Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Volgens mij moet je een extra pakket minimaal 1 maand af nemen bij kpn 

Daarna kun je het wel opzeggen en krijg je het rest bedrag terug 

En dat is dus maar de vraag.

 


Volgens mij moet je een extra pakket minimaal 1 maand af nemen bij kpn 

Daarna kun je het wel opzeggen en krijg je het rest bedrag terug 

En dat is dus maar de vraag.

 

Oei 

Gebruik zelf de streaming diensten los van kpn 

Netflix en videoland heb ik dan niet via kpn 

Al zal ik viaplay nemen dan zal ik het niet via kpn doen 

Na alle reacties ben ik blij dat ik F1 tv pro heb genomen vorig jaar 


Oei 

Gebruik zelf de streaming diensten los van kpn 

Netflix en videoland heb ik dan niet via kpn 

Al zal ik viaplay nemen dan zal ik het niet via kpn doen 

Na alle reacties ben ik blij dat ik F1 tv pro heb genomen vorig jaar 

Ook Viaplay zelf rekent tot het einde van de lopende abonnementsperiode (maand).

Als je dus pas op de 1e dag van de 2e abonnementsperiode kunt opzeggen dan ben ik bang dat ook KPN die gehele periode in rekening zal brengen.

En dat is dus waarom ik van mening ben dat de abonnee het recht zou moeten hebben om de beëindiging al in de 1e maand door te geven.


Na die eerste maand zet je ViaPlay per direct uit, dus betaal tot je op de knop opzeggen of bevestigen drukt, staat tenminste in de header van dit topic en het teveel betaalde krijg je daarna terug als je vooruit hebt betaald.

Dan lees jij meer dan ik. 

Zat het net ook even na te lezen, staat weer ergens anders maar weet zeker dat ik dat gelezen heb, maar KPN is goed in voorwaarden enz overal en nergens compleet uit elkaar en onoverzichtelijk te houden.


Het abonnement heeft een contractduur van één maand. Hierna kun je de entertainmentdienst per dag uitzetten. Het reeds vooruit betaalde termijnbedrag wordt op de volgende factuur verrekend.

 

Dit staat onder bij de voorwaarden abonnement als je de dienst wil afsluiten in MijnKPN, was weer effe zoeken.

Weet niet of de link het doet, is als je bent ingelogd weet dus niet of je er komt, maar probeer het toch.

https://www.kpn.com/shop/entertainment/viaplay-2-ixcixg?referral=mkweb

Helemaal naar beneden scrollen en dan het kopje over het abonnement aanklikken en dan de laatste, tussentijds opzeggen.


Hie @ronaldbronsink en de rest, extra opties (zoals Viaplay) zet je bij KPN aan voor minstens 1 maand. Na die eerste maand kan je op elke gewenste dag stopzetten en betaal je tot en met die dag. Als je op 1 april Viaplay stop zet, betaal je dus ook tot en met 1 april. Zet je Viaplay stop op 8 april, dan betaal je tot en met 8 april. Mocht je vooruit zijn gefactureerd tot bijvoorbeeld 20 april, dan krijg je de abonnementskosten terug voor die periode. Je zult dus niet betalen voor Viaplay op het moment dat je de optie stop hebt gezet en kunt er na het stopzetten ook géén gebruik meer van maken. 

Het vooraf aangeven dat je per een bepaalde datum een extra optie stop wilt zetten is helaas niet mogelijk, óók de klantenservice kan dat niet. Tijdens de eerste maand staan de systemen ‘op slot’. 


Oei 

Gebruik zelf de streaming diensten los van kpn 

Netflix en videoland heb ik dan niet via kpn 

Al zal ik viaplay nemen dan zal ik het niet via kpn doen 

Na alle reacties ben ik blij dat ik F1 tv pro heb genomen vorig jaar 

Ook Viaplay zelf rekent tot het einde van de lopende abonnementsperiode (maand).

Als je dus pas op de 1e dag van de 2e abonnementsperiode kunt opzeggen dan ben ik bang dat ook KPN die gehele periode in rekening zal brengen.

En dat is dus waarom ik van mening ben dat de abonnee recht zou moeten hebben om de beëindiging al in de 1e maand door te geven.

Ik weet niet precies hoe het zit 

Maar ik neem viaplay via hun zelf 

En bevalt mij niet en zeg na een week op loopt het max 1 maand 

Als ik het via kpn zal nemen moet ik 2 maand nemen 

@wjb of zie ik dit verkeerd ?


Hie @ronaldbronsink en de rest, extra opties (zoals Viaplay) zet je bij KPN aan voor minstens 1 maand. Na die eerste maand kan je op elke gewenste dag stopzetten en betaal je tot en met die dag.

@Maja_, Wanneer gaan jullie artikel 5.2 van de "entertainment voorwaarden" aanpassen?

 


Terug kijken Via play.

Programma of formule 1 kan je niet eens terug kijken, wat is dat nou in deze tijd.

ik kan zelf vaak al niet live kijken, meestal s”avonds even terug kijken.

Dit is gewoon waardeloos, het is sowieso handig of leuk een programma terug te kijken, zeker als je er nog dik voor moet betalen.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Wat klopt daar niet aan dan @wjb? We hebben hier te maken met de 2e optie waarbij naar rato wordt gefactureerd afhankelijk van het moment van opzegging. Mochten we in de toekomst weer iets aan gaan bieden van een contentaanbieder waarbij de dienst voor de volledige factuurperiode afgenomen dient te worden, dan is de eerste optie van toepassing. Ik zie hier niets in staan dat niet klopt, enkel iets dat momenteel niet relevant is omdat we nu geen extra opties aanbieden met dit ‘opzegregime’. daarom heb ik dit ook niet benoemd in mijn uitleg. Niet nodig om dat er bij te halen en het extra ingewikkeld te maken :wink:

Als ik het via kpn zal nemen moet ik 2 maand nemen 

@wjb of zie ik dit verkeerd ?

Dit zie je verkeerd, de eerste maand is verplicht, daarna dagelijks opzegbaar :slight_smile:


@Via play terug kijken 

Via de app van Viaplay kun je live uitgezonden programma's tot 2 dagen terug kijken.

Kanaal 225 is alleen een TIJDELIJK live kanaal; tot en met 31 juli. Live… zegt het al.

Op zondagavonden na een race is er via NPO 1 ook een uitgebreide samenvatting te zien. Met o.a. Jan Lammers en interview met Max.


Wat klopt daar niet aan dan @wjb? We hebben hier te maken met de 2e optie waarbij naar rato wordt gefactureerd afhankelijk van het moment van opzegging. 

Waar kan ik dan lezen dat de 2e optie van toepassing is bij het afnemen van Viaplay via KPN. Voor alle duidelijkheid, Viaplay zelf brengt dus wel de resterende abonnementsperiode in rekening…

... dus waar kan ik lezen dat KPN dat niet zal doen.

 

Daarnaast schrijf je het het onderstaande.

Hie @ronaldbronsink en de rest, extra opties (zoals Viaplay) zet je bij KPN aan voor minstens 1 maand. Na die eerste maand kan je op elke gewenste dag stopzetten en betaal je tot en met die dag.

Artikel 5.2 vertelt iets anders immers, afhankelijk van de contentaanbieder (in dit geval Viaplay) zou het kunnen zijn dat de resterende abonnementsperiode (maand) in rekening gebracht wordt.

Dus nogmaals, waar kan ik lezen dat KPN de resterende abonnementsperiode niet in rekening zal brengen.


Wat klopt daar niet aan dan @wjb? We hebben hier te maken met de 2e optie waarbij naar rato wordt gefactureerd afhankelijk van het moment van opzegging. Mochten we in de toekomst weer iets aan gaan bieden van een contentaanbieder waarbij de dienst voor de volledige factuurperiode afgenomen dient te worden, dan is de eerste optie van toepassing. Ik zie hier niets in staan dat niet klopt, enkel iets dat momenteel niet relevant is omdat we nu geen extra opties aanbieden met dit ‘opzegregime’. daarom heb ik dit ook niet benoemd in mijn uitleg. Niet nodig om dat er bij te halen en het extra ingewikkeld te maken :wink:

Als ik het via kpn zal nemen moet ik 2 maand nemen 

@wjb of zie ik dit verkeerd ?

Dit zie je verkeerd, de eerste maand is verplicht, daarna dagelijks opzegbaar :slight_smile:

Dat dacht ik al de 1 maand minimaal 

Dat is ook zo bij het extra zender pakket 

@Maja_ bedankt topic is nogal verwarrend 

 


@peter-keetfm Zeker verwarrend, @wjb , Dat van die per dag kun je lezen in de voorwaarden die je onder aan de uitleg krijgt als je via de MijnKPN ViaPlay afsluit, zou ze wel opslaan want ze kunnen zo verdwijnen.

Er staat ook onduidelijk hoe je ViaPlay kunt kijken, op elk favoriet apparaat, en dat klopt ook niet als je een oudere TV of Panasonic hebt, zit dus nog wat werk aan voor de juristen.🤪


Dank voor je reactie, maar dit is niet wat ik van KPN verwacht, heb speciaal interactieve TV gekocht ben overgestapt op glasvezel en TV, internet en telefoon in 1 pakket en eea werkt dus niet. Super fijn dat je een oplossing mee helpt zoeken, maar ik voel me behoorlijk bekocht. TV is nog geen jaar oud. Hopelijk komt KPN met een oplossing anders zeg ik abonnement maar op. Helaas dan heen blije man meer 😱😉

 

Ik begrijp uw opmerking niet.

Het is een service van KPN om ook streamingdienst pakketten aan te bieden.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

ViaPlay is geen zender, kanaal 225 is tijdelijk op verzoek van ViaPlay.

 

KPN kan er niets aan doen dat Panasonic geen app voor ViaPlay hebben.

Panasonic en ViaPlay moeten dit samen regelen.

 

Gelukkig is een Chromecast een mooie oplossing voor u.

Bij Bol.com, CoolBlue, etc. kunt u de Chromecast kopen vanaf € 40,-- 

Ik vermoed dat u een medewerker bent van KPN want u geeft aan heel veel mensen uitleg en een reactie. Echter ik heb op vrijdag een medewerker van de KPN gesproken, en hij verzekerde mij dat eea installeren en de app installeren een fluitje van een cent was. Nu dat klopt idd alleen vergat hitte vermelden dat het niet op alle TV ‘s mogelijk is. Vandaar onze teleurstelling en boosheid. Als we dit geweten hadden waren we er nooit aan begonnen. Dus jammer, maar 1x per week gebruik maken van een zender is niet wat wij voor ogen hebben. Denk dat KPN de hele zaak niet goed overzien heeft en nu te maken krijgt met heel veel morrende klanten. Of ze hadden duidelijk moeten communiceren.

 

Hoe komt u erbij dat ik bij KPN werkt?

Daar heb ik nooit gewerkt.

Ben momenteel zelfs al een paar jaar met pensioen.

 

Ik probeer gewoon andere mensen te helpen.

Mag dat niet van u?

 

En op de site van ViaPlay kunt u vinden wat wel en wat niet wordt ondersteund door ViaPlay.

Zie ook hier.

KPN heeft hier helemaal geen invloed op.

VaiPlay bepaalt wat wel en wat niet mag.

Zo simpel is het en dat geld ook bij de concurrenten van KPN.


heb een abonnement bij jullie en gebeld met je collega en mijn beloofd datik vandaag max kan kijken maar niet gezegd dat mijn pakket uit moet breiden omdat dat waarschijnlijk van 2013 is welk pakket moet ik pakken wel triest allemaal dat het zo slecht geregeld is leg het even goed ui ik heb een instappakket mijn email is *************************
hopelijk hoor ik iets van jullie

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.
 

 

Wat bedoel je?

Op een forum helpen klanten elkaar.

En ik geef geen abonnementen. :grinning::wink:

 

Zie hier hoe je ViaPlay en waarop je ViaPlay kunt installeren. 

 

En ViaPlay is een streamingdienst.

Je kan via enkele pakketten van KPN bestellen (o.a. KPN HUSSEL) en natuurlijk altijd rechtstreeks bij ViaPlay zelf (zie hier).

 

In de startpagina van deze topic staan heel veel tips. 


Als ik via de viaplay app kijk op mijn lg tv , krijg ik de foutmelding 5001 geen correct abbonement ?

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over Viaplay


Ik heb sinds een aantal dagen Viaplay via KPN. 

Thuis werk alles perfect, kanaal 225 en app op de mobiel en smart tv.

Ik kan ook casten van mijn telefoon naar de tv,maar is niet nodig,heb dus ook de app op mijn smart tv en casten hapert,om de 5 seconden staat het beeld een fractie van een seconde stil,ook bij ESPN.

Maar ik was zondag op visite en wilde daar even laten zien wat Viaplay was en tegelijk de start van de F1 kijken, maar dat lukte niet. 

Uiteraard mijn telefoon op de zelfde wifi gezet als waarop de tv was aangesloten, een splinternieuwe LG,maar op mijn telefoon geen cast symbool te zien in de Viaplay app.

YouTube casten ging wel goed.

Ik zat dus zeker op de goede wifi.

Klopt het dat je buiten je eigen wifi Viaplay niet kunt casten?

Op zich snap ik het wel,als dat zo is,maar meende gelezen te hebben, dat het wel kon.

Admin: Samengevoegd met algemeen topic over Viaplay


Klopt het dat je buiten je eigen wifi Viaplay niet kunt casten?

Nee, ook buitenshuis moet je gewoon kunnen casten.


Ik heb sinds een aantal dagen Viaplay via KPN. 

 

Uiteraard mijn telefoon op de zelfde wifi gezet als waarop de tv was aangesloten, een splinternieuwe LG,maar op mijn telefoon geen cast symbool te zien in de Viaplay app.

YouTube casten ging wel goed.

Ik zat dus zeker op de goede wifi.

Klopt het dat je buiten je eigen wifi Viaplay niet kunt casten?

Op zich snap ik het wel,als dat zo is,maar meende gelezen te hebben, dat het wel kon.

Admin: Samengevoegd met algemeen topic over Viaplay

 

Volgens mij kan je op een LG tv niet casten.

LG heeft WEBOS

Ik heb zelf 2 verschillende LG tv's (LED en een OLED) en op beide kan je niet casten.

Ik dank dat dat het probleem is. 

Op een tv met Android moet het wel kunnen. 


Ik heb sinds een aantal dagen Viaplay via KPN. 

 

Uiteraard mijn telefoon op de zelfde wifi gezet als waarop de tv was aangesloten, een splinternieuwe LG,maar op mijn telefoon geen cast symbool te zien in de Viaplay app.

YouTube casten ging wel goed.

Ik zat dus zeker op de goede wifi.

Klopt het dat je buiten je eigen wifi Viaplay niet kunt casten?

Op zich snap ik het wel,als dat zo is,maar meende gelezen te hebben, dat het wel kon.

Admin: Samengevoegd met algemeen topic over Viaplay

 

Volgens mij kan je op een LG tv niet casten.

LG heeft WEBOS

Ik heb zelf 2 verschillende LG tv's (LED en een OLED) en op beide kan je niet casten.

Ik dank dat dat het probleem is. 

Op een tv met Android moet het wel kunnen. 

YouTube casten ging wel goed.


Leg eens uit waarom Youtube casten wel ging, dat zou ook niet moeten kunnen.

Ik hou het op opstart problemen van ViaPlay.

update, toch niet als er geen losse chromecast is gebruikt kan het kloppen, kwam dit tegen:

“ LG webOS tv's hebben geen ingebouwde Chromecast zoals Android TV's, maar ondersteunen wel casten vanuit YouTube én Netflix.”

Dat kan dus de oorzaak zijn.


Leg eens uit waarom Youtube casten wel ging, dat zou ook niet moeten kunnen.

Ik hou het op opstart problemen van ViaPlay.

Met YouTube en Netflix is er geen sprake van casten maar van aansturen van de YouTube / Netflix app op het andere apparaat. Ook daar wordt het cast symbool gebruikt om aan te geven dat die mogelijkheid er is.


Leg eens uit waarom Youtube casten wel ging, dat zou ook niet moeten kunnen.

Ik hou het op opstart problemen van ViaPlay.

Casten naar een nieuwe LG tv lukt dus wel,met 2 telefoons geprobeerd, maar in de app van Viaplay zie je geen cast symbool zodra ik buiten het bereik van mijn eigen wifi ben.

Misschien moet er op de tv iets ingesteld worden.

Als het moet kunnen, probeer ik het later nog wel eens,voorlopig niet aan de orde.


Als ik via de viaplay app kijk op mijn lg tv , krijg ik de foutmelding 5001 geen correct abbonement ?

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over Viaplay

Hi Peter, dat is apart. Heeft het al eerder gewerkt? En lukt het wel via bijvoorbeeld een ander apparaat?