Skip to main content

Viaplay bij KPN

Viaplay bij KPN
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

• 0 reacties
  • 10 april 2022
SWG schreef:

Ik heb inmiddels contact gehad met Viaplay. Het blokken van de opnames en terugkijken ligt aan KPN. Viaplay zegt dat dit niet een beperking is die door hen is opgelegd. 
Bovendien hebben zowel de streamingdienst als de 225 zender een opname blok. Pauzeren stopt ook na een uur. Kortom een weinig doordachte klant onvriendelijke dienst, met een zeer slechte kwaliteit. 
KPN biedt de dienst aan, maar verschuilt zich vervolgens achter Viaplay. Overigens doet Viaplay ook alsof er niets aan de hand is…

Bijzonder, ook de Ziggo klanten mogen het Viaplay kanaal niet opnemen. Dat is echt een afspraak tussen Viaplay en de provider. Als vanuit Viaplay iets anders wordt gezegd blijft het een hij zegt wij zeggen verhaal. 

Via de apps mogen we tot 48 uur na de live uitzending terugkijken. De samenvattingen staan er blijkbaar wel langer op.

• 0 reacties
  • 10 april 2022

Dus ViaPlay geeft nu KPN de schuld, terwijl die zender optuigen er is om hun te helpen met het opstarten, lekker dan, ze mogen zelf maar 48 uur de race laten terugkijken en dan zou het bij KPN opgenomen mogen worden.

Echt een afwijs praktijk, maarja alleen ViaPlay denkt dat er geen.problemen zijn en alles bij hun picobello voor elkaar is.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • 10 april 2022
Katana321 schreef:
HansjePansje schreef:

Met de Wifi van hotel is niks mis. 

---

@HansjePansje Heb je getest of de viaplay-app wel goed werkt als je mobiel aan een ander wifi-netwerk (bijv dat van thuis) hangt?

Thuis werkt het prima op wifi. Hier in Frankrijk kan ik wifi geen eens inloggen op de app. De “tip” van Viaplay is om eerst met 4G in te loggen en daarna verder op wifi. Op wifi krijg ik dan de melding “Je kunt deze content niet bekijken op je huidige locatie”. Het gebruik van VPN is bij Viaplay al helemaal uit den boze dus het blijft gepruts!!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2738 reacties
  • 10 april 2022
HansjePansje schreef:
Katana321 schreef:
HansjePansje schreef:

---

@HansjePansje Heb je getest of de viaplay-app wel goed werkt als je mobiel aan een ander wifi-netwerk (bijv dat van thuis) hangt?

Thuis werkt het prima op wifi. Hier in Frankrijk kan ik wifi geen eens inloggen op de app. De “tip” van Viaplay is om eerst met 4G in te loggen en daarna verder op wifi. Op wifi krijg ik dan de melding “Je kunt deze content niet bekijken op je huidige locatie”. Het gebruik van VPN is bij Viaplay al helemaal uit den boze dus het blijft gepruts!!

@HansjePansje dan zit 'm dus het probleem niet in Viaplay maar toch in de (instellingen van de) wifi van het hotel.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • 10 april 2022
HansjePansje schreef:
JeroenB22 schreef:

Tsja,... Klagen heeft geen nut meer,... Klop voor de slechte WiFi bij het hotel aan. En het is je eigen keuze om via 4g te gaan kijken. Desgewenst had je dan je mobiele bundel kunnen verhogen. Het Viaplay account werkt overigens prima.

Vanmorgen als test op twee verschillende tv's, Viaplay met livesync van Gran Prix radio en F1 tv pro met livesync van Gran Prix radio. Het slechte commentaar van Viaplay lekker links laten liggen. Het Engelse commentaar van F1 tv is evt gewoon een goeie vervanging. F1 tv heeft wél de betere beeldkwaliteit. Echt 0,0 problemen. Het draait allemaal als een zonnetje. 

Met de Wifi van hotel is niks mis. Al het andere werkt prima alleen de Viaplay app geeft de foutmelding dat je “op deze lokatie geen gebruik kan maken”. De tip van Viaplay daarbij is om eerst via 4G verbinding te maken en dan overschakelen naar wifi. Wat een getop!!! Waarom kun je niet gewoon met de eerste de beste internetverbinding de app gebruiken. Prutsers!!!

KPN tv app werkt prima op de wifi van het hotel. Daar ligt het zeker niet aan.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • 10 april 2022
HansjePansje schreef:

Ik heb al heel wat lopen klagen over Viaplay maar ook vandaag weer veel ergenis!! Ik zit in Frankrijk en wat een drama om met je eigen account live F1 te kijken. Via wifi van het hotel werkt het niet maar alleen op 4G. Lekker dan een live race kijken ten koste van je mobiele bundel. Wat een gestuntel zeg @#!!#!! Ook slecht dat KPN met dit soort knutselaars een overeenkomst aangaat. Ben er wel een beetje klaar mee!!

Volgens Viaplay komt het omdat het hotel een proxy blokker aan heeft staan en hun app is daar erg gevoelig voor. Dat andere apps (KPN tv app) het wel goed doen is dan wel bijzonder. Ze gaan het “intern doorgeven”. Dus….prutsers zijn het!!!!!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • 10 april 2022
Katana321 schreef:
HansjePansje schreef:
Katana321 schreef:
HansjePansje schreef:

---

@HansjePansje dan zit 'm dus het probleem niet in Viaplay maar toch in de (instellingen van de) wifi van het hotel.

De klantenservice van Viaplay zegt dat het hotel een proxy blokker aan heeft staan en hun app daar gevoelig voor is???? Andere apps zoals de KPN tv app werken prima op dezelfde hotel wifi dus ligt het toch echt aan de Viaplay app. Al met all veel gepruts en geen F1 kunnen kijken. Het is de omgekeerde wereld dat ik allerlei kunstgrepen moet uitvoeren terwijl de app gewoon moet werken met elke wifi verbinding.

• 0 reacties
  • 11 april 2022

Tja @HansjePansje , Jij doet toch iets fout want als je ViaPlay moet geloven ligt het niet aan hun, zij doen het gewoonweg fantastisch hier in Nederland volgens eigen zeggen.🤗

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 april 2022
Doornekamp33 schreef:

Tja @HansjePansje , Jij doet toch iets fout want als je ViaPlay moet geloven ligt het niet aan hun, zij doen het gewoonweg fantastisch hier in Nederland volgens eigen zeggen.🤗

Nou bereikbaarheid van Viaplayis al een groot probleem telefoon wordt gewoon niet opgenomen.

Als ik F1 live wil kijken ,kan ik alleen kiezen uit : LIVE KIJKEN ZONDER COMMENTAAR op mijn tv

Waarom deze beperking? Belachelijk

Niemand  telefonisch en via Chat te bereiken van KPN en Viaplay om hier vragen over te stellen.

Voorheen via Ziggo ging alles veel soepeler.

PeterG
Superuser
  • 61750 reacties
  • 11 april 2022

Als ik F1 live wil kijken ,kan ik alleen kiezen uit : LIVE KIJKEN ZONDER COMMENTAAR op mijn tv

LIVE kon je toch wel kijken @henritwee ? Je bedoelt dat terugkijken nu niet lukt, denk ik. Heb je een Philips TV. Bij mijn moeder ontdekte ik dat de Viaplay app dáárin wat beperkinkjes heeft. Als maar 24 uur terugkijken van de hoofduitzending.

Neem aan dat je Ziggo Sport bedoelt. Ja, daar verlang ik ook naar terug. Maar ja, t/m 2024 heeft Viaplay de rechten. En F1 TV pro. Nadeel van die laatste: er is geen app voor smart-tv. En niet '’iedereen’’ heeft een chromecast. (hier wel, want met 1 tv gebruik ik die voor alles; ook iTV via de app)

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 april 2022
henritwee schreef:
Doornekamp33 schreef:

Nou bereikbaarheid van Viaplayis al een groot probleem telefoon wordt gewoon niet opgenomen.

Waarom deze beperking? Belachelijk

Niemand  telefonisch en via Chat te bereiken van KPN en Viaplay om hier vragen over te stellen.

De live uitzending was wel direct te volgen maar zonder commentaar

maw  zondagmorgen om 7 uur F1 Australie directe uitzending, maar alleen mogelijk zonder commentaar. Vorige F1 wedstrijd kon wel met commentaar, en de F1 wedstrijd daarvoor was ook al zonder commentaar.

En dat is wel te overleven maar belachelijk als je deze kosten moet betalen aan Viaplay en ze niet bereikbaar zijn .

PeterG
Superuser
  • 61750 reacties
  • 11 april 2022

Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde stream gekozen, @henritwee .

Zelfs mijn 83 jarige moeder had het met commentaar via de app in haar Philips tv. En ik hier ook via de Samsung. En in de app op m'n smartphone en via de website van Viaplay was de '’gewone'’ uitzending te vinden.

Maar, heb je op dit moment niet kanaal 225 op de decoder tot je beschikking? Of betaal je Viaplay niet via kpn?

Vorige F1 wedstrijd kon wel met commentaar, en de F1 wedstrijd daarvoor was ook al zonder commentaar.

Hier (en bij mijn moeder) de eerste 3 weekenden (races) gewoon wel mét commentaar. Het was er dus wel.
Er zijn alleen diverse streams, ca. 10 voor de F1. De '’Hoofduitzending'’ 😉 in het NL met NL commentaar.

Overigens heb ik afgelopen zondag weer eens Olav Mol en Jack Plooij aangezet. Via de BT speaker voor de tv mbv de app van GrandPrixRadio in m'n phone. Maar dat is eigenlijk niet veel beter dan de nieuwe jongens bij Viaplay. Ik houd het volgende keer dus bij het Viaplay commentaar.

ArjanL3
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 288 reacties
  • 11 april 2022
Andre129 schreef:

Hoe kan ik zien welke apparaten zijn ingelogd op mijn account? Ik krijg regelmatig de melding dat er al twee streams lopen, terwijl dit niet zo is!

Dat is niet mogelijk bij ViaPlay. Op de site van ViaPlay is het advies wachtwoord veranderen. Succes

• 0 reacties
  • 11 april 2022
PeterG schreef:

@henritweeA

Voorheen via Ziggo ging alles veel soepeler. Maar ja, t/m 2024 heeft Viaplay de rechten. En F1 TV pro. Nadeel van die laatste: er is geen app voor smart-tv. En niet '’iedereen’’ heeft een chromecast. (hier wel, want met 1 tv gebruik ik die voor alles; ook iTV via de app)

Reken even mee, vanaf 1 maart tot 20 november, rond het even af 30 november een abonnement bij viaplay is 9 maanden, warvan 4x 9.99 en dus 5x 13.99 als je een betaald abonnement moet nemen is 109,91 kun je zeggen wij kijken gratis, nou dan had je een fikse korting gehad dus “gratis” is het nooit.

Nu kost F1TV 64.99 voor een jaar, neem er een chromecast 3 bij, die kost je 39.99 ben je dus voor 104.98 klaar en bespaar je net geen 5 euro maar volgend jaar is het 45 euro of meer als je niet meer korting krijgt.

Dus F1TV is zelfs als je een chromecast moet kopen voordeliger, en ik heb weer storingsvrij gekeken, misschien een nadeel voor velen, geen NL commentaar.

PeterG
Superuser
  • 61750 reacties
  • 11 april 2022

misschien een nadeel voor velen, geen NL commentaar.

@Doornekamp33 

Je kunt het commentaar van Olav Mol en Jack Plooij erbij aanzetten. Als je live kijkt tenminste.

Via de app van Grandprixradio op een smartphone kun je het syncen. Van - 5 seconden tot + 5 seconden dus dat moet lukken. Had met '’Australië’’ dat ook aan met de BT speaker en liep exact in sync met de beelden van Viaplay.

• 0 reacties
  • 12 april 2022

@PeterG , Dat weet ik, maar ben juist blij van Mol af te zijn, hoop niet dat in Juni zij het commentaar gaat doen, zat wat in de pijpleiding dat ze weer naar de circuits toe gingen.

En engels is prima te volgen, en niet alleen gefocust op Max.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13052 reacties
  • 12 april 2022
Doornekamp33 schreef:

@PeterG, Dat weet ik, maar ben juist blij van Mol af te zijn, hoop niet dat in Juni zij het commentaar gaat doen, zat wat in de pijpleiding dat ze weer naar de circuits toe gingen.

En engels is prima te volgen, en niet alleen gefocust op Max.

Ik mis De Mol ook niet.

Was zijn commentaar al lang zat.

Net zoals Snoeks bij NOS, die mag van mij ook weg. 😀

Het huidige commentaar van ViaPlay is voor ons best ok.

Anders, maar daar wen je snel aan.

En gelukkig niet meer de kinderachtige opmerkingen die De Mol vaak heeft. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 12 april 2022
PeterG schreef:

Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde stream gekozen, @henritwee .

Zelfs mijn 83 jarige moeder had het met commentaar via de app in haar Philips tv. En ik hier ook via de Samsung. En in de app op m'n smartphone en via de website van Viaplay was de '’gewone'’ uitzending te vinden.

Maar, heb je op dit moment niet kanaal 225 op de decoder tot je beschikking? Of betaal je Viaplay niet via kpn?

Vorige F1 wedstrijd kon wel met commentaar, en de F1 wedstrijd daarvoor was ook al zonder commentaar.

Hier (en bij mijn moeder) de eerste 3 weekenden (races) gewoon wel mét commentaar. Het was er dus wel.
Er zijn alleen diverse streams, ca. 10 voor de F1. De '’Hoofduitzending'’ 😉 in het NL met NL commentaar.

Overigens heb ik afgelopen zondag weer eens Olav Mol en Jack Plooij aangezet. Via de BT speaker voor de tv mbv de app van GrandPrixRadio in m'n phone. Maar dat is eigenlijk niet veel beter dan de nieuwe jongens bij Viaplay. Ik houd het volgende keer dus bij het Viaplay commentaar.

Nou Peter ik heb alle mogelijke vormen van livebeelden opgezocht maar er was geen mogelijkheid te vinden die livebeelden met commentaar gaven alleen livebeelden vanaf enkele coureurs en vanaf de pitstraat  en uiteraard livebeelden zonder commentaar.

En viaplay is op geen enkele manier bereikbaar om dit probleem door te geven , als je ze belt wordt 

er na uitleg de lijn gewoon verbroken.

• 0 reacties
  • 12 april 2022

Hallo @henritwee , je kunt per mail contact opnemen met ViaPlay en daar wordt keurig na verloop van tijd op gereageerd is mijn ervaring, zie voor de contactgegevens hun website.

Succes.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
JanD schreef:

Hallo @henritwee , je kunt per mail contact opnemen met ViaPlay en daar wordt keurig na verloop van tijd op gereageerd is mijn ervaring, zie voor de contactgegevens hun website.

Succes.

@henritwee Wat JanD hierboven aangeeft klopt. Kleine aanvulling daarop: Viaplay heeft op hun website een uitgebreide collectie aan hulpartikelen. Onderaan die pagina kun je ook contact met ze opnemen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 17729 reacties
  • 12 april 2022

Hallo @henritwee , het is even oppassen met al die verschillende extra streams.
Pitlane, Onboard bij verschillende rijders, Timing en Trackposition. En ook een “Backup Feed” zonder commentaar, waar jij waarschijnlijk (per ongeluk) voor hebt gekozen. Kies voor de bovenste stream uit de lijst, dan heb je de voorbeschouwing én commentaar bij de race.
Daar heb ik de hele ‘uitzending‘ zondagochtend vanaf half 9 teruggekeken. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 12 april 2022
RBxx schreef:

Pitlane, Onboard bij verschillende rijders, Timing en Trackposition. En ook een “Backup Feed” zonder commentaar, waar jij waarschijnlijk (per ongeluk) voor hebt gekozen. Kies voor de bovenste stream uit de lijst, dan heb je de voorbeschouwing én commentaar bij de race.

Nou ben benieuwd hoe het de volgende F1 gaat maar tot nu toe kon ik alle mogelijkheden aanvinken maar een directe live uitzending van de wedstrijd met commentaar was niet mogelijk.

Er stond met dikke letters door het beeld:  live beelden zonder commentaar

ArjanL3
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 288 reacties
  • 12 april 2022
RBxx schreef:

OMG doet ViaPlay de menukeuze zo wat omslachtig.

Viaplay valt erg tegen. Alleen tijdens de wedstrijd is er informatie. De hele week is er alleen veel geschreeuw en veel reclame en geen informatie over andere sportwedstrijden. Veel trailors van geweldfilms.

Ook wordt niet aangegeven hoe laat de uitzending begint. Ook lukt het niet Viaplay in mijn KPN abonnement op internet te krijgen. Ik overweeg me af te melden.

Heeft u die ervaring ook?

*admin: verplaatst naar het verzameltopic

PeterG
Superuser
  • 61750 reacties
  • 12 april 2022

@Doornekamp33 , @joop2011 

Ik heb nooit beweerd dat Mol en Plooij zo goed / prettig zijn. Wat dat betreft is het hetzelfde niveau als die bij Viaplay.

Mijn tenen worden er niet echt recht van. 😁