Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Sommige ergernis kon KPN zo simpel oplossen met aanvraag.

Als KPN met soort keuze menu had toegevoegd bij de aanvraag voor ViaPlay en dat je die moet doorlopen voor de hoe en wat.

En dan met de vraag op welke apparaat gaat u ViaPlay kijken zou veel opgelost zijn.

 

Zie hier.

Hier gaat KPN en ook de andere providers niet over.

ViaPlay bepaalt wat wel en niet kan en mag. 

KPN kan wel hun klanten beter aansturen/informeren met de aanvraag van ViaPLay dat bedoel ik meer.

 

Zie de start van dit forum, het eerste bericht.

Daar staat volgens mij alles wat je moet weten.

En zie ook mijn link van ViaPlay. 

 

Het verbaast mij dat zoveel mensen niet weten dat ViaPlay een straemingdienst is, dit was vanaf het begin al bekend.

Ja leuk die link/start maar jij wis ook niet van PS5 dus was ook voor jouw een verrassing later (Zie berichten terug) 


Wanneer komt de Viaplay app in het KPN menu?

Ziggo heeft dit al wel geregeld.


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Ik hoorde een gerucht, binnen nu en 2 jaar heeft ViaPlay het voor elkaar dat KPN de App kan en mag doorvoeren in de ontvanger.


*Admin: reactie ook samengevoegd


Ik hoorde een gerucht, binnen nu en 2 jaar heeft ViaPlay het voor elkaar dat KPN de App kan en mag doorvoeren in de ontvanger.


*Admin: reactie ook samengevoegd

Binnen nu en 2 jaar??? Die van ViaPlay zijn gek! 🤣😂


ViaPlay vind dat ze het geweldig hebben gedaan: 🙈

Viaplay negeert kritiek abonnees en spreekt over succesvol weekend

Dan ben je wel erg laag aan de grond! Jeetje, neem je klanten serieus! Kl**thommels! 😝🙈


Ik hoorde een gerucht, binnen nu en 2 jaar heeft ViaPlay het voor elkaar dat KPN de App kan en mag doorvoeren in de ontvanger.


*Admin: reactie ook samengevoegd

Als dat gerucht waar is zeg ik mijn abonnement op.

Je laat je klanten toch niet 2 jaar wachten?

Maar waar heb je dat gerucht gehoord/gelezen?


Ik hoorde een gerucht, binnen nu en 2 jaar heeft ViaPlay het voor elkaar dat KPN de App kan en mag doorvoeren in de ontvanger.


*Admin: reactie ook samengevoegd

Als dat gerucht waar is zeg ik mijn abonnement op.

Je laat je klanten toch niet 2 jaar wachten?

Maar waar heb je dat gerucht gehoord/gelezen?

U kunt het toch gewoon gebruiken via de app op smarttv of mobiel? 


ViaPlay vind dat ze het geweldig hebben gedaan: 🙈

Viaplay negeert kritiek abonnees en spreekt over succesvol weekend

Dan ben je wel erg laag aan de grond! Jeetje, neem je klanten serieus! Kl**thommels! 😝🙈

Meest succesvolle lancering van ViaPlay op een nieuwe markt, zegt wat over hoe het in de ander landen ging.

Ik hoorde een gerucht, binnen nu en 2 jaar heeft ViaPlay het voor elkaar dat KPN de App kan en mag doorvoeren in de ontvanger.

 

Als dat gerucht waar is zeg ik mijn abonnement op.

Je laat je klanten toch niet 2 jaar wachten?

Maar waar heb je dat gerucht gehoord/gelezen?

Van de buurman 2 huizen verderop, hij is stratenmaker en Formule 1 FAN net als ikzelf.😁


Toch ben ik wel benieuwd hoe het komt dat de kwaliteit van Viaplay bij sommigen beroerd was en bij anderen (zoals ik) wel goed was. Zit dat bij Viaplay, in de aansluiting, in de decoder, in de tv, in….  ?

Want echt, hier ging het via kanaal 225 zonder problemen. Op de zaterdag was er wel een probleem met de sync van beeld en geluid, maar dat probleem was zondag (nagenoeg) weg.

En ook de app en de site werken prima hier.


Weet iemand of het nog mogelijk wordt om opnames in de plannen op de KPN decoder, op kanaal 225.

Aanstaande zondag begint de race om 19:00, maar ben pas thuis om 21:00, zou toch graag willen kijken.

Of ben je dan toch aangewezen op de ViaPlay app/site?


Opnemen word nooit mogelijk, kanaal 225 is maar tijdelijk opgezet om mogelijke brandbreedte problemen te voorkomen.

En ViaPlay staat opnemen niet toe, tenzij jij zelf via de TV kunt opnemen, moet je wel de boel om 19 uur aan hebben staan.

Bij ViaPlay kun je maximaal tot 48 uur later de race terug kijken, dus die mogelijkheid is er ook nog.


Toch ben ik wel benieuwd hoe het komt dat de kwaliteit van Viaplay bij sommigen beroerd was en bij anderen (zoals ik) wel goed was. Zit dat bij Viaplay, in de aansluiting, in de decoder, in de tv, in….  ?

Want echt, hier ging het via kanaal 225 zonder problemen. Op de zaterdag was er wel een probleem met de sync van beeld en geluid, maar dat probleem was zondag (nagenoeg) weg.

En ook de app en de site werken prima hier.

Ik vermoed dat er via verschillende routes de streams binnen komen, dus naar gelang via welke internet knooppunten het loopt.

Daarbij zijn inderdaad ook de gebruikte apparaten van belang, dat kan ook een verschil maken.

Maar gezien het eerste weekend dat ze uitzonden valt het mij mee, de meesten klachten waren over het slechte commentaar wat er gegeven werd.


Je begrijpt dat zo'n gerucht nogal wat stof kan laten opwaaien, terwijl dit misschien echt nergens voor nodig is. Ik heb voorlopig nog geen informatie over de app en als we dat wel hebben, laten we dit hier natuurlijk weten. 

 

@Katana321 we hebben alle feedback in en rondom het weekend doorgegeven. Dit komt ook bij Viaplay terecht. Ik weet niet precies waar het aan gelegen heeft, maar er wordt in ieder geval constant gekeken en gemonitord wat er goed gaat en wat er beter kan!


Kan viaplay niet terugkijken via de televisie. Ik heb begrepen dat je viaplay tot 48 uur kunt terugkijken via de app op de televisie. Als ik dit probeer krijg ik de melding dat de uitzending is gestopt. Ik kan alleen maar de uitzending bekijken zolang deze bezig is. Als ik tijdens een uitzending deze vanaf het begin wil kijken lukt dit maar moet ik eerst naar een timer kijken die soms wel een kwartier loopt waarna de uitzending vanaf het begin start. Dir werkt alleen maar zoland de uitzending duurt. Er zijn geen updates voor de software versie 06.00.23   Als ik via een laptop kijk werkt het allemaal wel. Van viaplay krijg ik geen antwoord op deze vraag. De televisie is een LG OLED65C7V uit 2017.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Daar zal niks aan te doen zijn. De app word gemaakt door Viaplay. KPN heeft daar geen invloed op. Gewoon afwachten, er zal vast wel een keer een update komen.

 

Admin: reactie naar lopend topic meeverplaatst


Dank voor je bericht. Snap dat jullie er ook niks aan kunnen doen. Alleen moet mij dan wel van het hart dat ze dan wel snel moeten zijn, want zo is het niet te doen. Ik heb de melding al een paar dagen geleden doorgegeven aan viaplay en nog steeds niets gehoord ( alleen ontvangstbevestiging ) en komend weekend de volgende race. Moet ik weer precies op tijd klaarzitten. Dan wordt het denk ik streamen via F1tv pro als volgende stap. Behalve F1 heb ik niks met viaplay…. Dan maar Engels commentaar.


Tja, als je dit in de media gooit vraag ik me af hoe serieus Nent de kritiek en problemen neemt.

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/106862/nent-ondanks-hevige-kritiek-tevreden-over-debuut-van-viaplay-in-nederland.html

En dit zegt men er over op Trustpilot, wel even iets verzachten, meestal reageren alleen klagers, dus ik neem het met een korreltje zout.

https://nl.trustpilot.com/review/viaplay.nl


ik vind dat ik te veel betaal voor viaplay.  ziggoklanten krijgen voor hetzelfde geld wel via de tv app alles 100% door, ik maar 5% maar betaal hetzelfde.  ik wil  ook 100% kijken maar wel op tv daar heb ik hem voor gekocht. Gewoon op een groot scherm ook de films kijken en niet op tablet of mobiel. Nog gebeld met klantenservice daar kreeg ik te horen dat de tv app nog wel een paar maanden kan duren. Niet te geloven! Kom op met die fikse korting. 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@Mart Brouwers Ik vind ook dat je teveel betaald voor ViaPlay, maar we leven in een vrij land, je mag het afnemen het hoeft niet.😀

Daarbij, wil je het op een groot scherm zien, geen probleem, het kan bij verschillende smart TV's waar de app beschikbaar is in de app store, of via een chromecast casten of met de laatste chromecast met Google tv gewoon zien, en er zijn nog voldoende alternatieven er naast.

Is een eenmalige uitgave, maar vind je de prijs te hoog, dezelfde voorwaarden (is geen app voor smart TV's dus die valt af) als hierboven kun je via F1TV kijken, 7.99 per maand of 65 euro als je per jaar betaald.


@Rob duiveland 

Via de app in de televisie zou je dezelfde functionaliteiten moeten hebben als via de app in de smartphone, tablet en de website. http://viaplay.com/nl-nl .

F1 TV Pro ondersteunt geen televisies. Die kan je alleen casten (chromecast) van af een smartphone of tablet naar je televisie.

https://support.f1.tv/s/article/2022What-devices-do-you-support?language=nl_NL

 


Ja, Peter dat ben ik met je eens. Ik zou dezelfde functionaliteiten moeten hebben.  Alleen heb ik die niet.  Kan alleen maar live kijken via de app op de tv.  Viaplay reageert nergens op en de KPN zegt dat het aan de Viaplay app ligt. Mijn TV voldoet aan de specificaties van viaplay. LG smart tv uit 2017. Resulteert dus alleen maar casten via F1tv. Maar Viaplay zal nooit kunnen zeggen dat ik het niet heb geprobeerd. Dank voor je reactie.


Beste KPN,

Ik wil mijn Viaplay per direct opzeggen. Nu staat dat dit pa 1april kan. Geen grap. Tot op heden kan Viaplay niet de kwaliteit leveren als beloofd. Technisch niet. (synchronisatie en beeldkwaliteit). Mij was niet bekend dat interactieve deel beperkingen heeft. En daarnaast valt het formule 1 programma zwaar tegen. Ik ben van mening dat ze niet leveren wat ze beloven. Dus vraag ik het contract per direct te beëindigen. En wil ik mijn geld terug. 


Toch ben ik wel benieuwd hoe het komt dat de kwaliteit van Viaplay bij sommigen beroerd was en bij anderen (zoals ik) wel goed was. Zit dat bij Viaplay, in de aansluiting, in de decoder, in de tv, in….  ?

Want echt, hier ging het via kanaal 225 zonder problemen. Op de zaterdag was er wel een probleem met de sync van beeld en geluid, maar dat probleem was zondag (nagenoeg) weg.

En ook de app en de site werken prima hier.

Ja, Katana, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Hier werkt alles al jaren goed tot het moment dat ik de viaplay app ga gebruiken. Alle andere apps werken prima.  Geloof mij, dan zit het niet in de aansluiting, de decoder, de tv of zoiets. Bij mij slecht beeld , haperend geluid en bovenal een app zonder alle functionaliteiten. Ik denk dat er maar één is die antwoord op je vraag kan geven: Viaplay


ViaPlay vind dat ze het geweldig hebben gedaan: 🙈

Viaplay negeert kritiek abonnees en spreekt over succesvol weekend

Dan ben je wel erg laag aan de grond! Jeetje, neem je klanten serieus! Kl**thommels! 😝🙈

 

Toch nog iemand die tevreden was. 😀😃


Weet iemand of het nog mogelijk wordt om opnames in de plannen op de KPN decoder, op kanaal 225.

Aanstaande zondag begint de race om 19:00, maar ben pas thuis om 21:00, zou toch graag willen kijken.

Of ben je dan toch aangewezen op de ViaPlay app/site?

 

Dit mag niet van ViaPlay. Dus dat gaat er ook niet komen, denk ik.

Kanaal 225 is tot 1 augustus, daarna verwacht ViaPlay het dataprobleem opgelost te hebben (ben benieuwd).

Via de app van ViaPlay op o.a. de SmartTV kan je wedstrijden (dus ook F1) tot 48 uur compleet terugkijken.