Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

@Aldo69 

Uiteraard mijn telefoon op de zelfde wifi gezet als waarop de tv was aangesloten, een splinternieuwe LG,maar op mijn telefoon geen cast symbool te zien in de Viaplay app.

Voor het casten van Viaplay moet je Chromecast hebben. Een LG heeft dat niet ingebouwd dus is een losse nodig.

Viaplay ondersteunt casten van mobiele Viaplay-app naar smart-tv-Viaplay app niet.

Youtube ondersteunt casten van mobiele Youtube-app naar smart-tv-Youtube app WEL. Vandaar dat dat wel lukte.


Leg eens uit waarom Youtube casten wel ging, dat zou ook niet moeten kunnen.

Ik hou het op opstart problemen van ViaPlay.

Met YouTube en Netflix is er geen sprake van casten maar van aansturen van de YouTube / Netflix app op het amdere apparaat. Ook daar wordt het cast symbool gebruikt om aan te geven dat die mogelijkheid er is.

Binnen je eigen YouTube account is mij dat bekend.

 


Wat ben je soms snel @wjb , Had nog iets uitgebreid, je kan idd youtube en netflix bedienen (casten) en de rest niet.


Tja... al die verschillende technieken. Je moet er wel een beetje in thuis zijn. En alles al een keer geprobeerd hebben voordat je het snapt. Maar iets demonstreren bij iemand anders in huis, met zijn of haar apparatuur, dat is bij mij ook wel eens op een mislukking uitgelopen 😄 wat dat betreft heel herkenbaar. Ik ben daar daarom meestal heel terughoudend in. 


Sinds Zondag abonnement via kpn bij viaplay.  Zou direct kunnen kijken via kanaal 225. Zou toegevoegd worden.  Helaas niet.   Wel mail gehad als toegevoegd met rekening.  Maar helaas nog geen viaplay.  Erg jammer.  Kan dus ook niet even bellen.  En nu?  


Sinds Zondag abonnement via kpn bij viaplay.  Zou direct kunnen kijken via kanaal 225. Zou toegevoegd worden.  Helaas niet.   Wel mail gehad als toegevoegd met rekening.  Maar helaas nog geen viaplay.  Erg jammer.  Kan dus ook niet even bellen.  En nu?  

Misschien moet je de tv-ontvanger resetten.

Dat heb ik gedaan en toen deed hij het.

Hopelijk werkt dat ook bij jou.


Afgelopen zondag F! gekeken op kanaal 225.

Had me via het menu /extra pakket   al eerder aangemeld.

Goed beeld en geen klachten.

Mijn vraag is echter ,als de F1 wedstrijd op een ander tijdstip wordt uitgezonden, je het toch kunt terugzien.

Dus als de wedstrijd in Japan live om 9 uur begint ,je deze toch later op de dag kunt terugkijken.

En kun je een wedstrijd terug zien.

Het lijkt er op dat je nu  op 225 alleen enkele uren kunt kijken.

Blijft dit zo of moet ik toch een smart tv hebben  (chromecast) om meer opties te hebben


Afgelopen zondag F! gekeken op kanaal 225.

Had me via het menu /extra pakket   al eerder aangemeld.

Goed beeld en geen klachten.

Mijn vraag is echter ,als de F1 wedstrijd op een ander tijdstip wordt uitgezonden, je het toch kunt terugzien.

Dus als de wedstrijd in Japan live om 9 uur begint ,je deze toch later op de dag kunt terugkijken.

En kun je een wedstrijd terug zien.

Het lijkt er op dat je nu  op 225 alleen enkele uren kunt kijken.

Blijft dit zo of moet ik toch een smart tv hebben  (chromecast) om meer opties te hebben

Via KPN Kanaal 225 ViaPlay Extra kan je niet terug kijken en dit kanaal is tijdelijk (tot 1 augustus). 

Via de App ViaPlay kan je binnen 48 uur tijd nog terug kijken.


Goede middag 

Kanaal 225 werkt perfect.  De app doet helemaal niets.  Ik dacht andere sporten ,  series en films te kunnen zien. Maar helaas.

Graag uw antwoord

Groeten Johnnieboy 


Afgelopen zondag F! gekeken op kanaal 225.

Had me via het menu /extra pakket   al eerder aangemeld.

Goed beeld en geen klachten.

Mijn vraag is echter ,als de F1 wedstrijd op een ander tijdstip wordt uitgezonden, je het toch kunt terugzien.

Dus als de wedstrijd in Japan live om 9 uur begint ,je deze toch later op de dag kunt terugkijken.

En kun je een wedstrijd terug zien.

Het lijkt er op dat je nu  op 225 alleen enkele uren kunt kijken.

Blijft dit zo of moet ik toch een smart tv hebben  (chromecast) om meer opties te hebben

 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

Je kan ook een Chromecast kopen.

De wedstrijden kan je tot 48 uur terugkijken (via de app, zie hier waarop)

Kanaal 225 blijft tot 1 augustus, omdat ViaPlay dan verwacht voldoende bandbreedte te hebben.

 

Via de app van ViaPlay kan je veel meer kijken dan alleen F1.

Series, films, voetbal, darts, etc. 


Sinds Zondag abonnement via kpn bij viaplay.  Zou direct kunnen kijken via kanaal 225. Zou toegevoegd worden.  Helaas niet.   Wel mail gehad als toegevoegd met rekening.  Maar helaas nog geen viaplay.  Erg jammer.  Kan dus ook niet even bellen.  En nu?  

Misschien moet je de tv-ontvanger resetten.

Dat heb ik gedaan en toen deed hij het.

Hopelijk werkt dat ook bij jou.

Dank voor de tip.  Maar dit heb ik reeds 5 keer gedaan.  Er staat bij de omschrijving gepauzeerd..

Nog geen reactie van KPN gehad...


Goede middag 

Kanaal 225 werkt perfect.  De app doet helemaal niets.  Ik dacht andere sporten ,  series en films te kunnen zien. Maar helaas.

Graag uw antwoord

Groeten Johnnieboy 

Waar gaat het mis met de app van Viaplay? Heb je al contact met Viaplay gehad? Het is niet onze app namelijk. 

 

@Peter Bij, je hebt helemaal geen 225? Wel kanaal  226? Heb je ook al gekeken of het kanaal verborgen is? De app werkt wel?


Joop2011 zegt :ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

Alleen bij Netflix kun je24 uur lang  kiezen en Viaplay heeft 2 maal 4 uur


Goede middag 

Kanaal 225 werkt perfect.  De app doet helemaal niets.  Ik dacht andere sporten ,  series en films te kunnen zien. Maar helaas.

Graag uw antwoord

Groeten Johnnieboy 

Waar gaat het mis met de app van Viaplay? Heb je al contact met Viaplay gehad? Het is niet onze app namelijk. 

 

@Peter Bij, je hebt helemaal geen 225? Wel kanaal  226? Heb je ook al gekeken of het kanaal verborgen is? De app werkt wel?

 Ik heb dus wel een kanaal 225.  Ben er achter gekomen dat je via instellingen op het menu van de afstandsbediening de zenderlijst kan aanpassen.  Nu viaplay gelinkt.  Krijg dan kanaal 225.  Maar heb nu zenderpauze????    Doorlopend reclame en kan dus geen film kiezen..  


Overigens werkt de app ook niet.  Wordt verwezen naar de tv ontvanger alleen…

 


@Peter Bij, kanaal 225 staat alleen open op zaterdag en zondag tijdens F1 weekenden. 

Overige content kan je via de app van Viaplay kijken. Dus niet via de ontvanger. Maar op Smart TV, tablet of telefoon etc. Daar heb je een inlog voor aangemaakt. 


@Peter Bij, kanaal 225 staat alleen open op zaterdag en zondag tijdens F1 weekenden. 

Overige content kan je via de app van Viaplay kijken. Dus niet via de ontvanger. Maar op Smart TV, tablet of telefoon etc. Daar heb je een inlog voor aangemaakt. 

Ok,   Ben er klaar mee.    KPN kan toch gewoon even de zender toevoegen.  226 wekt ook niet. Telefoon ook niet.   Ik zeg het abonnement meteen weer op.  Maar wel inmiddels een rekening van KPN.  Dit kan wel automatisch.   Dus voor mij geen viaplay.   Drama


@Peter Bij, kanaal 225 staat alleen open op zaterdag en zondag tijdens F1 weekenden. 

Overige content kan je via de app van Viaplay kijken. Dus niet via de ontvanger. Maar op Smart TV, tablet of telefoon etc. Daar heb je een inlog voor aangemaakt. 

Ok,   Ben er klaar mee.    KPN kan toch gewoon even de zender toevoegen.

Maar je hebt zender 225 toch ook immers

Ik heb dus wel een kanaal 225.  Ben er achter gekomen dat je via instellingen op het menu van de afstandsbediening de zenderlijst kan aanpassen.  Nu viaplay gelinkt.  Krijg dan kanaal 225.  Maar heb nu zenderpauze????    Doorlopend reclame en kan dus geen film kiezen..  

Op die zender kan je de kwalificaties en race live bekijken en voor alle andere content zal je de Viaplay app moeten gebruiken. Daar kan kpn niets aan veranderen en dat is bij alle andere providers precies hetzelfde.


Sommige ergernis kon KPN zo simpel oplossen met aanvraag.

Als KPN met soort keuze menu had toegevoegd bij de aanvraag voor ViaPlay en dat je die moet doorlopen voor de hoe en wat.

En dan met de vraag op welke apparaat gaat u ViaPlay kijken zou veel opgelost zijn.


Hoi @Wilfred1954 
Deze is in ontwikkeling
Wanneer hij komt is nog niet bekend, maar hij komt wel.

Ik denk dat als er teveel apps op de tv ontvanger komen dat dit weer ten koste gaat aan de CPU, dat zul je vast meerdere “vastlopers” krijgen. Ik merk dat bij Amazon Prime Video, de VIP5202 moet er aardig aan trekken om een video te starten. Ik weet niet hoe dat is met de HMB2260 en de 2952 v2 gaat want die heb ik niet. 😉


Viaplay bij KPN genomen en kan kijken via kanaal 225.

Kan alleen maar F10 kijken (verder niets) en zal wel vrijwilligverplicht op de uitzendtijden voor de buis moeten zitten om het e.e.a. te kunnen bekijken.

Opnemen is niet mogelijk.

Terug kijken is niet mogelijk.

Stilzetten gaat dan weer wel en heb afgelopen zondag de uitzending ruim een uur moeten stilzetten om voor de maaltijd te zorgen. Al met al kan ik er niet enthousiast over zijn .

Heb besloten om de wedstrijd va van as. zondag nog te bekijken en als het net zo gaat als de afgelopen zondag om dan mijn abonnement maar weer te stoppen en het maar te doen met de korte samenvatting van de NOS die wel opgenomen of teruggekeken kan worden.

 

Dan maar niet kijken Via Viaplay !

 


@Peter Bij, kanaal 225 staat alleen open op zaterdag en zondag tijdens F1 weekenden. 

Overige content kan je via de app van Viaplay kijken. Dus niet via de ontvanger. Maar op Smart TV, tablet of telefoon etc. Daar heb je een inlog voor aangemaakt. 

Vind het raar dat de “vrije trainingen” niet te zien is op 225 voor KPN klanten. Wil je het wel zien? Ga dan maar naar de app! 😱🙈 Typisch de regeltjes van Viaplay.


Vind het raar dat de “vrije trainingen” niet te zien is op 225 voor KPN klanten. Wil je het wel zien? Ga dan maar naar de app! 😱🙈

Dat ligt niet aan kpn maar aan Viaplay.

Blijkbaar verwacht Viaplay dat ze de workload met hun streaming platform bij de vrije trainingen wel aankunnen en zijn ze niet bereid te betalen voor lineaire distributie tijdens de vrije trainingen.


Vind het raar dat de “vrije trainingen” niet te zien is op 225 voor KPN klanten. Wil je het wel zien? Ga dan maar naar de app! 😱🙈

Dat ligt niet aan kpn maar aan Viaplay.

Blijkbaar verwacht Viaplay dat ze de workload met hun streaming platform bij de vrije trainingen wel aankunnen en zijn ze niet bereid te betalen voor lineaire distributie tijdens de vrije trainingen.

Ik heb me bericht een beetje aangepast:

@Peter Bij, kanaal 225 staat alleen open op zaterdag en zondag tijdens F1 weekenden. 

Overige content kan je via de app van Viaplay kijken. Dus niet via de ontvanger. Maar op Smart TV, tablet of telefoon etc. Daar heb je een inlog voor aangemaakt. 

Vind het raar dat de “vrije trainingen” niet te zien is op 225 voor KPN klanten. Wil je het wel zien? Ga dan maar naar de app! 😱🙈 Typisch de regeltjes van Viaplay.

 


Ik lees dat  je voor 65 Euro per jaar  F! pro  kunt hebben .

Meerdere streams en goedkoper dan Viaplay.

Iemand ervaring daar mee?