Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Hallo @Berggeert ,

Nee, dat kan niet. 
 

Voor vandaag zou je gebruik kunnen maken van de aanbieding van F1 TV: 

https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/77899/grand-prix-van-bahrein-dit-weekend-gratis-te-bekijken-via-f1-tv/


  

“Maar als de losse Viaplay app die je op je mobiel hebt het niet goed doet, dan moet je bij Viaplay zelf zijn.”
Fout KPN om de app te laten werken is uw netwerk nodig KPN internet of mobiel.
Als deze basis niet goed werkt zijn jullie verantwoordelijk.

Dat is een andere dienst en heeft niets met de Viaplay app te maken.

En dan is KPN niet aansprakelijk voor vervolgschade, ook een wettelijk iets, alleen bij langer dan 12 uur kun je de gemaakte abonnementskosten terug krijgen berekend per dag dat de betreffende dienst niet werkt.

@Erik_  In dat stukje staat "Bijvoorbeeld” ze kunnen niet alle voorbeelden geven, daaronder komt dienst

Vervolg op het geheel.

https://www.ictrecht.nl/blog/streaming-diensten-geen-koop-digitale-content

Tot slot is een interessant gevolg van dit alles dat streamingdiensten dus onder het kopje dienstverlening vallen binnen de consumentenwetgeving (want geen koop) en dat daardoor geen uitzondering meer mogelijk is op het herroepingsrecht. Althans niet meer bij abonnementsvormen. Een streamingdienst wordt in mijn ogen namelijk niet volledig nagekomen binnen de bedenktermijn, maar loopt gewoon door, zolang je een abonnement hebt. Dat betekent dat er ‘gewoon’ een 14 dagen termijn geldt (na afsluiten contract) waarbinnen een consument alsnog van de overeenkomst af kan. Uiteraard moet hij wel het gebruikte deel (bijvoorbeeld 2 weken abonnementskosten) betalen.

Dat is de mening van de persoon die die dat blog heeft geschreven. En ik ga er vanuit dat hij kennis van zaken heeft. Maar dat hebben onze juristen ook. En zij besteden een groot deel van hun tijd aan het zorgen dat onze voorwaarden kloppen en voldoen aan wetgeving. En dan vertrouw ik er wel op, gezien hoe lang wij la direct-beschikbare-diensten binnen het abonnement op deze manier afneembaar maken, dit ook juridisch kloppend is.

Mocht je (algemene ‘je’, niet specifiek jij, Doornekamp 🙂 ) daar twijfels over hebben, dan staat het natuurlijk vrij om daar verder stappen in te ondernemen om dat te (laten) toetsen.

 

 

Beste kpn, 

vnadaag viaplay via MijnKPN besteld. Deze ging in storing daarbij. Na 15 min nog geen ontvangst maar wel melding op tv dat als je geen hussel hebt het niet zo lukken en die hebben wij niet. Dus toen jullie advies opgevolgd en via viaplay zelf afgesloten. Toen drie uur later een e-mail dat het er wel door was! Toen jullie klantenservice gebeld en na 20 min wachten kon de jongen aan de telefoon het abbo helemaal niet terugvinden dus was gelukje zei hij en anders moet ik maar weer bellen. Toen vanavond toch weer e-mail en ik weer bellen maar na 25 minuten wachten maar de brui eraan gegeven. Kortom en nu? Niet bereikbaar voor vragen, en niet mij verder helpen is dat de enige oplossing die jullie voor jullie storing bieden? 
 

hoor graag, Gr R vos 

 

Goedemorgen @R vos, welkom! We hebben je bericht verplaatst naar het verzameltopic over Viaplay. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat nu jouw situatie is. Is het inmiddels gelukt om Viaplay te bestellen? Zo niet, de snelste manier is dan toch nog een keer bellen (0800-0402). Als dat niet lukt, of je wilt het liever via het forum doen, vul dan je forumprofiel in en reageer hier weer.

 

Oké daar ben ik weer! Bedankt voor onderstaande bericht @kpn. Ik Henny dus twee abonnementen omdat kpn via de tv aangaf dat het niet ging lukken en der een storing was op de MijnKPN app. Ik betaal dus zowel Viaplay als jullie. En kan beide niet stoppen!! 
 

Hoor graag.

Groetjes R Vos 

Ah, op die fiets, @R vos. Helaas kan ik daar niets aan doen. Dat is ook waar de rest van discussie over voorwaarden etc.. uit is ontstaan. Viaplay heeft geen annuleringstermijn. Het is een direct-beschikbare-dienst die als extra optie aan je abonnement wordt toegevoegd. Bij het bestellen ga je akkoord met de voorwaarden waarbij je ook afstand doet van de annuleringstermijn. Dit houdt in dat je de dienst minimaal een maand moet afnemen. Daarna kun je hem op elk moment weer stopzetten. Heel vervelend dat het daadwerkelijk activeren van Viaplay wat langer geduurd heeft door de storing die speelde. Maar het blijft dat de dienst dan, zodra het in het systeem verwerkt was, direct beschikbaar was voor je. Je kunt hem dan ook komende maand stopzetten.
 

beste @kpn jullie maken van jullie fout ons probleem. Ik ga hier dan ook op generlei wijze mee akkoord. En ga nu melding maken bij alle instanties. Jullie kunnen wel zeggen je hebt iets afgesloten maar dat is dus NIeT het geval. Na invoeren sloeg de mijn kpn app meteen in storing!!! En niet na akkoord of bedankt of oké voor de bestelling. Spijt me dat ook heel erg hoe jullie hierop reageren. Denk zo een duizenden klanten dubbel is we kassa voor jullie. Dus ga ik ermee naar kassa en de Consumentenbond! En ja het gaat maar om 10 euro maar waar het om gaat is het principe. Julllie doen dit express en liegen dan vervolgens!!  Ook zo lachen dat consument niet over KAN naar andere provider in zijn/haar woonwijk! 


beste @kpn jullie maken van jullie fout ons probleem. Ik ga hier dan ook op generlei wijze mee akkoord. En ga nu melding maken bij alle instanties. Jullie kunnen wel zeggen je hebt iets afgesloten maar dat is dus NIeT het geval. Na invoeren sloeg de mijn kpn app meteen in storing!!! En niet na akkoord of bedankt of oké voor de bestelling. Spijt me dat ook heel erg hoe jullie hierop reageren. Denk zo een duizenden klanten dubbel is we kassa voor jullie. Dus ga ik ermee naar kassa en de Consumentenbond! En ja het gaat maar om 10 euro maar waar het om gaat is het principe. Julllie doen dit express en liegen dan vervolgens!!  Ook zo lachen dat consument niet over KAN naar andere provider in zijn/haar woonwijk! 

Denk je dat nu echt?


Ik heb Viaplay aangeschaft, echter ik kan geen Viaplay app vinden in de App Store op mijn interactive Panasonic TV hoe moet ik dit oplossen.

een abonnement om alleen maar gebruik te kunnen maken van zender 225 op dagen dat er auto races zijn is erg duur en zeker niet de bedoeling. Ik ben ook niet echt thuis in dit soort zaken en lees iets van Apple TV enz maar dat heb ik allemaal niet. Hoop dat iemand me kan helpen. Gr. Claire 


Hoi,

Ik heb afgelopen vrijdag  viaplay toegevoegd aan mijn streamingsdiensten nu kan ik wel.kijken op zonder 225 maar ik heb geen activatiemail gehad voor de viaplay app.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

 

Gr

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb Viaplay aangeschaft, echter ik kan geen Viaplay app vinden in de App Store op mijn interactive Panasonic TV hoe moet ik dit oplossen.

een abonnement om alleen maar gebruik te kunnen maken van zender 225 op dagen dat er auto races zijn is erg duur en zeker niet de bedoeling. Ik ben ook niet echt thuis in dit soort zaken en lees iets van Apple TV enz maar dat heb ik allemaal niet. Hoop dat iemand me kan helpen. Gr. Claire 

 

Zie hier waarop je ViaPlay kunt kijken.

Ik zie inderdaad Panasonic er niet bij staan. 

Een Chromecast (vanaf 40,--) kan misschien een uitkomst zijn. 


Kan ik ook weer losse formule 1 wedstrijden kopen dit seizoen? Ik zie nog geen opties in het menu.

bedankt.

 

ViaPlay is een streamingdienst, en zoals @Noordzee vermeld is het kopen van een losse F1 wedstrijd bij ViaPlay niet mogelijk.

 

Ziggo Sport is een zender en daar kon het destijds wel. 


Dank voor je reactie, maar dit is niet wat ik van KPN verwacht, heb speciaal interactieve TV gekocht ben overgestapt op glasvezel en TV, internet en telefoon in 1 pakket en eea werkt dus niet. Super fijn dat je een oplossing mee helpt zoeken, maar ik voel me behoorlijk bekocht. TV is nog geen jaar oud. Hopelijk komt KPN met een oplossing anders zeg ik abonnement maar op. Helaas dan heen blije man meer 😱😉


Hoi,

Ik heb afgelopen vrijdag  viaplay toegevoegd aan mijn streamingsdiensten nu kan ik wel.kijken op zonder 225 maar ik heb geen activatiemail gehad voor de viaplay app.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

 

Gr

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Misschien in de spam map of verkeert mail adres?

Heb je meerdere mailadressen?

Je moet he mailadres hebben van MIJNKPN.

 

Maar als het meezit, kan je toch activeren.

Log eerst in op MIJNKPN

Zie hier.

scrol naar beneden en kies “ViaPlay activeren” 

Hopelijk lukt het. 


Ik heb Viaplay abonnement bij KPN. Maar gisteren tijdens F1 kwalificatie was er geen F1 zichtbaar op kanaal 225, alleen test/infoscherm. Weet iemand hoe dat kan, want het was anders beloofd ?


Ik heb Viaplay abonnement bij KPN. Maar gisteren tijdens F1 kwalificatie was er geen F1 zichtbaar op kanaal 225, alleen test/infoscherm. Weet iemand hoe dat kan, want het was anders beloofd ?

Heb jij Viaplay ook geactiveerd via https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm?

Zo ja, reset jouw TV ontvanger eens. Is kanaal 225 nu wel zichtbaar?


Ik heb Viaplay abonnement bij KPN. Maar gisteren tijdens F1 kwalificatie was er geen F1 zichtbaar op kanaal 225, alleen test/infoscherm. Weet iemand hoe dat kan, want het was anders beloofd ?

 

Misschien heb je 225 verborgen, was het niet kanaal 226 waar naar je keek?

Zie ook bij @wjb boven.


Belachelijk! Ik ben al meer dan 10 jaar kpn klant. Omdat ik nog een pakket van toen heb moet ik nu mijn internetabonnement veranderen (lees meer betalen) om viaplay te krijgen (lees nog meer betalen)! Zo worden trouwe klanten van de kpn constant bezeikt. Alles om de gratis spotify optie er weer uit t e krijgen die ze destijds hebben gegeven. Dit is gewoon via de achterdeur de boel belazeren. We kijken wel ergens anders. 


Hopelijk komt KPN met een oplossing anders zeg ik abonnement maar op.

KPN kan niet met een oplossing komen immers de app wordt door Viaplay ontwikkeld en niet door kpn.

Helaas heb jij het onderstaand blijkbaar niet op de site van kpn gelezen.

Bron.

Dit geldt overigens ook voor andere providers dus opzeggen heeft niet zoveel zin.


Dank voor je reactie, maar dit is niet wat ik van KPN verwacht, heb speciaal interactieve TV gekocht ben overgestapt op glasvezel en TV, internet en telefoon in 1 pakket en eea werkt dus niet. Super fijn dat je een oplossing mee helpt zoeken, maar ik voel me behoorlijk bekocht. TV is nog geen jaar oud. Hopelijk komt KPN met een oplossing anders zeg ik abonnement maar op. Helaas dan heen blije man meer 😱😉

 

Ik begrijp uw opmerking niet.

Het is een service van KPN om ook streamingdienst pakketten aan te bieden.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

ViaPlay is geen zender, kanaal 225 is tijdelijk op verzoek van ViaPlay.

 

KPN kan er niets aan doen dat Panasonic geen app voor ViaPlay hebben.

Panasonic en ViaPlay moeten dit samen regelen.

 

Gelukkig is een Chromecast een mooie oplossing voor u.

Bij Bol.com, CoolBlue, etc. kunt u de Chromecast kopen vanaf € 40,-- 


...nu mijn internetabonnement veranderen (lees meer betalen) om viaplay te krijgen ...

Weet je zeker dat je dan meer gaat betalen?

Plaats hier anders eens een screenhot van de tweede pagina van jouw laatste factuur.


Belachelijk! Ik ben al meer dan 10 jaar kpn klant. Omdat ik nog een pakket van toen heb moet ik nu mijn internetabonnement veranderen (lees meer betalen) om viaplay te krijgen (lees nog meer betalen)! Zo worden trouwe klanten van de kpn constant bezeikt. Alles om de gratis spotify optie er weer uit t e krijgen die ze destijds hebben gegeven. Dit is gewoon via de achterdeur de boel belazeren. We kijken wel ergens anders. 

 

Hoeft niet, je kan ook een abonnement rechtstreeks bij ViaPlay afsluiten. 

Zie hier en klik op “Ga voor ViaPlay” 

 

En ik betaal € 69,99 per maand en mijn pakket is:

KPN glasvezel Hussel

200/200 (up en down is gelijk bij glasvezel)

KPN tv

2 de KPN decoder.

Gratis opnemen omdat ik 2 KPN tv decoders heb.

Gratis Pluspakket omdat ik ook mobiel van KPN hebt.

ViaPlay

 


Ik kan inloggen op mijn mobiel en op de tv app maar het werkt niet voor pc browsers.
Ik heb meerde browsers geprobeert maar nergens werkt het.


Ik heb Viaplay bij de Kpn geactiveerd, maar kan ik dit ook op een iPad bekijken?
 


Ik heb Viaplay bij de Kpn geactiveerd, maar kan ik dit ook op een iPad bekijken?

Als je daar de ViaPlay app op installeert dan zou dat geen probleem mogen zijn.


Ook hier al een week geleden viaplay aangevraagd staat nu al een week op “behandeling”

 

Admin: samengevoegd met het centrale Viaplay topic


@Rutger_  ik heb het e.e.a. Bijgewerkt in mijn profiel!


heb een abonnement bij jullie en gebeld met je collega en mijn beloofd datik vandaag max kan kijken maar niet gezegd dat mijn pakket uit moet breiden omdat dat waarschijnlijk van 2013 is welk pakket moet ik pakken wel triest allemaal dat het zo slecht geregeld is leg het even goed ui ik heb een instappakket mijn email is *************************
hopelijk hoor ik iets van jullie

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.
 


ik heb viaplay besteld en tevens bevestiging ontvangen via email maar er moet nog een email achteraan komen waarmee ik zou kunnen activeren .. helaas heb ik die nog niet ontvangen.. begint wat kortdag te worden… hoe lang moet je normaal gesproken wachten op deze email?

 

 


Ruim een week lang is het onmogelijk om ViaPlay te activeren en heb al de kwalificatie gemist en vandaag lijkt het er ook op de race te gaan missen?

Zijn er KPN klanten die wel F1 kunnen kijken of is het een scam om gegevens binnen te harken voor slechte bedoelingen?