Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

@AJDGH Zoals het nu gaat met ViaPlay ging het ook al jaren met het activeren van het Ziggo Sport pakket, de boel kan het niet aan omdat iedereen op het laatste moment wil activeren, KPN leert er weinig van en de klanten ook niet, er word niet gewaarschuwd en iedereen wacht weer tot het laatste moment.


@Erik_ volgens mij schenden jullie de consumentenrechten als jullie de klanten door sturen naar Viaplay, Viaplay is geen speler in dit verhaal. KPN heeft vandaag wanprestatie geleverd en klanten niet geïnformeerd over de oorzaak van de wanprestatie waardoor consumenten op zoek zijn gegaan naar een altertief voor KPN en een abonnement bij Viaplay hebben afgesloten. Nu hebben zij een dubbel contract voor Viaplay, via Viaplay zelf en KPN. Door een fout bij KPN moeten de consumenten nu dubbele kosten betalen, dit is onacceptabel. Hierbij vraag ik je vriendelijk doch dringen om kostenloos het abonnement van Viaplay via KPN stop te zetten.

Ik snap dat jij volgens protocollen moet werken en antwoorden, maar daar nemen wij geen genoegen mee. We verwachten vanuit KPN management een gedegen antwoord en onderbouwing waarom KPN denkt dat zij het recht hebben om de kosten voor Viaplay te incasseren.


Beste kpn, 

vnadaag viaplay via MijnKPN besteld. Deze ging in storing daarbij. Na 15 min nog geen ontvangst maar wel melding op tv dat als je geen hussel hebt het niet zo lukken en die hebben wij niet. Dus toen jullie advies opgevolgd en via viaplay zelf afgesloten. Toen drie uur later een e-mail dat het er wel door was! Toen jullie klantenservice gebeld en na 20 min wachten kon de jongen aan de telefoon het abbo helemaal niet terugvinden dus was gelukje zei hij en anders moet ik maar weer bellen. Toen vanavond toch weer e-mail en ik weer bellen maar na 25 minuten wachten maar de brui eraan gegeven. Kortom en nu? Niet bereikbaar voor vragen, en niet mij verder helpen is dat de enige oplossing die jullie voor jullie storing bieden? 
 

hoor graag, Gr R vos 

 

Admin: verplaatst naar verzameltopic


Hallo @R vos ,

Heb je nog steeds geen Viaplay?

Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar via 0800-0402. 


Ik ben het met je eens.

Herroepingsrecht bij diensten

Het herroepingsrecht geldt niet alleen voor producten, maar ook voor online gekochte diensten (zoals een televisieabonnement). Consumenten kunnen deze overeenkomsten binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst ontbinden. Ook dan is de verkoper verplicht het aankoopbedrag terug te betalen. De consument kan alleen gehouden worden om te betalen voor het gebruik van de dienst tot herroeping (bijv. de abonnementskosten voor 1 week).

Bron: https://www.ictrecht.nl/kennis/factsheets/herroepingsrecht


Nu is de vraag of kpn in het kader van entertainment diensten (Netflix, Spotify, Viaplay, ...) de leverancier is of dat in dit geval Viaplay de leverancier is en kpn "slechts" een bemiddelaar die faciliteert in de overeenkomst tussen de consument en Viaplay.


Verkoper is degene bij wie je het afsluit en aan wie je betaald, dat is altijd je aanspreekpunt als consument.

Leverancier is ViaPlay, maar die is geen aanspreekpunt voor de consument.

En in dit geval , Je sluit af bij KPN en betaald aan KPN, 2x strike.

Maar KPN wil graag verwarring zaaien, en dat is al vaker mis gegaan, zeker in de bedenk termijnen, daar is het nu ook 14 dagen na oplevering terwijl ze lang volgehouden hebben 14 dagen na afsluiting/bevestiging.

Update:

Bemiddelaar is bijvoorbeeld Belsimpel, zij bemiddelen bij het afsluiten van een abonnement maar je betaald rechtstreeks aan KPN en het contract komt ook van KPN.


Hoi! Via mijn smart tv kan ik gewoon viaplay programma’s kijken. Het enige wat niet lukt is programma/ races terugkijken. Dan krijg ik als melding: dit programma is beëindigd. 
via mijn smartphone kan het wel. App op tv heb ik al bijgewerkt. In m’n account instellingen kan ik er ook niks over terugvinden

iemand nog tips?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik denk dat KPN veel ellende had kunnen voorkomen door gisteren op de viaplay-aanmeldpagina te vermelden dat er een storing was. 


Leverancier is degene bij wie je het afsluit en aan wie je betaald, dat is altijd je aanspreekpunt als consument.

Het is niet correct dat de organisatie waaraan je betaalt ook altijd de leverancier van de dienst is.

Stel je hebt een Netflix abonnement waarbij de betaling via kpn loopt. Heb je nu een overeenkomst voor Netflix met kpn en moet je kpn aanspreken als je daar problemen mee ondervindt of heb je nu een overeenkomst met Netflix waarbij alleen de betaling via kpn loopt?


Leverancier is degene bij wie je het afsluit en aan wie je betaald, dat is altijd je aanspreekpunt als consument.

Het is niet correct dat de organisatie waaraan je betaalt ook altijd de leverancier van de dienst is.

Stel je hebt een Netflix abonnement waarbij de betaling via kpn loopt. Heb je nu een overeenkomst voor Netflix met kpn en moet je kpn aanspreken als je daar problemen mee ondervindt of heb je nu een overeenkomst met Netflix waarbij alleen de betaling via kpn loopt?

@wjb Ik denk dat je gelijk hebt. Viaplay is de leverancier. Maar toen ik Viaplay heb toegevoegd aan mijn abo heb ik toch echt een overeenkomst van kpn in mijn mailbox gekregen. Van Viaplay heb ik niets maar dan ook echt niets gekregen.

Mocht Viaplay in de toekomst ooit een wanprestatie leveren of failliet gaan dan zal kpn het probleem moeten oplossen. En dan bedoel ik: in gesprek gaan met Viaplay, Viaplay onder druk zetten of desnoods de viaplay-overeenkomst uit mijn abo halen.


Leverancier is degene bij wie je het afsluit en aan wie je betaald, dat is altijd je aanspreekpunt als consument.

Het is niet correct dat de organisatie waaraan je betaalt ook altijd de leverancier van de dienst is.

Stel je hebt een Netflix abonnement waarbij de betaling via kpn loopt. Heb je nu een overeenkomst voor Netflix met kpn en moet je kpn aanspreken als je daar problemen mee ondervindt of heb je nu een overeenkomst met Netflix waarbij alleen de betaling via kpn loopt?

Had hem ook aangepast, van Leverancier naar Verkoper, en de verkoper is degene aan wie je betaald en je aanspreekpunt en degene die de wettelijke zaken moet afhandelen.


Maar toen ik Viaplay heb toegevoegd aan mijn abo heb ik toch echt een overeenkomst van kpn in mijn mailbox gekregen.

Ik ben wel benieuwd naar de formulering in die overeenkomst.


Ik kan al sind een week geen Via Play activeren, vandaag 19 Maart was de kwalificatie maar ik kan niets zien.

Het is ook onmogelijk gemaakt om contact te krijgen met KPN Service, ruim 46 min in de wacht en nog steeds niets vernomen…

Het bovenstaande is wat ik al een week lang zie.

Waar gaat het fout.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Heb je een e-mail van KPN ontvangen i.v.m. het activeren?

 

Probeer het volgende:

Log in op MIJNKPN

Ga naar deze link en scrol iets naar beneden en klik op “ViaPlay activeren”

Als het meezit, lukt dat. 

 

Anders bel 0800-0402 (kan helaas pas morgen.

Of chat met KPN (ik weet niet of dat ook op zondag kan.

Of vul al je gegevens zo compleet mogelijk in, in je account van dit forum.

Dan kan een moderator (medewerker KPN) je helpen. 


Waarom is er geen app bij het menu van viaplay nu Kan is geen series of anders sporting kijken op de tv alleen formule 1 op 225 dear betaal is toch niet alleen Voorhees 

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

 

Omdat van ViaPlay alleen de F1 op za. en zo. mag.

ViaPlay bepaalt wat wel en niet mag, zij zijn de baas hierover.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

Kanaal 225 bij KPN en 200 bij Ziggo is tot 1 augustus, omdat ViaPlay nog onvoldoende bandbreedte heeft om het goed te kunnen streamen. En dat kan je ook goed zien als je via de app kijkt. 

ViaPlay heeft nog heel veel werk te doen. 


Waarom is er geen app bij het menu van viaplay nu Kan is geen series of anders sporting kijken op de tv alleen formule 1 op 225 dear betaal is toch niet alleen Voorhees 

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

 

Je kan via de app van de Smart tv kijken.

Zie hier, hoe je ViaPlay kunt zien.

 

ViaPlay heeft nog geen app voor de KPN tv gemaakt of zijn er mee bezig.


@Erik_ volgens mij schenden jullie de consumentenrechten als jullie de klanten door sturen naar Viaplay, Viaplay is geen speler in dit verhaal. KPN heeft vandaag wanprestatie geleverd en klanten niet geïnformeerd over de oorzaak van de wanprestatie waardoor consumenten op zoek zijn gegaan naar een altertief voor KPN en een abonnement bij Viaplay hebben afgesloten. Nu hebben zij een dubbel contract voor Viaplay, via Viaplay zelf en KPN. Door een fout bij KPN moeten de consumenten nu dubbele kosten betalen, dit is onacceptabel. Hierbij vraag ik je vriendelijk doch dringen om kostenloos het abonnement van Viaplay via KPN stop te zetten.

Ik snap dat jij volgens protocollen moet werken en antwoorden, maar daar nemen wij geen genoegen mee. We verwachten vanuit KPN management een gedegen antwoord en onderbouwing waarom KPN denkt dat zij het recht hebben om de kosten voor Viaplay te incasseren.

 

Dat is onjuist.

ViaPlay is de baas over dit.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

Alles gaat dus via ViaPlay.

Alleen ViaPlay kan problemen oplossen etc. (KPN kan in dit geval niets). 

 

KPN is niets meer dan een tussenpersoon.

KPN verzorgt de facturatie van de ViaPlay klanten en zet tijdelijk kanaal 225 open.

Ook daar bepaalt ViaPlay wat er wel of niet op mag. 

 

En zoals met alle abonnementen, kan je naar de eerste maand dagelijks opzeggen.

Dit kan, als ik het goed heb, via KPN (als je daar het abonnement hebt afgesloten voor ViaPlay). 


Maar toen ik Viaplay heb toegevoegd aan mijn abo heb ik toch echt een overeenkomst van kpn in mijn mailbox gekregen.

Ik ben wel benieuwd naar de formulering in die overeenkomst.

Die is leuk, die maakt namelijk niks uit als die wettelijk niet klopt, niks staat boven de wet.


Verkoper is degene bij wie je het afsluit en aan wie je betaald, dat is altijd je aanspreekpunt als consument.

Leverancier is ViaPlay, maar die is geen aanspreekpunt voor de consument.

En in dit geval , Je sluit af bij KPN en betaald aan KPN, 2x strike.

Maar KPN wil graag verwarring zaaien, en dat is al vaker mis gegaan, zeker in de bedenk termijnen, daar is het nu ook 14 dagen na oplevering terwijl ze lang volgehouden hebben 14 dagen na afsluiting/bevestiging.

Update:

Bemiddelaar is bijvoorbeeld Belsimpel, zij bemiddelen bij het afsluiten van een abonnement maar je betaald rechtstreeks aan KPN en het contract komt ook van KPN.

 

Daar ben ik niet van overtuigt.

Kijk maar bij verzekeringen via een bemiddelaar.

KPN is in dit geval een bemiddelaar (tussenpersoon).

In dit geval sluit ik mij aan bij @wjb 

 

@Doornekamp33 en @Katana321 heb je de aanvullende voorwaarden goed doorgelezen? 

 

Misschien kan een moderator hier haar / zijn licht over laten branden.

Ik hoop dat een moderator hier een reactie op gaat geven. 

 

@wjb jammer dat je geen PDF als bijlage kan toevoegen. 


@joop2011, Ook een verzekering afgesloten bij een bemiddelaar betaal je rechtstreeks aan de verzekerings maatschappij en het contract is met die maatschappij, hun handtekening staat er onder.

Bemiddelen is wezenlijk anders dan verkopen, en KPN verkoopt.

Maar wat ik ook in dat bericht zeg, KPN zaait graag verwarring en meestal tuint men er in, ook een moderator zal niks anders zeggen dan hetgeen er vanuit KPN gezegt moet worden.

KPN = Wederverkoper dus aanspreekpunt, ViaPlay = Leverancier van KPN in deze.


@joop2011 ik zie dat je geen kennis hebt van consumentenrechten, tip lees de link  in het bericht van @Doornekamp33.

Ter verduidelijking, als je een stofzuiger koopt bij Blokker en deze is defect, dan moet Blokker je verder helpen en niet de fabrikant. Blokker is je leverancier/gesprekpartner. In deze kwestie is KPN de leverancier en niet Viaplay. Viaplay kon en heeft gewoon gelevert via hun eiegen kanaal en KPN niet. Bij KPN waren de foutmeldingen zoals je in andere berichten kan lezen.

Daarbiij was de klantenservice van KPN gisteren ook niet bereikbaar, kortom KPN heeft wanprestatie geleverd.


Telt het gebruik van kanaal 225 om de viaplay F1 stream te kijken als 1 van de 2 devices waarmee je tegelijkertijd viaplay kunt gebruiken?


@SDeep Ik denk dat kanaal 225 niet meetelt.


Hallo,

ik wil Viaplay activeren in mijn vakantie-bungalow.

Kan ik dan op mijn woonadres, op mijn laptop, gebruik maken van die uitbreiding op dat vakantieverblijf?

groetjes, Henk

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hi Erik_ - helder - er zit dus niets anders op dan een maand dubbel betalen omdat jullie een storing hebben?

Ja, er was een storing waardoor het bestellen tijdelijk niet lukte. En er vertraging zat rondom het activeren. Maar je hebt wel zelf de keus gemaakt om Viaplay dan los nog een keer af te nemen. Wij hebben ook niet de optie om een maand-opzegtermijn-optie eerder dan die maand te verwijderen, helaas, @AJDGH.

 

Vandaag kregen we steeds foutmeldingen bij het aanmelden voor Viaplay, op verschillende manieren (telefoon, TV en desktop) geprobeerd maar het aanzetten van Viaplay luktte niet. Continue kregen we het bericht om het later te proberen.

Om toch F1 te kijken hebben we maar een abonnement bij Viaplay afgesloten.

Om 18:11 uur krijgen we een verrassing van KPN dat we toch een contract hebben voor Viaplay. He, waar komt dit vandaan want niet een keer was het aanmelden gelukt. Nu zitten we met twee contracten, hier gaan we niet mee akkoord. We willen geen contract voor Viaplay via KPN!

Nu komt nog de klapper, als ik naar zender 225 ga moet ik me wederom aanmelden voor Viaplay.

@KPN, hierbij het verzoek om zender Viaplay per direct voor ons te annuleren.

Hoi @Tomba04, vanwege een storing kon je deze middag een poosje niet bestellen en/of was er vertraging in het verwerken van Viaplay bestellingen. Jij hebt, begrijp ik hieruit, nu alsnog je bevestiging gekregen. Betekent dat je bestelling van vanmiddag nu verwerkt is. Je kunt via de link in de e-mail de Viaplay activeren. Daarna zal kanaal 225 ook gaan werken.

Wat betreft het losse abonnement dat je hebt afgenomen en het nu hebben van een dubbel abonnement. Daarvoor moet ik helaas het antwoord herhalen wat ik hier net boven ook aan AJDGH geef. Viaplay is een direct beschikbare optie met een maand opzegtermijn. En dat is ook van toepassing als er door storing vertraging zit in het activeren. 

Hi Erik_ - je snapt hoe belachelijk het is “Viaplay is een direct beschikbare optie met een maand opzegtermijn. En dat is ook van toepassing als er door storing vertraging zit in het activeren. ” Als je ergens wilt lunchen en je broodje komt pas in de avond ga je toch ook niet betalen? Mensen nemen een dienst af om om 4u de kwalificatie te kijken - ik kan daarmee niet wachten tot half 6 toen jullie eindelijk de “direct beschikbare dienst” leverden. 

 

@Erik_ volgens mij schenden jullie de consumentenrechten als jullie de klanten door sturen naar Viaplay, Viaplay is geen speler in dit verhaal. KPN heeft vandaag wanprestatie geleverd en klanten niet geïnformeerd over de oorzaak van de wanprestatie waardoor consumenten op zoek zijn gegaan naar een altertief voor KPN en een abonnement bij Viaplay hebben afgesloten. Nu hebben zij een dubbel contract voor Viaplay, via Viaplay zelf en KPN. Door een fout bij KPN moeten de consumenten nu dubbele kosten betalen, dit is onacceptabel. Hierbij vraag ik je vriendelijk doch dringen om kostenloos het abonnement van Viaplay via KPN stop te zetten.

Ik snap dat jij volgens protocollen moet werken en antwoorden, maar daar nemen wij geen genoegen mee. We verwachten vanuit KPN management een gedegen antwoord en onderbouwing waarom KPN denkt dat zij het recht hebben om de kosten voor Viaplay te incasseren.

 

Het is volkomen begrijpelijk dat dit niet het antwoord is dat je graag had gehoord. En ook niet per sé het antwoord dat ik graag geef. Maar het is wel de realiteit. Een storing kan gebeuren waardoor het iets langer duurt en je direct-beschikbare-dienst iets minder direct beschikbaar is. Dat is ook waarom we sowieso ook niet zouden aanraden om tot vlak voor een voor jou belangrijke uitzending te wachten met het bestellen en activeren van een aanvullend zenderpakket of entertainmentoptie. 

Jullie hebben er vervolgens zelf voor gekozen om Viaplay dan los af te nemen, bij Viaplay zelf. Mijn doorverwijzen naar Viaplay is dan ook alleen in de zin dat die los afgenomen Viaplay wellicht wel een annuleringstermijn kent. Die zou je dan weer kunnen stopzetten. Dat is dan wel iets wat je dan ook zelf bij Viaplay zult moeten navragen/controleren.
 

Qua regelgeving, op het moment dat je bij ons iets bestelt moet je akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden. Of dat nu een heel abonnement is, of alleen een zenderpakket of andere direct-beschikbare optie. Hier een screenshot van hoe dat er uitziet in de MijnKPN webversie. Maar ook bij het bestellen via MijnKPN app, tv ontvanger of klantenservice moet je akkoord gaan. Eerder kan je niet op de bestelknop (laten) drukken.

 

Je gaat dan akkoord met een aantal voorwaarden, waaronder ook de bestelvoorwaarden. In die bestelvoorwaarden vindt je, onder het kopje Bestelvoorwaarden pakketten en diensten het volgende:

 

Op het moment dat u van ons een bevestiging van de overeenkomst ontvangt, komt een overeenkomst tussen u en KPN tot stand. De minimum duur van de overeenkomst wordt meegedeeld gedurende de bestelling. Onder welke voorwaarden u deze overeenkomst weer kunt opzeggen, is afhankelijk van het soort abonnement en kunt u inzien in de bijgeleverde algemene voorwaarden.

Ik heb hier de belangrijke zin even gemarkeerd. Nadat je bestelling is doorgevoerd krijg je de officiële bevestiging. Daarin staat wat je rechten zijn qua bedenktermijn. Ook daarvan heb ik hier een screenshot. Dit is ook specifiek een bevestiging van het toevoegen van Viaplay. Maar dezelfde bevestiging krijg je ook als je een zenderpakket activeert, of Spotify zou toevoegen, of een Belvoordeelbundel etc…

De relevante kop hier is de laatste: Extra diensten toegevoegd aan uw abonnement. Daarin wordt duidelijk vermeld dat er geen wettelijke bedenktermijn is, en dat het na de eerste maand op elk moment opzegbaar is. 

 

 

Ik ben het met je eens.

Herroepingsrecht bij diensten

Het herroepingsrecht geldt niet alleen voor producten, maar ook voor online gekochte diensten (zoals een televisieabonnement). Consumenten kunnen deze overeenkomsten binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst ontbinden. Ook dan is de verkoper verplicht het aankoopbedrag terug te betalen. De consument kan alleen gehouden worden om te betalen voor het gebruik van de dienst tot herroeping (bijv. de abonnementskosten voor 1 week).

Bron: https://www.ictrecht.nl/kennis/factsheets/herroepingsrecht

Overigens, vanuit deze zelfde bron, onder hetzelfde kopje:

Het kan zijn dat een dienst in zijn geheel wordt nagekomen tijdens de bedenktijd, in de meeste gevallen binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een reparatie die de dag nadat de bestelling geplaatst is, volledig wordt uitgevoerd. Het is mogelijk om voor deze situaties het herroepingsrecht uit te sluiten. Hiervoor gelden wel twee voorwaarden: de consument moet instemmen met de directe levering van de diensten of digitale content en daarnaast moet de consument afstand doen van zijn herroepingsrecht. 

En dat is wat je doet op het moment dat je een bestelling voor een aanvullende dienst in je abonnement bij ons plaatst en aangeeft akkoord te zijn met de voorwaarden.