niets aan de hand. Als je die bevestiging wel hebt gehad, dan zit Viaplay in je abonnement. Je kunt het dan ook via ons gebruiken. Zoals ik hierboven schreef, Viaplay via ons is een direct beschikbare dienst met een opzegtermijn van 1 maand. Je kunt het dan ook volgende maand stopzetten. Eventueel kun je contact opnemen met Viaplay om te kijken of de los afgenomen Viaplay wel stop te zetten is.

Je kunt het abonnement bij ons dus volgende maand weer stopzetten. 

 

viaplay besteld via kpn. mail gehad geactiveerd. maar krijg niks op de app van tv. vragen steeds email en wachtwoord.

Volgen kpn is het actief, maar ik krijg het wel op de laptop, maar niet op tv.

krijg op tv wel alles te zien maar al maar als ik op afspelen klik gebeurd er niks

 Als het op de laptop wel werkt maar op je smart tv app niet, @masselink1, dan is er wellicht iets met die app aan de hand. Hiervoor kun je contact opnemen met Viaplay zelf.

 

 

Ik kan al sind een week geen Via Play activeren, vandaag 19 Maart was de kwalificatie maar ik kan niets zien.

Het is ook onmogelijk gemaakt om contact te krijgen met KPN Service, ruim 46 min in de wacht en nog steeds niets vernomen…

Het bovenstaande is wat ik al een week lang zie.

Waar gaat het fout.

Dit kan door een aantal redenen misgaan, @Ka PN. Belangrijkste is dat het apparaat waarmee je probeert te bestellen verbonden is via een KPN verbinding. Zorg verder dat er maar één vast product gekoppeld is aan je KPN ID. Bij meerdere (als je bijvoorbeeld ook een los DIgitenne abonnement hebt, of als je twee thuisinternetabonnementen van verschillende adressen aan één KPN ID hebt gekoppeld) kan dit misgaan. Ontkoppel in dat geval (tijdelijk) het andere abonnement.

Daarnaast kun je ook niet bestellen als er al een openstaande bestelling is. Als dit laatste het geval is, of juist geen van de drie dingen, laat het hier even weten (en zorg dat je forumprofiel zo volledig mogelijk is ingevuld) dan kijk ik even mee.


Hi Erik_ - helder - er zit dus niets anders op dan een maand dubbel betalen omdat jullie een storing hebben?


Vandaag kregen we steeds foutmeldingen bij het aanmelden voor Viaplay, op verschillende manieren (telefoon, TV en desktop) geprobeerd maar het aanzetten van Viaplay luktte niet. Continue kregen we het bericht om het later te proberen.

Om toch F1 te kijken hebben we maar een abonnement bij Viaplay afgesloten.

Om 18:11 uur krijgen we een verrassing van KPN dat we toch een contract hebben voor Viaplay. He, waar komt dit vandaan want niet een keer was het aanmelden gelukt. Nu zitten we met twee contracten, hier gaan we niet mee akkoord. We willen geen contract voor Viaplay via KPN!

Nu komt nog de klapper, als ik naar zender 225 ga moet ik me wederom aanmelden voor Viaplay.

@KPN, hierbij het verzoek om zender Viaplay per direct voor ons te annuleren.


Vandaag voor het eerst via Viaplay gekeken naar de F1 uitzendingen via kanaal 225. Wat een slecht geluid. De commentatoren klinken continu overstuurd en schel.  Niet dat ze iets zinnigs zeggen.  Het is 99 procent geluid en 1 procent informatie. Maar dat was bij Olav Mol ook vaak zo. En waarom de studiogasten niet lipsinc worden uitgezonden begrijp ik ook niet. Hopelijk is dat tijdens race beter. En geven commentatoren dan ook neutraler commentaar. Er rijden behalve Verstappen nog een paar coureurs meer die hun stinkende best doen 

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic


Hi Erik_ - helder - er zit dus niets anders op dan een maand dubbel betalen omdat jullie een storing hebben?

Ja, er was een storing waardoor het bestellen tijdelijk niet lukte. En er vertraging zat rondom het activeren. Maar je hebt wel zelf de keus gemaakt om Viaplay dan los nog een keer af te nemen. Wij hebben ook niet de optie om een maand-opzegtermijn-optie eerder dan die maand te verwijderen, helaas, @AJDGH.

 

Vandaag kregen we steeds foutmeldingen bij het aanmelden voor Viaplay, op verschillende manieren (telefoon, TV en desktop) geprobeerd maar het aanzetten van Viaplay luktte niet. Continue kregen we het bericht om het later te proberen.

Om toch F1 te kijken hebben we maar een abonnement bij Viaplay afgesloten.

Om 18:11 uur krijgen we een verrassing van KPN dat we toch een contract hebben voor Viaplay. He, waar komt dit vandaan want niet een keer was het aanmelden gelukt. Nu zitten we met twee contracten, hier gaan we niet mee akkoord. We willen geen contract voor Viaplay via KPN!

Nu komt nog de klapper, als ik naar zender 225 ga moet ik me wederom aanmelden voor Viaplay.

@KPN, hierbij het verzoek om zender Viaplay per direct voor ons te annuleren.

Hoi @Tomba04, vanwege een storing kon je deze middag een poosje niet bestellen en/of was er vertraging in het verwerken van Viaplay bestellingen. Jij hebt, begrijp ik hieruit, nu alsnog je bevestiging gekregen. Betekent dat je bestelling van vanmiddag nu verwerkt is. Je kunt via de link in de e-mail de Viaplay activeren. Daarna zal kanaal 225 ook gaan werken.

Wat betreft het losse abonnement dat je hebt afgenomen en het nu hebben van een dubbel abonnement. Daarvoor moet ik helaas het antwoord herhalen wat ik hier net boven ook aan AJDGH geef. Viaplay is een direct beschikbare optie met een maand opzegtermijn. En dat is ook van toepassing als er door storing vertraging zit in het activeren. 


Heb inmiddels viaplay  op tv via kpn. snel geregeld. 

 

 

vanmiddag was erdenk ik een storing met de app, alles werkt goed


@Erik_,

Je schrijft consequent kanaal 255 maar ik neem aan dat je kanaal 225 bedoelt. :wink:


Waarom is er geen app bij het menu van viaplay nu Kan is geen series of anders sporting kijken op de tv alleen formule 1 op 225 dear betaal is toch niet alleen Voorhees 

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic


Nou ...ik kom thuis ,extra gehaast om F1 te kijken ,Ziggo omgezet naar kpn met gratis via play ,nou dus niks ,ik kwalificatie gemist ..helemaal niks ik steeds proberen ...nu weer viaplay geactiveerd ,niks gratis kost gewoon 10euro ,nou ja ik wil kijken ..nu test beeld. Voel mij aan te aardig opgelicht,..zou het gratis krijgen met oversluiten ,nou ik ben nog niet klaar met KPN .duurder abonnement ,en hoe gaat kpn  dit oplossen?  Ben zo kwaad hierover!

Hoi @Paulklein, welkom op het Forum. Als jij gratis Viaplay op je bevestiging hebt staan, dan krijg je het ook gratis. Alleen wordt dat dan in batches door ons geactiveerd. Staat het niet op de bevestiging van je abonnementsaanvraag, dan klopt de prijs die je hier nu voor betaalt.


@Erik_,

Je schrijft consequent kanaal 255 maar ik neem aan dat je kanaal 225 bedoelt. :wink:

Hahaha! Ja, dat bedoel ik inderdaad :smile: 'k ga het even aanpassen.


@Erik_,

Je schrijft consequent kanaal 255 maar ik neem aan dat je kanaal 225 bedoelt. :wink:

Hahaha! Ja, dat bedoel ik inderdaad :smile: 'k ga het even aanpassen.

Twee gecorrigeerd ... nog één te gaan. :wink:


Waarom is er geen app bij het menu van viaplay nu Kan is geen series of anders sporting kijken op de tv alleen formule 1 op 225 dear betaal is toch niet alleen Voorhees 

 

Nee inderdaad, je betaald om via je eigen geschikte apparaat met de ViaPlay App alle content te kunnen streamen die ze aanbieden.

Als je via KPN krijg je als bonus op zaterdag en zondag wat Formule 1 te zien op pagina 225, dit omdat ViaPlay voorziet dat de live streams drama worden.

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic


@Erik_,

Je schrijft consequent kanaal 255 maar ik neem aan dat je kanaal 225 bedoelt. :wink:

Hahaha! Ja, dat bedoel ik inderdaad :smile: 'k ga het even aanpassen.

Twee gecorrigeerd ... nog één te gaan. :wink:

Nu-uh… :P


@Erik_,

Je schrijft consequent kanaal 255 maar ik neem aan dat je kanaal 225 bedoelt. :wink:

Hahaha! Ja, dat bedoel ik inderdaad :smile: 'k ga het even aanpassen.

Twee gecorrigeerd ... nog één te gaan. :wink:

Nu-uh… :P

 


Hi Erik_ - helder - er zit dus niets anders op dan een maand dubbel betalen omdat jullie een storing hebben?

Ja, er was een storing waardoor het bestellen tijdelijk niet lukte. En er vertraging zat rondom het activeren. Maar je hebt wel zelf de keus gemaakt om Viaplay dan los nog een keer af te nemen. Wij hebben ook niet de optie om een maand-opzegtermijn-optie eerder dan die maand te verwijderen, helaas, @AJDGH.

 

Vandaag kregen we steeds foutmeldingen bij het aanmelden voor Viaplay, op verschillende manieren (telefoon, TV en desktop) geprobeerd maar het aanzetten van Viaplay luktte niet. Continue kregen we het bericht om het later te proberen.

Om toch F1 te kijken hebben we maar een abonnement bij Viaplay afgesloten.

Om 18:11 uur krijgen we een verrassing van KPN dat we toch een contract hebben voor Viaplay. He, waar komt dit vandaan want niet een keer was het aanmelden gelukt. Nu zitten we met twee contracten, hier gaan we niet mee akkoord. We willen geen contract voor Viaplay via KPN!

Nu komt nog de klapper, als ik naar zender 225 ga moet ik me wederom aanmelden voor Viaplay.

@KPN, hierbij het verzoek om zender Viaplay per direct voor ons te annuleren.

Hoi @Tomba04, vanwege een storing kon je deze middag een poosje niet bestellen en/of was er vertraging in het verwerken van Viaplay bestellingen. Jij hebt, begrijp ik hieruit, nu alsnog je bevestiging gekregen. Betekent dat je bestelling van vanmiddag nu verwerkt is. Je kunt via de link in de e-mail de Viaplay activeren. Daarna zal kanaal 225 ook gaan werken.

Wat betreft het losse abonnement dat je hebt afgenomen en het nu hebben van een dubbel abonnement. Daarvoor moet ik helaas het antwoord herhalen wat ik hier net boven ook aan AJDGH geef. Viaplay is een direct beschikbare optie met een maand opzegtermijn. En dat is ook van toepassing als er door storing vertraging zit in het activeren. 

Hi Erik_ - je snapt hoe belachelijk het is “Viaplay is een direct beschikbare optie met een maand opzegtermijn. En dat is ook van toepassing als er door storing vertraging zit in het activeren. ” Als je ergens wilt lunchen en je broodje komt pas in de avond ga je toch ook niet betalen? Mensen nemen een dienst af om om 4u de kwalificatie te kijken - ik kan daarmee niet wachten tot half 6 toen jullie eindelijk de “direct beschikbare dienst” leverden.