Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Ik lees dat  je voor 65 Euro per jaar  F! pro  kunt hebben .

Meerdere streams en goedkoper dan Viaplay.

Iemand ervaring daar mee?

Het lijkt er op dat de F1 TV Pro app niet meer beschikbaar is op smart TV's.

Controleer dit eerst even want anders zal je een Apple TV, Google TV Chromecast of andere Android TV stick moeten gebruiken.


Ik lees dat  je voor 65 Euro per jaar  F! pro  kunt hebben .

Meerdere streams en goedkoper dan Viaplay.

Iemand ervaring daar mee?

Het lijkt er op dat de F1 TV Pro app niet meer beschikbaar is op smart TV's.

 

Ik heb hier 2 Android TV's. Op de nieuwere is de app gewoon te downloaden via de Google app store. Bij de oudere TV met Android 8 niet en daar heb ik hem binnengehaald via APKmirror. Het zal er dus van afhangen welke software er op de TV draait en hoe oud die is. 


Ik lees dat  je voor 65 Euro per jaar  F! pro  kunt hebben .

Meerdere streams en goedkoper dan Viaplay.

Iemand ervaring daar mee?

Ik heb nu al even een abonnement op F1 TV. Voor ons werkt het prima en is gezien de reacties een beter alternatief dan ViaPlay. Er zijn wel wat verschillen. F1TV is tijdelijk zonder Nederlands commentaar maar dat is op te lossen door de app van GrandPrix radio. Dan heb je beeld van F1TV en commentaar van Olav Mol. Wil je dat niet dan luister je gewoon naar het Engelstalige commentaar. Verder kun je bij F1TV terugkijken vanaf het begin. Iets wat bij ViaPlay niet gaat (heb ik gelezen). Verder inderdaad meerdere streams zoals pitlane en een stream vanuit de cockpit van elke coureur. Keuze genoeg dus. Naast F1 volgen wij ook F2 en F3 en dat wordt ook uitgezonden door F1TV. Hat gaat ons puur om de race-content en betalen voor allerlei sporten en series die ons niet interesseren doen we liever niet. Soms is er een aanbieding van F1TV. Wij hebben €48,75 betaald voor één jaar. Volgend jaar zien we wel verder. 


Joop2011 zegt :ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

Alleen bij Netflix kun je24 uur lang  kiezen en Viaplay heeft 2 maal 4 uur

 

@biepie 

Ik weet niet precies wat je bedoelt.

Wat bedoel je met 2 x 4 uur? 

 

Je kan op ViaPlay net zoals op Netflix, Disney+, etc.  24 uur per dag series en films kijken.

Bij Sport ligt het, helaas, anders (maar dat heeft Netflix, Disney+,etc niet). Dat kan je tot 48 uur terugkijken. 

 

Zie ook hier.  kijken via PC en informatie. 

Je kan via PC, Smart TV (niet allemaal), Chromecast, etc. kijken. Zie hier.


@Peter Bij, kanaal 225 staat alleen open op zaterdag en zondag tijdens F1 weekenden. 

Overige content kan je via de app van Viaplay kijken. Dus niet via de ontvanger. Maar op Smart TV, tablet of telefoon etc. Daar heb je een inlog voor aangemaakt. 

Ok,   Ben er klaar mee.    KPN kan toch gewoon even de zender toevoegen.  226 wekt ook niet. Telefoon ook niet.   Ik zeg het abonnement meteen weer op.  Maar wel inmiddels een rekening van KPN.  Dit kan wel automatisch.   Dus voor mij geen viaplay.   Drama

 

ViaPlay is geen zender, maar een streamingdienst. 

De app is nog niet gemaakt of klaar en die moet ViaPlay maken (had ik begrepen). 

Dit geld bij alle providers. 


Sommige ergernis kon KPN zo simpel oplossen met aanvraag.

Als KPN met soort keuze menu had toegevoegd bij de aanvraag voor ViaPlay en dat je die moet doorlopen voor de hoe en wat.

En dan met de vraag op welke apparaat gaat u ViaPlay kijken zou veel opgelost zijn.

 

Zie hier.

Hier gaat KPN en ook de andere providers niet over.

ViaPlay bepaalt wat wel en niet kan en mag. 


Ik wil viaplay maar heb een verouderd abonnement. Dat wist ik niet eens. Wat moet ik doen ? 

*Admin: verplaatst naar algemeen ViaPlay topic


Weet iemand of er al meer bekend is over de viaplay app op de tv-ontvanger?

Ik vind de viaplay Xtra zender prima en ik vind het een goede kwaliteit hebben, maar ik zou graag als viaplay Xtra weg is de app op de tv-ontvanger hebben.

 


Ik heb nu een kpn tv ontvanger en een smart tv.

Dus ik heb nu gewoon viaplay op de tv en kan gewoon tv kijken.

Nu heb ik een hekel aan meerdere afstandbedieningen op tafel.

Kpn bied een leuke universele afstandbediening maar ik krijg mijn tv menu niet geopend daarmee.

Hoe kan ik nu viaplay kijken wat kpn zo leuk aan bied want de afstandbediening van de tv ligt in de kast

*Admin: verplaatst naar algemeen ViaPlay topic


Kpn bied een leuke universele afstandbediening maar ik krijg mijn tv menu niet geopend daarmee.

Welke universele afstandsbediening biedt kpn dan aan?


Ik wil viaplay maar heb een verouderd abonnement. Dat wist ik niet eens. Wat moet ik doen ? 

*Admin: verplaatst naar algemeen ViaPlay topic

Hi @Kevin73, in dat geval zul je over moeten stappen op een Hussel abonnement. Dut kun je in Mijn KPN regelen. Vergelijk wel goed je huidige abonnement met de nieuwe zodat je niet voor verrassingen komt te staan. 

Je kunt eventueel ook rechtstreeks via Viaplay een abonnement nemen. 


Weet iemand of er al meer bekend is over de viaplay app op de tv-ontvanger?

Ik vind de viaplay Xtra zender prima en ik vind het een goede kwaliteit hebben, maar ik zou graag als viaplay Xtra weg is de app op de tv-ontvanger hebben.

 

Hi @Jarno Seijbel, daar is op dit moment nog niets over bekend. 


Ik heb nu een kpn tv ontvanger en een smart tv.

Dus ik heb nu gewoon viaplay op de tv en kan gewoon tv kijken.

Nu heb ik een hekel aan meerdere afstandbedieningen op tafel.

Kpn bied een leuke universele afstandbediening maar ik krijg mijn tv menu niet geopend daarmee.

Hoe kan ik nu viaplay kijken wat kpn zo leuk aan bied want de afstandbediening van de tv ligt in de kast

*Admin: verplaatst naar algemeen ViaPlay topic

Hi @Pieter Greving

Met de afstandsbediening van KPN kun je alleen volume en de aan/uit functie bedienen van je televisie. De smart functie van je tv zal je moeten bedienen met de afstandsbediening van de televisie zelf. 


Ik heb nu een kpn tv ontvanger en een smart tv.

Dus ik heb nu gewoon viaplay op de tv en kan gewoon tv kijken.

Nu heb ik een hekel aan meerdere afstandbedieningen op tafel.

Kpn bied een leuke universele afstandbediening maar ik krijg mijn tv menu niet geopend daarmee.

Hoe kan ik nu viaplay kijken wat kpn zo leuk aan bied want de afstandbediening van de tv ligt in de kast

*Admin: verplaatst naar algemeen ViaPlay topic

Hi @Pieter Greving

Met de afstandsbediening van KPN kun je alleen volume en de aan/uit functie bedienen van je televisie. De smart functie van je tv zal je moeten bedienen met de afstandsbediening van de televisie zelf. 

Kpn bied viaplay maar geen mogelijkheid om het te gebruiken is dit zo krom of ligt dit aan mij ? 


Ik heb nu een kpn tv ontvanger en een smart tv.

Dus ik heb nu gewoon viaplay op de tv en kan gewoon tv kijken.

Nu heb ik een hekel aan meerdere afstandbedieningen op tafel.

Kpn bied een leuke universele afstandbediening maar ik krijg mijn tv menu niet geopend daarmee.

Hoe kan ik nu viaplay kijken wat kpn zo leuk aan bied want de afstandbediening van de tv ligt in de kast

*Admin: verplaatst naar algemeen ViaPlay topic

Hi @Pieter Greving

Met de afstandsbediening van KPN kun je alleen volume en de aan/uit functie bedienen van je televisie. De smart functie van je tv zal je moeten bedienen met de afstandsbediening van de televisie zelf. 

Kpn bied viaplay maar geen mogelijkheid om het te gebruiken is dit zo krom of ligt dit aan mij ? 

KPN biedt Viaplay als extra dienst aan die je via de factuur van KPN kunt betalen en voor nu via de zender 225 live kunt bekijken. Dit is vergelijkbaar met Netflix en Amazon Prime die wel een app hebben ontwikkeld voor de ontvanger, omdat Viaplay net is begonnen kan ik nog niet zeggen hoe dit op onze ontvanger eruit gaat zien in de toekomst.

Wat de afstandsbediening betreft, het is onbegonnen werk om een afstandsbediening te leveren die zo universeel is om smartfuncties van alle verschillende merken televisies te kunnen bedienen. Ik vraag me af of dat nog bestaat op de markt. De smartfunctie van je tv zal je dus helaas moeten bedienen met de afstandsbediening van de televisie zelf. 

 


Sommige ergernis kon KPN zo simpel oplossen met aanvraag.

Als KPN met soort keuze menu had toegevoegd bij de aanvraag voor ViaPlay en dat je die moet doorlopen voor de hoe en wat.

En dan met de vraag op welke apparaat gaat u ViaPlay kijken zou veel opgelost zijn.

 

Zie hier.

Hier gaat KPN en ook de andere providers niet over.

ViaPlay bepaalt wat wel en niet kan en mag. 

KPN kan wel hun klanten beter aansturen/informeren met de aanvraag van ViaPLay dat bedoel ik meer.


Wat een slecht beeld van max via kpn en viaplay!!!! Terug in de tijd, dat kan toch niet in deze tijd.... ?

Hoe kun je dit vage beeld oplossen? We hebben vaag en niet scherp beeld. 

Prijs kwaliteit komt zo zkr niet overeen. Hier ga je toch niet voor betalen?! 

Admin: samengevoegd met het Viaplay topic


Wat een slecht beeld van max via kpn en viaplay!!!! Terug in de tijd, dat kan toch niet in deze tijd.... ?

Hoe kun je dit vage beeld oplossen? We hebben vaag en niet scherp beeld. 

Prijs kwaliteit komt zo zkr niet overeen. Hier ga je toch niet voor betalen?! 

Admin: samengevoegd met het Viaplay topic

KPN heeft het beeld van ViaPlay 1 op 1 door. Ze hebben dus geen invloed op de kwaliteit, ViaPlay wel. Als zij slecht beeld aanleveren dan kan KPN daar geen goed beeld van maken. Je zult in dit geval aan de bel moeten trekken bij ViaPlay. Dat het beeld (vaak) slecht is lees je overal, ook bij niet KPN-klanten. Laten we zeggen dat ze flinke opstartproblemen hebben (en daardoor de prijs naar mijn mening niet terecht is). 


Ik heb nu een kpn tv ontvanger en een smart tv.

Dus ik heb nu gewoon viaplay op de tv en kan gewoon tv kijken.

Nu heb ik een hekel aan meerdere afstandbedieningen op tafel.

Kpn bied een leuke universele afstandbediening maar ik krijg mijn tv menu niet geopend daarmee.

Hoe kan ik nu viaplay kijken wat kpn zo leuk aan bied want de afstandbediening van de tv ligt in de kast

*Admin: verplaatst naar algemeen ViaPlay topic

Hi @Pieter Greving

Met de afstandsbediening van KPN kun je alleen volume en de aan/uit functie bedienen van je televisie. De smart functie van je tv zal je moeten bedienen met de afstandsbediening van de televisie zelf. 

 

Ik heb een LG OLED tv en met de AB van de LG kan ik ook de KPN tv decoder bedienen.

Dus ik kan alles met 1 AB (alleen de Blu-Ray niet)

En volgens mij kan dit met meerdere merken tv's. 


Sommige ergernis kon KPN zo simpel oplossen met aanvraag.

Als KPN met soort keuze menu had toegevoegd bij de aanvraag voor ViaPlay en dat je die moet doorlopen voor de hoe en wat.

En dan met de vraag op welke apparaat gaat u ViaPlay kijken zou veel opgelost zijn.

 

Zie hier.

Hier gaat KPN en ook de andere providers niet over.

ViaPlay bepaalt wat wel en niet kan en mag. 

KPN kan wel hun klanten beter aansturen/informeren met de aanvraag van ViaPLay dat bedoel ik meer.

 

Zie de start van dit forum, het eerste bericht.

Daar staat volgens mij alles wat je moet weten.

En zie ook mijn link van ViaPlay. 

 

Het verbaast mij dat zoveel mensen niet weten dat ViaPlay een straemingdienst is, dit was vanaf het begin al bekend.


Sommige ergernis kon KPN zo simpel oplossen met aanvraag.

Als KPN met soort keuze menu had toegevoegd bij de aanvraag voor ViaPlay en dat je die moet doorlopen voor de hoe en wat.

En dan met de vraag op welke apparaat gaat u ViaPlay kijken zou veel opgelost zijn.

 

Zie hier.

Hier gaat KPN en ook de andere providers niet over.

ViaPlay bepaalt wat wel en niet kan en mag. 

KPN kan wel hun klanten beter aansturen/informeren met de aanvraag van ViaPLay dat bedoel ik meer.

 

Zie de start van dit forum, het eerste bericht.

Daar staat volgens mij alles wat je moet weten.

En zie ook mijn link van ViaPlay. 

 

Het verbaast mij dat zoveel mensen niet weten dat ViaPlay een straemingdienst is, dit was vanaf het begin al bekend.

Goed lezen en een beetje onderzoek is best wel veel klanten vreemd. Het is nu eenmaal iets anders dan Ziggo Sport maar zover kijkt men niet. En dan maar klagen tegen KPN dat het allemaal slecht is wat ze doen. Soms best lastig dat 'hand in eigen boezem steken'. 😉


Goedemorgen,
Ik heb vorige week een aantal keer met de klantenservice aan de lijn gezeten van jullie nadat ik viaplay besteld had.
Deze kon ik wel kijken op mijn TV op via de ontvanger kanaal 225. Helaas lukt het niet om de Viaplay app te gebruiken. Activeren lukt op geen enkele mogelijkheid. 
Na overleg met klantenservice die het probleem niet konden oplossen moest ik maar bij viaplay zelf een account aanmaken en daar de kosten via kpn laten lopen….. allemaal een beetje vraag.
Ik heb inmidddels bij viaplay zelf een account lopen dus wil ik daarom ook per direct de extra dienst Viaplay stopzetten aangezien ik hier dus geen gebruik van heb kunnen maken.

Kunt u dit in gang zetten?

Alvast bedankt.


Admin: samengevoegd met het Viaplay topic


Hallo @GJ1986, jammer dat het niet lukte om Viaplay via KPN te activeren. Nu heb je een dubbel abonnement en wil je die bij KPN graag stopzetten. Ik moet je voor nu teleurstellen: ik kan dit niet per direct stopzetten. Viaplay via KPN kan pas na de eerste maand stopgezet worden. Dit kan je zelf regelen via MijnKPN.


Goedemorgen,
Ik heb vorige week een aantal keer met de klantenservice aan de lijn gezeten van jullie nadat ik viaplay besteld had.
Deze kon ik wel kijken op mijn TV op via de ontvanger kanaal 225. Helaas lukt het niet om de Viaplay app te gebruiken. Activeren lukt op geen enkele mogelijkheid. 
Na overleg met klantenservice die het probleem niet konden oplossen moest ik maar bij viaplay zelf een account aanmaken en daar de kosten via kpn laten lopen….. allemaal een beetje vraag.
Ik heb inmidddels bij viaplay zelf een account lopen dus wil ik daarom ook per direct de extra dienst Viaplay stopzetten aangezien ik hier dus geen gebruik van heb kunnen maken.

Kunt u dit in gang zetten?

Alvast bedankt.


Admin: samengevoegd met het Viaplay topic

 

Van jullie?

Ik heb helemaal geen klantenservice.😀😉

En ik ben net als jij klant bij KPN.

 

Beste @GJ1986 op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉

De moderator werkt wel voor KPN en helpt ook. 

 

@Denise_ ik denk dat je hem / haar wel tegemoet moet komen.

Zoals je leest in deze topic, weten heel erg veel mensen het verschil tussen een zender en steamingdienst niet. 


@joop2011 Terecht en goed dat je het aangeeft. Ik zou graag willen, we hebben alleen op dit moment de mogelijkheid niet om opties als Viaplay vervroegd uit te zetten 😞 Dat is het lastige. Vandaar dat @Denise_ bovenstaande uitleg en advies geeft.