Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Ik heb een abbo met tv Start Next 😋 Maar de Viaplay app op de Next blijft gewoon slecht. Er zit gewoon geen snelheid in, neem daarbij de slechte streaming kwaliteit en je hele kijkbeleving. Is rampzalig. 

Koop dat een dedicated android  streaming device. Streamingkwaliteit blijft zozo, maar de app werkt 100x beter. 

 


En toch weinig klachten, zijn Ziggo klanten dan zo snel tevreden.🤪🤪


Denk eerder dat die klanten niet beter weten 😂


Denk eerder dat die klanten niet beter weten 😂

Zijn beter geïnformeerd door Ziggo, bij KPN is een war boel ook met andere diensten zoals iTV app zie andere topic lol


Ik weet niet of ze bij Ziggo beter geïnformeerd zijn, ik weet namelijk niet welke informatie er verstuurd is.

Dit omdat ik wel een Ziggo contract heb, maar alle informatie per E-mail, post en telefoon heb geblokkeerd, Net als bij KPN overigens, krijg alleen maandelijks bericht dat de factuur weer klaar staat, dat lukt nog niet om te blokkeren bij beide.


Denk eerder dat die klanten niet beter weten 😂

Volgens mij stuurt KPN vanaf de website en via de telefonische helpdesk heel veel klanten naar dit forum. En dat doen andere providers niet denk ik?


In de startpagina van dit topic staat heel erg veel informatie over ViaPlay.

Maar helaas niet hoe groot de stream is (Mb/s).

Want FullHD is leuk, 1080P50, maar als de stream laag is, dan heb je nog steeds een slecht of minder detailrijk beeld.

Erg jammer dat je deze, toch heel belangrijke, informatie nergens kan vinden. 

 

Als vergelijk:

KPN HD stream via app op Smart TV:  5,1 Mb/s  beeld matig

KPN HD stream gecompimeerd op KPN tv decoder: 7,5 Mb/s  geeld redelijk

KPN HD stream Glas (originele stream) 661-670 :  Beeld goed.

Alle 3 zijn FullHD 1080i (1080 is altijd Full HD, zie ook hier)

 

In theorie is 1080P mooier dan 1080i, maar dan moet de stream (Mb/s) ook hoog genoeg zijn.

Anders span je het paart achter de wagen. 


Tijdens F1 weekenden zou je kunnen kijken via kanaal 225. Helaas is kanaal 225 helemaal verdwenen ook na opnieuw starten.

Wat nu? Heb viaplay speciaal genomen voor F1 en op tijd. Krijg je een rekening van 7,50 omdat je viaplay hebt aangeschaft beetje belachelijk KPN! 😪

Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.😡


Tijdens F1 weekenden zou je kunnen kijken via kanaal 225. Helaas is kanaal 225 helemaal verdwenen ook na opnieuw starten.

Wat nu? Heb viaplay speciaal genomen voor F1 en op tijd. Krijg je een rekening van 7,50 omdat je viaplay hebt aangeschaft beetje belachelijk KPN! 😪

Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.😡

 

Vreemd, bij mij is kanaal 225 er nog wel.

Maar je kan gewoon via de app van ViaPlay kijken.

Naar 1 augustus kan je alleen nog maar via de app van ViaPlay kijken. 

Zie ook informatie startbericht, ook al mis ik daar wel een paar dingen, zie ook in mijn reactie boven. 


Ik dacht dat ik meer had als alleen f1   zoals  film etc ,maar niet dus jammer veel beloven weinig geven gegroet


Dan moet u de app gebruiken. Dan is er veel meer beschikbaar. 


Hoi allemaal,

Prima App.
Op 225 prima beeld.

Alleen het commentaar en de presentatie zijn diepbedroefend.
We kijken het seizoen af op deze stream.

Want om er twee op na te houden dat is te veel van het goede. ;-)
 


Ik heb per ongeluk de Zweedse Viaplay geactiveerd via KPN. Kan ik dit ergens herstellen of moet ik een taalcursus Zweeds gaan volgen...

@Rova ik zie dat we jouw vraag gemist hebben. Is het je inmiddels gelukt om het aan te passen? Een taalcursus Zweeds is misschien wel een leuke hobby😅. Heb je anders iets aan deze informatie over gesproken tekst? Als dat niet zo is, kan je het beste even bij Viaplay zelf navraag doen. 

Tijdens F1 weekenden zou je kunnen kijken via kanaal 225. Helaas is kanaal 225 helemaal verdwenen ook na opnieuw starten.

Wat nu? Heb viaplay speciaal genomen voor F1 en op tijd. Krijg je een rekening van 7,50 omdat je viaplay hebt aangeschaft beetje belachelijk KPN! 😪

Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.😡

@Oma Sandra heb jij kanaal 225 inmiddels weer terug? Heb je 'm misschien per ongeluk verborgen? Dat kan via de instellingen van het menu van de tv-ontvanger.

 

Hoi allemaal,

Prima App.
Op 225 prima beeld.

Alleen het commentaar en de presentatie zijn diepbedroefend.
We kijken het seizoen af op deze stream.

Want om er twee op na te houden dat is te veel van het goede. ;-)
 

Zoveel mensen, zoveel smaken! Ik vind het commentaar nog een beetje mild/weinig emoties, maar geef ze even de tijd. Ik kan me voorstellen als je Olav Mol gewend bent (Yo hee, yo hoo, yo ***), dat je dan helemaal even moet wennen😅. Het is wat meer gericht op alle teams en wat minder op Max alleen en (ik zeg dit met veel liefde voor de Nederlandse sport) voor de objectieve kijker is dat ook wel prettig. Maar ieder z'n ding natuurlijk! Mijn man had de radiostream van Olav erbij. Die was helemaal in z'n nopjes.

 


Hoi @Marcia_ 

Zoveel mensen, zoveel smaken! Ik vind het commentaar nog een beetje mild/weinig emoties, maar geef ze even de tijd. Ik kan me voorstellen als je Olav Mol gewend bent (Yo hee, yo hoo, yo ***), dat je dan helemaal even moet wennen.

Ook Olav Mol kon mij niet bekoren.
Ook te veel van het goede.
Het Engelse commentaar op deze stream bevalt me beter.

Maar ik heb Viaplay een kans gegeven en het Nederlands commentaar viel me tegen.
Niet de beeldkwaliteit op 225 of die op de App
Maar je hebt gelijk over zoveel mensen, zoveel smaken.😎


Weet iemand of de GP van Australië  (die 's morgens onze tijd wordt gereden) ook 's middags wordt uitgezonden op kanaal 225 ,of kan ik alleen live kijken (heb geen smart tv en kan alleen via tv kijken)

bedankt voor de reactie alvast


Nee @biepie alleen live, zoals ook in het startbericht staat:

Heb je Viaplay bij KPN afgenomen? Kijk dan (tijdelijk) live Formule 1 op zaterdag en zondag via Viaplay Xtra op kanaal 225.


@biepie 

Viaplay heeft alleen toestemming gegeven om de kwalificatie en de race LIVE door te geven via 225. Deze situatie zal t/m 31 juli het geval zijn. Dit is om de eerste maanden eventuele capaciteitsproblemen bij Viaplay op te vangen.

Daarna zul je toch écht de app moeten gaan gebruiken. Bovendien heb je via de app AL het aanbod van Viaplay (nog meer sport, films, series, (sport)documentaires) tot je beschikking waar je tenslotte toch ook voor betaalt.
En via de app kan je een sport uitzending tot 48 uur na uitzending nog kijken. Via de app/website kan je de race dus later op de dag kijken.

De app van Viaplay is er mogelijk per eind juli nog niet in de ontvanger!

Je kan het kijken via de app in smartphone of tablet. Met een chromecast kun je het beeld dan eenvoudig op de televisie toveren. (met een chromecast i.c.m. bv je smartphone en de apps daarop is je tv '’ineens'’ smart...).

Ook is het mogelijk op een laptop Viaplay te kijken. Dat gaat dan via de website. http://viaplay.com/nl-nl . Open je die in de browser Google chrome dan is ook chromecast ondersteund.


 

Ik ga de chromecast kopen en ik pak  F1 pro (goedkoper ,want ik kan met zelfs 4 anderen mijn abbo delen dus betaal ik 15 euro per jaar)

Ik stop dus met viaplay.

Bedankt voor de goede reacties!


Kpn

 

Wij zijn diep teleurgesteld dat wij na 40 jaar trouwe klant

Geen viaplay kunnen toepassen aan ons huidige abonnement

Jullie weten wel hoentje nieuwe klanten kunnen lokken

Maar trouwe klanten zijn niet in tel

Wij zijn naarstig opzoek naar een ander die KNS wel viaplay aan kunnen bieden

Schandalig hoe jullie met trouwe klanten omgaan

 

Een zeer boze klant

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo @Sasrow , met een geschikte smart-tv heb je KPN ook niet nodig om Viaplay te kunnen kijken, je installeert gewoon de Viaplay-app op je tv.

 

 


Ik dacht dat ik meer had als alleen f1   zoals  film etc ,maar niet dus jammer veel beloven weinig geven gegroet

 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

Kanaal 225 is alleen voor de F1 op za. en zo tot 1 augustus, omdat ViaPlay streaming problemen verwacht.

Verder en ook na 1 augustus moet je via de app van ViaPlay kijken.

Zit niet / nog niet op de KPN tv decoder.

Zie hier waarop je kunt kijken. 


@Sasrow

Je kunt je Viaplay abonnement gewoon bij Viaplay zelf afnemen. http://viaplay.com/nl-nl .

Enige verschil: je kunt geen gebruik maken van het TIJDELIJKE kanaal voor Formule 1 (225) en ook betaal je Viaplay dan direct aan hen en niet via je kpn factuur. Prijs is gelijk.
Kanaal 225 gaat er na 31 juli uit. Dan is er alleen nog de app. Indien ie dan ook op de decoder beschikbaar is kun je ook met je eigen Viaplay abonnement erop inloggen.

Mijn moeder wilde ook haar bestaande Alles-in-1 Glasvezel Instap abonnement behouden. Met Hussel zou ze iets duurder uitkomen i.v.m. ook ESPN. Nu Viaplay apart. App zit in haar smart-tv.


Nou, we zijn nu 2 races verder icm Viaplay, over de manier van uitzendingen maken zal je mij hier niet horen, 1x via kanaal 225 en 1x via de app, de app is momenteel gewoon niet goed te noemen qua streamingsnelheid, hapert gewoon te vaak terwijl ik dan thuis via glasvezel 100/100 stream.

Maar hapert dan weer niet als ik via de Viaplay app op de tv een film ga kijken, dus echt F1 gerelateerd.

Als ik dan ook een grote wens aan KPN mag doorgeven, ik zou het zeer fijn vinden als kanaal 225 met alleen F1 zou blijven bestaan NA 31 juli, misschien een beetje autistisch van mijn kant, maar het werkt gewoon super in 1 keer, waarom dan toch laten vervallen….


Maar hapert dan weer niet als ik via de Viaplay app op de tv een film ga kijken, dus echt F1 gerelateerd.

De relatie met F1 is niets anders dan de hoeveelheid mensen die naar die stream kijken. Dat zijn er veel, heel veel, meer dan bij het kijken naar een film via Viaplay. Dit is dus puur capaciteitsprobleem bij het streaming platform van Viaplay.

Dat is ook precies de reden waarom Viaplay de providers gevraagd heeft om tot augustus een lineaire zender beschikbaar te stellen voor de distributie van F1 tijdens de kwalificaties en races.


Nou, we zijn nu 2 races verder icm Viaplay, over de manier van uitzendingen maken zal je mij hier niet horen, 1x via kanaal 225 en 1x via de app, de app is momenteel gewoon niet goed te noemen qua streamingsnelheid, hapert gewoon te vaak terwijl ik dan thuis via glasvezel 100/100 stream.

Maar hapert dan weer niet als ik via de Viaplay app op de tv een film ga kijken, dus echt F1 gerelateerd.

Als ik dan ook een grote wens aan KPN mag doorgeven, ik zou het zeer fijn vinden als kanaal 225 met alleen F1 zou blijven bestaan NA 31 juli, misschien een beetje autistisch van mijn kant, maar het werkt gewoon super in 1 keer, waarom dan toch laten vervallen….

Dat kan niet omdat Viaplay geen zender is, maar een streamingdienst en het is/wordt door Viaplay bepaald dat het via een vast kanaal tijdelijk uitgezonden mag/kan worden.