Skip to main content

Viaplay bij KPN

• December 8, 2021
  • 2441 reacties
  • 105484 keer bekeken
Viaplay bij KPN
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2441 reacties

Beste KPN.

Vorig weekend 1e race F1 willen kijken vanuit Frankrijk maar dit ging niet lukken kreeg telkens dezelfde foutmelding.

Was een grote teleurstelling ik dacht dat het allemaal geregeld was en ik ook in het buitenland kon kijken via de app. Van Viaplay.

De site van kpn geeft ook aan dat het mogelijk is maar niet dus.

zie hier een foto van de foutmelding. 

*admin: samengevoegd met verzameltopic

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Frits over viaplay, welkom op ons forum! Ik heb je reactie verplaatst naar dit verzameltopic. In het startbericht kun je alles over Viaplay vinden!

Wat betreft deze foutcode kun je het beste contact opnemen bij Viaplay zelf. Zij kunnen je hiermee verder helpen!

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 28, 2022

Hoi @Frits over viaplay, welkom op ons forum! Ik heb je reactie verplaatst naar dit verzameltopic. In het startbericht kun je alles over Viaplay vinden!

Ja ... dat is soms niet fijn. Ik had al een hele reactie getikt en toen: pagina bestaat niet meer ... 😖

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 28, 2022

Beste KPN.

Vorig weekend 1e race F1 willen kijken vanuit Frankrijk maar dit ging niet lukken kreeg telkens dezelfde foutmelding.

Zit u misschien op een vakantiepark ofzo?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Nick83 sorry!

• March 28, 2022

Via kpn een Viaplay abonnement afgesloten. Ging hartstikke goed. Alleen de kwaliteit is bedroevend. Veel vastlopers en storingen. Misschien dat kpn op kan komen voor hun klanten en Viaplay onder druk kan zetten. Zo is het bij mij van korte duur. 

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over Viaplay

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Via kpn een Viaplay abonnement afgesloten. Ging hartstikke goed. Alleen de kwaliteit is bedroevend. Veel vastlopers en storingen. Misschien dat kpn op kan komen voor hun klanten en Viaplay onder druk kan zetten. Zo is het bij mij van korte duur. 

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over Viaplay

Hoi @Macyf, ik heb jouw topic samengevoegd met dit algemene topic over Viaplay. Bovenin in het startbericht vind je veel informatie over Viaplay en het gebruik ervan. Ik raad je aan om dat eerst door te nemen.

• Nieuwkomer
  • March 31, 2022

ik heb viaplay daar zou je deuts voedbal series films op krijgen  je krijgt maar alleen fom 1 op zaterdag en zondag tezien en dTt voor 10  euro je ziet niets t is nog geen euro wat mislijdend waard

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 31, 2022

ik heb viaplay daar zou je deuts voedbal series films op krijgen  je krijgt maar alleen fom 1 op zaterdag en zondag tezien en dTt voor 10  euro je ziet niets t is nog geen euro wat mislijdend waard

Hallo @Nopal,

ViaPlay is een streamdienst die niet van KPN zelf is. KPN biedt op de formule 1 dagen in samenwerking met ViaPlay een tv kanaal aan (voor abonnees die via kpn factuur betalen).  Hier op worden dus enkel de F1 uitgezonden. Als je graag andere sporten wilt volgen kan dit via de browser, smart tv app en op de android en apple app. 

Dit tv kanaal is overigens ook maar tot augustus te zien voorlopig en dit is een keuze van ViaPlay

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 31, 2022

Je kunt alles zien via de app van Viaplay in je smart tv.

En via de app van Viaplay in je smartphone en tablet. Die je met een chromecast weer naar je tv kunt casten.

Ook via de website van hen http://viaplay.com/nl-nl kan je kijken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 31, 2022

Erg vreemd dat er nog erg veel mensen zijn die denken dat ViaPlay een zender is.

Van begin af aan is vermeld dat het een streamingdienst is.

Ik heb via de app op mijn LG tv de serie Dr. Death nu volledig gezien.

En je kan veel series, films, sport, etc. via de app zien.

Kanaal 225 mag van ViaPlay alleen de F1 op za. en zo. tot 1 augustus omdat ViaPlay nog onvoldoende bandbreedte heeft om iedereen van een goede stream tijdens F1 te kunnen voorzien.

Zie hier waarop je ViaPlay kunt zien. 

KPN doet alleen de facturatie voor ViaPlay.

• March 31, 2022

@joop2011 , Ik begrijp het wel een beetje, wij weten namelijk wat een streamingsdienst inhoud, maar ga eens de tekst langs die KPN communiceert,

Kijk waar en wanneer je wilt

Formule 1, topsport, films en series op al je apparaten met de Viaplay app.

Als je dit leest moet je weten waar het over gaat, en als je verder leest, veel verder kom je pas tegen dat het niet zomaar gaat, en veel lezen niet verder en als je besteld word je ook niet extra gewaarschuwd.

@PeterG , Je schrijft steeds, via jou smart TV, maar dan zijn er nog wel veel variable dat dat niet lukt, je moet hem hebben, ik heb er pas 1 sinds een paar weken, dan moet die aan de voorwaarden voldoen van het gebruikte smart platform, niet elk platform is een app voor, en dan moet die nog eens niet te oud zijn.😜😜

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 31, 2022

Je hebt gelijk @Doornekamp33 . Maar om al die voorwaarden voor smart-tv steeds maar te noemen… (gelijk trouwens aan de voorwaarden voor de KPN iTV smart-tv app!!).

'’je moet er een hebben'’ zullen de tv gebruikers, die er geen hebben, vast wél snappen.

Maar een idee die je me nu brengt is om deze link erin te verwerken.

https://viaplay.com/nl-nl/devices

• March 31, 2022

Het is ook lekker simpel @PeterG , Je moet er even op studeren of het werkt en waarop, en dan krijg je straks waarschijnlijk de vraag als er apparaten uit de ondersteuning gaan, eerst werkte het wel en nu niet meer.

Daarom heeft het lang geduurd voordat ik ook smart werd, als je Oled wil is er geen keuze zonder dus ik moest wel, maar van mij mogen er schermen komen zonder smart en zelfs geluid, net als voor de PC.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 1, 2022

Het is ook lekker simpel @PeterG , Je moet er even op studeren of het werkt en waarop, en dan krijg je straks waarschijnlijk de vraag als er apparaten uit de ondersteuning gaan, eerst werkte het wel en nu niet meer.

Daarom heeft het lang geduurd voordat ik ook smart werd, als je Oled wil is er geen keuze zonder dus ik moest wel, maar van mij mogen er schermen komen zonder smart en zelfs geluid, net als voor de PC.

@Doornekamp33 elders in dit forum had ik al een paar minpunten vermeld over dingen die missen en onduidelijk zijn bij de start overzicht van KPN van deze topic. 😉

KPN had er inderdaad zo wie erbij moeten zetten dat ViaPlay een streamingdienst is. 

• April 1, 2022

@joop2011 Als je alles doorleest kom je er wel een keer achter, alleen heb je dan ondertussen je ook al vastgelegd op een abonnement, en de voorwaarden die je krijgt bij het afsluiten kloppen ook niet, ik had de mobiele voorwaarden er ook bij en nog een paar die er niks mee te maken hebben, gek dat mensen die al nooit doorlezen dan afhaken, vaak al bij het woord Formule 1 of Voetbal maar de door lezers redden het ook niet.

Simpel zinnetje is voldoen,

Let op, U gaat een abonnement aan op een streamingdienst en U heeft eigen apparatuur nodig”

P.S. Hoeveel mensen komen er eerst hier op het forum om te lezen wat ze afsluiten, meestal komen ze pas als ze zich bedonderd voelen omdat het niet werkt op 225 en er geen app in de decoder zit als ze er achter zijn dat het geen zender is.

• Deelnemer
  • April 1, 2022

hoe kan je viaplay opzeggen ik krijg op mijn tv steeds de melding als ik wil opzeggen

stb-wg -14 en via de kpn site kan ik ook niet opzeggen ik heb 2 keer  formule1 gezien

bij viaplay maar het is echt de slecht voor woorden slechte commetaar en de voorbeschouwing is ook

een aanfluiting

admin: reactie toegevoegd aan lopende topic

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi @superaz, Viaplay is maandelijks opzegbaar. Zodra de eerste maand voorbij is kun je het via de tv ontvanger of je MijnKPN opzeggen.

• Deelnemer
  • April 1, 2022

Hoi @superaz, Viaplay is maandelijks opzegbaar. Zodra de eerste maand voorbij is kun je het via de tv ontvanger of je MijnKPN opzeggen.

als ik via de tv viaplay opzeg krijg ik de melding stb-wg -14 en via de pc kan ik hem niet uitzetten want de knop waar mee je viaplay uitzet is wit je krijg hem niet uitgezet

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Wanneer heb je Viaplay aangezet? Je kunt Viaplay opzeggen na 31 dagen.

• Deelnemer
  • April 1, 2022

1 maart ik kon vanaf vandaag opzeggen

wjb
Wijsgeer
  • April 1, 2022

30 maart ik kon vanaf vandaag opzeggen

Als jij op 30 maart jouw Viaplay abonnement bent aangegaan dan kan je deze op 1 mei (na 31 dagen) annuleren.

• Deelnemer
  • April 1, 2022

ik vergis me het was 30 feb en volgens kpn kon ik van af vandaag opzeggen

• April 1, 2022

ik vergis me het was 30 feb en volgens kpn kon ik van af vandaag opzeggen

30 februari moet nog uitgevonden worden.

wjb
Wijsgeer
  • April 1, 2022

Als jij op 28 februari dat abonnement aangegaan bent dan zou je inderdaad mogen verwachten dat je per 1 april op moeten kunnen zeggen.

De vraag is of het abonnement toen ook ingegaan is of dat dat pas gebeurde op het moment van de eerste echte uitzending op 18 maart.