Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

 


Ik kan ruim een week lang niet in mijnkpn de viaplay aanzetten of activeren?

Zijn er wel kpn klanten die gewoon f1 kunnen zien of is het een scam om klantgegevens binnen te halen?


@Ka PN Vervelend dat het niet lukt om Viaplay aan te zetten.  

Uiteraard is het geen scam om klantgegevens binnen te halen. Ook zouden we hier niet veel aan hebben aangezien wij nooit klantgegevens doorverkopen aan derden. 

Lukt het wel om Viaplay te activeren via kanaal 226?

 


Echt werkelijk waar niets functioneerd naar behoren bij KPN.

 


De Kpn ITV app doet het niet,

Zenderpakketten ook niet?

 

@Rutger_ 

 


Hopelijk komt KPN met een oplossing anders zeg ik abonnement maar op.

KPN kan niet met een oplossing komen immers de app wordt door Viaplay ontwikkeld en niet door kpn.

Helaas heb jij het onderstaand blijkbaar niet op de site van kpn gelezen.

Bron.

Dit geldt overigens ook voor andere providers dus opzeggen heeft niet zoveel zin.

Opzeggen heeft zeker zin, dan maar geen formule 1 Netflix enz wel via de app te bekijken en bovenstaande is mij niet verteld door de kpn medewerker die ik belde voor informatie. Dus wij zijn er klaar me en ik denk velen met mij want ik lees heel veel boze en teleurgestelde opmerkingen. Ik denk dat KPN zich behoorlijk “verslikt” heeft in Viaplay, dit is geen fijne reclame voor KPN.


ViaPlay aanzetten en activeren is ook niet mogelijk?

Vraag me echt af wat je nog wel kan verwachten van KPN?

Waarom worden mijn topics verwijderd KPN?

Klantenservice ook vandaag onbereikbaar na gisteren 46min te hebben gewacht en vandaag weer 33 min gewacht en vervolgens wordt de verbinding verbroken…

 


Dank voor je reactie, maar dit is niet wat ik van KPN verwacht, heb speciaal interactieve TV gekocht ben overgestapt op glasvezel en TV, internet en telefoon in 1 pakket en eea werkt dus niet. Super fijn dat je een oplossing mee helpt zoeken, maar ik voel me behoorlijk bekocht. TV is nog geen jaar oud. Hopelijk komt KPN met een oplossing anders zeg ik abonnement maar op. Helaas dan heen blije man meer 😱😉

 

Ik begrijp uw opmerking niet.

Het is een service van KPN om ook streamingdienst pakketten aan te bieden.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

ViaPlay is geen zender, kanaal 225 is tijdelijk op verzoek van ViaPlay.

 

KPN kan er niets aan doen dat Panasonic geen app voor ViaPlay hebben.

Panasonic en ViaPlay moeten dit samen regelen.

 

Gelukkig is een Chromecast een mooie oplossing voor u.

Bij Bol.com, CoolBlue, etc. kunt u de Chromecast kopen vanaf € 40,-- 

Ik vermoed dat u een medewerker bent van KPN want u geeft aan heel veel mensen uitleg en een reactie. Echter ik heb op vrijdag een medewerker van de KPN gesproken, en hij verzekerde mij dat eea installeren en de app installeren een fluitje van een cent was. Nu dat klopt idd alleen vergat hitte vermelden dat het niet op alle TV ‘s mogelijk is. Vandaar onze teleurstelling en boosheid. Als we dit geweten hadden waren we er nooit aan begonnen. Dus jammer, maar 1x per week gebruik maken van een zender is niet wat wij voor ogen hebben. Denk dat KPN de hele zaak niet goed overzien heeft en nu te maken krijgt met heel veel morrende klanten. Of ze hadden duidelijk moeten communiceren.


Kans gegeven, maar wat slecht zeg. En dan wil je Viaplay weer uitzetten en moet je wachten tot 1 april. Anders geef ik het nu door en zetten jullie het zelf uit op 1 april? 


Kans gegeven, maar wat slecht zeg. En dan wil je Viaplay weer uitzetten en moet je wachten tot 1 april. Anders geef ik het nu door en zetten jullie het zelf uit op 1 april? 

Als het goed is zou je Viaplay gewoon uit moeten kunnen zetten zodat dit automatisch na de 1e maand beëindigd wordt. Als dat niet het geval is dan zou ik dat een grove tekortkoming vinden omdat dan waarschijnlijk direct 2 maanden in rekening gebracht worden en dat kan en mag niet de bedoeling zijn.


Het lijkt er toch echt op:

 

 


@Ka PN Erg vervelend dat het niet lukt om Viaplay aan te zetten. 

Ik zou eventueel voor je kunnen proberen om het voor je aan te zetten. Zou je daarvoor nog je klantnummer willen invullen in je forumprofiel

Ik zie overigens geen topics die verwijdert zijn, dus wellicht gaat er iets anders mis? 


Als je dan ook geen cent meer hoeft te betalen met ingang van 1 april 2022 dan is het prima, maar als het betekent dat je dan de volle maand april nog moet betalen dan is dat iets om aan een rechter voor te leggen.


@pstr0001 Welkom op het forum. 

Jammer om te lezen dat Viaplay tegenvalt, ik controleer graag of ik er voor kan zorgen dat je abonnement stopt per 01-04. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Dank wjb, dit klopt inderdaad niet. Ik ben bang dat ze het gewoon in rekening brengen, maar zal ze nog apart bericht sturen.
Wat een gedoe zeg om gewoon F1 te kijken dit jaar.


Toen ik nog klant was, huurde ik eens een fritzbox, die kon ik in beginsel geen einddatum laten invoeren om al te beëindigen. Maar letterlijk 30 dagen +1 dag (moest nog even verwerkt worden denk ik) kon ik gewoon de huurbox beëindigen.

Even een aggendering maken? Lijkt me niet al teveel moeite,... Teveel betaalde kosten in de lopende maand van beëindiging. Werden op de daaropvolgende factuur gewoon verrekend. 


@pstr0001 Welkom op het forum. 

Jammer om te lezen dat Viaplay tegenvalt, ik controleer graag of ik er voor kan zorgen dat je abonnement stopt per 01-04. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Ach ja daar kan KPN verder ook niets aan doen helaas.
Klantnummer is toegevoegd. 


@pstr0001 Het ingevulde nummer is je abonneenummer, om je tv ontvangers mee te activeren! :)

Heb je een mogelijkheid om ook je postcode en huisnummer in je profiel in te vullen? 


Hallo KPN,

Ik wil graag VIAPLAY per direct of te wel ZSM beeindigen. Ik heb het dit weekend afgenomen. Maar het beeld kwaliteit is zeer bedroevend. Het is geen 4K zoals Ziggo het had vorig jaar. Maar het is ook totaal geen Full HD beeld, volgens mijn bandbreedte tikte de laptop tegen de 4,8 Mbs het kwam meer in de buurd van 1080I aan wat zeer bedroevend is voor HD beeld, We hebben er ernaast ook een F1TV Pro gezet van de buurmand en dit beeld was veel en veel scherper. Waarom ik in eerste  instantie Viaplay wou proberen is om NL commetaar, maar waar deze vandaan getoverd zijn, zeer bedroverd en volgens twitter ben ik niet de enigste, ik ga maar niet zeggen wat ik van ze vindt. Maar vergeleken met F1TVPRO is ViaPlay weg gegooid geld, vooral voor die 13,99 wat het gaat kosten over een paar maanden.

 

Graag wil ik dus dat mijn VIAPLAY abbonement ZSM wordt beeindig. HAd het graag zelf willen doen. Maar die optie is er dus niet in MIJN KPN :S

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Maar het is ook totaal geen Full HD beeld, volgens mijn bandbreedte tikte de laptop tegen de 4,8 Mbs het kwam meer in de buurd van 1080I aan wat zeer bedroevend is voor HD beeld,

Ook 1080i is full-HD maar het laat onverlet dat een stream van 4,8Mbps ver onder de maat is. Een 1080i HD zender van kpn vraagt 7,1Mbps terwijl een 1080i HD-"Glas" zender van kpn 12,5Mbps vraagt.


@pstr0001 Het ingevulde nummer is je abonneenummer, om je tv ontvangers mee te activeren! :)

Heb je een mogelijkheid om ook je postcode en huisnummer in je profiel in te vullen? 

Yes toegevoegd


@pstr0001 Het ingevulde nummer is je abonneenummer, om je tv ontvangers mee te activeren! :)

Heb je een mogelijkheid om ook je postcode en huisnummer in je profiel in te vullen? 

Yes toegevoegd

Ik vind op je opgegeven postcode en huisnummer geen abonnement bij ons, zou je willen controleren of de gegevens in je profiel kloppen? 


Kans gegeven, maar wat slecht zeg. En dan wil je Viaplay weer uitzetten en moet je wachten tot 1 april. Anders geef ik het nu door en zetten jullie het zelf uit op 1 april? 

Als het goed is zou je Viaplay gewoon uit moeten kunnen zetten zodat dit automatisch na de 1e maand beëindigd wordt. Als dat niet het geval is dan zou ik dat een grove tekortkoming vinden omdat dan waarschijnlijk direct 2 maanden in rekening gebracht worden en dat kan en mag niet de bedoeling zijn.

Na die eerste maand zet je ViaPlay per direct uit, dus betaal tot je op de knop opzeggen of bevestigen drukt, staat tenminste in de header van dit topic en het teveel betaalde krijg je daarna terug als je vooruit hebt betaald.

Heeft Ziggo dat veel beter voor elkaar, had movie’s en series xl even geactiveerd voor 1 aflevering van een serie die bij KPN door gepruts met het TV updaten niet opgenomen was en je kon gelijk ook al opzeggen, minimaal 30 dagen later en maximaal heb ik niet gekeken maar kon veel later ook, en nu kreeg ik 6 maanden gratis Ziggo sport wat na die 6 maanden gewoon automatisch word uitgezet zodat je nooit per ongeluk moet gaan betalen, zo kan het ook.


Na die eerste maand zet je ViaPlay per direct uit, dus betaal tot je op de knop opzeggen of bevestigen drukt, staat tenminste in de header van dit topic en het teveel betaalde krijg je daarna terug als je vooruit hebt betaald.

Dan lees jij meer dan ik. 


Volgens mij moet je een extra pakket minimaal 1 maand af nemen bij kpn 

Daarna kun je het wel opzeggen en krijg je het rest bedrag terug