Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

 

 

Het verbaast mij dat zoveel mensen niet weten dat ViaPlay een straemingdienst is, dit was vanaf het begin al bekend

Ja leuk die link/start maar jij wis ook niet van PS5 dus was ook voor jouw een verrassing later (Zie berichten terug) 

 

Beste @ArjanL3 

Ik werk niet bij ViaPlay en ik werk niet bij KPN. (nooit gewerkt ook bij deze firma's). 

Gelukkig weet ik niet alles.😉

Ik probeer wel iedereen zo goed mogelijk te helpen.

Hopelijk mag dat van jou. 😉


Je begrijpt dat zo'n gerucht nogal wat stof kan laten opwaaien, terwijl dit misschien echt nergens voor nodig is. Ik heb voorlopig nog geen informatie over de app en als we dat wel hebben, laten we dit hier natuurlijk weten. 

 

@Katana321 we hebben alle feedback in en rondom het weekend doorgegeven. Dit komt ook bij Viaplay terecht. Ik weet niet precies waar het aan gelegen heeft, maar er wordt in ieder geval constant gekeken en gemonitord wat er goed gaat en wat er beter kan!

 

@Marcia_ 

Het commentaar had ik geen problemen mee.

Het beeld was aardig, maar kan echt veel beter.

Ik denk dat de stream veel te laag was.

Ik heb een LG OLED tv model 2021 48” (C1 model), dus daar kan het niet aan hebben

gelegen. 

Via de app op tv (zaterdag tussendoor gekeken) zelfde beeld, maar veel restarts (lopende cirkel). Dat was vrijdag met de vrije training ook best vaak.

Beeld op kanaal 225 was wel stabiel, maar in vergelijking met andere kanalen was het beeld echt minder mooi om naar te kijken (ik vermoed dat de stream van ViaPlay te laag is).

 

Ik kijk ook de serie Dr. Death op ViaPlay en dat beeld en geluid is gewoon ok. 

Maar Netflix en Disney+ hebben beide een veel mooier beeld. 


ik vind dat ik te veel betaal voor viaplay.  ziggoklanten krijgen voor hetzelfde geld wel via de tv app alles 100% door, ik maar 5% maar betaal hetzelfde.  ik wil  ook 100% kijken maar wel op tv daar heb ik hem voor gekocht. Gewoon op een groot scherm ook de films kijken en niet op tablet of mobiel. Nog gebeld met klantenservice daar kreeg ik te horen dat de tv app nog wel een paar maanden kan duren. Niet te geloven! Kom op met die fikse korting. 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

@Mart Brouwers 

Je kan alles van ViaPlay kijken via o.a. de app van de Smart TV, Chromecast, etc.

zie hier.

 

En @Mart Brouwers Nick83, ik zelf, etc. werken niet bij KPN en ook niet bij ViaPlay.

Wij zijn net als jij, klant bij KPN en helpen elkaar. 😉😊


Beste KPN,

Ik wil mijn Viaplay per direct opzeggen. Nu staat dat dit pa 1april kan. Geen grap. Tot op heden kan Viaplay niet de kwaliteit leveren als beloofd. Technisch niet. (synchronisatie en beeldkwaliteit). Mij was niet bekend dat interactieve deel beperkingen heeft. En daarnaast valt het formule 1 programma zwaar tegen. Ik ben van mening dat ze niet leveren wat ze beloven. Dus vraag ik het contract per direct te beëindigen. En wil ik mijn geld terug. 

Volgens KPN kan dit niet omdat je besteld bij ViaPlay en alleen via KPN betaald, leuke case om er een melding van te maken bij de ACM om te kijken wie er gelijk heeft.

Ik ben namelijk van mening dat KPN aansprakelijk gesteld kan worden en dit voor jou met ViaPlay moet oplossen.


Hallo,

 

Ik heb een tijdje geleden een viaplay abonnement afgesloten daarna een mail gehad dat mijn pakket veranderd is. Daarna zal ik nog een mail krijgen om het te kunnen activeren op de app. Dat heb ik tot nu toe nog niet gehad. Op*********@hotmail.com

Dus nu een beetje zonde het alleen op zaterdag en zondag alleen te kunnen kijken. Wij wilde vandaag graag darten kijken maar dat lukt nu dus niet. 

Kan die mail naar mij gestuurd worden zodat we het alsnog kunnen activeren. 

Groeten Coreline de wit-oskam

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


Hoi @Coreline, welkom! Ik zie hier dat de mail om Viaplay te activeren op 8 maart is verstuurd. Deze heeft als titel ‘Extra informatie over uw wijziging’. Kijk even of je hem zo wel kunt vinden. Voor de zekerheid heb ik hem ook opnieuw opgestuurd.


@Rob duiveland 

KPN zegt dat het aan de Viaplay app ligt

Tja, je hoeft KPN niet te bellen bij een probleem met de Viaplay app in je LG televisie.

KPN komt er alleen in voor m.b.t. kanaal 225 via de decoder. En evt. nemen/opzeggen abonnement als je het via je KPN factuur betaalt.


Hallo,

 

Ik heb een tijdje geleden een viaplay abonnement afgesloten daarna een mail gehad dat mijn pakket veranderd is. Daarna zal ik nog een mail krijgen om het te kunnen activeren op de app. Dat heb ik tot nu toe nog niet gehad. Op*********@hotmail.com

Dus nu een beetje zonde het alleen op zaterdag en zondag alleen te kunnen kijken. Wij wilde vandaag graag darten kijken maar dat lukt nu dus niet. 

Kan die mail naar mij gestuurd worden zodat we het alsnog kunnen activeren. 

Groeten Coreline de wit-oskam

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

 

Tijdje geleden? ViaPlay is er pas vanaf 1 maart 2022

 

Probeer via deze link te activeren (scrol iets naar beneden)

Wel eerst MIJNKPN openen en daarna pas in deze link “ViaPlay activeren” 

Kans groot dat het lukt (met de KPN mail van MIJNKPN, die moet je gebruiken (daar komt ook de mail binnen)).

 

Van ViaPlay mag KPN, Ziggo, etc. alleen de F1 op za. en zo. op het extra kanaal uitzenden.

Bij KPN is dat kanaal 225.

 

Verder moet je via de app kijken, bijvoorbeeld op je Smart TV.

Zie hier. en scrol naar beneden. 

 

ViaPlay is GEEN zender.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+ etc. een streamingdienst.

En Darts, voetbal, series, flims, etc. kan je alleen via de app kijken. Zie link.


@joop2011 , Hoezo moet je de KPN mail gebruiken om de ViaPlay gegevens te kunnen verkrijgen van KPN, ik gebruik op geen enkele manier een mail adres van KPN maar krijg alles binnen wat ik wil op mijn eigen contact mail.

En ik denk dat @Coreline wel weet dat het een streamingdienst is en dat het via een app gaat om de rest te zien, maar dan moeten wel die gegevens binnen komen op haar mail, zonder word lastig inloggen.😉


bij afsluiten ViaPlay abonnement begreep ik dat ook F2, F3 en porsche-races uitgezonden zouden worden , was vorige week niet het geval ?


Beste KPN,

Ik wil mijn Viaplay per direct opzeggen. Nu staat dat dit pa 1april kan. Geen grap. Tot op heden kan Viaplay niet de kwaliteit leveren als beloofd. Technisch niet. (synchronisatie en beeldkwaliteit). Mij was niet bekend dat interactieve deel beperkingen heeft. En daarnaast valt het formule 1 programma zwaar tegen. Ik ben van mening dat ze niet leveren wat ze beloven. Dus vraag ik het contract per direct te beëindigen. En wil ik mijn geld terug. 

Hoi @jappie74, Viaplay is een dienst met een opzegtermijn van een maand. Dit betekent dat je het kunt opzeggen 1 maand nadat je het hebt toegevoegd, wat bij jou dan 1 maart zal zijn geweest. Op 1 april kun je dan, in je MijnKPN, het weer uitzetten.


bij afsluiten ViaPlay abonnement begreep ik dat ook F2, F3 en porsche-races uitgezonden zouden worden , was vorige week niet het geval ?

Deze races zijn alleen bij Viaplay zelf te bekijken, @RobertoBilardo. Kanaal 225 op de tv ontvanger is er zuiver voor de F1 kwalificaties en races. 


@joop2011, Hoezo moet je de KPN mail gebruiken om de ViaPlay gegevens te kunnen verkrijgen van KPN, ik gebruik op geen enkele manier een mail adres van KPN maar krijg alles binnen wat ik wil op mijn eigen contact mail.

En ik denk dat @Coreline wel weet dat het een streamingdienst is en dat het via een app gaat om de rest te zien, maar dan moeten wel die gegevens binnen komen op haar mail, zonder word lastig inloggen.😉

 

Ja, een keer positief tegen mij zijn, zal een keer leuk zijn.

Helaas. 😪

 

Ik bedoel natuurlijk het mail adres wat je gebruikt om MIJNKPN te openen.

Ik denk, persoonlijk, dat dat bij de meeste het KPN mail adres is.😉

 

En helaas weten heel erg veel mensen niet dat ViaPlay een streamingdienst is, vandaar dat ik het erbij zette. 😔

 

P.S.

@Doornekamp33 ik heb helemaal niets tegen jouw.

Maar zo te lezen jij wel tegen mij. Waarom eigenlijk?

Ik probeer gewoon zoveel mogelijk mensen te helpen. 

En gelukkig weet ik niet alles. 😉


Via Play abonnement genomen voor de F1 races en nu kan ik dit alleen live kijken terwijl ik een opneem pakket heb. Wanneer kunnen wij zoals gewend  bij Ziggo de F1 races en trainingen opnemen? En …. Wanneer gaat Via Play de eerste en tweede training ook uitzenden 


P.S. @joop2011  ik heb ook niks tegen jou persoonlijk hoor, dit was een kritische vraag en een opmerking omdat jij direct reageerd op een post waar deel 2 wel duidelijk leek had je het algemeen gezegt had ik je alleen die E-mail vraag gegeven, en nu verduidelijk je het van het E-mail adres, top dus.👍👍👍


P.S. @joop2011  ik heb ook niks tegen jou persoonlijk hoor, dit was een kritische vraag en een opmerking omdat jij direct reageerd op een post waar deel 2 wel duidelijk leek had je het algemeen gezegt had ik je alleen die E-mail vraag gegeven, en nu verduidelijk je het van het E-mail adres, top dus.👍👍👍

 

Hartelijk dank @Doornekamp33 😉👍


P.S. @joop2011  ik heb ook niks tegen jou persoonlijk hoor, dit was een kritische vraag en een opmerking omdat jij direct reageerd op een post waar deel 2 wel duidelijk leek had je het algemeen gezegt had ik je alleen die E-mail vraag gegeven, en nu verduidelijk je het van het E-mail adres, top dus.👍👍👍

 

Hartelijk dank @Doornekamp33 😉👍

En sorry dat ik soms (te) kritisch reageer, zo zit ik nu eenmaal in elkaar.😉


Via Play abonnement genomen voor de F1 races en nu kan ik dit alleen live kijken terwijl ik een opneem pakket heb. Wanneer kunnen wij zoals gewend  bij Ziggo de F1 races en trainingen opnemen? En …. Wanneer gaat Via Play de eerste en tweede training ook uitzenden 

 

Dat klopt helemaal.

ViaPlay wil niet dat het opgenomen wordt.

En helaas bepaald ViaPlay wat wel en wat niet mag op kanaal 225 (bij Ziggo 200).

Het kanaal is tijdelijk tot 1 augustus.

 

Als het goed is (ik had gelezen dat heb bij sommigen verleden week niet lukte) kan je via de ViaPlay app tot 48 uur de race terugkijken. 

 

Via de App van ViaPlay kan je op vrijdag de vrije trainingen zien.

Op. za. en zo. is bedoelt om de te grote datastream die ViaPlay verwacht op te vangen.

Ben ook benieuwd of dat naar 1 augustus is opgelost.

Vanmiddag kijken of het beeld wel stabiel blijft lopen op de app (verleden week helaas niet). 


Beste KPN,

Ik wil mijn Viaplay per direct opzeggen. Nu staat dat dit pa 1april kan. Geen grap. Tot op heden kan Viaplay niet de kwaliteit leveren als beloofd. Technisch niet. (synchronisatie en beeldkwaliteit). Mij was niet bekend dat interactieve deel beperkingen heeft. En daarnaast valt het formule 1 programma zwaar tegen. Ik ben van mening dat ze niet leveren wat ze beloven. Dus vraag ik het contract per direct te beëindigen. En wil ik mijn geld terug. 

Hoi @jappie74, Viaplay is een dienst met een opzegtermijn van een maand. Dit betekent dat je het kunt opzeggen 1 maand nadat je het hebt toegevoegd, wat bij jou dan 1 maart zal zijn geweest. Op 1 april kun je dan, in je MijnKPN, het weer uitzetten.

Hoi Erik,

Dat begrijp ik. Maar waar het mij omgaat is het feit dat m.i. niet geleverd wordt wat beloofd is.Dan is de vraag of ik de minimale contract moet uitdienen.


Ik heb ViaPlay via mijn KPN geactiveerd en kan nu op de TV ViaPlay op 225 bekijken. Echter ik heb geen activatie mail od ontvangen zodat ik geen andere zaken kan streamen.

Hoe kom ik aan een dergelijke mail/activeringslink ?

*Admin: bericht samengevoegd met Algemeen ViaPlay topic

 


Viaplay is verantwoordelijk voor de inhoud, @jappie74. Als je daar klachten over hebt kun je die het beste voorleggen aan Viaplay zelf. Ook wat betreft het deel dat via ons uitgezonden wordt op kanaal 225 bepaalt Viaplay wat er uitgezonden wordt en wat daar wel en niet mee mag. We zijn, volgens mij, overal vrij duidelijk dat alleen de F1 kwalificaties en races daarop te zien zijn in het weekend. En voor zover ik kan zien zegt Viaplay zelf ook wat ze wel en niet uitzenden. Als die inhoud niet bevalt, dan is dat heel vervelend. Maar niet een kwestie van niet leveren wat beloofd wordt.

Los daarvan, op het moment dat je bestelt ga je akkoord met de bestelvoorwaarden en dat is inclusief het niet hebben van een herroepingsrecht. Zoals bij alle losse pakketopties die je bij ons kunt bestellen (zenderpakketten, streaming, etc..) Waardoor direct de maand opzegtermijn van toepassing is.


Wat een slecht bericht is dit

Voorbeeld : Je kan kijken via PC

Staat niet bij hoe ?

Meest slechte is dat je niet kan kijken via je TV


Hallo admin

kunt u mijn viaplay app activeren ik zit in spanje

of kunt u aangeven hoe het anders te activeren valt

als je niet thuis bent

mvgr michel


Hoe dan ook voor mij geen Viaplay meer.


Welkom op het forum, @Michel dorado .

Wat lastig dat je in het buitenland zit. Dit kan namelijk echt alleen door jezelf gedaan worden van je huisadres. Dit i.v.m. verificatie. Het moet dus bekabeld of via je eigen wifi komen van af je eigen IP adres. Dit is gedaan om misbruik (wat met Netflix is gebeurt) te voorkomen.

Je kan hem dus activeren als je weer van je vakantie thuis bent.

KPN kan het ook niet voor je doen. Die zitten tenslotte ook niet bij je thuis.

Een los Viaplay abonnement voor de Nederlandse markt (en NL app, die kan je alleen v.u. Nederland downloaden!) kan ook alleen van af een NL IP-adres gemaakt/geactiveerd worden.