Skip to main content

Viaplay bij KPN

Viaplay bij KPN
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 9 april 2022

Hoe kan ik zien welke apparaten zijn ingelogd op mijn account? Ik krijg regelmatig de melding dat er al twee streams lopen, terwijl dit niet zo is!

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Andre129  . Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Ik ga er van uit dat de community hier wel een uitleg voor heeft. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 17729 reacties
  • 9 april 2022

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 9 april 2022

@RBxx daar had ik ook al gekeken, maar ik weet dan nog niet, welke apparaten gebruik maken van de stream of ingelogd zijn. Kan een stream op de achtergrond actief blijven, zonder dat je het weet?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 17729 reacties
  • 9 april 2022

Hallo @Andre129 , heb je op al je devices uitgelogd bij Viaplay? Dan zouden er geen openstaande streams meer moeten zijn. Er is bij mijn weten geen overzicht van “ingelogde sessies/streams".

Gebruik je misschien ook de pitlane, on-board, timing of trackposition schermen?
Die tellen ook mee als stream.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 9 april 2022

Nee, ik heb geen andere schermen openstaan. Ik heb me op mijn telefoon afgemeld en weer aangemeld. Even afwachten of het nu wel goed blijft gaan...  

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 april 2022

goedemiddag ik krijg de melding, er is iets mis gegaan, bij het afspelen via de app viaplay op mijn mobiel? Wat is de oplossing? Alle stappen die genoemt worden heb ik al doorlopen.   

PeterG
Superuser
  • 61735 reacties
  • 9 april 2022

@natasjabraan . Klopt. Via die route, direct van af de beginpagina van de app, is er een probleempje (bij Viaplay). Ik heb dat ook. Via de Smart-TV app, de Android app (phone) en de website.

Ga eerst naar '’Sport'’. Vandaar kun je gewoon wel verder.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 17729 reacties
  • 9 april 2022

Ik heb dat op mijn Samsung ook heel af en toe  @natasjabraan .

Dat los ik op door de app af te sluiten (swipe omhoog), daarna doet de app het weer.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13050 reacties
  • 9 april 2022
Andre129 schreef:

Nee, ik heb geen andere schermen openstaan. Ik heb me op mijn telefoon afgemeld en weer aangemeld. Even afwachten of het nu wel goed blijft gaan...  

Als je bijvoorbeeld op je TV naar een Setupbox, andere streamingdienst of de tv uitzet, dan blijft de stream actief.

Je moet hem echt afmelden.  Zie ook hier. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 april 2022

Waarom kan ik via KPN Viaplay (kan. 225)

1. NIET opnemen?
  2. NIET terugkijken?

Wanneer is volledig aanbod Viaplay via KPN kanaal (225?) beschikbaar?

Kan er een snelkoppeling worden gemaakt met de KPN afstandsbediening naar Viaplay, zoals dat ook met Netflix het geval is?

Waarom zijn komende F1 en PDC Darts events niet zichtbaar in de KPN gids? Alleen zichtbaar is het woord zendpauze??  

*Admin* Topic samengevoegd met bestaand topic. 

PeterG
Superuser
  • 61735 reacties
  • 9 april 2022

@Frans A.S.

1. NIET opnemen?
  2. NIET terugkijken?

Dat wil viaplay zo. Ook bij Viaplay Xtra bij Delta, Caiway en Ziggo kan dat allemaal niet.

Het is alleen een live kanaal voor Kwalificatie en Race van de F1 TOT en met 31 juli. Daarna dien je sowieso de app te gebruiken ⬇️

Kan er een snelkoppeling worden gemaakt met de KPN afstandsbediening naar Viaplay, zoals dat ook met Netflix het geval is?

Als er de app beschikbaar komt op de ontvanger, wat nog niet zeker is (er zijn nog wat technische hobbels ivm de live streaming), zal er een snelkoppeling komen. Ik vermoed via 205. Net als nu voor Netflix (200), Youtube (201), Pluspakket on demand (202), Amazon (203) en Videoland (204).

Waarom zijn komende F1 en PDC Darts events niet zichtbaar in de KPN gids? Alleen zichtbaar is het woord zendpauze?? 

Via 225 is uitsluitend de Kwalificatie en Race van Formule 1 te zien en dus alleen live (zoals je via je eerste punten al bemerkte). De uitzending van de Race staat voor zondagochtend wel degelijk in de gids. ( 05:55 - 10:00 ). Er staat in beeld nota bene een melding van de volgende F1 uitzending!
Voor Darts en ander (sport)aanbod zul je via de app moeten kijken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13050 reacties
  • 9 april 2022

@Frans A.S. 

Zie hier waarop je de app van ViaPlay kunt installeren en alles van ViaPlay kan zien.

Via deze link kan je ook alles van ViaPlay zien, klik op aanmelden. 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst. 

KPN verzorgt alleen de facturatie, net zoals bij Netflix. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • 10 april 2022

Ik heb al heel wat lopen klagen over Viaplay maar ook vandaag weer veel ergenis!! Ik zit in Frankrijk en wat een drama om met je eigen account live F1 te kijken. Via wifi van het hotel werkt het niet maar alleen op 4G. Lekker dan een live race kijken ten koste van je mobiele bundel. Wat een gestuntel zeg @#!!#!! Ook slecht dat KPN met dit soort knutselaars een overeenkomst aangaat. Ben er wel een beetje klaar mee!!

• 1985 reacties
  • 10 april 2022

Tsja,... Klagen heeft geen nut meer,... Klop voor de slechte WiFi bij het hotel aan. En het is je eigen keuze om via 4g te gaan kijken. Desgewenst had je dan je mobiele bundel kunnen verhogen. Het Viaplay account werkt overigens prima.

Vanmorgen als test op twee verschillende tv's, Viaplay met livesync van Gran Prix radio en F1 tv pro met livesync van Gran Prix radio. Het slechte commentaar van Viaplay lekker links laten liggen. Het Engelse commentaar van F1 tv is evt gewoon een goeie vervanging. F1 tv heeft wél de betere beeldkwaliteit. Echt 0,0 problemen. Het draait allemaal als een zonnetje. 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 10 april 2022

@HansjePansje De race is mooi vroeg. Helaas kan ik niets aan de wifi doen in het hotel. Ik hoop dat je ondanks dit toch geniet van de race. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 april 2022

Ik ben binnen een maand al weer klaar met Viaplay.

Je kunt niet opnemen, dus terugkijken alleen via de app, maar de beeldkwaliteit is dan zeer matig.

Vanochtend kon ik niet tijdens de race terugkijken vanaf het begin (ik werd iets te laat wakker)

Ook na de race was nog steeds niet terug te kijken, dus maar direct een F1TV abonnement afgesloten en het toen direct kunnen kijken…

Mijn probleem is echter dat ik via de KPN website pas per 19 april  Viaplay kan opzeggen.

Wat is dat voor iets vreemds? Ik begrijp dat ik moet betalen tot de datum dat ik een contract heb afgesloten, maar waarom mij de komende 9 dagen de mogelijkheid ontnemen om aan te geven dat ik wil opzeggen?

Als ik dat vervolgens vergeet betaal ik gewoon door...

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 april 2022
PeterG schreef:

@Frans A.S.

1. NIET opnemen?
  2. NIET terugkijken?

Dat wil viaplay zo. Ook bij Viaplay Xtra bij Delta, Caiway en Ziggo kan dat allemaal niet.

Het is alleen een live kanaal voor Kwalificatie en Race van de F1 TOT en met 31 juli. Daarna dien je sowieso de app te gebruiken ⬇️

Als er de app beschikbaar komt op de ontvanger, wat nog niet zeker is (er zijn nog wat technische hobbels ivm de live streaming), zal er een snelkoppeling komen. Ik vermoed via 205. Net als nu voor Netflix (200), Youtube (201), Pluspakket on demand (202), Amazon (203) en Videoland (204).

Via 225 is uitsluitend de Kwalificatie en Race van Formule 1 te zien en dus alleen live (zoals je via je eerste punten al bemerkte). De uitzending van de Race staat voor zondagochtend wel degelijk in de gids. ( 05:55 - 10:00 ). Er staat in beeld nota bene een melding van de volgende F1 uitzending!
Voor Darts en ander (sport)aanbod zul je via de app moeten kijken.

Dus al met al zijn we er met Viaplay behoorlijk op achteruit gegaan! Bij Ziggo (via KPN) was opnemen en terugkijken wel mogelijk. 

Ook waren komende uitzendingen zichtbaar in de KPN gids via het menu.

Naar mijn mening is er nog best werk aan de winkel voor KPN, om de dienstverlening te verbeteren!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 april 2022

Dus al met al zijn we er met Viaplay behoorlijk op achteruit gegaan! Bij Ziggo (via KPN) was opnemen en terugkijken wel mogelijk. 

Naar mijn mening is er nog best werk aan de winkel voor KPN, om de dienstverlening te verbeteren!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 april 2022

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen? Het is onmogelijk om een F1 race te kijken. Opnemen via de TV (KPN) heeft u geblokkeerd. De app, zowel op de LG tv als streamen via een iPhone op een 200MB verbinding is kijken naar Duplo. Ook de audiostream loopt niet gelijk. Schande om hier geld voor te vragen.

admin: reactie samengevoegd met het lopende topic 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • 10 april 2022
JeroenB22 schreef:

Tsja,... Klagen heeft geen nut meer,... Klop voor de slechte WiFi bij het hotel aan. En het is je eigen keuze om via 4g te gaan kijken. Desgewenst had je dan je mobiele bundel kunnen verhogen. Het Viaplay account werkt overigens prima.

Vanmorgen als test op twee verschillende tv's, Viaplay met livesync van Gran Prix radio en F1 tv pro met livesync van Gran Prix radio. Het slechte commentaar van Viaplay lekker links laten liggen. Het Engelse commentaar van F1 tv is evt gewoon een goeie vervanging. F1 tv heeft wél de betere beeldkwaliteit. Echt 0,0 problemen. Het draait allemaal als een zonnetje. 

Met de Wifi van hotel is niks mis. Al het andere werkt prima alleen de Viaplay app geeft de foutmelding dat je “op deze lokatie geen gebruik kan maken”. De tip van Viaplay daarbij is om eerst via 4G verbinding te maken en dan overschakelen naar wifi. Wat een getop!!! Waarom kun je niet gewoon met de eerste de beste internetverbinding de app gebruiken. Prutsers!!!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • 10 april 2022
Bart_Z schreef:

@HansjePansje De race is mooi vroeg. Helaas kan ik niets aan de wifi doen in het hotel. Ik hoop dat je ondanks dit toch geniet van de race. 

Je moet er vanaf het begin bij zijn want tijdens de race terugkijken en opnemen kan niet. Ik heb vandaag dus niet kunnen kijken voor die 10 per maand. Het is echt waardoos. Ik ga de boel opzeggen en net zoals vele anderen naar F1Pro.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2738 reacties
  • 10 april 2022
HansjePansje schreef:

Met de Wifi van hotel is niks mis. 

---

@HansjePansje Heb je getest of de viaplay-app wel goed werkt als je mobiel aan een ander wifi-netwerk (bijv dat van thuis) hangt?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13050 reacties
  • 10 april 2022
Frans A.S. schreef:

@SWG en @Frans A.S. 

Je vergelijkt nu en zender met een streamingdienst.

Dat kan niet, dat zijn 2 compleet verschillende dingen. 

ViaPlay is een streamingdienst.

Kanaal 225 KPN (bij Ziggo 200) is op verzoek van ViaPlay tot 1 augustus.

Daarna verdwijnt dit kanaal weer, verwacht ik.

Opnemen mag niet van VaiPlay, KPN heeft (net zoals bij andere zenders) hier helemaal niets over te zeggen. 

Alleen de F1 op za. en zo. mag op dit kanaal worden uitgezonden van ViaPlay. 

En gezien de jongere generatie, ben ik bang dat de streamingdienst toch echt de toekomst heeft en dat zenders langzaam gaan uitsterven. 😉

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 april 2022

Ik heb inmiddels contact gehad met Viaplay. Het blokken van de opnames en terugkijken ligt aan KPN. Viaplay zegt dat dit niet een beperking is die door hen is opgelegd. 
Bovendien hebben zowel de streamingdienst als de 225 zender een opname blok. Pauzeren stopt ook na een uur. Kortom een weinig doordachte klant onvriendelijke dienst, met een zeer slechte kwaliteit. 
KPN biedt de dienst aan, maar verschuilt zich vervolgens achter Viaplay. Overigens doet Viaplay ook alsof er niets aan de hand is…